Monday, March 15, 2010

“Apa salahnya dedahkan sikap polis jahat itu?” - Jehan Miskin


Ada polis baik dan ada polis yang jahat, kami hanya karyawan yang mendedahkan hakikat yang wujud dalam masyarakat, demikian luahan kata pelakon Jehan Miskin menerusi sebuah klip video ringkas ketika membangkitkan isu rasuah polis.

"Contoh mudah, polis tidak mahu menunjukkan bahawa mereka adalah perasuah. Untuk melakonkan babak, adegan seperti itu pun, polis akan bertanya, kenapa anda mahu tonjolkan perkara buruk mengenai negara anda?

"Saya kata tidak (bukan niat memburukkan), kita bukannya ingin menunjukkan perkara buruk mengenai negara kita. Kita tunjukkan hal buruk itu kerana ia adalah perkara yang benar-benar berlaku," kata pelakon filem Qaisy dan Laila itu.

Di sana, tambah pelakon yang berdarah keturunan Afghanistan itu, ada polis yang baik dan ada polis yang jahat, dan bukanlah menjadi suatu kesalahan untuk membuat pendedahan seperti itu.

"Jadi, apa salahnya jika kita menunjukkan sikap polis yang jahat itu? Kamilah cermin masyarakat. Daripada karya kami, masyarakat dapat lihat di mana mereka bagus atau tidak, atau kelakar," tambah beliau lagi.

Beliau berkata demikian dalam laman portal YouTube di bawah klip video pendek di bawah program 'Your Grandfather's Road' dengan judul 'Malaysian Film Industry?'.

Tayangan klip video pendek selama 2:58 minit itu turut mengutip beberapa pendapat pemikir, pelakon, pembikin filem termasuk ahli politik negara berhubung industri perfileman negara.

Untuk rekod, filem-filem negara sehingga kini ketandusan dalam menyiarkan jenayah-jenayah rasuah polis. Sebaliknya, filem dan drama Gerak Khas banyak menampilkan sikap-sikap polis yang baik sahaja, di samping pertuturan dialog yang kerap membosankan khalayak. -erapakatan

62 comments:

Tok Pambu said...

Selamat bertemu kembali, agak dah lama tak baharui posting.

blue_dream said...

ingatkan dah bungkus blog siasah ni..hidup lg rupanya

sakariya said...

Betul tu aku sokong.....takkan yang baik aje nak ditunjukan!!!

asyMok_Aambo said...

PRM Love U Jehan... We all know majority KARYAWAN SENI TANAH AIR with us!
Teruskan Perjuangan.

hurry said...

hidup najib dan rosmah
perkenalkan aje GST TU DAN NAIKKAN AJE HARGA MINYAK TU...baru mampus rakyat tu....rakyat sanggup menolong kerajaan rosmah najib...kami sokong walau pun kami tahu rosmah dapat duit dalam bank ade rm600ribu from dubai,enjin jet hilang dan sebagainya kami x perrcaya

hurry said...

HIDUP BOS CIMB DATO SERI NAZIR RAZAK..ORG KE40 TERKAYA DI MALAYSIA

hurry said...

kesian mak cik yg kena semeblih kat gemencih negeri sembilan tu nak jumpa anak saudara dia iaitu rosmah bini pm tapi rosmah tak mengaku dia mak sedara dia

hurry said...

aku kalau rosmah org cakap ape pun i tak percaya sebab kita tengok dia pun tak munasabahla dia lakukan...tengok fizikal pun bertudung labuh,pakai burqa lg...tak macam wan azizah tu tak pakai tudung rambut kat depan tu ada jambul lagi....

hurry said...

i sokong sakariya tu...pakatan rakyat tu apa mendenya....mcm nik aziz tu....dahla hilangkan enjin jet,kes pkfz dan sebagainya mcm2 tgok najib tu pakai ketayap tak tinggal,serban lg.....tiap2 hari jumaat memgajar di dataran kota bbaharu tu.....menulis kitab agama lagi....haji hadi,nik aziz dan anwar apa tahu..ni nak naikkan harga minyak dan perkenalkan gst lak...mampos rakyat camtu

hurry said...

i sokong sakariya tu...pakatan rakyat tu apa mendenya....mcm nik aziz tu....dahla hilangkan enjin jet,kes pkfz dan sebagainya mcm2 tgok najib tu pakai ketayap tak tinggal,serban lg.....tiap2 hari jumaat memgajar di dataran kota bbaharu tu.....menulis kitab agama lagi....haji hadi,nik aziz dan anwar apa tahu..ni nak naikkan harga minyak dan perkenalkan gst lak...mampos rakyat camtu

hurry said...

i sokong sakariya tu...pakatan rakyat tu apa mendenya....mcm nik aziz tu....dahla hilangkan enjin jet,kes pkfz dan sebagainya mcm2 tgok najib tu pakai ketayap tak tinggal,serban lg.....tiap2 hari jumaat memgajar di dataran kota bbaharu tu.....menulis kitab agama lagi....haji hadi,nik aziz dan anwar apa tahu..ni nak naikkan harga minyak dan perkenalkan gst lak...mampos rakyat camtu

joe lenon said...

Tak baik cakap polis jahat, kalau ceramah PR polis rajin kawal keselamatan dan sebab tu banyak orang mencuri/buat kerja jenayah tak kena tangkap masa PR buat ceramah .. kalau tidak tak pasal2 masuk lokap pencuri/penjenayah tu .. tu yang sy kt polis baik

Perawi said...

Polis baik, Najib yg jahat, semua ada pada PM (pembunuh, perogal, penzina, pen....demi utk RM (Rosmah Mansur)

Mesra Sokmo said...

KUALA LUMPUR: Kerajaan Umno-Barisan Nasional (BN) didesak menyatakan pendirian berhubung fatwa Pengerusi Persatuan Ulama Sedunia, Dr Syeikh Yusuf al-Qaradawi terhadap kes qazaf (tuduhan palsu) melibatkan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Kita hendak tahu apa pendirian kerajaan berhubung kes qazaf, iaitu lemparan fitnah oleh Saiful Bukhari Mohd Azlan yang membuat pengakuan bersumpah bahawa beliau mendakwa diliwat oleh Anwar," kata Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff dalam satu sidang media di lobi Parlimen semalam.


