Friday, December 4, 2009

Puluhan ribu rakyat berhimpun sokong Tok Guru



KOTA BHARU, 4 Dis: Pusat bandar Kota Bharu penuh sesak dengan kebanjiran lautan manusia menghadiri perhimpunan menyokong kepimpinan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Apa yang jelas ia ratusan kali ganda lebih ramai berbanding demontrasi mendesak Menteri Besar Kelantan meletak jawatan di hadapan Kota Darulnamim Selasa lalu, kata Ketua Penerangan PAS, Ahmad Baihaki Atiqullah.
Biarpun cuaca redup dengan hujan sekali sekala lebat, ia tidak menghalang puluhan ribu rakyat Kelantan hadir menyatakan kasih dan sayang mereka kepada Tok Guru Nik Abdul Aziz.
Ada yang datang dari Besut, Gua Musang, Jeli, Kuala Krai dan negeri-negeri lain bagi meramaikan lagi perhimpunan tersebut.Pelbagai sepanduk dapat dilihat, ada yang bertulis ‘Kita Sayang Tok Guru Kita’, ‘Kami Menyokong Kepimpinan Tok Guru Nik Aziz’, ‘Royalti bui-builah (bagi-bagilah)’ dan ramai yang memakai lilit kepala bertulis ‘We Love Tok Guru’.
Tidak kurang juga kelihatan ramai anggota polis yang terpaksa berkawal di sepanjang jalan.

Medan Ilmu di Jalan Tok Pati menyaksikan sokongan terhadap kepimpinan Tok Guru Nik Abdul Aziz tidak pernah surut.

Hadir sama anggota-anggota Exco kerajaan negeri, wakil-wakil rakyat, Ketua-ketua Dewan Ulamak PAS Kelantan, Datuk Mohamed Daud dan penduduk bukan Islam serta pemimpin KeADIlan negeri.

Lebih menarik lagi apabila pemimpin masyarakat Cina, India dan Siam turut berucap di hadapan ribuan yang hadir.

Ah Seng mewakili masyarakat Cina menyatakan kaum tersebut di Kelantan dapat hidup aman damai di bawah pemerintahan PAS yang dipimpinan Tok Guru.
“Masyarakat Cina berdiri teguh di belakang Tok Guru. Kami masyarakat Cina menentang keras usaha-usaha pihak lawan yang mahu menjatuhkan Menteri Besar,” katanya diikuti laungan takbir orang ramai.

Tharuman wakil masyarakat India juga menyatakan masyarakat India di Kelantan memberi sokongan tidak berbelah bagi kepada Tok Guru.

Ucapan dalam bahasa Tamil membuat orang ramai menjadi riuh rendah seketika.

Wakil institusi pondok tradisional di Kelantan, Ustaz Awang Yusof dari Pondok Gelang Mas, Pasir Mas secara terbuka meminta rakyat Kelantan tanpa mengira agama dan bangsa memberi sokongan padu kepada Tok Guru Nik Abdul Aziz.

Wakil KeADILan yang begitu bersemangat berucap berkata, ribuan rakyat yang hadir hari ini tidak dibayar sesen pun untuk hadir menyatakan sokongan kepada Menteri Besar.

“Tidak ada sebuah kerajaan yang bersih di negara ini kecuali Kelantan sepanjang ditadbir Tok Guru hampir 20 tahun,” ujarnya.

Beliau juga mencabar pemuda Umno berdebat pada bila-bila masa untuk membincang isu royalti yang menjadi hak milik rakyat negeri ini cuba dinafikan perdana menteri.

236 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 236 of 236
kacanghantu said...

Hadiah untuk rakyat 1Malaysia tahun depan.

Cukai GST dan Tarif electrik naik.

Bersedialah......

Syabas NajiBN

ironseven said...

hidup umno..hidup bn..aku sokong naik tarif letrik tahun depan. aku sokong gst. aku sokong gula naik. aku sokong minyak naik. aku sokong ayaq naik. aku sokong tol naik.

hidop umno. hidop bn. jom pakat pangkah umno-bn pada pru13 ni. atau mana2 prk. sbb umno pembela rakyat. rakyat didahulukan. pencapaian diutamakan.

aku bersyukur dan bertuah betol bila barang2 naik harga pada masa gaji dan perkapita rakyat dok mcm tu jugak. itu le pentingnya utk sokong umno-bn. cerah le masa depan kroni2 umno-bn yg bisnes benda2 di atas yg akan dinaikkan tu. kroni kaya maka umno pon masyukkkkk.....

tak caya tanya company yg saman umno-bn kes papan iklan dan poster masa pilihanraya tu.

