Wednesday, October 17, 2007

36 lokasi rehat dan rawat mendapat sokongan

KUALA TERENGGANU, 17 Okt: Langkah PAS Terengganu melalui Badan Kebajikan dan Kemasyarakatan menyediakan sebanyak 36 buah lokasi Hentian Sementara Perantau Sempena Adil Fitri tahun ini bermula 10, 11 dan 12 Oktober 2007 mendapat pujian pengguna jalan raya.

Mereka menyifatkan sumbangan itu walaupun kecil amat bermakna sekali kepada mereka sebagai pengguna jalanraya.

Pusat itu disiapkan di sepanjang jalan utama dari Kemaman sehinggalah Besut. Setiap tempat telah disediakan banner khas sebagai penanda arah dan tempat yang disediakan untuk memudahkan pengguna.

Lokasi-lokasi hentian tersebut melibatkan masjid, surau serta markaz di bawah kelolaan PAS di lapan kawasan bermula dari Kemaman, Dungun, Marang, Hulu Terengganu, Kuala Terengganu, Kuala Nerus dan Setiu.

Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato' Mustafa Ali pada satu sidang media di Pejabat Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu, baru-baru ini mengumumkan penyediaan tempat tersebut.

Katanya, penyediaan lokasi hentian sementara itu merupakan salah satu dari usaha PAS membantu kerajaan negeri bagi mengurangkan kemalangan jalan raya.

"Ini bertujuan membantu kerajaan dalam kempen mengurangkan kemalangan jalan raya yang saban hari banyak berlaku di musim perayaan," ujarnya.

1 comment:

Idham said...

suatu langgah yang bijak, tahniah PAS Terengganu...http://cat-world.50webs.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...