Beliau berkata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom bertanggungjawab menjawab isu itu.

Ini katanya, kerana mengikut fatwa yang dikeluarkan Dr Yusuf, sesiapa yang merancang dalam fitnah tersebut, sama ada secara langsung atau tidak langsung, maka hukumnya adalah munafik manakala sesiapa yang membantu menyebarkan berita fitnah tersebut maka jatuh hukumnya sebagai fasik.

Beliau membuat gesaan itu ekoran soalannya bagi pertanyaan jawab lisan di Parlimen hari ini ditolak oleh pihak dewan atas alasan ianya bersifat subjudis.

"Hari ini soalan saya bagi soal jawab lisan ditolak atas alasan ianya subjudis. Saya kecewa kerana Kerajaan Malaysia kononnya mahu memartabatkan Sistem Kehakiman Syariah dan undang-undang syariah di Malaysia tapi tidak menyatakan pendirian mereka dalam isu ini," katanya.

Pada 11 Mac lalu, Ketua Angkatan Muda Malaysia (AMK), Shamsul Iskandar Mat Akin secara rasmi menyerahkan sesalinan rakaman fatwa Yusuf ke pejabat Perdana Menteri dan kepada Jamil Khir.

Mesra Sokmo said...

KUALA IBAI (Terengganu): Ayahanda saudara kepada Yang DiPertuan Agong, Tengku Seri Paduka Tengku Ibrahim Sultan Ismail Nasaruddin Shah berkata "wang royalti" berjumlah lebih RM400 juta kepada kerajaan negeri Terengganu lebih setahun lalu sehingga
kini belum dapat dinikmati rakyat negeri itu.

Kata beliau walaupun sudah lebih setahun Datuk Seri Najib Razak yang ketika itu Timbalan Perdana Menteri namun bayangan wang tersebut masih tidak kelihatan.


"Nampak cantik molek tapi hingga kini satu benda pun takde," kata beliau ketika merasmikan majlis Dialog Isu Royalti Minyak anjuran MAMPAT di Kuala Ibai yang dihadiri lebih 6,000 orang, semalam.

Najib menyerahkan replika cek berjumlah RM408.6 juta kepada Menteri Besar Datuk Ahmad Said di satu majlis di Stadium Negeri Kuala Terengganu pada 13 Disember 2008.

“Cek wang royalti berjumlah RM408.6 juta saya serah sendiri kepada Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said. Ini melambangkan keikhlasan kita," kata Najib ketika itu.

Menteri Besar berkata bayaran tersebut merupakan tambahan selepas pembayaran royalti lima peratus daripada pengeluaran 400,000 tong minyak sehari atau lebih RM50 bilion setahun dari telaga minyak yang terdapat di perairan negeri ini.

Namun menurut Laporan Ketua Audit Negara, Penyata Kewangan Kerajaan Negeri dan Pengurusan Kewangan Jabatan/Agensi, Negeri Terengganu Tahun 2008 Jadual 4.10 pada muka surat 12, wang tersebut adalah bayaran baki peruntukan Dana Khas bagi tahun 2007 dan 2008 yang berjumlah RM408.60 juta, yang dibayar pada bulan Disember 2008.

hurry said...

kalau wang ehsan tu(kesian belas) dalam bahasa kelantan...kalau dapat kat JKKP(BN PUNYA)habis kaya raya sekarang ni pun JKKP ni dok bergaduh sana gaduh sini bertebut wang ehsan tu....sebab tu orang kelantan panggil JKKP(BN PUNYA) tu JONG KAKI KIKIS PITIS...pas ni aku pun nak jadi JKKP la...kaya BEB

Adi Satria said...

cuba buat cerita tentang keburukkan dan kejatan Pas? Amacam?

masjid tinggi said...

Wolf, kalau buat kejahatan PAS nanti Ibrahim Ali marah kerana dia bertanding atas tiket PAS. Kalau PAS tak bagi dia pakai tiket PAS dah tentu dia tak jadi ahli parlimmen sampai hari ini. BN / UMNO tak boleh bagi dia bertanding sebab dia kena sepak keluar oleh parti itu. Pasal tu aku cakap nanti Ibrahim Ali marah.

Ibrahim Ali tu lurus orang nya dan berhemah serta lemah lembut macam Saiful Azlan.

Unknown said...

Kesian SIASAH - hilang semangat.
Blog dah nazak, hampir maut.

asyMok_Aambo said...

Line CLEAR...

asyMok_Aambo said...

ambo betul betul HIBA pagi ini. Sedih melihat AIB Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH terburai!
ambo TERLEPAS PANDANG ada UnWritten LAW dalam PERLEMBAGAAN MALAYSIA. Speker DUN boleh buat tak tahu aje akan surat peletakan jawatan DUN yang diterima... SUNGGUH AMAZING....
Demi REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH... terpampang ApapunBoleh Act!

benn said...

betul tu cerita polis baik2 je.. realitinya tidak.. macam drama gerak khas... bak kata adik aku dari tengok gerak khas baik tengok detektif conan..

asyMok_Aambo said...

