Tuesday, October 23, 2007

Flight participant bergema di radio Era pula

KUALA LUMPUR, 23 Okt: Selepas berlegar di sekitar media yang bukan utama, semalam isu angkasawan kita didakwa hanya 'flight participant' sahaja telah bergema di radio nombor satu negara, radio Era.

Seorang pendengar telah menelefon Era kira-kira jam 6.10 petang semalam (22 Oktober) dan berbual dengan DJ Era, Linda Onn dalam ruangan 'Yang sedap dan yang tidak sedap di dengar'.

Dalam perbualan itu, pendengar Era itu berkata, cerita yang tidak berapa sedap didengar adalah laman web NASA (Agensi Angsalepas Amerika) masih menyatakan Dr Sheikh Muszhapar Shukor sebagai flight participant sahaja bukannya cosmonout atau astronout.

Linda yang menjadi DJ ketika itu bertanya, di mana beliau mendengarnya, pendengar itu berkata, melalui laman web NASA sendiri.

Ketika ditanya, apa alamatnya, pendengar itu berkata dia tidak ingat tetapi ia boleh dicari dengan mudah melalui laman web Google.

Isu angkasawan Malaysia dinamakan sebagai flight participant timbul sejak Sheikh Muszhapar dan rakan-rakannya diperkenalkan oleh laman itu bakal ke ISS.

Menurut laman web Wikipadia, kamus internet, flight participant adalah nama khusus yang dirujuk kepada 'pelancong angkasa' sebagaimana yang pernah dinikmati oleh beberapa jutawan sebelum ini.

Perdana Menteri sebelum ini mempertahankan, penghantaran angkasawan itu bukan satu pembaziran dan ia tidak memakan peruntukan untuk pembangunan yang lain kerana 'kerajaan masih ada duit untuk itu'.

1 comment:

Anonymous said...

Sila klik berikut utk maklumat lanjut : (1)

(2)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...