Sunday, March 29, 2009

Penyokong PAS banjiri Taiping, Umno turun dengan pimpinan baru








TAIPING, 29 Mac: Penamaan calon bagi pilihan raya kecil Bukit Gantang pagi tadi memperlihatkan keyakinan kedua-dua PAS dan Umno apabila menyaksikan kehadiran hampir 10,000 penyokong Pakatan Rakyat manakala pemimpin-pemimpin baru Umno yang dipilih dalam perhimpunan agung parti itu baru-baru ini hadir menunjukkan sokongan.

Penyokong Pakatan yang tiba seawal 6.00 pagi memenuhi sekitar kawasan Wisma Majlis Perbandaran Taiping dan kawasan Jalan Alang Ahmad.

Suasana di kawasan penamaan calon itu kian sesak apabila menghampiri jam 8.00 pagi, apabila penyokong Barisan Nasional berkumpul di hadapan bangunan Umno Bahagian Taiping bersama dengan beberapa pemimpin Umno yang turut serta memberi sokongan kepada calon Barisan Nasional, Ismail Safian.

Calon PAS, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin diiringi oleh presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, timbalan mursyidul am, Datuk Dr Haron Din, pesuruh jaya PAS Perak, Ahmad Awang, Ahli Parlimen Kuala Terengganu Mohd Abdul Wahid Endut, Mujahid Yusuf, S Sivakumar dan pemimpin Pakatan Rakyat lain termasuk Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Teresa Kok, Ronnie Liu serta pemimpin DAP Perak, Nga Kor Meng dan Ngeh Kor Ham.

Antara pemimpin Umno dan BN yang hadir ialah timbalan presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin, ketua pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar, Datuk Zambry Abdul Kadir, Datuk Mukhriz Mahathir, Datuk Puad Zarkashi, Tengku Adnan Mansor, Datuk Anuar Musa, presiden Parti Progresif Rakyat, M Kayveas serta pemimpin MIC negeri, G Rajoo dan naib pengerusi MIC, S Veerasingam.

Seramai 200 anggota polis antirusuhan telah diletakkan di kawasan padang esplanade yang mengasingkan penyokong Pakatan Rakyat dan BN. Seramai tiga orang calon telah mengemukan borang pencalonan untuk bertanding dalam pilihan raya kecil Bukit Gantang ini.

Calon PAS, Mohammad Nizar telah sampai tepat jam 8.45 pagi dan borang pencalonan telah dihantar jam 9.06 manakala calon BN, Ismail tiba jam 9.10 diiringi oleh Muhyiddin Yassin.Seorang lagi calon bebas, Kamarul Ramizu Idris juga turut bertanding.

Penyokong Pas dilihat lebih ramai berbanding dengan penyokong Barisan Nasional. Bunyian gendang serta sorakan penyokong Pakatan Rakyat jelas menenggelamkan sorakan penyokong BN.

BN dilihat bersemangat berdasarkan kehadiran pemimpin baru juga dibantu oleh parti komponen lain. Pilihan raya kecil ini dilihat sebagai ujian kepada kepimpinan baru Umno di bawah Datuk Seri Mohd Najib Razak yang dijadual mengambil alih jawatan perdana menteri awal bulan depan.

PAS dan Pakatan Rakyat dijangka menggunakan isu krisis dalam politik dan pentadbiran negeri Perak sebagai isu untuk berhadapan dengan Umno dan BN, selain serangan terhadap personaliti presiden baru Umno.

Umno sejak pagi ini telah menunjukkan kesungguhannya menggunakan apa yang disifatkan sebagai penderhakaan terhadap raja oleh Nizar selain isu-isu lain seperti pengaruh kuat DAP dalam pentadbiran negeri untuk memenangi hati pengundi Melayu.





219 comments:

1 – 200 of 219   Newer›   Newest»
TEKONG DARAT said...

dah update ni, jgn buang lak tajuk sebelum ni yer,.,,,
ramai dari kita ni pelupa...
ubah tajuk, lupa laa yg dulu....
biar sampai ada saman menyaman kat akhbar yg memfitnah bakal PM kita, baru buang tajuk tu....
kurang hajor yer yer...
nak fitnah bakal PM aku...
kepada bakal Pm aku, saman laa akhbar2 tu...
biar terbuka sket siasatan...
koman2 pun interpol siasat....

Pendekar said...

mari kita lihat sapa yg kena, bila tarikh membuang undi ya!!?

bn@umno said...

dijangka calon BN tidak menghadapi banyak masalah utk menewaskan calon PR disebabkan oleh PR skg ni berada dlm keadaan goyah dan tidak stabil berbanding calon BN yg dilihat lebih berkualiti dan mempunyai daya kepimpinan yg tinggi.

kamal farhan said...

ahhaha..bn@umno..lepas kputusan kluar dye senyap lah..

Unknown said...

insaf lah kawan, sudah disodomi selama 52 tahun pun tak sedar ke???

TEKONG DARAT said...

takda masalah?...
kalau dah byk polis tu, byk laa masalah....
mamat bersongkok yg mencetus masalah tu belum turun lagi tu...
dia turun nanti, polis pun ikut belakang laa...
tembak meriam air

Dannis Leong said...

Rakyat tentukan siapa!!! Bukan Umno cakap menang boleh menang...tengok la.....

zali said...

tak payah banyak le...

sila umumkan 3 perkara yang nizar
dah buat selama jadi mb untuk
kepentingan melayu/islam di perak.

adakah orang sebegini patut dipilih
sekali lagi?

Juraimi Zainal said...

insyaallah kemenangan akan berpihak kpd DS M Nizar....

Bangsa Cina Malaysia said...

Insyaallah PR akan menang besar.

Ameen.

zumairi said...

bersama-sama membantu memberi kemenangan pada PAS

JinPakaiTuncit said...

kepada zali ...

3 perkara yang yb nizar telah lakukan untuk kepentingan islam:

1. menunjukkan akhlak dan peribadi yang mulia sesuai dengan seorang muslim

2. berkelakuan adil terhadap semua hamba Allah di bumi perak

3. menunjukkan kepada sahabat kita yang bukan muslim bahawa tidak ada apa2 yang mereka perlu bimbangkan jika malaysia menjadi sebuah negara Islam yang tulen.

mat_terab said...

UMNO tak mengaku perpecahan makin teruk dalam parti depa, padahal kalau kita tengok sorang pun pemimpin UMNO yang tewas dalam PAU tak datang pada hari penamaan calon di taga-tiga kawasan PRK.....
Hanya yang menang saja yang datang....

dewatawanberapi said...

tiga sumbangan nizar pada melayu:

1. menderhaka pada sultan.
2. bagi tanah 999 tahun pada cina.
3. jadi kuda kayu dap secara tetap dan berpencen.

ayuh melayu...undi nizar supaya melayu diperbodohkan lagi...dan lagi dan lagi...dan lagi

Dr Nik-On X-Ray said...

bn@umno saiddijangka calon BN tidak menghadapi banyak masalah utk menewaskan calon PR disebabkan oleh PR skg ni berada dlm keadaan goyah dan tidak stabil berbanding calon BN yg dilihat lebih berkualiti dan mempunyai daya kepimpinan yg tinggi.

Satu lagi ucapan lawak dari pencacai pengangkat najis rasuah UMNO/BN....Insya-AlLah golongan perasuah akan tumbang bersama Barisan Najis. Masa untuk Najib senyum ketawa akan hilang...

dewatawanberapi said...

pas betul2 tak tau malu...pemilihan nizar sebagai calon tu dap yang cadangkan...terus setuju kuda2 kayu ni...

insaflah melayu...jangan terus hanyut dengan menyokong parti keparat dan pengkhianat

DongfangWuDi said...

PRK BGantang ni adalah UMNO Vs Dap...

pas cuma diperalatkan untuk utk menjayakan cita2 dap...

sbb itulah beria2 pemimpin dap yg datang...

hati2 melayu...

Dr Nik-On X-Ray said...

Siapa yang nak sokong Melayu pemakan najis rasuah dan membesarkan tangki najis masing-masing. Sepatutnya harta rakyat digunakan untuk kesejahteraan rakyat.
Ini harta rakyat diguna untuk buat lebuhraya dan banyak projek BOROS BN, tapi untung dikaut oleh perompak-perompak bertopeng UMNO. Projek-projek dibuat semua guna duit rakyat, tapi bubuh label "SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL". dah lah tu, tengok projek-projek (yang mahal)tu berapa lama tahan, sebab semua kontraktor UMNO nak untung banyak hinggakan kualiti projek terjejas. Mana ada kontraktor-kontraktor ni dibawa ke mahkamah atau disenaraihitam???????
yang bangang ruang ni - dewataik awan berapi, bn@umno, zali - mungkin antara yang dapat habuan rasuah dari hasil rompakan keringat rakyat Malaysia yang ditindas melalui kenaikan harga barangan, bayaran tolOL, cukai tu cukai ni

Unknown said...

UMNO x sedar diri. Mengaku parti Melayu,ingin memperjuangkan Bahasa Melayu, Raja Melayu, adat Melayu, baju Melayu tapi...... nama parti pun nama ORANG PUTIH = United Malays National Organisation (UMNO). Perbetulkan nama parti tu dulu baru boleh sibuk nak perjuangkan ketuanan Melayu.???? Tak glamour konon nama "Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu" = PKMB.Jadi juak2 UMNO mulai sekarang jgn guna nama UMNO gunakan PKMB. Kalau yg senang ni pun x blh buat mcm mna nak jdi pemimpin?

ironseven said...

ZALI,

3 perkara yg kau nak 10 aku bagi...

1. nizar tak rasuah mcm umno tu...malu la oii...
2. nizar tak beli bini orang
3. nizar tak jual kapal selam
4. nizar tak de c4
5. nizar tak kenal tantuya
6. nizar bukan tuan kambing hitam
7. nizar tak rampas kuasa
8. nizar tak bagi tanah 15,000 ekar utk i org cina
9. nizar boleh baca kutbah jadi imam jumaat
10. nizar tak bangang mcm hang

UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..

DEWATA, ANFIELD,

bila la pulak nizar jadi kuda tungangan? tak kot...umno yg sebenaqnya anjing mca dan mic bila korang bersatu MENGHINA NABI DAN ALLAH dan MENENTANG HUKUM ISLAM. lagi tak sedaq diri ka?

moga umno termasuk dalam kategori amaran allah dalam surah al-maidah ayat 44, 45 dan 47...

UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..

ironseven said...

berita tb3 bukan main bersemangat kempen utk bn...mentang2 la harakah dgn keadilan dah kena ban 3 bulan bukan main hebat tv ni..berita pr yg keluaq pon negatif je konon nizar dipilih dap. apa la punya bangang tb3 ni, setaraf bangangnya zali, dewata dan anfield. statement dap dipotong2, statement hj hadi dikerat2...

nizar dipilih oleh mesyuarat secara collective la, bukan oleh individu.

apa la punya haprak...lagi la rakyat muak.

UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..
UMNO RASUAH..

kamal farhan said...

bodoh punya comen..zali,bn@umno,dewata,anfield....


aku nk tnya hgpa,selama dia jd mb,keja dia dok bg tanah jer ke?? lain dah xda ker??
tue lah hgpa..dok tgk tv3 suku jer..yg tunjuk smua nya fitnah belaka..


td pun aku baru tgk tv3..smua nya crita pasal umno..kesian aku tgk..dah terdesak gamaknya..tunjuk pun skit jer Tok guru hadi komen..tue pun di tukar belit kan..
PR xda media pun boleh menang lah..
xhabis2 kipas jer keje..xtunjuk pun penyokong2 yg datang..aku ada td kat sana aku tau lah bertapa ramai nya....umno tenggelam..

kamal farhan said...

xkira la sapa pun yg cadang kan..bodoh nya hgpa nie..apa yg jd isu nya?? dah ada org cadang,mesyuarat lah..dah nizar dpt suara tertinggi..

Matahati said...

aku ni tak sokong mana2 pihak. tapi dari komen yg aku baca, orang umno asyik dok kutuk ds nizar,.org pas pulak dok kata tentang kesipan krjaan umno. di sini aku dah nampak sikap org umno yg lebih bnyk suka serang peribadi org..tu org umno silap, skrng ni umno vs pas, bkn umno vs nizar.

jit_tontoya said...
This comment has been removed by the author.
jit_tontoya said...

pengkhianat
sibangsat
silaknat

apabila juak-juak tahik bersorakan mengiringi tahik yang dipilih oleh parti tahik, maka tahik-tahik disini mula gila dan meroyan. tahik-tahik belum sedar bahawa menyokong tahik tidak akan kemana-mana. hanya orang yang berotak tahik dan keturunan tahik sahaja yang sanggup menyokong tahik.

melihat pengikut-pengikut tahik yang mengiringi tahik bersama-sama kepala-kepala tahik tidaklah ramai sangat. sememangnya orang ramai yang sesuci bunga tidak ingin bersama-sama parti tahik. mereka lebih sukakankan parti 'purnama' penyeri alam. amat gelisah kepala-kepala tahik dan penyokong tahik akan keadaan ini. maka pemberita tahik mula memainkan cerita-cerita tahyul lagi syaitan bin iblis. cerita tersebut tidak lah boleh dipercayai kerana ia merupakan saluran tahik untuk terus menahikkat pengikut dari jenis tahik....

menyerahlah tahik....tiada guna lagi parti tahik yang sudah busuk seluruh dunia dan kepala tahik yang baunya sudah tersebar diseluruh fana dek kerana mentahik kan manusia....

serah sebelum terlambat wahai tahik yang busuk lagi membusukan...

bagaimana tahik hendak menang jika ia tetap tahik yang haprak...!

antara tahik babi dan tahik sitahik...mana satu lebih harum !
aku harapkan sitahik agar segera baiki jamban tahik ku yang dah 50 tahun tak diselenggara !

mike chong said...