Kenapakah Hari Ini PERKARA YANG MUDAH DISUSAHKAN???
Tahukah Kalian MENGAPAKAH ada Istilah PEMANGKU RAJA???
Pemangku Raja HADIR untuk Memangku AMANAH KETUA NEGERI bila mana KETUA NEGERI Uzur...
INI BUKAN MAIN-MAIN mahupun di LAWAK JENAKA KAN.
bila mana KETUA NEGERI uzur... Maka PEMERINTAHAN TERHENTI.
Jadi, Pemangku Raja lah yang Bertindak Sebagai KETUA NEGERI.
Dalam konteks sebuah Negeri Berdaulat yang ada Suatu Kumpulan Musyawarah dalam Hal-hal Perajaan... WAIMA Presiden Musyawarah TERSESBUT Mana Mungkin Boleh Membuat Keputusan Sendiri.
Berhubung kait KESIHATAN KETUA NEGERI, biarlah Panel Nya PIHAK KERAJAAN MALAYSIA. Maksudnya doktor yang BerKhidmat dengan Kerajaan. Senang cerita, Doktor Kerajaan. HKL pun Lagi Bagus. Kan elok sebab kita RAKYAT MALAYSIA. Berilah KEPERCAYAAN kepada DOKTOR KITA.
Sifir nya begitu mudah.
Slowly n steady.
Selagi mana KETUA NEGERI UZUR, Ketua kita adalah PEMANGKU nya. Tidak timbul KETUA NEGERI boleh Memberi Arahan kerana KETUA NEGERI Sakit. Sakit ini mestilah DISAHKAN oleh PANEL PERUBATAN. Selagi KETUA NEGERI Uzur... sesebuah Negeri DiPerintah oleh Pemangku Ketua Negeri!
Ini bukan untuk Diperdebat atau Dijenaka kan!
INGAT!!!!!!
NEGARA INI ADA PERATURAN!
NEGARA INI ADA UNDANG-UNDANG!
Patuh pada PROSEDUR!
Hidup Mesti TERTIB!
Usah terKesima Oleh Didikan REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH....

asyMok_Aambo said...

bila tuhan berkata-kata... makaru wa makarullah... kamu merancang, tuhan merancang, DIA MAHA MERANCANG. Jumpa di Selangor!

fitflex said...

ptg td lepas jumaat ramai umat islam yg berdemo bantah akhbar sweeden.rata2 terdiri dari ahli pas.
teringat aku kenyataan nik aziz dulu.x salah bukan islam hina islam sebab lepa mmg x paham islam.(merujuk kes dap yg hina islam)....

tp mungkin ramai yg dah benci nik aziz,smp snggup marah akhbar sweeden walaupun jika ikut ayat nik aziz tu x salah akhbar sweeden tu.atau org2 pas rasa yg akhbar tu paham islam.sebab tu bila akhbar hina islam org pas marah...
nik aziz patut bt statement yg org pas x buleh marah.sebab sweden tu x paham islam....

asyMok_Aambo said...

ayuh meriahkan tv3 VERSI AD-DEENIL HAQ. Perteguh Sokongan 1Malaysia terhadap Pimpinan Pejuang Rakyat MALAYSIA diGagahi Our Spiritual Leader WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT.....

Yuswani said...

Emang betul tu! Gaji polis dah berapa kali naik dah, tapi rasuah tetap jalan cam biasa. Nak ler gaji 1b sorang pun, rasuah tetap carry on. Nak saman ker nak buat kawan? Kalau nak buat kawan, sebelah tangan ler jawab nyer...........

andy said...

rupanya semua polis jahat yer??
ermm....

asyMok_Aambo said...

Perteguhkan Semangat dan Pemikiran Kita Untuk MENAKLUKI Pertarungan Ini. Di atas kertas, Jelas REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULAH mendahului 53-47 dan Andai kata Kita Leka, PASti Mereka akan diAngkat tangan selepas Pengumuman Keputusan nanti.
Ingat wahai Para Pejuang Rakyat Malaysia... Politik adalah Persepsi!
hanya STRATEGI mampu Menakluki Persepsi.
Perkemas TEKAD dinaungi Our Spitual Leader, WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT DiDokong Tiga Ikon Masyarakat Majmuk- TOK GURU ABDUL HADI AWANG, SUPREMO LIM KIT SIANG & MAULANA KARPAL SINGH.
Innama amruhu idza araadasyai an anyyakuu lalahu Kun fayakuun.

asyMok_Aambo said...

INGAT!
Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH akan MENGGUNAKAN apa sahaja CARA untuk Ke PODIUM sebagai PEMENANG!

bang_mi said...

fitlex kalau nak buat fitnh baik takyah.. mana mungkin seorang tok guru membenarkan islam dihina..
cuma cara tu yg kenalah berhemah..
tiada pula nik aziz royak bagi hina islam.. fitlex agak melamapu...
tafsirlah betul2.. jgn duk fitnah org je..

yg nik aziz ckp pabila karpal tidak mahu terima pemerintahan islam dan adun dap yg pertikai undang2 islam kerana baginya susah lgpun mereka kafir dan tidak beriman.. bukan bermakna merka memusuhi secara jelas dan nyaa.. mereka x faham islam.. manakala i sweden tu adalh mmg tujuan menghina yg langsung tak mmbina..

umno juga menghina hudud.. bermkna umno juga hina islam.. jika sama perbuatan umno dgn sweden, wajib org islam penggal kepala umno...
ada berani?? berhemahlah dalam berkata2.. fitnah itu membawa perkara yg besar akibatnya..

asyMok_Aambo said...

Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH di hadapan dengan kadar 55-45.
So, gandakan Usaha kita Para Pejuang Rakyat Malaysia. Masing-masing ambil peranan masing-masing Mengikut kadar Kemampuan Seadanya!
Tidak perlu pun ke Kuala Kubu Baru, Sebar Luaskan Metodologi Kita!
Ambo CUKUP Yakin jika kena STRATEGI pada malam 25 April ini akan TERSERLAH Sokongan padu 1Malaysia kepada Pimpinan WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT DiDokong Tiga Ikon Masyarakat Majmuk TOK GURU ABDUL HADI AWANG, SUPREMO LIM KIT SIANG & MAULANA KARPAL SINGH.
Itu pun JIKA Kita SERIUS Ingin MENAKLUK PutraJaya.
Nak Menang, Buat cara PEMENANG!

panahrajuna said...

Syabas Jehan Miskin!!!
Ini sikap terpuji.Apa yang diperkatakan memang 1 kenyataan yang tersembunyi lagi disembunyikan..