AsyMok_ambo said...

Bercakaplah atas KEBENARAN dan KEADILAN.
Nak bina masjid pun, HARAM ada PEMBAZIRAN, SALAH GUNA KUASA dan PENYELEWENGAN.
Itu dari ALLAH SWT.
Syukur ANDAI nya Nga Kor Mong BERPESAN-PESAN dengan KENENARAN.
Namun...
UTUSAN MALAYSIA memang TERAMAT BANGSAT. Disensasikan dengan begitu JIJIK sekali Pandangan Nga Kor Ming. PARA PEJUANG DAI'E FISABILILLAH boleh rujuk Utusan Malaysia Khamis 10/12/09.
HINANYA KAMU wahai ZIONIS LAKNATULLAH !

Andai ku Tahu
Kapan tiba AJALKU
Ku akan Memohon TUHAN panjangkan UMURKU
Aku TAKUT akan semua DOSA-DOSAKU
.......

AsyMok_ambo said...

Pasukan MARHAEN FC
Manager a.k.a Coach a.k.a Spiritual Leader- WALI ALLAH SWT Mursyidul Am 1Malaysia TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT.
Assistant- DARUSSYIFA' HARON DIN
Di Gawang tetap Insan Karamah TOK GURU ABDUL HADI AWANG bakal PERDANA MENTERI MALAYSIA BUMI BERTUAH.
Di benteng MAULANA KARPAL SINGH-MASTER LIM KIT SIANG-SINGA ALLAH SWT SALAHUDDIN AYUB.
Midfielder SIFU ANWAR IBRAHIM-GENIUS DZULKEFLY AHMAD-IR. KHALID SAMAD-GOAL MACHINE GOBIND SINGH DEO-PEDANG ALLAH SWT HUSAM MUSA.
Striker DR. SITI MARIAH-SRIKANDI SITI ZAILAH.
Di bangku Simpanan
Keeper- PROF. HAYATI
Bek- TAIB AZAMUDDEN
ALL ROUNDER TAN SENG GIAW
Midfielder- EXPERT HATTA RAMLI
SWEETIE CHONG ENG
KPP MUJAHID YUSUF RAWA
Striker- SUMAYYAH LO'LO GHAZALI

dewatawanberapi said...

marhaen fc kpala otak kau...
kau ni memang sesuai jadi anjing dap...

berbahagialah kau...

andy said...

Kenyataan adakah UMNO sedia terima 1Malaysia menunjukan Gerakan tidak mahu bersama dan memngulang sikap menyerang UMNO.

Gerakan ini parti yang terlibat dalam 13 Mei bersama DAP dan parti Buroh (Komunis) tetapi sedai berkompromi masuk BN lepas peristiwa berdarah.

DAP dah tentu macam pu****k. The Star sokong Komunis macam Kuaomintang sokong Bintang Tiga. Gerakan dah masuk campur.

PAS sokong undi? Jangan jadi bodoh PAS. Bila manis habis, kamu akan dibuang.

Ambil pedoman kritikan dan maki hamun haramjadah ini semua kepada YB PKR Zulkifli Nordin yang memperjuangkan hak dan kepentingan Islam

AsyMok_ambo said...

Pasukan MARHAEN FC
Manager a.k.a Coach a.k.a Spiritual Leader- WALI ALLAH SWT Mursyidul Am 1Malaysia TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT.
Assistant- DARUSSYIFA' HARON DIN
Di Gawang tetap Insan Karamah TOK GURU ABDUL HADI AWANG bakal PERDANA MENTERI MALAYSIA BUMI BERTUAH.
Di benteng MAULANA KARPAL SINGH-MASTER LIM KIT SIANG-SINGA ALLAH SWT SALAHUDDIN AYUB.
Midfielder SIFU ANWAR IBRAHIM-GENIUS DZULKEFLY AHMAD-IR. KHALID SAMAD-GOAL MACHINE GOBIND SINGH DEO-PEDANG ALLAH SWT HUSAM MUSA.
Striker DR. WEE CHOO KEONG-SRIKANDI SITI ZAILAH.
Di bangku Simpanan
Keeper- PROF. HAYATI
Bek- TAIB AZAMUDDEN
ALL ROUNDER TAN SENG GIAW
Midfielder- EXPERT HATTA RAMLI
SWEETIE CHONG ENG
KPP MUJAHID YUSUF RAWA
Striker- SUMAYYAH LO'LO GHAZALI

andy said...

isi hudud kenapa UMNO tolak..
sila tengok & tepuk dada tanya selera....