THIS IS THE TRUE SPIRIT OF MALAYSIA BOLEH WHEN ALL THE TOP GUNS DESPITE THEIR RACE AND RELIGION UNITE FOR THE SAKE OF THE RAKYAT.
micken say

zali said...

penamaan calon pun diiringi non muslim yang lebih ramai maka dapatlah di lihat...

siapa sebenarnya yang akan memerintah.

silakan jika sanggup lihat perak
transform sepenuhnya jadi penang

gombal_bodol said...

dewata tuh bute sejarah macam la ameno tuh tak pernah derhaka kat sultan ......
aku terkenang citer sejarah Sultan Mahmud Mangkat Di julang..

wira bangsa_jb said...

setuju tekong darat cakap....

diaorang tak sedar untung,dak kerajaan bagi keperluan yang memuaskan kat negara nak bantah2....

pemimpin PAS , PKr n DAp ada bagi pertolongan kat diaorang ker biler susah.....

yang tolong kerajaan BN gak...subsidi minyak,saper yang bagi....nak harap anwar????

TUA lah aku....

setakat cakap nak turun 50sen minyak lepas tu nak jadi perdana menteri....2 jelah tahu...

biler budget dah dibentang,senyap lak...sentuh pasal peribadi najib...

2ker org pembangkang nak...

xder modal,citer lain...

nampak kat sungai petani hari tu,,,nampak anwar lak beria2 nak membela kaum india....kaum melayu tak nak dibela...

anwar ni dah boleh ganti sammy vellu kot...
whatever.....tahniah lah penyokong anwar,,,,jual bangsa sendiri,,,,

kalau dah terjual bolehlah duk ngn barrack obama....kiter rakyat malaysia tergadai....

ironseven said...

hidup UMNO hidup RASUAH..
hidup RASUAH hidup UMNO..
bagi SALAH tak bagi KALAH..

malu la oii...

kamal farhan said...

kepada pejuang2 islam yg xdapat hadir di bukit gantang..sila lah beri sumbangan walau cara bagaimana pun..

jgn layan sgt pencacai2 umno tue..diorang nak melalai kan kita walau pun kita xlalai..buat bedosa jer layan pencacai2 umno nie..

kepada pejuang2,sila lah update blog2 anda utk tatapan umum..tunjuk kan kebenaran kpd rakyat malaysia..

ironseven said...

DEWATA KATA,

tiga sumbangan nizar pada melayu:

1. menderhaka pada sultan.
2. bagi tanah 999 tahun pada cina.
3. jadi kuda kayu dap secara tetap dan berpencen.

ayuh melayu...undi nizar supaya melayu diperbodohkan lagi...dan lagi dan lagi...dan lagi

March 29, 2009 3:48 AM

***********************************

1. kau dah tak de modal. UMNOlah penderhaka. pada raja2 tahun 1977, 1983, 1993, 2008. raja dihina oleh umno. kau dah lupa?

2. pr bagi tanah pd semua kaum tak kira melayu, cina, india. umno bagi singapore pada kuan yew, genting pada goh tong, kat perak pd mca. beribu2 ekar utk satu org. pr bagi beribu ekar pada beribu org..bodohnya kau dewata! lain kali baca balik buku sejarah darjah 1 anak kau tu..

3. bila pulak nizar jadi kuda dap? kau ada bukti? aku ada bukti umno jadi anjing mca, mic. buktinya? umno bersatu hati dgn mca, mic menghina nabi, menghina allah, menghina al-quran, menghina hukum allah.

lagi sekali doa aku semoga umno menjadi golongan yang diberi amaran oleh allah sepertimana dalam ayat 44, 45, 47 surah al-maaidah. terutamanya kau DEWATA!

amin.

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAKBAGI KALAH..
kullu kum fin naar...

bootie said...

Apasal presiden umno tak jawab akhbar luar yang dok hentam dia?? Dah sah-2 parti tu rasuah lagi dok sokong ka?? Apa punya manusia la tak mau nak pikir ka??? Pengundi Bukit Gantang pangkah bulan, kekalkan kerusi itu untuk Parti kita..

meon_peon said...

Tugas manusia, sbg Khalifah,

Jadikan Islam, petunjuk arah,

Timbalah Ilmu, penggerak Ummah,

Timbunkan harta, menjadi barah,

RASUAH MEMBAWA PADAH!!!

izuaf4zi said...

heran aku kalu pas n keadilan berkawan dgn dap seolah2 jatuh haram ...tapi UMM UMM no kwn dgn parti kapiaq (mic mca gerakan dsbnya) tak haram pula, mcm depa maksum jer...tok pidah pun baru ni kata pas kwn dap nak menghancurkn kaum melayu, depa kwn dgn parti kapiaq tak paa pulak, kaum pompuan UMM UMM noo boleh tepuk sorak pendek akai betul poumpuan UMM UMM noo nii

izuaf4zi said...

heran aku kalu pas n keadilan berkawan dgn dap seolah2 jatuh haram ...tapi UMM UMM no kwn dgn parti kapiaq (mic mca gerakan dsbnya) tak haram pula, mcm depa maksum jer...tok pidah pun baru ni kata pas kwn dap nak menghancurkn kaum melayu, depa kwn dgn parti kapiaq tak paa pulak, kaum pompuan UMM UMM noo boleh tepuk sorak pendek akai betul poumpuan UMM UMM noo nii

TEKONG DARAT said...

wahaha....
wira bangsa setuju ngan aku yer...
hah, saman laa...
biar cepat sket lingkup puak taik tu...wahahaha....
payah sangat nak cari pesalah kat malaysia yer....
pertama, bukak dulu tutup muka 2 orang yang disumpah jadi kambing tu...aku nak tengok mukanya...
setuju tak kawan kawan semua
?....

Unknown said...

bn@umno said...

dijangka calon PR tidak menghadapi banyak masalah utk menewaskan calon BN disebabkan oleh BN skg ni berada dlm keadaan goyah dan tidak stabil berbanding calon PR yg dilihat lebih berkualiti dan mempunyai daya kepimpinan yg tinggi...

betul tu ...!!!


dewata awan berapi said...

tiga sumbangan UMNO pada melayu:

1. menderhaka pada sultan.
2. bagi tanah 15,000 EKAR pada cina.
3. jadi kuda kayu MCA/MIC secara tetap dan berpencen.

ayuh melayu...undi BN supaya melayu diperbodohkan lagi...dan lagi dan lagi...dan


insaflah melayu...jangan terus hanyut dengan menyokong parti BN@UMNO yang rasuah ,keparat dan pengkhianat

Satu lagi ucapan lawak dari pencacai pengangkat najis rasuah UMNO/BN....

Insya-AlLah golongan perasuah akan tumbang bersama Barisan Najis. Masa untuk Najib senyum ketawa akan hilang....

izuaf4zi said...

geli cek dok tengok muka ketua perasuah pemuda UMM UMM noo (KJ@politikwang@halalantoyibah)...kpd org 2 bukit dan 1 batang depa mai tabuq apa pun hampa sapu,tu semua duit rakyat, tang undi kita bagi depa sedaq sikit...P.Agung UMM UMM noo tak dak pun depa dok cerita rakyat nak mkn susah kat kg2, harga getah turun, padi tak menjadi, hasil hutan dah kurang (x masuk balak depa dah sapu) harga barang tinggi tak turun2 lepas minyak turun, yg depa tau dok ampu sama2 depa jaa...isu PPSMI mcm preview syarat dah tutup kedai

Khairi Hassan said...

Jgn dok cakap saje...berdoalah kat Allah byk2...tulah senjata kita paling kuat...

Ex-UMNO said...

Anonymous Anonymous said...

Tolak UMNO yang bergelumang dengan tahi RASUAH - Ex-UMNO

March 30, 2009 8:34 AM
Anonymous Anonymous said...

UMNO yang parah dengan RASUAH sudah bertambah parah.

March 30, 2009 8:36 AM
Anonymous Anonymous said...

UMNO itu RASUAH,
RASUAH itu UMNO.

March 30, 2009 8:37 AM
Anonymous Anonymous said...

RASUAH sudah jadi darah daging UMNO.

March 30, 2009 8:38 AM
Anonymous Anonymous said...

UMNO MENGHALALKAN RASUAH

March 30, 2009 8:39 AM

Ex-UMNO said...

Rakyat yang beriman dan sedar keburukan UMNO yang bergelumang dengan tahi RASUAH akan 100% menolak UMNO.

shyufi said...

umno vs rasuah

..rasuah win!..

anakkancil said...

zali said...
tak payah banyak le...

sila umumkan 3 perkara yang nizar
dah buat selama jadi mb untuk
kepentingan melayu/islam di perak.

adakah orang sebegini patut dipilih
sekali lagi?

March 29, 2009 3:04 AM

to zali n puak umno

Kalau kau nak pilih imam apa patut kau halusi dahulu

1. ibadahnya-kena tgk dia ni kaki solat ka
2.akhlaknya-nak kena tgk juga takut kaki magnum
3.keluarganya-ini lagi penting..contoh pada masyarakat..kalau anak kaki kepit betina paknya lagi sakan la kan...
4. hasil pendapatannya-takut sagi duit halal n haram kira ha lam alif lam kesemuanya....

cuba perati elok elok dlm saf korang...berapa kerat yg penuhi syarat nie....(peraturan nie ikut yg islam suruh)....

Anonymous said...

nampaknya bergantang-gantang la peruntukan mencurah turun kat bukit gantang...
tapi rakyat tak bute mate....
kasi duit amik, buat jemput makan dia org gi makan....
tapi rakyat tetap tak bute matenye...
bior la deme memilih....
tunggu ye...

kamal farhan said...

sila la lawat blog saya..sudah update..walaupun bukan 100% tulisan saya..tp dlm istilah perjuangan tiada berbeza antara kami(pejuang islam)

doa kan kemenangan islam..

kamal farhan said...

miekabo...

sblm penamaan calun lg dah depa jalan kan tugas..dok turap jalan kat simpang tue..buat trafik jem n susah kan rakyat je..
smua org kenai lah..nak pilih raya,semua projek dtg..lepas plhn raya,smua snyap..

anakkancil said...

Dlm perhimpunan UMNO yg lepas Muhyiddin ada lah berpantun...
Begini bunyinya:
Negara kita aman sentosa
Kaya dengan tumbuh tumbuhan
Niat dihati nak buat jasa
Moga-moga Allah kalbulkan

Tapi bila dah lama menyandang naib presiden pantunnya dah tukar maksud dah

negara kita aman sentosa
kaya dengan tumbuh tumbuhan
Niat buat harta dah aku kabulkan
Pemilihan akan datang undilah aku lagi..

Ex-UMNO said...

Bergemuruh bunyi sokongan perwakilan UMNO pada PAU yang bersidang di PWTC.

Pemimpin UMNO : Sokong Pembersihan UMNO!
Perwakilan UMNO : SOKONG!!!!!!!!!!

Pemimpin UMNO: Sokong usaha kembalikan sokongan rakyat terhadap UMNO!
Perwakilan UMNO : SOKONG!!!!!!!

Pemimpin UMNO : Sokong kekalkan RASUAH dalam pemilihan pemimpin!
Perwakilan UMNO: SOKONG!!!!!!!! SOKONG!!!!!! SOKONG!!!!!!!

anakkancil said...

Ex-UMNO said...
Bergemuruh bunyi sokongan perwakilan UMNO pada PAU yang bersidang di PWTC.

Pemimpin UMNO : Sokong Pembersihan UMNO!
Perwakilan UMNO : SOKONG!!!!!!!!!!

Pemimpin UMNO: Sokong usaha kembalikan sokongan rakyat terhadap UMNO!
Perwakilan UMNO : SOKONG!!!!!!!

Pemimpin UMNO : Sokong kekalkan RASUAH dalam pemilihan pemimpin!
Perwakilan UMNO: SOKONG!!!!!!!! SOKONG!!!!!! SOKONG!!!!!!!

March 29, 2009 7:43 PM

...............................
eh..eh..eh..eh....kasihan...

DongfangWuDi said...

eh...eh...eh...kesian tengok balaci2 pas...

dah kering isu gamaknya...

anakkancil said...

Kamal
Rupanya pemimpin UMNO nie masih tak sedar diri dan masih memiliki
sifat angkuh ,takbur,ujub n sombong...Sesiapa pun boleh menimamkan solat tapi seeloknya imam yg sempurna biarlah paham akan makna ayat yg dibaca,bacaan dan sebutan kena..tak gugur /tertinggal huruf or baris dlm bacaan...
allhamdulillah kerana allah telah meperlihatkan 1 hambanya yg tawaduk n sifat sabar diatas muka buminya dengan 1 hambanya yg angkuh & bongkak atas muka bumi allah..

Kakashi Senpai said...

sungguh biadap cacian pencacai umno. mulai malam ini saya akan buat solat hajat memohon Allah tunjukkan kuasa dan balas kebiadapan pencacai Umno di laman ini. saya akan berhenti sehinggalah kemenangan berpihak kepada Pas. mohon penyokong PR yang beragama Islam bersama2 munajat kepada Allah agar dibalas setiap kejahatan dan kezaliman Umno samaada pimpinannya atau pencacai umno yang biadap.

kamal farhan said...

jujur aku ckp..klau pemimpin umno jd imam..aku xkan smbhyang jd makmum dia..aku jd ragu2...makruh..lebih baik smbhyang kat rumah...mandi wajib ke x,kita mana tau pemimpin umno nie..rasuh,membunuh,mencuri,sex,mcm2 lg..lepas tue nak jd imam..nilai lah sendiri sapa yg layak boleh jd imam kita..

Kakashi Senpai said...

yang pasti cerita yang tak dihebohkan berlaku semalam he he depan mata saya penyokong BN bergaduh sesama sendiri di BKT gantang. tergelak bila tengok depa begaduh sesama sendiri ni mungkin puak khairy dgn puak2 yang kalah. UMNO MAKIN SERABUT... Ingat lepas PAU boleh kukuh lagi berpecah belah lagi adala hua hua hua... ingat Allah maha merancang...

Ex-UMNO said...

Manusia yang masih taat kepada UMNO tergulung kepada manusia jahil yang menghalalkan Rasuah.

Seorang pemimpin UMNO yang didapati bersalah kerana Rasuah telah dibenarkan bertanding dalam pemilihan pucuk pimpinan UMNO.