Dalam komen2 disini kita nampak cuma kesalahan trafik.Itu kecik...
Yang kira minggu,bulan dsbnya dari pengedar2 dadah yang kita tak nampak!Kalau tak macamana dadah tak bolih habis diMalaysia ni??
Sebagai contoh,kes 3 anggota narkotik Dang Wangi yang ditangkap olih SPRM kerana rasuah.Barang bukti ditemui dari iaitu sejumlah wang SPRM ditemui kembali.Tapi kes dah lebih 5 tahun masih tidak dituduh diMahkamah!Malah 3 anggota polis itu tidak ditahan kerja atau digantung tugas seperti yang sepatutnya dilakukan.Ini 1 fakta yang bolih menguatkan kenyataan Jehan Miskin.So,jangan takut Jehan!!Aku sedia membantu.

Itu baru 1 contoh.Apa jadi dengan kes kilang dadah jenis eremin diJohor 2-3 tahun lepas?Apa jadi kes rampasan dadah RM24juta didaerah Segamat 2 tahun lepas?Senyap je kan?
Memang diakui tak semua Polis makan rasuah..ada juga trafik yang tak makan rasuah..Tapi Polis yang betul2 tak makan rasuah seperti FRU dan Polis Hutan.
Salah guna kuasa?Ada anggota Polis yang tak bersalah diTahan Kerja.Difitnah olih pegawai atasan.Contohnya kes anggota Polis yang difitnah olih Bakri Zinin.Sepatutnya Bakri tak bolih naik pangkat dan mendapat gelaran Dato'.Malah sepatutnya diturunkan pangkat semasa menjawat jawatan OCPD Dang Wangi.Macamana jenayah tak meningkat?Sedangkan 'kepala"nya melakukan jenayah dalaman terhadap anggota bawahan?
Bukan setakat Polis..Hakim,Pendakwaraya dan Peguam juga rasuah!!!Kalau tak mengapa Hakim menolak kes saman terhadap Pegawai Tinggi Polis diMahkamah Tinggi Civil Kuala Lumpur pada pertengahan tahun 2009 tanpa sebab?Sedangkan kes difailkan pada tahun 2005.Setiap kali Mahkamah menetapkan tarikh,Pendakwaraya mohon pospon.Ini adalah kerana kebenaran memihak kepada anggota Polis yang teraniaya itu.Akhirnya pertengahan tahun 2009 Hakim menolak kes itu tanpa sebab.Mungkin akan memalukan Jabatan Polis apabila anggota bawahan menang dalam perbicaraan.Dimana keadilan?Kepala bxxoh apa 'Rakyat didahulukan,pencapaian diutamakan'?Kejadah apa 1 Malaysia?Memang betullah komen sakariya,asyMok_Aambo,hurry,joe lenon dll.

Memang wajar Jehan Miskin dedahkan perkara ini.Bukan untuk mencemuh.Tapi sekurang2nya rakyat buka mata.Polis dulu lain...sekarang lain...kepala penjenayah diutamakan..Kalau diJohor sapa tak kenal dengan Tengku Goh??Siap ada buku lawatan Polis lagi dirumahnya.Kepala segala jenayah.Pelacuran!Dadah!Ahlong!Judi!Malah semua jenayah yang tercatit dalam kamus 'jenayah'.Sapa yang bela dia?Kalau bukan ornag no 1?Pengarah Jenayah.Pengarah Dadah.Malah SPRM juga tumpang semangkuk...Sapa yang jadi mangsa??Rakyat...jugak...
Memang bagus pendedahan ini Jehan!!!
Kalau kes salah laku Polis diadukan memang hampeh la...kemana aduan tak dibuat?Menteri Dlm Negeri?Menteri bagi hal ehwal Polis?Malah aduan yang dibuat pada Agung pun takkan dilayan...

Jadi dalam kesempatan ini,para pengundi diHulu Selangor rajin2lah melawat laman ini..jangan terpengaruh dengan lawatan mengejut menteri2 UMNO yang menabur berbagai pelbagai janji..nak ubah nasib orang aslilah kononnya...projek juta sana,juta sini..tengoklah lepas pilihan raya nanti..jangan mudah terpengaruh!Kerajaan bukan ada duit!!Gebang je lebih!!!

Ambil contoh kes anggota Polis yang dianiaya.Bukan menteri tak tahu!!!Yang 2-3 orang dalam jabatan mereka pun tak terbela,macamana nak bela nasib beribu pengundi disana???
Buka minda!Kenapa bila nak pilihan raya je jentolak terus dihantar keHulu Selangor?Pecah tanahlah konon..Sudahnya esok orang asli yang dah senonim dengan kehidupan dihutan dan dipinggir hutan untuk mencari rezeki,hilang mata pencarian.Dia orang peduli apa?Bila dah menang sok,dia orang dengan jet kesana kemari,tak sempat dia orang nak jengok kau orang kat bawah ni beb!!Jet laju!!!!

asyMok_Aambo said...

Hari ini, 4.20 petang rabu 7 april 2010, team najib razak terus di hadapan 65-35!
Dari segi pecahan, grup yang ada bin dan binti di Parlimen Ulu Selangor 95 peratus BERAZAM Pangkah Zionis Dacing!
Sementara golongan keluarga Ong, Chua, Kong, Liow, Ling etc. 98.2 peratus bersama PEJUANG RAKYAT MALAYSIA.
Sementara puak-puak a/l, a/p, a/k 77 peratus bersama KITA!
Jika kena caranya, 13 April ini kedudukan Menjadi 55-45!
Grup Bin dan Binti akan 30 peratus Bersama Kita Pada 14 April. Hanya 70 peratus bersama Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH!

Sementara Pada 15 April 2010, BOLA AKAN BETUL-BETUL BERADA DI TENGAH PADANG 50-50 Andai Kata MasterG PALANIVEL Menjadi Calon Biru Untuk PERANG 25 April 2010.

Ayuuuh RAKYAT MALAYSIA
Teruskan Sokongan PADU buat Pimpinan Kita WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT DiDokong Ikon Masyarakat 1Malaysia, TOK GURU ABDUL HADI AWANG-SUPREMO LIM KIT SIANG-MAULANA KARPAL SINGH.