http://www.youtube.com/watch?v=A7Zg9waZV3g&feature=related

siapa PAS

http://www.youtube.com/watch?v=tLCew_19fDA&feature=related

ironseven said...

adyseptember said...
isi hudud kenapa UMNO tolak..
sila tengok & tepuk dada tanya selera....
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..umno hina janggut nabi. umno persenda hudud - sup tangan, sup kaki, org islam akan mundur, org islam raman yg cacat, hudud tak adil sbb bukanislam tak kena hukum.

hehe..umno berikrar takkan laksanakan hukum islam. akan saman kelantan jika buat jugak hukum islam.

hehe..umno bising je kata org tak betol. tapi takde ape pon yg diperbetolkan kalau draf pas buat tak betol. anjing2 umno menyalak sbb pas gagal buat hudud tapi hakikatnya mmg anjing2 tu takmau hukum islam pon. sbb kalau ade hukum islam tak buleh le rasuah. tak buleh le main pompuan. tak buleh le minum arak. tak buleh le judi. tak buleh le rompak hak rakyat...

wahai anjing2 umno, ade baiknya korang mengaku je yg korang mmg menolak hukum islam. abis cerita. sapa pon tak kisah. sbb korang dh jadi setaraf org kafir.

kacanghantu said...

Penasihat parti Gerakan, Tun Dr Lim Keng Yaik berkata, tiada mana-mana kaum mempunyai hak untuk menjadi tuan kepada kaum lain di negara ini.

Oleh itu, kata bekas presiden parti tersebut, tiada ruang bagi ketuanan Melayu....

-----------------------------------

Orang Ameno tak buat demo pijak/bakar gambar keng yaik ke?
Atau Ameno dah kecut telo.

owh,lupa lak...Ameno & gerakan sama cap kapal layau...

Kalu Dap/PKR/Pas yg cakap, maunya gempa semenanjung 8ribu ratus scala richter tu....

RTM n TV3 mcm tape player....ulangtayang kojenyer

AsyMok_ambo said...

hari ini Penghulu Segala hari ambo DENGAN SEGALA HORMAT jemput dewatawanberapi MINUM KOPI di HUTAN BANDAR JOHOR BAHRU CITY. Ambo BELANJE DEMO. Petang sikit kot. Kat Warung Tuan Zam, sebelah Jamal Catering.
ambo selalu naik motosikal Yamaha 100Sport TR 1164.
I LOVE U dewatawanberapi.

AsyMok_ambo said...

Hanya JAUHARI yang mengenal Manikam.

hasellusiby said...

salam ziarah, jika mahu mengetahui rahsia nusantara, islam dan kebangkitan akhir zaman sila mengunjungi www.nusanaga.blogspot.com

AsyMok_ambo said...

Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya dan Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayat petunjuk. (16:125)

Proton Saga said...

tok guru nik aziz patut besara kerana dah 18 tahun memerentah kelantan tidak juga lakasanakan hukum hudut.

aku sokong hukum itu dijalankan paling tidak dimulai di kelantan.

Baru kita dapat boktikan kepada kerajaan kafir itu bahawa kita berjaya menteramkan dan mendamaikan makhlok.

mari kita berdoa kepada kerjaan UMNO supaya pecah kepala kerana tidak membenarkan pelakasanaan hukum tuhan.

nampaknya nik aziz lebih takut dari kerjaan pusat dari ALLAH.

Prof. Era Pasca said...

iron seven email saya...
bagindanajibtunya@gmail.com

andy said...

MUdah saja nk cakap mcmtu En.Kacang hantu..

Org Kafir nih terbahagi kepada 2 jenis. iaitu Kafir Harbi & kafir Zimmmi.

Bg saya golongan DAP nih kebanyakan kafir Harbi begitu juga MCA,MIC ,Gerakan apa2 sajalah.selagi mereka tidak beriman kepada ALLAH s.w.t.

Perubahan 2 jenis kafir itu bergantung pada halu tuju mereka(menerima cara islam).

contoh2 tindakan yg mengecewakan org islam ialah memijak gambar org islam.mengunakan ayat Al Quran utk mengambil hati org islam hanya utk kepentingan politik.

Pengerusi DAP Karpal Singh juga sebahagian strategi sama berkata NO islamic state for Malaysia.

Tindakan seorang lagi pemimpin DAP, Nga Kor Ming mempersoalkan peruntukan pembinaan banyak masjid berbanding rumah ibadat lain, adalah satu lagi cubaan untuk menafikan kedudukan Islam sebagai agama rasmi.

Asas islam yg mudah pun mereka tidak dapat terima.
Tersiratnya mereka menentang islam bukan dgn mengangkat senjata tetapi melalui politik.
tepu dada tanya selera...

notalk said...