Pemimpin yang telah terbukti RASUAH ini telah menang. Maka UMNO telah terbukti 100% parti RASUAH.

UMNO TIDAK MUNGKIN BERUBAH.
UMNO BERTAMBAH PARAH DENGAN RASUAH.


MAHUKAH ANDA TERPALIT DENGAN NAJIS RASUAH HARAM INI?

Jika anda sudi, undilah umno!

Kakashi Senpai said...

Umno- 1. Pengkhianat,penderhaka,perosak tamadun bangsa melayu selama 50tahun.

penggadai harta dan tanah Melayu kepada bangsa asing contoh singapore,batu putih

penghapus kuasa sultan2 melayu.

penggalak amalan maksiat di negara ini

menyumbat mulut pencacai2 Umno dengan duit Rasuah sehingga otak dan hati mereka bebal dengan kebenaran.

banyak pemimpin Umno terpalit jenayah. ada yang mumbunuh/ merogol/merasuah/merampas tanah/ main bini orang tetapi masih memimpin Umno. adakah ini moral Umno?

tiada seorang pun yang hidup sederhana melainkan masing2 berlumba2 membina mahligai puluhan juta. ahli di bawah dapat hampas2 je itupun setangah mati pertahan umno.. bodoh2.

Andaikata PR mempunyai media sama seperti UMNO/BN sepatutnya Umno parti yang dah pupus lama dah. sedangkan kekurangan media pun sambutan dan sokongan rakyat mantap untuk PR dan dapat pula kemenangan patut malulah Umno berlawan dgn cara pondan.

Apabila terdesak mngunakan polis dan jentera kerajaan untuk menghadapi PR sedangkan bila dalam perhimpunan PAU BERUCAP BERAPI2 padahal takde telor langsung berhadapan PR.

semalam surver kami mendapati dalam 1340 orang yang di tanya hanya 100 saja yang mengakui akan mengundi UMNO huhuhu...

Dan lebih menakutkan Umno apabila kalah saja nanti perpecahan yang berlaku akan lebih parah lagi...

kematian UMno semakin dekat..

HIDUP ISLAM
HANCUR UMNO
TANGKAP NAJIB
CARI PEMBUNUH ALTANTUYA
ROBOHKAN KERAJAAN HARAM BN PERAK
UNDI PAKATAN

HANCUR UMNO
RAKYAT BERDAULAT
JANGAN SOKONG
UMNO RASUAH
ADA PEMIMPIN MENANG KERANA RASUAH
BAGI SALAH TAK BAGI KALAH
MOTO BARU UMNO PERASUAH!!!

Ex-UMNO said...

Pemimpin UMNO : Dalam PAU ini marilah kita ahli2 UMNO perangi RASUAH.

Pencacai UMNO : SOKONGGGG!!!!!

Pemimpin UMNO : Jika kita dapati ada yang RASUAH dari team kita, beri amaran dan maafkan sahaja.

Pencacai UMNO : SETUJUJU!!!!!!

dewatawanberapi said...

Nga Kor Ming (Ahli Parlimen DAP Taiping) telah bertindak memberi salam dan membaca surah "Aura" yang tidak terdapat pun dalam Al-Quran.

Persoalannya siapakah yang mengajar Nga untuk membaca ayat tersebut?

Mengapa ajar Nga membaca ayat Al-Quran ini untuk tujuan ceramah politik sahaja?.

Ajar pun tidak habis, malah bacaan pun salah. Seolah-olah mempermainkan Islam.

Kalau PAS mahu benar-benar berdakwah, mengapa Nga tidak peluk pun Islam. Malah hudud pun DAP tentang.

ni bukan kali pertama DAP membaca ayat Al-Quran.

Pada 13 November, Wong Kar Woh (ADUN Canning, Bekas Setiausaha Kelab Penyokong Kerajaan Pakatan Rakyat Perak) membacakan dua ayat dari Surah Al-Hujurat (ayat ke-12) dan Surah Ali-Imran (ayat ke-10) dalam Dewan Undangan Negeri ketika mengulas bajet negeri.

Nizar memang tidak kisah ayat suci Al-Quran dipermainkan oleh kafir harbi ini?

Orang PAS bangga? Hinggakan menyiarkan berita ini dalam Harakahdaily.

PAS mengajar DAP untuk menjadi semakin kurang ajar dan biadap terhadap Islam.

Mahukah orang-orang PAS membiarkan perkara ini berterusan?

dewatawanberapi said...

Pada 9 Februari 2009, Ngeh Koo Ham (Pengerusi DAP Perak), mencadangkan agar Nizar bertanding di kawasan parlimen Bukit Gantang.

Awal-awal lagi DAP sudah pun menerima hakikat bahawa Nizar bukan lagi menjadi MB Perak.

Bagaimanapun, Nik Aziz (Mursyidul Am PAS) tidak setuju Nizar menjadi calon.

Nik Aziz menyatakan pada 10 Februari 2009 bahawa "Kalau tanya saya, saya tidak boleh terima seorang yang berjawatan MB (menteri besar) ambil (wakili kawasan) parlimen... kecuali orang yang tidak berjawatan MB,".

Haji Hadi akhirnya mengenepikan nasihat Tok Guru Nik Aziz dan menerima pakai cadangan Ngeh Koo Ham.

Kakashi Senpai said...

zali said

penamaan calon pun diiringi non muslim yang lebih ramai maka dapatlah di lihat...

siapa sebenarnya yang akan memerintah.

silakan jika sanggup lihat perak
transform sepenuhnya jadi penang
-------------------------------

sukahati je cakap ko ade kat situ ke? jangan cakap kalau taktau. paling ramai orang melayulah yang hadir disamping cina dan India kenapa. nak sorok yang melayu sekarang dah bangkit sokong PAS.
dah takut dengan kebankitan rakyat,, yang penyokong BN begaduh semalam ko tau tak,, oh nak sembunyikan ehh,,, huhhu video ada cari kat you tube la jangan buat statement bodo...kesian ahli parti umno rahsuah....bagi salah tak bagi kalah,, moto baru UMNO tanpa rasuah UMNO REBAH....

Kakashi Senpai said...

bagus2 ko online kan memang dah lama aku peratikan ko dewata. jangan terkejut akuleh kesan ko kat mana nanti..Syaitan bertopeng kan poster ni ada hati nak cakap pasal agama setelah murtad dengan kenyataan dia...tengok2 sikit belakang bila ko nak online...

Kakashi Senpai said...

oklah dia nak belajar daripada ko tu . dia ada inisiatif nak ikut ayat2 Quran bukan macam MCA MIC yang kata itu Quran bole bikin jalan...dah la menghina apa pemuda umno komen takdak!!! koi koi koi

Kakashi Senpai said...

MCA cakap orang melayu asyik mintak tolong je susahkan kerajaan...

MIC mintak KUIL2 yang dibina secara haram atau ditanah haram jangan dirobohkan...

masjid kena roboh apa UMNO buat...

Kakashi Senpai said...

MCA kata buang matapelajaran Islam dalam sekolah Kebangsaan

orang MIC murtadkan gadis melayu di Petaling Jaya pukul pula ayah gadis tu sampai sekarang tak setle kes.. apaciter

Kes gaduh di kg Medan didalangi MIC apa citer sampai pukul orang di majlis kahwin orang melayu

mana pemuda Umno masatu....

biskut said...

setahu saya penyokong BN tak ramai sebab telah di arahkan jangan pergi ramai-ramai... so kami ni tak pergi sebab kami ni dengar arahan SPR.
tak pergi bukan kerana tak sokong...

biskut said...

ooi cacing..
kes orang india tu... kes hindraf ... sapa sokong hindraf... koranglah... pas dan pkr

Kakashi Senpai said...

biskut meri cakap lupa sejarah ko>>> hoi biskut yang menteri korang turun kg Medan tu apa citer..siap nak bagi tanah hai cepatye kena gertak sampai terus bagi tanah....tukar nikname ka

Kakashi Senpai said...

alahai patuh pada spr ke memang penakot.. nak tau tanda2 kekalahan BN ialah kurang penyokong... takpun duit tak turun kot mcm ne nak pegikan ada duit bole sokong takde duit bole blah kan ahli umno diajar macam tu. dah la oii orang dah tau bau pekong UMNO jangan nak torak...

Kakashi Senpai said...

Kes taman medan hindraf pun belum ada lagi yang ade masa tu MIC diingatkan MIC, sekali lagi MIC biskut jangan nak ubah cerita nak burukkan PR. aku masih ada keratan akhbar berita hairan.jangan nak menipu kat sini... nak hujah hujah pakai fakta takde hujaah bole belah...

anakkancil said...

Cuba kau renung dewata...org bukan Islam pun tertarik utk mengenali Islam hingga sanggup mengkaji apa yg terkandung dlm al-quran...mereka-mereka ini yang akan memperbetolkan pandangan kaum mereka bahawa undang-undang dlm islam ini tidak mengzalimi mana-mana kaum setelah mereka memahami isi al-quran.tak salah kalau mereka nak mengkaji mengenai islam.ramai muaalaf membeli buku dlm versi mereka utk memahami apa itu Islam.Ingatlah suatu masa dahulu syadina abu bakar,syadina umar,hamzah malah bilal pun asalnya ialah kaum kafir tapi setelah dtg islam mereka semua terus memelok islam.Yang haru bin birunya pada masa kini yg dah nyata Islam dah tak mau pada Islam malah hukum Islam dah dikatakan tak relevan.
Mcm dewata saya paham la keturunan jin...mana mau dengaq kalam suci ni...
Mana tau suatu 1 nanti adun ini akan lembut hati dan memelok Islam.Insyallah.Islam bukan utk org Melayu tapi Islam adalah utk semua makhluk yg bergelar manusia

ironseven said...

DEWATA,

baca ayat al-quran ke terjemahan al-quran? syukur la kalau org kapiaq dah berjinak2 dgn islam. moga satu hari sistem pemerintahan islam akan diterima oleh yg bukan islam. bukannya mcm umno yg katanya je islam tapi hina nabi, hina allah, hina quran, hina hukum islam.

dah tu rasuah pulak, zina, seks bebas, minum arak, beli bini org, main bini org, rompak hak rakyat, bla..bla..bla..

malu la oii puak2 umno. nama je islam. hakikatnya mengalah org kapiaq.

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

zali said...

anak kancil...

dalam bab memelihara agama islam adakalanya kita terpaksa berburuk sangka.

sebagai contoh mereka yang katanya masuk islam kerana minat agama islam tapi bila cerai...timbul cerita masih makan babi,minum arak dll...

itu yang kita tak mahu.

jadi awak jangan pelik sangat jika ada non muslim kata minat islam atau beli macam-macam kitab islam atau sanggup mengkaji al quran kerana kita kena sangsi dulu dengan mereka...

apa tujuan mereka mendekati islam sebenarnya.

jika dap...jangan cerita sebab mereka sudah terang anti islam dan jika mendekati islam...nah apakah tujuan mereka?

kekayaan?...mereka sudah ada.
kebebasan?...mereka sudah ada.
kuasa?...ya itu sebenarnya target mereka.

islam digunakan untuk mendapat sokongan orang islam untuk dapat berkuasa dan menghapuskan islam.

berhenti jadi musuh dalam selimut kepada islam.

buka mata dan renung lah sejenak taktik mereka memperalatkan islam

sebelum nasi jadi bubur.

Kakashi Senpai said...

Cuba kita lihat pula tulisan Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin yang juga calon PAS bagi PRK Parlimen Bukit Gantang dalam blog popular beliau, Kamparinn.blogspot.com :

Saya telah mengimamkan Solat Maghrib

Terlebih dahulu beribu maaf kerana lama sangat tidak update blog saya kerana maklumlah mengirakan kerenah pindah randah dan naik turun mahkamah Tinggi KL dan Persekutuan, Putrajaya. Pohon sembah derhaka!

Hari penamaan calon PRK P059 Bkt Gantang bejalan lancar dengan sedikit huru-hara sewaktu saya dan isteri bersama-sama pemimpin PAS lain memasuki pintu pagar Dewan Perbandaran Taiping jam 8.45 pagi (29 Mac).

Namun sewaktu pergi menunaikan solat maghrib di Masjid Simpang, saya diminta oleh imam Tuan Haji Hisham untuk mengimamkan solat tersebut dan saya bersetuju.

Sewaktu masuk ke masjid saya diberitahu Tan Sri Muhyidin Yasin, Timb Presiden Umno; Dato' Zambry Kader; calon (BN) Ismail Saffian dan ramai lagi pemimpin Umno Pusat dan negeri juga ada bersama. Pimpinan Umno berada di saf pertama.

Pada rakaat pertama saya telah membaca ayat "wa'tasimu bihablillahi jamii'an, walaa tafarraqu..." dan rakaat kedua surah al-Kaafirun.

Selepas solat saya membaca doa termasuk doa Qunut Nazilah yang turut diaminkan oleh semua ma'mum termasuk pemimpin tinggi Umno.

Umno menganjurkan solat hajat dipimpin oleh seorang imam import, Haji Jama'iy namanya. Habis solat, imam Haji Hashim bangun dan berucap di hadapan dengan menyebut nama pimpinan UMNO Tan Sri Muhyiddin dan Dato' Zambry. Nama saya juga disebut dan diraikan.

Imam telah mengundang saya menyampaikan tazkirah dengan memberi tafsir ayat al-Quran yang saya baca pada rakaat pertama solat maghrib sebentar tadi.

Namun beberapa pimpinan Umno setempat telah memprotes termasuk penasihat masjid (pakai songkok tinggi) yang menghalang dan mengarah supaya terus diadakan majlis bacaan Yaasin. Berlaku sedikit komosi (commotion). Saya mengelak bagi memelihara suasana.

Habis baca Yaasin saya pergi bersalam dengan Dato Zambry dan dia nampak berang dan menyatakan kepada saya, kenapa menggunakan masjid berpolitik dan tak sepatut saya jadi imam tadi.