Terima Kasih kepada Maulana Karpal kerana Mengingatkan Grup Bin dan Binti... Tidak Selamanya KAMU SEMUA HANYA TAKSUB PADA SPOONFEEDING... Terima kasih Maulana Karpal Singh kerana Ingin Melihat MASYARAKAT 1MALAYSIA keluar dari Jiwa Subsidi Sebaliknya Berpegang kepada Azimat THE BEST MAN WIN.

Sorong Papan Tarik Papan
Buah Keranji Dalam Perahu
Suruh Makan Memang Boleh Makan
Berdiri Sendiri Takkan TAK MAHU!

asyMok_Aambo said...

Usah TERLALU Yakin. Memang tadi najib razak dah ENDORSE Geng Samy Vellu akan MASUK KE PADANG. Mungkin ini Hanya Strategi najib razak. 15 April ini TIDAK MUSTAHIL Mike Tyson akan KEMBALI KE GELANGGANG Untuk Gigit Telinga Evander Holyfield!!!
SILA AMBIL PERANAN MASING-MASING DI SERATA DUNIA!
Warga LANGIT Bersama KITA...

asyMok_Aambo said...

Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH akan Melakukan APA SAJA untuk Keluar Sebagai PEMENANG pada Malam 25 April ini kawan-kawan...

asyMok_Aambo said...

dalam Berita Harian 8 april 2010, khamis Menjadikan april tambah BERSEJARAH. Ada titipan dialog ringkas Ketua Negeri Cik Siti Wan Kembang dan isterinya. Ketua Negeri tidak mampu bercakap. Syukur, TERBUKTI Pemangku Raja Faris WAJIB Menjalankan AMANAH ALLAH SWT Memerintah Kelantan.

asyMok_Aambo said...

bila mana tuhan berkata-kata... tidak PERLU diHantar BALA TENTERA... Cukup SeDetik ANGIN SEPOI-SEPOI Bahasa.

asyMok_Aambo said...

Rakan-rakan... Kita GEGARKAN Ulu Selangor! TokGuru AYOH CHIK Abdul Hadi Awang- the next Prime Minister of Malaysia sudah SIAP SIAGA menggali parit Salman al-Farisi.

asyMok_Aambo said...

Target UTAMA Kita Pengundi Ulu Selangor yang duk Kat LUAR! Ingat... dalam masa yang sama Menteri Kewangan Malaysia akan MELAKUKAN APA SAJA untuk Memenangkan REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.

asyMok_Aambo said...

Updated, REJIM ZIONIS masih di hadapan 65-35. Pengundi ulu Selangor sedang TUNGGU Pengumuman Calon Kita dan Kehadiran Seluruh Pimpinan Kita...
RAKYAT MALAYSIA tahu WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT sedang bersama pencipta di TANAH HARAM. Warga Langit Menjadi WAKIL di KKB takala Pengumuman Calon.

asyMok_Aambo said...

Berhati-hati RAKAN-RAKAN Sekalian... Kukuhkan PERMUAFAKATAN Kita Para PEJUANG RAKYAT MALAYSIA.

asyMok_Aambo said...

Nampaknya Kedudukan Sekarang 55-45. Mereka Hanya Sedikit Di Depan. BERUSAHALAH Rakan-rakan di Segenap PELUSUK Langit dan Bumi.

selimahjongang said...

Syabas Jehan Miskin dan yang memberi komen kat sini(orang2 pas aje)
Aku ni bukanlah seorang private eyes atau sewaktu dengannya.Cuma mendapatkan segala bukti dengan apa2 yang korang komen kat sini.Memang banyak benarnya.Contohnya Aziz yang bertanding melawan PAS diBaling dalam PU yang lalu.Memang dia orang Kg Medan.Peniaga used car dan rakan2nya adalah penarik kereta dan berkawan dengan Kalimuthu kerana salah seorang penarik kereta rakan Aziz juga merupakan ipar Kalimuthu.Aziz ada used car dekat round about Kg Baiduri PJ.Memang banyak orang buat repot kes tipu terhadap Aziz diBalai Polis Sea Park,PJ sebelum ini.MEMANG BETUL LA KAN?ORANG PAS NI TAK MENIPU DAN MEMFITNAH!
Berkenaan Pegawai Polis yang bernama Bakri Zinin memang ada.Dia seorang Pengarah diBukit Aman.Memang betul dia dah memfitnah seorang anggota Polis.Memang betul,puncanya kerana surat layang terhadap dia.Tanpa usul periksa dia menuduh anggota itu.Kemudian menggunakan kuasa dan pangkatnya untuk mempengaruhi pegawai atasan untuk menghentam anggota polis itu yang berani mencabarnya diMahkamah.Anggota itu diTahan Kerja tanpa sebab olih rakan Bakri Zinin yang bernama Aishah yang berpangkat ACP.INI YANG DIKATAKAN DEMOKRASI OLEH KERAJAAN BN?
Bukan setakat itu.Mereka tak sedar bahawa anggota itu adalah seorang elit Polis.Pernah beberapa kali bertempur dengan penjenayah bersenjatapi dan menembak mati penjenayah.Semua tu dilakukan bukan untuk masyarakat??
Saya juga mendapat gambar2 dan butirannya tapi tak bolih didedahkan disini kerana akan membahayakan anggota polis yang teraniaya itu.Gambar2 yang aku dapat,gambar anggota Polis itu bersama sekumpulan anggota elit berseluar hijau dan tshirt hitam dengan senjata terselempang didada masing2.Gambar dia dalam paper cutting akhbar The Star mendapat pujian dari seorang OCPD.Beliau juga menerima lebih 10 surat kepujian dari OCPD dan CPO.Ada 1 ditunjukan.Surat Penghargaan dari AlMarhum Sultan Selangor.
Yang amat mengejutkan aku,gambar dia bekerja kontrak membina pagar IPKKL.Tujuan mereka berbuat demikian supaya anggota polis ini tidak tahan dengan tekanan.Tapi anggota pilis ini terus melakukannya dlama bulan Ramadhan selama sebulan.Tabik spring pada anggota polis ini.Memang dia betul2 hati kering.Tapi malangnya tidak dapat penghakiman yang sewajarnya.Memang betullah...Mahkamah bukan Mahkamah rakyat,tapi Mahkamah Kerajaan BN.Salah agensi kerajaan dalam kerajaan BN sebolih2nya disembunyikan..Dah 10 tahun kes berlalu.Cuma 5 tahun lepas berjaya difailkan diWisma Denmark.Sekarang pun Mahkamah dah pun berpindah keJalan Duta.Tempat aja berpindah,tapi keadilan tidak!!!
Gambar2 ini akan aku hantar kepada editor Siasah supaya dedahkan tembelang kerajaan zionis.Apa tidaknya?Masih ada buruh paksa dalam perkhidmatan awam!
Aku akan print banyak2 artikel berserta gambar2 ini dan bawa keUlu Selangor bagi membuat pendedahan keburukan polis seperti yang ditonjolkan oleh Jehan Miskin dan juga untuk membuka mata rakyat.
Kepada pengundi2 Ulu Selangor,dalam berpuluh2 tahun kebelakangan ini baru sekarang anda menerima macam2 dari semua kementerian kan?So,jangan jadi bodoh!Undilah pembangkang walau atas tiket apa sekali pun.Kerana,dalam pilihanraya akan datang rezeki akan melimpah lagi apabila BN cuba merampas kerusi.

