Monday, October 29, 2007

WPI: Kebimbangan PAS jadi kenyataan


JOHOR BAHRU, 29 Okt: Pemuda PAS Johor menyifatkan, kebimbangan PAS terhadap masa depan tanah-tanah milik orang melayu/bumiputera akan tergadai mula menjadi kenyataan apabila media memaparkan bagaimana pemaju pembangunan sudah mula menawarkan kepada pemilik tanah untuk membeli tanah mereka dengan harga yang cukup tinggi.

Demikian kata Ketua Pemuda PAS Johor, Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil dalam kenyataan medianya.

Menurutnya, media melaporkan, seorang pemilik tanah telahpun mengakui bahawa telah menerima tawaran jualbeli tanah dengan harga RM350,000 bagi satu ekar tanah. Beliau menyebut bahawa proses jualbeli tanah tersebut telah diproses dan sedang menunggu penyerahan milik sahaja.

Katanya, Pemuda PAS Johor yakin bahawa ramai lagi pemilik tanah yang telahpun merelakan tanah-tanah mereka untuk dibeli oleh mana-mana broker atau pemaju tanah dengan tawaran yang cukup lumayan.

Inilah ‘bencana’ yang cukup membimbangkan PAS seolah-olahnya pembangunan yang dicanangkan oleh kerajaan kononnya akan membantu rakyat Johor terutamanya kepada orang melayu dalam WPI sebenarnya masih tidak dirancang dengan teliti sehingga menyebabkan agensi-agensi kerajaan terlambat untuk memikirkan apakah bentuk ekonomi yang dapat dibangunkan terhadap tanah-tanah milik orang melayu.

Laporan penuh dalam Siasah.

1 comment:

Mohd Mustakim said...

takkan melayu hilang di dunia kunun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...