Katanya lagi dengan nada kuat dan marah: "Jika mahu jadi imam saya boleh jadi imam, jika nak tafsir saya boleh tafsir". Saya tersenyum dan relaks sahaja dan terus meninggalkan majlis untuk acara lain.

Hujan sungguh lebat ketika itu. Semua makmum melihat dan menyaksikan adegan kelakar dan 'ajaib' tersebut dan ramai makmum mengiringi saya sewaktu meninggalkan masjid.

Sekadar makluman! Doakan PR menang besar di P059 Bkt Gantang.

Merujuk kepada berita yang disiarkan media BN, pastinya kita dapat melihat bagaimana insiden tersebut diputarbelitkan BN bagi kepentingan politik mereka. Jelas watak imam masjid yang bertanggung jawab menjemput Nizar untuk mengimamkan solat dan menyampaikan tazkirah tidak dilaporkan.

Malah sikap kasar Zambry (yang disifatkan Adun Sungkai, N Sivanesan sebagai 'kekanda saya') tidak pula dilaporkan media pro-BN.

Tuduhan bahawa Nizar menyalahgunakan masjid untuk kepentingan politik juga meleset kerana BNlah sebenarnya yang bertindak sedemikian kerana mengadakan majlis membaca Yaasin sempena kempen PR di masjid.

Apapun terpulanglah kepada pembaca untuk menilai kebenaran dua sumber penulisan di atas. Tetapi apa yang ingin ditegaskan sekali lagi, strategi berbohong dan memutarbelitkan fakta oleh media arus perdana dikuasai BN tidak lagi berkesan di era kewujudan dan percambahan media baru seperti blog.

Apa yang lebih utama dalam kempen-kempen politik adalah kebenaran, ketelusan, intergriti dan kredibiliti sumber maklumat. Tanpa ciri-ciri itu usaha mempengaruhi atau meyakinkan rakyat umpama mencurah air di daun keladi.

Cuma satu yang ingin diulas... Zambry ketika memarahi Nizar mendakwa kononnya beliau juga mampu mengimamkan solat dan menyampaikan tafsir.

Soalnya, dengan kecenderungan beliau untuk berbohong dan bercakap kasar, adakah manusia yang sudi berimamkan beliau?- tajdid _

Kakashi Senpai said...

tolak UMNO sebelum nasi jadi bubur sebab kalau kata berkuasa UMNO harap sokongan MCA je yang kuat MCA bukan UMNO tengoklah ekonomi MCA lebih hebat kalau nak dah lama MCA memerintah malaysia.. tengok lah bila MCA komen pasal Islam mana adA uMNO PUNYA TINDAKAN SENYAP JELAH

Kakashi Senpai said...

uMNO KUDA TUNGGANGAN MCA DAN MIC HUHUHU

ironseven said...

CACING,

aku tak setuju kau kata umno kuda tunggangan mca, mic..salah tu. umno sebenaqnya anjing peliharaan mca, mic.

Kakashi Senpai said...

Akibat polis terlalu sibuk berpolitik 2 anak beranak mati ditembak diampang dalam cubaan larikan kereta mewah. kawasan elit itu selalunya dikawal polis kerana ada beberapa orang kenamaan tinggal disitu....

kesimpulannya inilah akibat jika polis terlalu sibuk berpolitik. keselamatan rakyat terancam.

Kakashi Senpai said...

hah betul tu iron setuju UMNO anjing peliharaan MCA MIC huhuhu
diulangi!!! UMNO anjing peliharaan MCA MIC

Kakashi Senpai said...

yang pasti cerita yang tak dihebohkan berlaku semalam he he depan mata saya penyokong BN bergaduh sesama sendiri di BKT gantang. tergelak bila tengok depa begaduh sesama sendiri ni mungkin puak khairy dgn puak2 yang kalah. UMNO MAKIN SERABUT... Ingat lepas PAU boleh kukuh lagi berpecah belah lagi adala hua hua hua... ingat Allah maha merancang...

anakkancil said...

zali said...
anak kancil...

dalam bab memelihara agama islam adakalanya kita terpaksa berburuk sangka.

sebagai contoh mereka yang katanya masuk islam kerana minat agama islam tapi bila cerai...timbul cerita masih makan babi,minum arak dll...

itu yang kita tak mahu.

jadi awak jangan pelik sangat jika ada non muslim kata minat islam atau beli macam-macam kitab islam atau sanggup mengkaji al quran kerana kita kena sangsi dulu dengan mereka...

apa tujuan mereka mendekati islam sebenarnya.

jika dap...jangan cerita sebab mereka sudah terang anti islam dan jika mendekati islam...nah apakah tujuan mereka?

kekayaan?...mereka sudah ada.
kebebasan?...mereka sudah ada.
kuasa?...ya itu sebenarnya target mereka.

islam digunakan untuk mendapat sokongan orang islam untuk dapat berkuasa dan menghapuskan islam.

berhenti jadi musuh dalam selimut kepada islam.

buka mata dan renung lah sejenak taktik mereka memperalatkan islam

sebelum nasi jadi bubur.

March 29, 2009 11:30 PM

...................................
Konsep kau salahsama sekali...
kalau sifat-sifat ni kau tanam dlm diri kau maka Islam hanya berkembang setakat kau aje..
Semua itu kau kena serah pada yg esa....nur hidayah allah berikan kepada sesiapa yg ia kehendaki dan kita sebagai penganut Islam perlu tunjukan keindahaan Islam itu kepada mereka spt yg kini pakatan tunjokan pada mereka...
yg akan datang itu adalah hak allah.
Kalau kau kata begitu maka hari ini aku cukop sangsi dgn para alim ulamak dlm UMNO yg tak berani menegir pemimpin mereka yg tak mau pakai tudong,yg pakai tudong ala wood packer,pemimpin lelaki bersalaman dgn wanita yg bukan mahramnya...dlm perhimpunan mengeluarkan ucapan yg berunsor lucah....(takut nanti kita belom tidor dia dah tidor)...Islam tak ajar perkara sebegini utk dijadi bahan lawak...nampak sangat dari pemimpin atas hingga ke bawahaan mementing keris yg ada dlm seluar mereka...(akhlak biru)

anakkancil said...

apa tujuan mereka mendekati islam sebenarnya.

jawapannya zali denar elok-elok ye..
1.mereka tau dlm islam tak de politik wang
2.Pemimpin Islam akhlaknya elok
3.Pemimpin Islam adil n saksama
4.Pemimpin Islam tak rebut harta negara
5.Pemimpin Islam jaga hubungan harmoni sesama insan
6.Wajah pemimpin Islam nampak wajah keimanan

uncle nano said...

melayu bangsat..?????
aku pun dah jadi cam korang juga..bodoh,bangang,mangkuk,jamban lebo dan bongok..

udah2 le tu melayu semua..bawak g mengucap..insaf sikit..aku dah tak mahu jadi macam korang..takda otak..main lepas dan tak ada tatasusila..aku mengundurkan diri..aku tak mahu jadi melayu bangsat yang hanya tahu memaki hamun orang..padahal diri sendiri yang banyak kekurangan..

biarkan PAS menang biarkan BN menang..yang penting Islam tetap diutamakan..

anda-anda melayu semua tidak perlu mencarut cerca..terjemahkan pada undian anda bila tiba masanya..

nasihat dari aku..
bangsa melayu yang hanyut sebelum ini..
(cam korang2 ni ler)

Kakashi Senpai said...

uncle nano

nak blah blah je la yang ko maki melayu tu apahal.. Alhamdulilah keluarlah kalo dah putus asa. sebab melayu yng ko maki tu mcm ko cepatputus asa huhuhu lagipun ko memang juak2 UMNO mcm frus je...bagusla ko blah

anakkancil said...

uncle nano said...
melayu bangsat..?????
aku pun dah jadi cam korang juga..bodoh,bangang,mangkuk,jamban lebo dan bongok..

udah2 le tu melayu semua..bawak g mengucap..insaf sikit..aku dah tak mahu jadi macam korang..takda otak..main lepas dan tak ada tatasusila..aku mengundurkan diri..aku tak mahu jadi melayu bangsat yang hanya tahu memaki hamun orang..padahal diri sendiri yang banyak kekurangan..

biarkan PAS menang biarkan BN menang..yang penting Islam tetap diutamakan..

anda-anda melayu semua tidak perlu mencarut cerca..terjemahkan pada undian anda bila tiba masanya..

nasihat dari aku..
bangsa melayu yang hanyut sebelum ini..
(cam korang2 ni ler)

March 30, 2009 12:26 AM


.................................
termasuk juga kau seorg...bye...bye...

dewatawanberapi said...

susah sungguh nak menyedarkan orang2 bodoh ni...agaknya dah termakan daging babi yang disajikan oleh kapir dap...

orang bagi nasihat free bukan nak berterima kasih...kita pulak yang di sumpah seranah...

agaknya itulah saja kepandaian belaci2 pembangkang ni...BODOH SOMBONG...

pas TAIK BABI...

Kakashi Senpai said...

yang suka mencarut tu puak
UMNO ko la uncle

Kapak Batu said...

wahai org melayu bahawa umno dah tak releven lagi maka sokonglah pas pada pru ke 13 nanti untuk kekuatan org islam dan melayu, umno kita kuburkan selamanya..

Kakashi Senpai said...

bagus2 ni lah dewata melayu bangsat yang uncle ko tu cakap tadi... tukar2 nikname ingat tengok kat belakang sebelum online lokap kosong lagi kat sini...

anakkancil said...

dewata awan berapi said...
susah sungguh nak menyedarkan orang2 bodoh ni...agaknya dah termakan daging babi yang disajikan oleh kapir dap...

orang bagi nasihat free bukan nak berterima kasih...kita pulak yang di sumpah seranah...

agaknya itulah saja kepandaian belaci2 pembangkang ni...BODOH SOMBONG...

pas TAIK BABI...

March 30, 2009 12:41 AM

Mcm kau juga dah makan nasi tangas
UMNO....ha..ha..ha...
UMNO-haram jadah..

ironseven said...

uncle,

kau kena tabah la kalau nak berjuang. berjuang tak buleh sekerat2. kau betolkan la umno yg dah rosak dan penuh rasuah tu. berjuang la sampai ke titisan kalam terakhir.

islam dan ajaq. tak mampu tegakkan kebenaran dgn tangan, boleh gunakan lidah. tak buleh lidah guna hati. ada saja caranya.

banyak ilmu yg kita dapat di sini. sama ada mau take it positively ke tak je.

apa2 pon sama2lah kita jauhi parti yg berasaskan RASUAH...

dewatawanberapi said...

cacing...

kalau aku jumpa kau...siaplah kau
ku patah2kan tengkuk kau...
anak haram jadah...kecik2 tak mau mampus...

ironseven said...

DEWATA,

kau je yg masih tak sedar2. org dah bagi ilmu tak mau pakai. UMNO tu RASUAH. dah terbukti. lagi mau sokong?

apa punya sengal kau ni dewata. mata hati dah buta. tak nampak keburukan umno dah buat 51 tahun pada melayu. DEB utk kroni je. kau tak nampak? sbb tu la per kapita malaysia lebih rendah dari singapore. walhal hasil bumi banyak.

buta hati betol la kau ni DEWATA..

Kakashi Senpai said...

takpayah susah2 nak jumpa aku ko cakap je ko kat mana. tak payah susah aku nak kesan ko nanti kita tengok saper yang patah budak bodoh baru belajar tenet tukar2 nikname. berani cakap ko kat ner aku sendiri cari ko...jangan cakap pas tu menyorok..

anakkancil said...

dewata awan berapi said...
cacing...

kalau aku jumpa kau...siaplah kau
ku patah2kan tengkuk kau...
anak haram jadah...kecik2 tak mau mampus...

March 30, 2009 1:09 AM

...................................

time nak patah-patahkan tu jgn lupa bawa C4 sekali....
ni la budaya yg UMNO pupok dari dulu kini n selamanya....
budaya samseng sharip dol

bunga melati said...

BUAT TATAPAN DEWATA AWAN BERAPI...

KLU AKU LAH JADI KO MALU WOI....

sebab apa aku cakap mcm tu... dah di tangkap politik wang (rasuah) masih lagi menjadi ketua menteri melaka..masih lagi di berikan tepukan gemuruh dalm perhimpunan agung umNO... bukan kah itu pelik bin ajaib...

rasuah tu salah di sisi agama tapi dalam umNO di beri kan pengiktirafan dan tepukan gemuruh....

tahniah umNO!! teruskan dgn kejahilan agama...

Kakashi Senpai said...

dewata bodoh!! memang aku tak mau mampus sebab aku nak mampuska ko dengan parti UMNO sial ko tu

ngalabu said...

dewata apa kau sibuk pasal melayu,kau bukan melayu?

ironseven said...

CACING,

dewata dah panas tu...biasa la kan org yg hujah tak pakai otak ngan akal. agaknya anjing kurap dah pinjam otak dia.

dia dah ugut kau tu cacing. buleh buat report polis tu...haha

tu la susahnya bicara dengan org yg otak setaraf anjing kurap. hujah kosong. tuan anjing baling tulang dia pon terkejar2 ambik konon nak tunjuk kesetiaan. tapi hakikatnya dia bodoh teramat.

dewata oh dewata...

dewatawanberapi said...

cacing bodoh...

kalau kau benar2 anak jantan...kau bagi email kau...

lagi berani...bagi je alamat rumah kau sekali...

aku boleh carik kau...walau sampai lubang cacing...

kurang ajar kau ni...sial haram jadah...

ngalabu said...

uncle nano, nooone, nooone,nooone,noooone,nooooone,nooooo
ne.bye-bye. Jgn dtg lagi.

Kakashi Senpai said...

ko ingat sikit dewata ko sedang diperhatikan!!! diperhatikan jadi baik ko hati2 sikit kata2 hasutan ko tu jangan dah kena nanti menANGIS mintak ampun....sepandai2 tupai melompat kena jugak dengan perangkap... ingat ko diperhatikan!!!! Dewata Haram Sial

ngalabu said...

wow dewata sudah naik hangin, jaga-jaga cacing nanti di panahnya dengan panah beracun, atau di sumpahnya jadi katak, almaklumlah dan keturunan dewa-dewa.

ironseven said...

tu dia....!!!!!!! penganut budaya samseng dalam umno. sang dewata al kurap. beginilah agaknya puak2 umno ni ya? kalah hujah nak ajak gadoh.

cacing, kau tak yah la layan anjing kurap tu...buang karan je.