selimahjongang said...

Untuk mana2 kawasan yang anda sendiri rasakan mundur atau tiada kemudahan atau belum mendapat apa2 munafaat dari kerajaan,dalam PU akan datang,letakan calun yang ada potensi memegang jawatan tak sampai 1 penggal.Umpamanya umur lebih 80 tahun atau mempunyai penyakit kencing manis atau sakit buah pinggang yang serius.
Ini adalah bertujuan supaya pilihanraya kecil dapat diadakan.Yang penting kawasan itu bukan milik BN.
Apabila pilihanraya kecil diadakan untuk merampas kerusi dari pembangkang,macam2 kementerian akan datang menabur budi.Kawasan yang langsung tak ada potensi palancungan pun,kementerian tu akan tiba.Tanah untuk tanam getah atau sawit tak ada pun,Risda akan datang bagi sumbangan.Malah pelakun blue filem pun datang melawat kaum cina dikawasan anda.Pilihan raya lambat lagi.Tempoh berkempen belum pun bermula,tapi mereka dah berkempen bagai nak rak!!!
Padahal aruah Sudirman dulu sampai menulis nama atas batu dengan harapan 'saban hari ku menanti waktu,datanglah segera kepada ku".Tapi lepas pilihan raya tak datang2 hinggalah sekarang!Nak salahkan adun BA.Adun BA baru tak sampai sepenggal....
Apa yang penting,apa yang depa bagi,ampa kena amek..itu hak ampa..bila lagi nak dapat!!??Tapi kalau nak pilih depa,ampa kena pikiaq bribu kali..kapada penghulu dikawasan KKB tolong letakan batu besar depan majlis daerah.Setiap menteri yang datang,Tok tolong suruh depa tulis nama atas batu tu....
Kami akan datang beramai2 membantu calun yang menentang calun BN..Kuburkan harapan BN yang tak demokrasi!!!!!!!!!!!!!!!!

selimahjongang said...

Kepada asyMok Aambo,kalau betul Mike Tyson akan kembali,anda kena hantar orang kesana pantau terutama dalam tempoh berkempen.Setiap kampong akan ada wakil.Mereka akan berkumpul dalam sesebuah rumah.Follow kereta2 orang yang berpengaruh terutama waktu lepas maghrib.Mana tau...dalam bonet kereta daun2 menjadi duit...seperti yang berlaku dalam pilihanraya kecil Sabak Bernam pada tahun 89...kita kan banyak sumber??elit polis yang dianiaya olih Bakri Zinin ni kan banyak tau semua hal??Biarlah kerajaan BN amek polis yang jahat seperti dakwaan Jehan Miskin..kita amek ex elit ni..bukan kecik anak..setanding dengan Moktar Komando.Tapi kita tak nak dia buat jahat.Dia ni baik dengan salah seorang bekas Menteri Dalam Negeri yang meninggal baru ni..

asyMok_Aambo said...

kepada yang dikasihi Selimahjongang.. Sesungguhnya POLITIK ini TERLALU SUCI tetapi Selepas Penghulu Segala Pembawa Risalah-NYA Menghadap-NYA, Semua nya Caca Marba.
Hakikatya, sebelum fatimah bte muhammad mati, imam ali tidak pernah beri kata sokongan pada abu bakar. jua selepas itu kita tengok selepas umar al-khattab pergi, POLITIK cantas-mencantas terus GAH. Dan selepas pembunuhan uthman, Segala seumpama Bom yang MELETUS di Hiroshima. Lihatlah POLITIK aisyah, isteri Junjungan Besar sendiri. Sementara Talhah yang tidak mendapat jawatan dari imam Ali beraksi menyemarakkan aisyah menentang imam ali. Di Perang Jamal, sejarah mencatat pihak aisyah tewas namun POLITIK lemah-lembut imam ali diManipluasi pula oleh Muawiyah dan golongannya. Dalam Perang Siffin, imam Ali masih Belembut mengenangkan Perpaduan ad-Deenil Haq menyebabkan Wujudnya Team Khawarij. Lihat betapa Licik POLITIK amru al-as dalam Majlis Tahkim.
Setelah Khawarij bunuh imam ali, hassan cucu baginda SAW pun lembut orangnya. Demi perpaduan, Muawiyah diangkat sebagai pewaris Pemerintahan. Dari sinilah bermula segala-galanya. POLITIK penuh Muslihat. Masing-masing mementingkan diri da bangsa sendiri.
Jadi, hari ini tak pelik dengan Perangai REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
Hari ini, PERCAYALAH wang Boleh BELI segala-galanya.
Yang baik dan buruk Hanya SAMAR-SAMAR.

asyMok_Aambo said...