Menolak keimanan kepada Allah = Kafir.correct!correct!correct!

Menolak/Mempersendakan hukum Allah, apa pula?

Tak terhina ke bilamana pemimpin islam sendiri mempersendakan hukum Allah? (Dr M: sesapa nk sup tangan, kunjungilah Kelantan.)

Tak tercabarkah islam dengan kenyataan itu? Tak usah pijak/bakar quran malah kenyataan yang ngeri tu pun dah cukup membakar hati.

Tepuk dada tanya IMAN!.

minto's blog said...

Assalamu alaika,
Saya sangat bersyukur ternyata masih banyak ingsan (manusia) di sana yang peduli dengan islam.Mudaha2an di negeri kami juga masih mengalami hal yang sama.amin.
Kami berharab bila anda singgah di indonesia jangan lupa hubungi saya yang ada di Palembang,
wassalam,Syukron Katsiron.

tabuan said...

Nik Aziz menyifatkan Najib Razak sebagai seorang 'PEMIMPIN ISLAM' yang berani kerana melakukan lawatan ke selatan Thailand, biarpun rantau tersebut bergolak dan pada hari lawatan Najib ke sana, 2 orang terbunuh dan 11 orang yang lain cedera apabila bom yang disembunyikan pada sebuah motosikal meletup di sebuah pasar yang sibuk di sebuah pekan utama di Narathiwat.

Paling menarik apabila Nik Aziz juga dilaporkan berkata, dia tidaklah seberani Najib untuk menjejakkan kaki ke kawasan bergolak 'kerana bimbang akan ditembak'. (NST 16 Disember 2009)

andy said...

Bagi aku BTN yg telah membantu perpaduan antara kaum di Malaysia.
dari segi rohani & jasmani.Jika PR kata Perkauman... dah ramai la lepasan kursus BTN pi bergaduh dgn Non-Bumi.

sila tgk:
http://www.youtube.com/watch?v=n6V7EGbbrtk

andy said...

Saudara Notalk:
kenapa
isi hudud kenapa UMNO tolak..
sila tengok & tepuk dada tanya selera....

http://www.youtube.com/watch?v=A7Zg9waZV3g&feature=related

PAS di Kelantan dah 20thn perintah pun tak bleh laksana hudud..

Apa Model Negara islam PAS?
Negara kebajikan ada laa
Apa Model Hudud PAS?
ada kertas kerja & kajian?

semuanya masih mengunakan garis panduan BN spt Syariah DLL.
hanya Retorik & cakap2 politik saja.

klu betul nk buat, buat jelah. asyik salahkan sesama islam je...

notalk said...

adysept:
klu betul nk buat, buat jelah. asyik salahkan sesama islam je...
-----------------------------------

Nampaknya sedarapun pun telahpun menyalahkan pihak pas!!!!sama je...

Sy pun x minat sgt nk sokong memana.Apa yg wajib kita buat je la.

Soal hudud(hukum yang Allah perintahkan bukan PAS) tu...dah macam satu tuntutan ibadah pada kita. Jangan hanya kerana sokongan pada logik akal kepartian membuatkan akidah kita tergelincir.(rujuk pd apa yg Dr M pernah katakan)

Perlembagaan Negara mengatasi kekuasaan Negeri.ok bab tu sy tak reti sangat. Mungkin tulah rintangannya bg PAS.

Apa yg penting pada sy, tak kira UMNO ke PAS, amanah Allah mesti ditegakkan.

Kalu Pas tak buat, ayuh Now desak UMNO laksanakan.

TEKONG DARAT said...

salam...
bersama martabatkan sepak takraw sebelum kita ianya dibawa ke olimpik

PokDi said...

Eloklah Melayu diperbodoh oleh Cina
pura pura sokong melayu agar dapat apa yang mereka nak. Melayu tetap bodoh..Untungnya Cina dapat Anuar Tan jadi wakil Rakyat...

Samalah dengan Najib sanggup jual maruah Melayu demi nak ambil hati kaum tak sedar diri.. Pak Lah membawa Malaysia ke arah kehancuran dan Najib nampak gayanya perlengkap kemusnahan Tanah Melayu.

Melayu bergaduh kerana agama... Orang PAS lah kononnya masuk syurga... nasihat untuk Nik Aziz berdoalah agar pemimpin DAP masuk Islam dan Nik Aziz dan puak puak bodoh PAS terlepas dari seksaan nereka.

Jangan kita takbur.. macam iblis dalan kisah Nabi Adam as.