Kakashi Senpai said...

woi bodoh dewata kalo ko nak aku dah cakap tak payah ko susah2 bagi je tau ko kat ner biar aku je datang cari ko... tapi takpe biar ko puas2 online dalam ni nanti senang aku nak cari ko bodoh.. kalo kau bagus cuba la cari email aku takpayah mintak2 bodoh

Kakashi Senpai said...

hoi dewata sial kalo ko nak cari aku boleh bagi alamat aku tapi nak ke ko cari aku..??? jangan buat aku tunggu dah la sial!!! bangsat punya dewata!!!

anakkancil said...

kepada editor siasah diminta tolong delete dewata punya komen...sudah mau gaduh...
Hallo ambulan,hallo bomba...hallloooo....

dewatawanberapi said...

cacing bodoh...

aku malaslah nak layan kebodohan kau tu...kalau layan sampai esokpun tak habis...banyak kerja nak buat...

orang pakai nickname cacing...memang

bodoh...

banggang...

sial...

anak haram...

couuuu dulu....adios

anakkancil said...

sudah la cacing...slow down la..panas nie..panas...slow down...
jgn kita terapkan budaya samseng dlm ruang ini....

Kakashi Senpai said...

iron aku sikit tak heran dewata sial ni... dasar bahalol nak ajak tumbuk mai mai mai dah lama aku perati budak ni penyesat bangsa melayu, murtad pulak tu... memang sial

anakkancil said...

bye..bye dewata...esok jumpa lagi...

ironseven said...

CACING,

relax. jgn terikot2 rentak dewata tu. dulu dia tak mengaku dia sokong puak2 dia yg tak percaya doa dgn hadis. aku pon tak tau dia ni islam apa dah. tu la kesan islam hadhari kot..

relaks cacing. kau detect dia thru internet dulu. pastu kita ajaq dia mengucap balik.

jangan ikot rentak larian anjing kurap tu..dia nak tulang jer..

ironseven said...

bye..bye..DEWATA...tak payah masuk blog ni lah. utk org2 berakal dan berilmu je.

Kakashi Senpai said...

apasal lak nak cow tadi berapi sangat dewata bangsat ko ingat aku takut samseng ko mai mai mai bangsat punya orang buat kacau je kat laman nih.. nak blah ke takut aku kesan ko... pegi sembunyi yee pondan

anakkancil said...

cacing n iron..
sabar le..jgn di panjangkan cerita
hingga keluar sana....
dah tau dewata mcm tu jgn di layan sangat la...
cool down...

limaupurut said...

sala semua.............

moga pr menang.......

Kakashi Senpai said...

tak payah ajar mengucap orang macam ni patut di pancung je .. aku tak takut langsung dgn puak kapir ni...nasihat cara baik dah berbuih yang dibalas kata2 kesat maki hamun lak... aku memang tengah detect dia nih... makin dia online makin senang kerja aku dah takut pegilah report kat najib...

ironseven said...

ANAKKANCIL,

terima kasih ingatkan aku. aku percaya ayat2 allah yg suruh kita berpesan2.menyatakan kenbenaran dan bersabar.

aku juga berdoa org2 non-muslim terbuka hati menerima ayat2 allah.

TEKONG DARAT said...

pakcik nano rupanya melayu hanyut tu...wahaha....
melayu kaki drif,
melayu kaki cipap,
melayu kaki body solid,
melayu betis gebu,
dan macam2 lagi...
tu laa melayu hanyut...
jgn sampai hanyut....
Allah dah bagi tanah, ikut laa cakap Allah....
pakai laa apa yg Allah turunkan...
bila dah terkontang-kanting nak hilang kuasa, baru dok mengaku melayu yang islam, islam tu melayu...sebelum ni?....

habis kelambu dibakar kerana nyamuk...sedangkan tidur tak tutup tingkap, tak pakai ubat nyamuk....

cukup laa 50 tahun lebih....
tak kemana pun...
yg solid makin solid...
yg gebu dah makin gebu....
yg gedik dah makin gedik...
yg rebonding dah makin straight...
yg kaki cipap dah ramai anak...
yg kaki drif dah habis byk duit...sedekahnya tidak....

jgn laa macam tu....
ingat, PAS pun melayu...
tapi macamna melayu pas?...
macamana melayu umno?...
kalau melayu pas bersih rasuah, ikut laa pas...


woi pakcik nano....
majoriti alhli PAS orang melayu laaa...
syukur kami tak jadi melayu hanyut...kan senang...

TEKONG DARAT said...

dewata tu pelanggan setia cyber cafe berhampiran kediaman....
baru balik sekolah laa tu...
mak suruh gi ngaji, dia gi cyber cafe....
ahaks...habis aku

anakkancil said...

pak cik nano dah tukar nickname jadi pakcik nona...ambil kisah wanita la atu si lembut....
jgn pacik nona jadi lembut udah le...

anakkancil said...

biaq la dia balik makan tulang n asap...kan itu makanan jin

Kakashi Senpai said...

dewata tu dia dah kecut pasai tu nak out.. aku anytime je kalo nak alamat umah aku bole kasi tapi nak ke dia datang cari aku hehe.... takut aku je penat nak tunggu..

Kakashi Senpai said...

Kalau nak hujah2 bebaik jangan main sedap mulut je nak cakap kalo takde fakta.... terima kekalahan dgn hsti terbuka bukan main maki hamun orang ok~~~!!!

Kakashi Senpai said...

ops bukan sedap mulut..
sedap tangan tulis je maki hamun orang

dewatawanberapi said...

cacing said...

dewata tu dia dah kecut pasai tu nak out.. aku anytime je kalo nak alamat umah aku bole kasi tapi nak ke dia datang cari aku hehe.... takut aku je penat nak tunggu..

______________________________________

nak tgelak tgk mmat ni ckap....
nk bgi addrss rmah..bagi je le

klo dah pondan tu tkyah bgi bnyk alasan....

dewatawanberapi said...

iron said....

bye..bye..DEWATA...tak payah masuk blog ni lah. utk org2 berakal dan berilmu je.

______________________________________

stau aku blog ni byk org2 bodoh....
mcm awaklah iron....

hahaha...

Ex-UMNO said...

Bergemuruh bunyi sokongan perwakilan UMNO pada PAU yang bersidang di PWTC.

Pemimpin UMNO : Sokong Pembersihan UMNO!
Perwakilan UMNO : SOKONGGGGGGG!!!!

Pemimpin UMNO: Sokong usaha kembalikan sokongan rakyat terhadap UMNO!
Perwakilan UMNO : SOKONGGGGGG!!!!

Pemimpin UMNO : Sokong kekalkan RASUAH dalam pemilihan pemimpin!
Perwakilan UMNO : SOKONGGGGGG!!! SOKONGGGGG!!!! SOKONGGGGG!!!!

Ex-UMNO said...

Setelah berakhir PAU 2008, UMNO telah membuktikan bahawa parti UMNO 100% RASUAH.

Pemimpin UMNO yang 'kedekut' atau 'takut' memberi RASUAH hampir semuanya TEWAS.

Paling malang wanita dalam parti UMNO, cuma sebiji sahaja yang berjaya merebut jawatan dlm AJK MT.
Yang lain semua tewas kerana ingin tunjukan bersih(dari RASUAH).

Presiden UMNO akui, "beri salah, tak beri salah(KALAH?)"

Itulah UMNO, perkara yang SAH HARAM, telah di halalkan.

UMNO AKAN TETAP RASUAH DARI DULU KINI DAN BUAT SE LAMA2 NYA.

PeRWiRa_aDiL said...

HIDUP RASUAH.. HIDUP UMNO!!!

zali said...

cacing 11:30

dalam perisik rakyat saya dah bagi feedback pasal ni tapi untuk awak saya nak tanya sikit dan lepas ni saya paste je dalam perisik rakyat yang kat sana semua mangkuk jamban pr tengah angin...he he..

sebagai imam setelah diketahui ada yang tak setuju awak jadi imam apa awak buat?

kalau standard orang melayu mereka secara automatik akan minta maaf.

tapi nizar : 'Saya tersenyum dan relaks sahaja dan terus meninggalkan majlis untuk acara lain'

tak ke kimak punya pemimpin namanya?

releks kepala bana releks...tu namanya saja nak buat provokasi.

Kakashi Senpai said...

Peluru sesat

iron said....

bye..bye..DEWATA...tak payah masuk blog ni lah. utk org2 berakal dan berilmu je.

______________________________________

stau aku blog ni byk org2 bodoh....
mcm awaklah iron....

hahaha...

kalo bodoh apasal ko masuk laman ni sebaba banyak orang bodoh tu macam puak2 ko lah. yang ko sibuk2 nak alamat aku apahal ko. ade aku jentik telor ko ke ataupun ko ni dewata sesat yang tukar nikname tu.. maklumlah puak ko ni memang pakar tukar identiti...

sapphire said...

Salam,

Saya harap saudara2 tidak perlu bergaduh di ruangan ini sebab sama ada saudara bergaduh atau tidak, DS Nizar akan menang jugak di Bkt Gantang...Wallahua'lam...

Kakashi Senpai said...

dah la Imam masjid yang suruh jadi Imam. Imam tu pun tak konfident nak berimamkan imam Import BN. dah tau MB bn keling mana nak jadi Imam . Untung Nizar nak tolong Imam kan pastu bukan nak ucap Terima Kasih main maki2 lak dalam masjid tak beradap langsung.. sape yang tak beradap BN la dgn MB keling dia... dah habis sembahyang baru cakap dia pun bole jadi Imam. Apasal tak mulakan je jadi Imam..Tapi silaplahkan pemimpin BN Aminkan Qunut nazilah padahal ditujukan pada mereka sendiri..ha ha ha mengundang bala puk2 UMNO ni...

ismazyanti said...

menang...jgn x menang... menang sorak pun jadi lah...hehehe

Kakashi Senpai said...

kita tak payah nak gaduh pasal depa sendiri cari nahas dengan Allah... malam ni je kami beramai2 sembahyang hajat mohon hancurkan Umno dan pencacainya Amin

kamal farhan said...

hahahah..selamat tinggal dewata punggung berapi...tp xkan dah mengaku kalah?? kalau umno benar,lawan lah balik..tegak kan kebenaran umno...hahaha...api2..ahaha

dalam islam benda paling haram jadah ialah dewata awan berapi..hahah

Kakashi Senpai said...

isma said

menang...jgn x menang... menang sorak pun jadi lah...hehehe

----------------------------

tu dulu bolehla! sekarang menang sorak menang kampung hehe....tu yang BN tak senang duduknya..

sapphire said...

Saudara cacing,

Berilah peluang kpd dewata menunjukkan bakat penulisannya di laman Siasah ni, sebab laman2 lain semua dah tak terima hujah2 bodohnya tu, hanya siasah saja yg beri peluang, blog lain semua ban dia...

Saya harap moderator siasah terus beri laluan kpd dewata, bn@UMNO, zali, peluru dan penyamar-penyamar lain tu...

kamal farhan said...

nanti kalau umno kalah,sebab nya zambri,muhyidin,ismail amin kan qunut..hahah

dewata,cari kan aku mksud qunut tue serta tafsir secara terperinci..hahha

ironseven said...

PELURU SESAT...

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

org2 yg mcm tu pon kau nk sokong????

kau memang sesat...

dah terang lagi bersuloh..hanya kau yg bengap dan bodoh wahai peluru sesat. lain kali hujah pakai fakta ye.

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

haha

ironseven said...

CACING,

puak2 umno tu diorg main amin je qunut tu. diorg sepatah haram tak tau bahasa arab. ntah2 makna surah fatihah pon tak tau. sia2 jadi 1st batch uia si zamry tu. malukan uia je. haha...

amin.....

mari ramai2 kita sebarkan motto baru umno ni..

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

Kakashi Senpai said...

sokong iron

memang dah tak reti tu tapi nak berlagak tau. kalo pandai sangat nape nak guna Imam import MB keling tu kan kata dia leh jadi Imam..

saudara sapierre

Kita membuka ruang hujah yang bernas tk kira UMNO atau PR
tapi puak2 depa ni selalu nak provok kita dengan makian kata2 lucah mana boleh siarkan kat siasah ni..nanti kita jugak yang terpalit sama sebab orang akan label laman ni banyak kotor... walhal puak2 Bn nilah punya angkara

ironseven said...

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

umno terbahagi DUA sekarang. satu puak sokong rasuah dan perasuah, satu puak lagi menentang perasuah dan rasuah.

pergaduhan di penamaan calon menjadi bukti.

peristiwa perasuah di 'booo' selps diumum menang menjadi saksi.

malunya....

Kakashi Senpai said...

yang pasti cerita yang tak dihebohkan berlaku semalam he he depan mata saya penyokong BN bergaduh sesama sendiri di BKT gantang. tergelak bila tengok depa begaduh sesama sendiri ni mungkin puak khairy dgn puak2 yang kalah. UMNO MAKIN SERABUT... Ingat lepas PAU boleh kukuh lagi berpecah belah lagi adala hua hua hua... ingat Allah maha merancang...

Kakashi Senpai said...

- Beberapa orang penulis blog tersohor turut berada di Bukit Gantang bagi membantu memastikan calon PAS, Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamaluddin memperolehi kemenangan dalam pilihan raya kecil Bukit Gantang. Mereka berada di sini sejak hari Sabtu dan turut sama menyertai perarakan ke pusat penamaan calon bersama penyokong-penyokong Pakatan Rakyat semalam.

Penulis blog yang juga seorang peguam terkemuka, Harris Ibrahim memberitahu Harakahdaily kehadiran mereka semua sebagai tanda sokongan terhadap Nizar yang akan bertanding di Bukit Gantang.

"Kami semua akan membantu dengan apa cara sekalipun bagi memastikan kemenangan Nizar dalam pilihanraya kecil ini.