Perang 25 april hanyalah sekelumt kisah kehidupan. Pejuang Rakyat Malaysia (PRM) Menawarkan PRODUK KEPEMIMPINAN yang BERBEDA dari kuku besi 53 tahun REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH. WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT bersama SUPREMO LIM KIT SIANG-MAULANA KARPAL SINGH & our next PM tokGurAYOH CHIK ABDUL HADI AWANG Cuba Melakukan PERUBAHAN TOTAL Kerna KITA sudah cukup PARAH. Itu Sahaja! If MALAYSIANS won't SUPPORT us, Kita tidak boleh buat apa. Cuma KITA AMAT YAKIN dan PERCAYA pada JANJI ILAHI. Innaddeenaindallahil ISLAM. Hanya ada Satu Ad-DEENIL HAQ. Kita tak TAKUT pada apa juga PERANCANGAN REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.

asyMok_Aambo said...

Terkini... TerCALON nya zaid ibrahim... Skuad Pimpinan WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT di hadapan REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH 55-45. Hati-hati dalam PERJUANGAN kita. Ayuh Para Pengundi Ulu Selangor.

asyMok_Aambo said...

50-50. apa saja boleh jadi. FOKUS.

asyMok_Aambo said...

Kita Akan MENANG.

asyMok_Aambo said...

Kita SELANGKAH di Hadapan. Still AND ALWIZ, BE CAUTIOUS.

Mat Rempit said...

Sudahla oiiiii.. duduk diam2. siasah dah bengkrap dah.. Kau tu menumpang kat negeri orang je.

asyMok_Aambo said...

Kita di Hadapan.
Berhati-hati dgn Taktik REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
khabarnya, Menteri Kewangan Malaysia akan Menemui Johan Mohd Diah.

asyMok_Aambo said...

Kita SELANGKAH di Hadapan. Still AND ALWIZ, BE CAUTIOUS.

asyMok_Aambo said...

lekk aa bader... jom minum air dulu ahlil bait Mat Rempit.

asyMok_Aambo said...

Kita Akan MENANG.

asyMok_Aambo said...

Tolak REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH. berikan Sokongan Padu kepada pimpinan WALI ALLAH SWT TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT diPerTajam SUPREMO LIM KIT SIANG-MAULANA KARPAL SINGH delivered by Our Bakal PM of MALAYSIA- tok guru ayoh chik ABDUL HADI AWANG.

laufoochee said...

Tumpang lalu aaaaaaaaaaaaa
Ini hari wayang tamil dikuala kubu.Hero baru tamil nangis2 serupa manyak baik punya..belum dapat lu nangis la!!!nanti sudah dapat..ulu selangor semua orang nangis oooo...
Lagi dalam news itu makyongdin pun ada cakap..kerajaan BN tak zalim...kalau itu tv boleh dengar aaa dia sudah tentu nangis sana..apa pasat lu tau ka??gua sudah cakap lancau sama dia!!tapi dia mana boleh dengar punya maaaa???
gua bukan mau cakap apa la...kan?lu orang baca semua komen sini tengok?lagi manyak hat busuk punya dia tak kasi keluar peper punya..papper semua sudah kontrol maaa...
itu pasat aaa gua bagi ingat sama semua ulu selangot punya orang..lu orang jangan jadi bodo tau kaaa??BA baru pegang sekejap saja ma..dulu puluh2 tahun apa dia orang buat??
lu orang sendiri mau ingat..itu mike tyson mana ada mau tolong lu orang punya??mau tanam jagong kasi lu orang ka??mana ada untong??ratut2 eka ooo dia tanam oren australia sana..ada kasi lu orang satu bijik ka?itu semua lu orang punya luit maaa...
UNDILAH BN!!!!UNDILAH BN!!!UNDILAH BN..............
...................
...................
..................
...................
.......................
........................
........................
...........................
........................
.......................
......................
KALAU LU ORANG MAU MAMPUS!!!!!!!!!!

Unknown said...

Dah terkubur satu lagi blog pro PR

hondalama said...

Kepada pengundi Ulu Selangor!!!

Jangan keliru dan jangan terpedaya dengan janji manis BN terutama yag disiarkan dalam bertia hari ini.Pampasan yang kononnya dibayar selepas pilihan raya hanya akan dibuat hanya 'sekiranya BN menang'.Jangan diperbodohkan lagi ornag Sg Buaya!Penantian selama 15 tahun dalam pemerentahan siapa?Tempoh itu cukup untuk 3 penggal.Apa BN buat selama tempoh itu selama ni?Tanah orang2 kampong diambil.Selama 15 tahun mereka hidup dalam segala kepayahan termasuklah hingga terpaksa menjadi jaga untuk menyara hidup.Malah dah ada yang mati pun...menunggu pampasan tak dapat2.Walau pun pembangkang yang bertanding bukan pilihan,namun undi sajalah untuk membalas 'jasa'BN meny selama ini membuatkan orang2 Sg Buaya sengsara.
Bila tengok berita di tv aku pun naik menyampah tengok 'mamak gemok' sekor tu menyebok!Kebencian kepada UMNO makin meluap bila mamak penipu tu diangkat menjadi ketua dalam UMNO.Selagi dia menjadi orang kuat dalam UMNO,7 keturunan aku,aku haramkan menyertai UMNO.Penipu besar,penjenayah!Dia cuma mahukan pengaruh.Ingat sini India ke??
Memang betul komen2 yang diberikan sebelum ni.
Tanya bekas2 pekerja mbf finenence sec 52 Petaling Jaya.Mamak barua ni diharamkan menjejakan kaki kedalam mbf Petaling Jaya oleh Raja Izzudin yang mengambil alih tempat pengurus bangsa cina yang bersubahat menipu di mbf tersebut.Pada suatu masa Raja Izzudin diarahkan membuat audition diKangar.Semasa diKangar Raja ada menalipon rakan2nya mengatakan dia nampak mamak barua ni dengan rakan2nya disana malah kemana dia pergi pun dia sentiasa diekori.Setelah selesai tugasannya disana,Raja balik ke Kl.Dalam perjalanan Raja kononnya terlibat dalam kemalangan jalan raya diPerak sehingga menyebkan kematian.Jenazah Raja dibawa balik kekampongnya disekitar Mantin atau Lenggeng(aku kurang pasti).Tapi semasa menunggu jenazah Raja sampai dari Perak,mamak barua ni datang kekampong tersebut bersama bekas pengurus mbf verbangsa cina tu,seolah2 nak mengesahkan kematiannya.Apabila ada staff yang gternampak,mereka yang menaiki sebuah kereta terus berlalu.Macamana tak hairam?Raja ditugaskan disitu untuk menyiasat penipuan dan penyelewengan mereka berdua?Tiba2 saja datang kekampong aruah tu,kenapa???Hanya Allah saja yang tahu..rupanya penjenayah yang sarat dengan kes2 tipunya ini dibela oleh UMNO..hukum karma dah sampai..itu pasal dalam PU yang lepas UMNO hampir berkubur..kalau pun BN menang dalam pilihan raya kecil Ulu Selangor kali ni,dalam PU akan datang,kalau mamak penyangak sekor ni masih nak jadi menteri atau Perdana Menteri,sama2 kita talkinkan UMNO...amin..........

