Wednesday, October 24, 2007

Pendatang asing bakal timbulkan masalah kepada semua

KUALA LUMPUR, 24 Okt: Ahli Parlimen dari Barisan Nasional (BN) sendiri kini bangkit membantah kedatangan yang terlalu berlelusasa para pekerja asing ke negara ini selepas lain-lain pihak membangkitkannya sebelum ini.

Ini berikutan dari kedatangan mereka yang terlalu ramai sehingga penduduk tempatan terpaksa berebut peluang dengan mereka.

Anggota Parlimen Pasir Puteh, Alwi Che Ahmad berkata, kerana tidak tahan dengan apa yang berlaku, beliau sendiri telah bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang mempengerusi JK Kemasukan Buruh Asing ini bagi membangkitkan perkara ini.
Ketika bercakap dalam Dewan Rakyat hari ini (24 Oktober), beliau berkata masalah buruk asing terlalu buruk di negara ini.

Pekerja asing di negara ini bukan sekadar buruh kasar di kilang, ladang dan kawasan pembinaan sahaja bahkan sudah merebak ke bidang perniagaan.

Ramai tidak bimbang dengan orang Indonesia, Bangladesh atau Myanmar tetapi ramai orang Melayu yang bimbang pandatang asing dari China dan India.

Laporan penuh dalam Siasah Ahad ini.


1 comment:

Nor Hasin said...

Alwi is MP Ketereh. Not MP Pasir Puteh. Please do correction

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...