"Kami sepakat untuk memastikan kemenangan Pakatan Rakyat kerana telah muak dengan politik kuno yang masih menjadi amalan Umno dan Barisan Nasional" tegas Harris.

Beliau juga menegaskan penulis-penulis blog yang bersama beliau akan memastikan segala maklumat akan dapat disampaikan kepada pengundi-pengundi di Parlimen Bukit Gantang.

Selain itu tegas Harris, jika memerlukan mereka berkempen untuk pihak Nizar, mereka semua tidak akan teragak-agak untuk melaksanakannya.

Menjelang hari Jumaat lebih ramai penulis blog yang akan berada di Bukit Gantang untuk sama-sama membantu dan menyatakan sokongan kepada calon PAS.

Pagi tadi mereka semua mengikuti rombongan Dato' Seri Mohd Nizar melawat pekan Kuala Sepetang dan beramah mesra dengan peniaga dan penduduk setempat.

Selain Harris, penulis blog lain turut kelihatan antaranya Zorro Unmasked,Del Capo, Shah OBE dan beberapa nama lain. - mks. _

Kakashi Senpai said...

HIDUP ISLAM
HANCUR UMNO
TANGKAP NAJIB
CARI PEMBUNUH ALTANTUYA
ROBOHKAN KERAJAAN HARAM BN PERAK
UNDI PAKATAN

HANCUR UMNO
RAKYAT BERDAULAT
JANGAN SOKONG
UMNO RASUAH
ADA PEMIMPIN MENANG KERANA RASUAH
BAGI SALAH TAK BAGI KALAH
MOTO BARU UMNO PERASUAH!!!

nwo_wolfpac said...

ha hampa baru tau. itu baru penyokong belum hari undi.UMNO boleh bungkus.....Hidup PAKATAN RAKYAT. DS Nizar tentu menang dgn majoriti banyak.

bn@umno said...

cacingjeBN,

apesal ko ni berlagak sgt ni?ape yg dewata cakap tu betul pe cuma ko je yg tak tahu menilai antara idea yg bagus dgn idea yg bodoh.aku tegok komen ko ni takde kematangan langsung masih lagi spt kebudak-budakkan.aku ingatkan ko kalau ko beria-ia sgt sokong PR tu berpada-padalah jgnlah sampai tahi pun ko cakap wangi.

shyufi said...

bn@umno.....

apesal ko ni berlagak sgt ni?ape yg cacing cakap tu betul pe cuma ko je yg tak tahu menilai antara idea yg bagus dgn idea yg bodoh.aku tgk komen ko ni takde kematangan langsung masih lagi spt kebudak-budakkan.aku ingatkan ko kalau ko beria-ia sgt sokong bn-umno tu berpada-padalah jgnlah sampai tahi pun ko bau wangi.

umno=rasuah=kj=kopi janda

anakkancil said...

Kepada geng pakatan...jgn terlalu ghairah sangat akan kemenangan bukit gantang...hari mengundi ada 6 hari lagi.Oleh itu mari kita beramai ramai turun ke bkt gantang
berusaha memancing undi di sana....
mari..mari..marii..

Kakashi Senpai said...

bn@umno said...
cacingjeBN,

apesal ko ni berlagak sgt ni?ape yg dewata cakap tu betul pe cuma ko je yg tak tahu menilai antara idea yg bagus dgn idea yg bodoh.aku tegok komen ko ni takde kematangan langsung masih lagi spt kebudak-budakkan.aku ingatkan ko kalau ko beria-ia sgt sokong PR tu berpada-padalah jgnlah sampai tahi pun ko cakap wangi.

----------------------------------

Yang taik tu pemimpin korang lah dah terang2 rasuah pun nak sokong apapunya manusia la korang. kalo kat jepun dah lama dah pemimpin mcm ni kena cantas sebab orang jepun cerdik bukan macam korang.. kitaorang dah cerdik nak contohkan politik baru bukan macam korang politik perkauman/. yang berlagak tu korang masuk laman siasah tapi nak tunjuk lagak, nak cakap benda2 lucah masuk laman ko sendiri lah..setau aku lah majoriti komen2 dalam ni semua kata korang punya hujahlah macam budak2 baru menyusu nak label orang tengok sekeliling dulu.... BAGI SALAH TAK BAGI KALAH!!! RA$UAH DEPAN MATA TAK NAMPAK SALAH!!!

Kakashi Senpai said...

saya di bukit gantang akan hancurkan UMNO sehancur2n.. HIDUP RAKYAT ! HANCUR UMNO! BAGI SALAH TAK BAGI KALAH!!!! BAGI DEPA KALAH JE LA huhuhuuu!!!

ironseven said...

BN@UMNO,

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

umno terbahagi DUA sekarang. satu puak sokong rasuah dan perasuah, satu puak lagi menentang perasuah dan rasuah.

pergaduhan di penamaan calon menjadi bukti.

peristiwa perasuah di 'booo' selps diumum menang menjadi saksi.

malunya....

lagi mau sokong umno. apa punya makhluk kau ni.

sapphire said...

UMNO memanng patut down...tak layak jadi pemimpin. Saya dah banyak kali pegi rumah pemimpin UMNO, semua kena buat appointment, pas tu tak tentu lagi boleh masuk. Dah dpt masuk, takut pulak nak duduk, maklum la kerusi harga puluh2 ribu, tapi bila pegi rumah pemimpin PAS, rasa tenang dan nyaman, kedatangan disambut sendiri oleh mereka dgn baik 'warm welcome'.Tak segan nak duduk, rasa macam pegi rumah sedara mara sendiri...takder protokol.

Sgt jauh beza mcm langit dan bumi...

Nyahkan UMNO dari bumi Malaysia, mereka tidak berjiwa rakyat, semua penipu......

topguy said...

Dewata sawan berabi
10 orang macam ko pun saya tidak takut.Cakap byk tapi sebenarnya OTAK KOSONG.Sama seperti penjilat ameno yang lain.kami di PAKATAN malas nak layan orang ameno celaka macam kamu.

shyufi said...

umno mudah lupa..
pengorbanan rakyat spjg 52 tahun..
rakyat memilih untuk dibela..
tapi malang,mereka dicela..

umno mudah lupa..
rakyat mahukan perubahan..
mengharapkan untuk pembelaan..
tapi malang,byknya sekatan..

umno mudah lupa..(mkn semut)..
umno terlupa..(byk skandal)..
umno pelupa..(da nyanyuk)..
umno buat2 lupa??!!...em....

Kakashi Senpai said...

"...Apa yang berlaku di Perak, kita tidak ada arahan memaki Raja, kita tidak mahu bertempur dengan Raja kerana kita mendukung Raja Berperlembagaan.
Kita perlu jelas dalam persepsi terhadap makna keadilan dan makna kezaliman, Tanggapan orang kampung apabila pukul kepala atau belasah pun nama zalim. Tidak memberi hak yang sewajar termasuk juga dalam zalim.

Kita melihat bagaimana langkah-langkah yang diambil terhadap negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat sebagai contohnya dalam mengagihkan pelaburan, dalam mengagihkan pelaburan asing.

Di sana ada kempen-kempen yang tidak menggalakkan pelaburan pergi negeri-negeri lain daripada yang diperintahkan oleh Barisan Nasional (BN) apabila kita sebuah negara yang mengamalkan federalisme.

Federalisme ini mengiktiraf negeri-negeri yang dipilih oleh rakyat kerajaan tertentu. Dalam hal yang tertentu pihak BN sebagai contoh, di Terengganu semasa kita memerintah dirampasnya royalti petroleum walaupun di sana ada perjanjian.

Kami tidak lupa peristiwa ini. Sabah sendiri yang sudah 50 tahun ketinggalan. Jalan berpuluh kilometer sahaja tidak ada lebih raya. Di Sarawak saya pergi kempen pilihan raya barangkali wakil rakyat kenal rakyat masa pilihan raya sahaja.

Ini termasuk dalam perngertian kezaliman dan kita tidak boleh hendak hapuskan kemiskinan kalau boleh biar mengatasi masalah kemiskinan. Hendak atasi masalah kemiskinan pun kita tidak mencapai kadar kemiskinan yang masih besar dalam negara kira.Begitu juga kadar pengangguran masih besar.

Sekarang kita masih menghadapi krisis ekonimu yang melanda dunia dan tempias masuk ke dalam negara kita. Kita mahu satu pembelaan yang wajar kepada mereka yang dibuang kerja.

Saya lihat dalam TV bagaimana negara komunis walaupun dia komunis dia zalim, kadangkala dia sebagai contoh yang perlu kita ambil.Menyediakan peruntukan untuk memberi bantuan kepada pekerja-pekerja yang dibuang kerja. Ini satu amalan yang perlu diambil contoh oleh kerajaan.

Apa yang berlaku di Perak, di mana kita tidak ada arahan untuk memaki Raja, kita tidak mahu bertempur dengan Raja kerana kita mendukung Raja Berperlembagaan.

Raja berperlembagaan dengan seti yang sebenarnya. Siapa yang membubar Perlembagaan, yang merampas kuasa Raja-raja? Kita tidak mahu Raja-raja memberi kuasa mutlak.

Akan tetapi apa yang berlaku ialah, pemimpin Umno telah mengambil kuasa mutlak daripada Raja-raja dia sendiri untuk menyalah gunakan kuasa dan inilah yang mencelarukan negara. Saya tidak menyanggah titah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong.

Titah itu menggambarkan perpaduan yang rapuh. Inilah yang saya sebutkan. Perpaduan yang masih rapuh yang perlu kita tegakkan.

Membina perpaduan rakyat

Dalam membina perpaduan rakyat, mesti kita membina modal insan. Modal insan adalah modal diri manusia. Untuk membina manusia mestilah dengan ilmu, dengan iman dan dengan akhlak.

Di sinilah Islam memulakan ayat yang pertama yang bermaksud, "bacalah dengan nama Tuhan-Mu".

Ilmu yang dibaca dengan iman dan dengan akhlak. Ilmu adalah asas untuk membangunkan manusia yang menjadi masyarakat madani dan masyarakat Hadhari atau madani, masyarat yang bertamadun.

Perkataan hadarah yang bererti bandar dan hadir berhimpun di satu tempat dan Tuhan jadikan manusia ini hidup bermasyarakat.

Manusia tidak boleh menghasilkan keperluan secara individualistik. Mestilah bermasyarakat, perlu berhimpun dan tukar menukar antara satu sama lain.

Ini yang dimaksudkan dengan madani. Baju yang kita pakai daripada kain, kain daripada benang, benang daripada kapas dan kapas ditanam. Untuk tanam kapas kena ada benih dan cangkul.

Cangkul daripada besi. Tidak mungkin seorang manusia mahu sehelai baju, dia buat kerja semua.

Dia yang cari besi untuk cangkul, dia cari benih kapas dan dia seorang yang pintal benang. Sampai kiamat dan sampai mati tidak jumpa baju dan bertelanjang.

Mesti ada manusia yang melombong, ada manusia yang bercucuk tanam, ada manusia yang berniaga dan semua pihak ini berhimpun dalam satu bandar yang dinamakan Madinah. Inilah madani. Ini makna madani.

Inilah makna hadhari. Kehadiran. Mereka bertemu di satu tempat dan manusia yang hadir ini mestilah dibangun kemanusiaannya dengan ilmu dan dengan akhlak yang tepat. Dengan ilmu yang memberi manfaat.

Bukan ilmu yang tidak memberi manfaat. Ini salah satu yang perlu kita faham. Kita mendukung kerajaan membina sekolah-sekolah dan pusat-pusat pengajian yang banyak tetapi sejauh mana kita berjaya dalam modal insan.

Kita sedang menghadapi keadaan yang parah. Anak-anak muda yang tinggal di pusat serenti lebih ramai daripada di universiti. Ini satu hal. Ini menunjukkan modal insan kita dalam keadaan begitu celaru. Dia perlu selesai. Di sana ada tempat yang tidak kena. Kita mahu rakyat yang berilmu dengan sebanyak-banyaknya.

Untuk mengilmukan rakyat dengan sebanyak-banyaknya, mestilah dengan bahasa ibunda. Untuk mendalami dan menimba ilmu daripada bangsa asing itu perlu kita mengetahui bahasa asing. Tidak menjadi salah. Digalakkan belajar ilmu bahasa asing. Akan tetapi hendak mengilmukan rakyat sebanyak-banyaknya mestilah dengan bahasa ibunda.

Bahawa kita sendiri telah menonjolkan slogan dalam tahun 60-an Bahasa Jiwa Bangsa. Apabila kita buang bahasa kita, kita menghilangkan jiwa bangsa kita sendiri. Kita telah menerima satu hakikat yang sangat baik.

Semua kaum menerima bahasa Melayu adalah bahasa kebangsaan. Bahasa pengantaraan di antara kaum yang mengilmukan rakyat.

Creedence Clearwater Revival said...

-Muhibah Pakatan Rakyat di hari penamaan calon-


ANGKA dan nombor mungkin menjadi isu menarik sepanjang hari penamaan calon PRK Parlimen Bukit Gantang, 29 Mac lalu. Apakan tidak, jumlah penyokong Pakatan Rakyat yang membanjiri bandar Taiping dianggarkan lebih 30,000 orang berbanding 5000 penyokong BN.

Mungkin ada antara 'penyokong fanatik' Pakatan Rakyat yang tidak bersetuju dengan angka itu kerana diyakini jumlahnya lebih besar. Bagaimanapun bukan angka yang penting tetapi semangat dan daya juang yang ditunjukkan para penyokong Pakatan.

Sebelum Subuh lagi, perkarangan Masjid Lama Bandar Taiping telah pun dibanjiri para penyokong PAS dan Pakatan Rakyat dari seluruh negara.

Solat Subuh pagi itu berlangsung umpama solat Jumaat! Malah kumpulan-kumpulan jamaah yang tidak sempat untuk bersolat kerana ketiadaan tempat turut menunaikan solat Subuh berjemaah kemudiannya dengan jumlah yang ramai juga.