Mak Jah Rongak said...

Hentamlah Jehan Miskin!!!

Hentamlah...sapa lagi yang berani dalam Malaysia ni?Kalau asik ngampu je sampai bila negara nak maju?
Sekarang tenmgok apa dah jadi??Hari2 cerita POLIS yang tak sedap disengar.Saya suka baca komen asyok amok,selimah jongang,gg emas dan lain2 yang menjelaskan keadaan sebenar.
Rasanya segala SUEY ni berpunca dari anggota polis yang dikhianati olih Bakri Zinin dan rakan2nya.Itu yang Najib kata membela rakyat??Ini adalah juga berpunca dari salah laku agensi kerajaan yang tidak didedahkan,kononnya nak jaga nama baik!.Bayangkan kes anggota polis yang dianiaya olih Bakri tu.Dah 5 tahun!!!Mahkamah semua tak bolih pakai!!PECAT hakim,pendakwaraya dan batalkan lesen peguam yang mewakili anggota polis itu.
PECAT IGP,Bakri Zinin dan Aishah yang disebutkan didalam komen ini.Memfitnah itu lebih kejam dari membunuh.Kenapa sanggup memfitnah?Jawabnya hanya KERANA PANGKAT,JAWATAN,KEDUDUKAN DAN RASUAH!!!Kerajaan perlu tegas!!Berapa banyak kes tembak secara salah telah dilakukan oleh polis?
Kes pasangan suami isteri diKelang,yang isterinya ditembak dalam kereta.
Kes budak 15 tahun ditembak mati diShah Alam.
Kes remaja 17 tahun ditembak diSeremban..
Dan yang dirahsiakan dari umum sekarang,kes warga Indonesia ditemui mati diSelangor.Orang2 diIndonesia dah berpeket kerana tak puas hati dengan kes ini.Saksi2 berlindung dikedutaan Indonesia dan setiap hari dihantar oleh pehak kedutaan untuk siasatan oleh pegawai berpangkat tinggi diBukit Aman.
Kenapa kerajaan masih tidak bolih bertindak tegas sehingga hilangnya kepercayaan rakyat terhadap polis?
PECAT POLIS YANG GILA PANGKAT NI SEMUA demi keselamatan negara!!!
Berikan keadilan yang sewajarnya terhadap anggota polis yang dianiaya terutama yang telah memfailkan saman terhadap pegawai atasannya dan PECAT DEFENDEN YANG DISEBUTKAN DALAM SAMAN MEREKA.KALAU KES TAK JALAN ATAU DITOLAK OLEH MAHKAMAH,APA MAKNANYA TU?SEDANGKAN BUKTI CUKUP NYATA TERMASUK GAMBAR DAN SEBAGAINYA?RASUAHLAH JAWABNYA!!!!Banyak kes sebenarnya!!Apabila suara dan hak mereka tidak dipedulikan,inilah akibatnya!!
Begitu juga dengan kes polis yang rasuah yang disebutkan diantara komen2 disini.Kenapa tak ditahan kerja dan tak dituduh dimahkamah??Ini menunjukan polis lebih pentingkan rasuah dan sanggup menindas serta menganiaya anggota yang BERDIRI MENEGAKAN KEBENARAN!
Sekarang bukan saja berlaku zalim pada anggota polis sendiri tapi telah merebak kepada perempuan dan kanak2 yang tidak berdosa!
Yang paling mengaibkan,melibatkan rakyat asing!Memang banyak kes jenayah dilakukan oleh warga Indon,kita tak nafikan..tapi dalam kes ini saya tak mau bercerita panjang,polis membuat pemeriksaan dalam cyber cafe termasuk memereksa dan membawa mangsa keluar,keesokannya ditemui mangsa mati disebuah daerah diSelangor.Semasa pemereksaan rakan2 mangsa sempat merakam kejadian dengan kamera talipon bimbit dan mereka inilah saksi2 yang berlindung dikedutaan..
Walau warga mana pun dia,sepatutnya keselamatan mereka dilindungi..mereka juga ada hak untuk hidup selamat dinegara ini.Begitu juga jika kita berada dinegara orang,hak dan keselamatan kita tetap dijaga..
Ekoran dari rentetan2 ini,rasanya inilah PERDANA MENTERI TERAKHIR DARI UMNO.Selepas PU akan datang tender akan dikeluarkan untuk MENGHIJAUKAN BANGUNAN PARLIMEN,PEJABAT2 KERAJAAN,ISTANA PERDANA MENTERI,UNIFORM POLIS DITUKAR KEPADA JUBAH HIJAU DAN SERBAN,JUBAH PUTIH BAGI TRAFIK(BARU PADAN MUKA DIA,TAKKAN PAKAI JUBAH DAN SERBAN PUN AMBIL RASUAH!!!BikIn MaLU anAk nEGrI(kata P.Ramlee)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...