Creedence Clearwater Revival said...
This comment has been removed by the author.
ironseven said...

hehe..ada lagi mamat2 yg berlagak hebat kununnya dia pembela hukum islam dan hudud dan menyalahkan org lain tak buat hudud. kau tu yg dok sokong umno yg terang2an tolak islam dan hudud tu ape cerita? ibarat ketam ajaq anak berjalan la kot. tak pon ibarat ayam berkokok pungkoq penuh taik...

agak2nya ape la pulak tohmahan dan tindakan ke atas pas kalau pas secara berani membelakangkan perlembagaan negara dan menjalankan hukum islam?

adekah akan jadi spt dulu tahun 90an pas dikecam dan diugut diambil tindakan kerana mencabar keluarkan kelantan dari malaysia kerana kerajaan pusat enggan bagi geran dan bantuan kewangan kepada kelantan yang juga bayar cukai??????

cabaran ady, fitflex, tabuan tu sekadar acah2 sinis memperlekehkan usaha pas je sbb diorg semua tu mcm kata nik aziz amal islam sekerat2 je. maksiat buat tapi puasa tak tinggal...contohnya..

berhijrah le kepada yg lebih islamik...

ironseven said...

kata ady,
"Bagi aku BTN yg telah membantu perpaduan antara kaum di Malaysia.
dari segi rohani & jasmani.Jika PR kata Perkauman... dah ramai la lepasan kursus BTN pi bergaduh dgn Non-Bumi"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..aku sokong kau. sbb tu le tak wujud kes2 mcm ketua bhgn di penang kata cina pendatang. mcm kes pijak kepala lembu. mcm kes hishamuddin panjat pagaq dewan siqui. mcm kes nazri kata kat mahathir bapak segala perkauman...

btn mmg berkesan....tambah2 bila nyanyi lagu 'anak kecil main api'. aku pon penah nyanyi jugak 5,6 kali masa dulu2. almaklum le salah satu syarat kalau nak dok hostel masa sekolah tadika dulu....

ironseven said...

ady hujah lagi..
"Bg saya golongan DAP nih kebanyakan kafir Harbi begitu juga MCA,MIC ,Gerakan apa2 sajalah.selagi mereka tidak beriman kepada ALLAH s.w.t."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..hujahan ady ttg maksud harbi agak kalakar...kalau dah beriman dengan ALLAH s.w.t. namanya bukan kafir lagi le ngok!!!!!!

ape daaaa...ini le agaknya anak didik ajaran islam hadhari...menunjukkan kebodohan ketara.

berhijrah le kau kepada yg lebih islamik...

Unknown said...

Munkin anak mereka sakit.
Maybe too their wives seliuh urat.
dah lewat malam tu!
BERSANGKA BAIK...
Apa yang nak dihairankan Persepsi Rakyat Malaysia???
Nanti Pilihan Raya Tabur Je Not HIJAU RM50+kain batik+kain sutera
Nescaya ke PARLIMEN lagi Kita!
CONFIRM Punya.
Bagi WISE MALAYSIANS, Sudah Terang Lagi Bersuluh KABINET NAJIB RAZAK adalah HAMPEH, BENGAP dan MELOYAKAN!
Sedikit Henjutan Lagi...
KAMI AKAN TAKLUK PUTRAJAYA!
Tuhan Maha Besar.

Adi Satria said...

Akhirnya perjuangan Islam yang kononnya dibawa oleh PAS secara rasminya telah dirobek dan dirogol oleh komunis DAP pada tanggal 19 Dis.

Inilah tarikh keramat tamatnya riwayat PASngok.

Dah ku kata...PASngok...memang ngok.

ironseven said...

wolf said...
Akhirnya perjuangan Islam yang kononnya dibawa oleh PAS secara rasminya telah dirobek dan dirogol oleh komunis DAP pada tanggal 19 Dis.

Inilah tarikh keramat tamatnya riwayat PASngok.

Dah ku kata...PASngok...memang ngok.
++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..tu le dia pencacai umno yg paling bongok..

kedaung said...

orang nyanyuk menyokong orang yang dah nyanyuk....

Proton Saga said...

NASARUDIN AYUB KAU KALAU ANAK JANTAN BERTANDINGLAH TEMPAT SENDIRI DIJOHOR MUNGKIN KAU BOLIH JADI MENTERI BESAR DI JOHOR DAN MEMAJUKAN NEGERI JOHOR YANG TELAH JAUH KETINGALAN BERBANDING KELANTAN.

Proton Saga said...

pAS MEMANG NGOK.

Unknown said...

umno sekarang dipimpin olih si Ayah pin, 1Malaysia itulah ajaran si Ayop Pin

«Oldest ‹Older   201 – 236 of 236   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...