Difahamkan, dua buah masjid lagi - masjid baru dan Masjid India di bandar Taiping turut mengalami situasi yang serupa.

Solat hajat berlangsung pada jam 7.30 pagi sebelum majlis perarakan ke tempat penamaan calon. Malah sebahagian para penyokong Pakatan Rakyat sudahpun beransur-ansur bergerak ke Majlis Perbandaran Taiping seawal jam 7.00 pagi.

Kiri-kanan jalan dipenuhi para penyokong PAS dan Pakatan Rakyat yang masing-masing gah berbaju-T, berlilit kepala dan memegang bendera berlambang bulan. Lambang-lambang KeADILan dan DAP juga diperagakan.

Kehadiran puluhan ribu penyokong Pakatan juga disambut mesra penduduk bandar Taiping. Kenderaan yang bertali arus membunyikan hon tanda sokongan termasuk oleh kenderaan-kenderaan milik kerajaan dan Majlis Perbandaran.

Para anggota trafik juga hadir di persimpangan-persimpangan lampu isyarat bagi memastikan kelancaran aliran kenderaan dan peserta perhimpunan.

Dalam kebanjiran para penyokong PAS yang bertali arus ke tempat perhimpunan, masyarakat Cina yang menjadi penonton setia di tepi-tepi kaki lima bangunan melambai-lambai tangan memberikan sokongan.

Ada antara mereka yang melaungkan kata-kata semangat sambil bertepuk tangan.

Apa yang menarik perhatian, baju-T dan bendera lambang PAS bukan sahaja dipegang para penyokong PAS, malah turut dipakai dan diarak kaum Cina dan India.

Seorang lelaki tua Tionghua dan rakannya memberitahu telah bangun pada jam 5 pagi dan bertolak dari Ipoh untuk turut berarak ke pusat penamaan calon.

Seorang wanita Tionghua yang ditemui mengaku datang daripada Bukit Damansara Kuala Lumpur bersama tiga rakannya.

"Kami akan duduk di sini sehingga 7 April untuk membantu kempen (calon PAS)," katanya bangga.

Sokongan hangat masyarakat setempat kepada para penyokong Pakatan Rakyat benar-benar menghidupkan suasana muhibah di pagi hari penamaan calon itu.

Kehadiran para pemimpin utama DAP seperti Penasihatnya, Karpal Singh, Pengerusi Kebangsaan, Lim Kit Siang, Setiausaha Agung, Lim Guan Eng, Pengerusi Publisiti, Ronnie Liu, anggota Parlimen Seputeh, Teresa Kok dan anggota Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo menggambarkan semangat setiakawan Pakatan Rakyat.

Malah puluhan ribu penyokong Pakatan turut dihiburkan dengan kehadiran kumpulan gendang India Kelab Penyokong PAS yang turut memeriahkan suasana hari penamaan calon.

Beberapa 'insiden nakal' juga berlaku apabila para pemimpin Umno seperti Tan Sri Muhyiddin Yasin, Dato' Seri Mohd Ali Rustam, Dato' Tengku Adnan Mansor, Dato' Mustapha Mohamad dan Dato' Jamaluddin Jarjis disorak para penyokong Pakatan Rakyat dengan pelbagai slogan ketika berjalan kaki ke Bangunan Umno Taiping dari hotel kediaman mereka bagi memulakan perarakan BN.

Malah Jamaluddin yang melambai-lambai tangan ke arah penyokong Pakatan Rakyat dari kaki lima hotel kediamannya di Jalan Kota disorak dengan pelbagai slogan antaranya "rasuah" dan "raba".

Bagaimanapun tiada seorang pun pemimpin Umno dan BN dikasari secara fizikal seperti dialami Karpal Singh yang dibaling botol air minuman oleh para penyokong BN.

Para pemimpin Pakatan Rakyat juga mengambil kesempatan berucap di hadapan ribuan penyokong yang hadir sementara menunggu perisytiharan calon. Seorang pemimpin wanita DAP menarik perhatian hadirin apabila menyelitkan pantun-pantun empat kerat dalam ucapannya. Setiap pantun yang diucapkan penuh fasih disambut sorakan dan tepukan hadirin.

Sehingga tamat proses penamaan calon kemeriahan masih dirasai di jalan-jalan sekitar Taiping. Masyarakat Malaysia tanpa mengira kaum berganding bahu dan bersatu tekad memberikan sokongan kepada calon PAS, Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamaluddin yang mewakili Pakatan Rakyat.

Ketika semangat muhibah dan perpaduan erat antara kaum menjalar dalam Pakatan Rakyat, BN khususnya Umno mula membakar semangat perkauman dan sentimen agama bagi meraih sokongan rakyat khususnya kaum Melayu.

Nizar digambarkan sebagai pengkhianat Melayu, penderhaka Sultan dan pengancam survival Melayu kerana sanggup diperalatkan DAP.

Institusi Raja dan istana cuba diheret Umno dalam kancah politik dalam kempen-kempennya di kampung-kampung Melayu. Kempen dari rumah ke rumah oleh Puteri dan Wanita Umno diselitkan dengan propaganda jahat yang boleh menggugat keharmonian kaum.

Dalam ikrar pemimpin Umno untuk berubah dan membuang faham fanatisme bangsa, keghairahan kempen Umno di Bukit Gantang masih terperangkap dalam dogma Melayu dan 'ancaman terhadap survival bangsa' oleh bangsa yang lain.

Akhirnya yang menjadi penentu adalah rakyat. Mereka bakal memilih sama ada ingin bersama Pakatan yang memprojekkan semangat toleransi dan memperjuangkan keadilan dan kebajikan untuk semua atau memilih Umno/BN yang masih terperangkap dalam dogma ketuanan kaum.

Dr Nik-On X-Ray said...

ada pencacai UMNO said:

Kalau PAS mahu benar-benar berdakwah, mengapa Nga tidak peluk pun Islam. Malah hudud pun DAP tentang.

Nak tanya hang sikit...apa Najib dan Pak Lah dah dakwah pada bini dia? Kepala besaq buah nyioq dengan rambut dok serabot...tak dosa ka? Kurang-kurangnya dakwah bini-bini tu dulu.
Biro Agama UMNO awat tak dakwah Yati Onn (bini orang) yang dok berpelok dengan Dato' Dr Rahman?

masjid tinggi said...

Bagi aku tak salah siapa nak jadi Iman. Jangan lah nak gadoh pasal berimamkan DS Nizar tu.

Lepas ni, malam ni ke, malam esok ke bagi lah pulak MB Datuk Zambry jadi imam pulak dan DS Nizar pulak jadi makmum.

Pas tu kita dengaq la pulak MB Datuk Zambry bagi takzirah dan tafsiran ayat alquran yang di bawanya semasa jadi imam tadi.

Tulat pulak bagi pulak timbalan presiden UMNO yg baru Tan Sri Mahyuddin Yassin pulak jadi iman, MB Zambry dan DS Nizar jadi makmum la. Pas tu dengaq pulak takzirah dari Tan Sri Mahyuddin.

Kita tengoh lah siapa yang boleh dan lancar dengan tafsiran nya sekali dengan ayat ayat yang dibaca semasa mengimamkan jemaah solat tu.

Daripada situ baru kita boleh pilih siapa layak jadi pemimpin untuk dunia dan akhirat untuk menjawab kepada Allah Taala nanti. Ini kerana setiap pemimpin akan disoal diakhirat kelak.

Siapa sokong tolong sambong........

zali said...

cilok dari harakah :

BUKIT SELAMBAU, 31 Mac (Hrkh) - Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) Negeri Kedah, Ahmad Kasim menyifatkan tindakan bekas Ketua Bahagian KeADILan Jerai, Kalaiwanar keluar parti bersama penyokongnya semalam tidak memberi kesan pada kempen Pakatan Rakyat di Bukit Selambau bahkan ramai terutamanya kaum India merasa lega kerana duri dalam daging akhirnya sudah tiada.

tu yang tersurat...
yang tersirat dalam kepala hotak ahmad kassim : kimak punya keling...keluar parti pulak!

kamal farhan said...

rindu plak kt dewata..dah xtau nk maki sapa plak lpas nie..haaaha..dewata,dtg la bkit gntang..kita jmpa ramai2..dewata jd imam smbhyang jumaat..

anakkancil said...

Kepada geng pakatan...jgn terlalu ghairah sangat akan kemenangan bukit gantang...hari mengundi ada 6 hari lagi.Oleh itu mari kita beramai ramai turun ke bkt gantang
berusaha memancing undi di sana....
mari..mari..marii..

anakkancil said...

Point masjid tinggi pun bagus juga tapi biaqlah yg nak jadi imam solat ni org yg berakhlak elok,ada ilmu akhirat,bacaannya terang,jelas dan lancar.Jgn sat gi time baca surah tak jelas makmum akai merewang sampai tak tau kat mana pasai tak dengaq.Itu yg aku faham la bila kita nak jadi imam.

anakkancil said...

Creedence Clearwater Revival said...
-Muhibah Pakatan Rakyat di hari penamaan calon-


ANGKA dan nombor mungkin menjadi isu menarik sepanjang hari penamaan calon PRK Parlimen Bukit Gantang, 29 Mac lalu. Apakan tidak, jumlah penyokong Pakatan Rakyat yang membanjiri bandar Taiping dianggarkan lebih 30,000 orang berbanding 5000 penyokong BN.

..................................
Terimakasih atas gambaran yg dapat anda kongsikan bersama utk tatapan kepada sesiapa yg tak dapat hadir pada saat itu.Bila membaca artikel anda yg dapat saya ucapkan hanya "Subhanallah" (maha suci allah).

zali said...

satu lagi taktik bongok pr yang
sering digunakan :

cuba lihat harakahdaily :
Bukit Selambau: Masyarakat Siam
sokong Pakatan Rakyat

Warga Cina Kuala Sepetang sokong
Nizar

Blogger tersohor beri sokongan
pada Nizar

kalau babi boleh mengundi mesti
pr tulis :

'BABI SOKONG PENUH KEPIMPINAN PAPA NIZAR'

anakkancil said...

zali said...
satu lagi taktik bongok pr yang
sering digunakan :

cuba lihat harakahdaily :
Bukit Selambau: Masyarakat Siam
sokong Pakatan Rakyat

Warga Cina Kuala Sepetang sokong
Nizar

Blogger tersohor beri sokongan
pada Nizar

kalau babi boleh mengundi mesti
pr tulis :

'BABI SOKONG PENUH KEPIMPINAN PAPA NIZAR'

March 30, 2009 11:10 PM


.................................
zali....
Pengundi hantu(tempat kita org panggil pengundi Babi) dah lama BN pakai dah....puak ni memang geng haram bin jadah ....

Kakashi Senpai said...

tu lah pencacai UMNO ayat2 diorang memang takde otak. kalo babi dah lama zali tu baham sebab dia asyik ingat babi jer. dah takde isu la tu memang babi puak ni!!! padan dgn MB keling BN.

Kakashi Senpai said...

Tapi ingat lak aku kes babi di Selangor yang kecoh2 dulu rupa2nya tokey dia kalau UMNO menang pilihanraya08 rupa2nya Orang UMNO sekali lagi Orang UMNO tokey dia, his his his najis betul tengok la isu tu pun depa dah diam pasal apa UMNO sendiri tokey babi UUUWEEKKK!!!!

Kakashi Senpai said...

Dilarang sentuh Altantuya di Bkt Gantang
Mar 31, 09 12:33pm
Polis melarang penceramah PKR di Bukit Gantang mengulas isu pembunuhan Altantuya Shaariibuu yang sering dikaitkan dengan kes kenalan dekat timbalan perdana menteri, Abdul Razak Abdullah Baginda.

Sewaktu pembantu ADUN Sepetang, Tai Sing Ng ke balai polis Taiping semalam, beliau diberikan senarai larangan tambahan tersebut bagi menghadapi pilihanraya kecil parlimen itu yang sedang berlangsung.

Dihubungi Malaysiakini, Lau Teck Hai apabila beliau bertanyakan arahan tersebut kepada seorang pegawai berpangkat ASP, "beliau hanya tersenyum".

Dalam arahan yang sama, polis juga melarang penceramah "mempersoalkan keputusan yang dibuat oleh institusi raja."

Larangan ini dipercayai bagi menghalang Pakatan Rakyat menjelaskan krisis perlembagaan dan peralihan kuasa Perak antara pembangkang dengan BN sejak Februari lalu.

Pilihanraya kecil ini dianggap "pungutan suara" terhdap Datuk Seri Najib Razak, yang terlibat dalam rampasan kerajaan negeri itu, dalam menteri besar gabungan pembangkang Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, kini sebagai calon PAS.

Beliau dicabar calon BN Ismail Saffian dan Kamarul Ramizu Idris (bebas) pada 7 April ini.

huhu dah takut sampai guna polis
bacul2 BN ni

Ex-UMNO said...

PRU13 semakin hampir tiba.

UMNO baru nak atur atau susun strategi 'pemulihan @ pemutihan @ perubahan @ kesedaran @ keinsafan dan berbaga2 @@@@@@@@ lagi'.

"Rome was bulit not in a day"

Semalam UMNO dah mula berubah?
Hari ini UMNO dah mula berubah?
Esok UMNO dan mula berubah?

Jawapan nya : UMNO TIDAK MUNGKIN MUDAH BERUBAH.

uncle nano said...

aku tetap setia dengan UMNO..aku ok..aku orang islam..sembahyang cukup..
orang PAS pun orang melayu gak..islam..
nah apa lagi..
takkan aku nak g main bontot!!!
JADI jangan jadikan MELAYU sebagai melayu bangsat!!!
korang2 ni takda maruah ke??tak malu dengan bangsa lain??
otak ada tak mahu guna..nak gak yang bontot tu!!
tak payah nak gaduh-gaduh..korang punya telor belum tentu sama warna???
bawak bersabar..orang-orang UMNO bwk bertenang..bagi ler orang2 PAS ni peluang..mereka pun belum tentu dapat merealisasikan impian rakyat lar nih..
yang penting UMNO terus subur dan mekar sampai bila-bila..
org-org UMNO dan PAS yg maki aku..aku maafkan..tak baik nak simpan2..k..cu

Ex-UMNO said...

yang penting UMNO terus subur dan mekar sampai bila-bila....bergelumang dengan RASUAH

kamal farhan said...

