Monday, October 8, 2007

PAS lebih senang pilihan raya lambat lagi


KUALA LUMPUR, 8 Okt: PAS lebih senang jika pilihan raya diadakan lebih lambat lagi berbanding dengan cakap-cakap ianya akan diadakan antara November tahun ini hingga Mac tahun depan, kata Naib Presidennya, Datuk Husam Musa.

"Kita yakin, semakin lambat pilihan raya lebih bagus untuk kita," kata Husam dalam majlis berbuka puasa bersama media di Pejabat Agung PAS, dekat sini.

Turut serta di samping lebih 20 wakil media adalah Bendahari PAS Pusat, Dr Hatta Ramli, Ketua Pengarah Pilihan raya, Datuk Mustafa Ali dan Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Dzulkifli Ahmad.

Menurut Husam, PAS sedang dalam proses menyebarkan maklumat dalam internet kepada masyarakat umum dan jika ianya berjalan dengan baik, penguasaan media BN akan musnah dan memudahkan pembangkang seperti PAS menyampaikan maklumat kepada rakyat.

"Jadi lagi lambat pilihan raya lagi bagus," kata Husam dalam majlis itu.

Baru-baru ini Perdana Menteri mengumumkan pilihan raya lambat lagi walaupun sebelum ini pilihan raya diramalkan November ini.

Menurut Husam, sejak kebelakangan ini semakin ramai pihak tampil ke depan menyampaikan mesej tidak berpuashati mereka kepada Perdana Menteri hatta melalui media yang dikuasai BN sendiri.

"Baru-baru ini, Mingguan Malaysia menyiarkan wawancara dengan bekas hakim Sheikh Daud. Ia mengkritik Pak Lah secara jelas dalam mengendalikan masalah yang melanca institusi kehakiman," kata Husam dalam majlis itu.

Laporan penuh dalam Siasah Jumaat ini. Siasah diterbitkan lebih awal menjelang Aidil Fitri ini. Selepas raya, Siasah akan terbit seperti biasa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...