DAPATKAN PLAYER KARAOKE TERBARU

Kepada tauke-tauke karaoke yang budiman, marilah bertukar kepada cara yang yang lebih mudah..anda tidak perlukan CD karaoke dan Komputer/Notebook.
Senang dibawa kemana-mana sahaja dan yang penting kualiti bunyi yang lebih baik (BBE sound)..MELETOPPPP
Pelangan anda pasti teruja dan tersenyum gembira..anda apa lagi.....
HARGA BOLEH RUNDING!!


ahhah..uncle nano..jgn lupa hantar kat bukit gantang system karoke nie..zambri negro boleh berdangdut..hahah..mesti meletop..islam hadhori..

kamal farhan said...

Isu Altantuya sering menjadi bahan kempen pembangkang untuk memburukkan Najib dengan mengaitkan wanita itu bakal perdana menteri itu. Najib bagaimanapun menafikan pernah mengenalinya.

Mengulas larangan itu, PKR berikrar akan mengabaikannya dan mencabar polis menyiasat mereka jika berbuat demikian.

Polis juga melarang jentera PAS mengadakan ceramah lebih 11 malam di kawasan kampung, selain menuntut parti itu mengawal kehadiran orang ramai.

"Jika kehadiran melimpah hingga di luar kawasan permit yang dipohon, pihak polis akan mengambil tindakan," larang itu dipetik.

----------------------------------

kalau hgpa(umno) xpaham lg,xtau lah..sampai polis bg amaran lg suruh jaga org yg dtg masa ceramah..betapa ramai nya org datang..kalau umno buat,2,3 kerat jer yg dtg..dtg pun budak sekolah..dpt duit minyak...haha

anakkancil said...

Hai uncle nona...dah habis mengomel ka...apa yg bontot-bontot nie...kata orang islam n solat tapi
mulut penuh maksiat...astfirullah...tak jaga mulut solat anda tak di terima allah...kena mengaji mcm mana ibadat yg di terima allah...jgn tau ikut org solat aku pun solat...jadi ibadat ikut-ikutan...

zali said...

bongok punya pr.

mahkamah tak habis lagi kes altantuya yang nak jadikan isu dalam ceramah apasal?

isu jubur nuar tak nak pulak di ceramahkan agar puak pr yang lain tak ikut jejek boss nya...KAKI JUBUR!

Kakashi Senpai said...

oo pandai cakap yang kes Perak tak selesai tu apahal ...kaki jubo tu bos ko lah najib tantuya setakat kes nuar yang korang kecoh2 pakai saksi tilam apakebende''

Kakashi Senpai said...

dalam statement Bala dulu ada dia kata yang Najib n Razak baginda pernah buat seks liwat dgn Altantuya ...tiba2 Bala hilang entah kemana sape lah yang culik dia ye sampai sekarang tak jumpa2....tengok cara rampasan kuasa di Perak pun Orang cakap main ikut belakang macam biasa buat je Najib....

Kakashi Senpai said...

najib la Al Juburi sebenarnya muahaha tak caya tanya Bala tu pun kalau belum kenaletup dgn c4 ahakzs!!!

izuaf4zi said...

tukar tajuk lain pula

ironseven said...

ZALI, BN@UMNO,

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

HIDUP UMNO..HIDUP RASUAH..
HIDUP RASUAH..HIDUP UMNO..
BAGI SALAH..TAK BAGI KALAH..

umno terbahagi DUA sekarang. satu puak sokong rasuah dan perasuah, satu puak lagi menentang perasuah dan rasuah.

pergaduhan di penamaan calon menjadi bukti.

peristiwa perasuah di 'booo' selps diumum menang menjadi saksi.

malunya....

lagi mau sokong umno. apa punya makhluk kau ni.

anakkancil said...

tajuk baru...aa.. ada..ada..tajuknya anak saudagar kaki penipu

Kakashi Senpai said...

saper anak saudagar tuh???

dewatawanberapi said...

penyokong2 pas dan pkr nemang bodoh...

nak meng'islam'kan dap....

kahkahkahkahkahkah....

inilah ayat yang paling bodoh yang pernah aku dengar...

cina baca sikit ayat al-quran...terus puak2 bodoh ni sanjung...

apa punya bengap...

aku takut nanti puak2 bodoh ni terlopong bila ngeh dah boleh bagi khutbah jumaat...

masa itu puak2 bodoh ni pasti akan sembah si ngeh sial tu...

dewatawanberapi said...

ada lagi rupanya cacing bodoh anak haram ni...

jangan asyik mengadap internet je cacing bodoh...

nanti isteri kau kluar ikut pintu belakang kau tak sedar...carik jantan lain...

kahkahkahkahkahkahkahkah.....

Kakashi Senpai said...

bagus2 online lagi bagus...

Kakashi Senpai said...

aku online kat sini pasal nak detect ko lah. op sori aku tak kahwin lagi kenapa nak bagi bini ko kat aku ker.. hu tak nak aku pasal kau tu kapir

Kakashi Senpai said...

semalam cakap ko lain ha apasal masuk laman ni.. jilat ludah sendiri tarak maruah la lu dewata.. lu sama macam sampah yang busuk di tong sampah.. tak berguna langsung pada masyarakat...Penyesat

Kakashi Senpai said...

semalam bukan main ko cabar aku dah kalah nak out pulak sudah lah budak2 ingusan pegi balik nanti mak ko marah main tenet suruh mengaji sibuk nak bertenet...muakakakaka!!!

Kakashi Senpai said...

bala kata Najib menjuburi Altantuya hohoho!!!! patut la Rosmah marah pasal dia tak laku besor sangat!!!!! hua hua hua

Kakashi Senpai said...

bala kata Najib menjuburi Altantuya hohoho!!!! patut la Rosmah marah pasal dia tak laku besor sangat!!!!! hua hua hua

kamal farhan said...

wujud lg rupanya dewata..haahha...

zambri dok bising kata rampas mikrfon..yg dia rampas kerajaan xnak bising plak??

PARPUKARI said...

Terlebih dahulu beribu maaf kerana lama sangat tidak update blog saya kerana maklumlah mengirakan kerenah pindah randah dan naik turu mahkamah Tinggi KL dan Persekutuan, Putrajaya. Pohon sembah derkaha!

WAH NIZAR SARCASTICNYA KAU YA, KATA ALIM, NI TENGOK MACAM NAK TUKAR NAMA JADI AH LIM JE...HE HE HE HE..

Hari penamaan calun PRK P059 Bkt Gantang bejalan lancar dengan sedikit huru hara sewaktu saya dan isteri bersama-sama pimpinan PAS lain memasuki pintu pagar dewan perbanadaran Taiping jam 8.45pagi.

SIAPA YANG BUAT HURU HARA BONEKA OI? BUKAN KE ASKAR UPAHAN IMPORTED KAU YANG KAU BAWA DARI LUAR TU YANG NAMPAK MACAM GANGSTER DAN SUKA BUAT HAL KAN? TAPI BIASALAH NIZAR KAU DEPAN ORANG BUKAN MAIN PANDAI LAGI MAIN WAYANG KAN, PEHHHH BAK KATA ORANG TUA2 PIJAK SEMUT PUN TAK MATI...TAPI HAKIKATNYA KAU BUSUK HATI!

Namun sewaktu pergi menunaikan solat maghrib di Masjid Simpang, saya diminta oleh imam Tuan Hj Hisham untuk mengimamkan solat tersebut dan saya bersetuju. Sewaktu masuk kemasjid saya diberitahu Tan Sri Muhyidin Yasin, Timb Presiden UMNO, dato Zambry Kader , calun Ismail Saffian dan ramai lagi pimpinan UMNO pusat dan negeri juga ada bersama. Pimpinan UMNO berada disaf pertama.

BETUL KE IMAM TU MINTAK KAU JADI IMAM ATAU KAU YANG NAK JADI IMAM? COME ON LA NIZAR, LOKKING AT YOU BRO, WE KNOW WHO YOU ARE...KAU KAN BONEKA? DENGAN ORANG MELAYU ISLAM JE KAU BERANI TUNJUK GANGSTER KAU, DEPAN NGEH DAN NGA..KAU TERUS MENIKUS DAN MENGIKUT SEGALA ARAHAN MEREKA..

Pada rakaat pertama saya telah membaca ayat "wa'tasimu bihablillahi jamiian, walaa tafarraqu.... " dan rakaat kedua surah Al-kaafirun.

Selepas solat saya membaca doa termasuk doa Qunut Nazilah yang turut diaminkan oleh semua ma'mum termasuk pimpinan tinggi UMNO.

ALHAMDULILLAH KALAU NIAT MU BETUL, NAMUN JIKA KAU BERNIAT UNTK MENGENAKAN ORANG, APA HUKUMNYA TUAN? MEMPERMAINKAN AGAMA DEMI KUASA?

UMNO menganjurkan solat hajat dipimpin oleh seorang imam impot, Hj Jama'iy namanya. Habis solat, imam Hj Hashim bangun dan berucap dihadapan dgn menyebut nama pimpinan UMNO Tan Sri Muhyiddin dan Dato' Zambry. Nama saya juga disebut dan diraikan.
Imam telah mengundang saya menyampaikan tazkirah dengan memberi Tafsir ayat Quran yang saya baca pada rakaat pertama solat maghrib sebentar tadi.

IMAM TELAH UNDANG KE KAU YANG RAMPAS MIC TU NIZAR? KAU NI KUAT BELIT MACAM AL JUBURI WAL LIWATI GAKLA, MEMANG DIA DAH TRAIN KAU DENGAN BAIK SEKALI UNTUK MENJADI PROTEGE DIA! WELL DONE ANWAR THE KUNYIT MAN! YANG KAU SIBUK MASUK MAJLIS ORANG APA HAL NIZAR? KAU FIKIR PERAK NI BAPAK KAU PUNYA?

Namun beberapa pimpinan UMNO setempat telah protes termasuk penasihat masjid (pakai songkok tinggi) yang menghalang dan mengarah supaya terus adakan majlis baca yaasin, berlaku sedikit komosi (commotion). Saya mengelak bagi memelihara suasana.

JADI PAKAI SONGKOK TINGGI TU BERDOSA LA YEA, DALAM ISLAM YANG KAU ANUTI TU KENA PAKAI KEPIAH PUTIH JE YA? BONGKAKNYA CARA KAU CAKAP NI! YE KE PIMPINAN UMNO YANG PROTES? TAPI KALAU MEREKA PROTES PUN, DAH MEMANG PATUT PUN, INI MAJLIS MEREKA, KAU MASUK KAU NAK CONQUER, APA PERASAAN KAU NIZAR KALAU MEREKA BUAT YANG SAMA DALAM MAJLIS KAU? AKU BOLEH GERENTI LA, MESTI ADA PENYOKONG KAU YANG BARING ATAS JALAN PUNYA! MUAHAHAHAHA

Habis baca yaasin saya pergi bersalam dengan Dato Zambry dan dia nampak berang dan menyatakan kepada saya , kenapa menggunakan masjid berpolitik dan tak sepatut saya jadi imam tadi. katanya lagi dengan nada kuat dan marah, "jika mahu jadi imam saya bolih jadi imam, jika nak tafsir saya bolih tafsir". Saya tersenyum dan relaks sahaja dan terus meninggalkan majlis untuk acara lain . Hujan sungguh lebat ketika itu. Semua makmum melihat dan menyaksikan adegan kelakar dan "ajaib" tersebut dan ramai makmum mengiringi saya sewaktu meninggalkan masjid. Sekadar makluman! Doakan PR menang besar di P059 Bkt Gantang.

MANA TAK BERANG NIZAR OI! NASIB BAIK ITU DR ZAMBRY, DIA PENYABAR! KALAU MAJLIS AKU ORANG BUAT GITU, HE HE HE, TAULAH KAU LANGIT TINGGI RENDAH! INIKAH PEMIPIN YANG SANGAT DI SANJUBGI OLEH PARTI WEREWOLF? INIKAH CARA ISLAM? MENGANGGU MAJLIS ORANG? ADAKAH NIZAR FIKIR DENGAN BUAT MACAM NI DIA BOLEH TARIK LEBIH RAMAI ORANG ISLAM IKUT DIA? DIA DENGAN CONFIDENT BERKATA SEMUA JEMAAH IKUT DIA KELUAR DARI MASJID TU...WOW, DAMN YOU NIZAR! YOU SOUND LIKE A GANGSTER MAN! PEHHH, DASYAT BETUL YA KAU NI! DAH LA KAU MASUK MAJLIS ORANG PASTU RAMPAS MIC NAK BAGI TAFSIRAN (KONONNYA KAU NAK BAGITAU LA YANG BETAPA HINANYA UMNO NI KAN?) PASTU KAU BOLEH CAKAP PULAK MB BARU KITA MARAH2...CUBA FIKIR DENGAN RASIONAL LAH TUAN-TUAN, KALAU KITA BUAT MAJLIS, ORANG YANG TAK DIUNDANG DATANG DAN NAK JADI TUAN RUMAH, APAKAH DALAM FIKIRAN TUAN-TUAN DIA CUBA NAK BUKTIKAN?

MARI KITA BINCANGKAN, SAYA BUKAN NAK BUAT 'CHARACTER ASSASINATION' YA! TAPI KAREKTER NIZAR NI TAK MENAMPAKKAN KAREKTER SEORANG MUSLIM YANG TAWADHU LANGSUNG, DIA NI PENGIKUT SYIAH! ITU PASAL PENDEKATAN DIA AGAK GANAS! TAPI DIA NI GANAS KAT ORANG ISLAM JE, DENGAN DAP DIA TAAT LA ~ SEBAB DAP ADA KHALIFAH, ADA AGONG SEUMUR HIDUP DAN ADA MACAM-MACAM LAGI...

AKU TAKDE PERKATAAN LAGI DAH NAK GAMBARKAN KAU NIZAR, HANYA PENGIKUT TEGAR DAN TAK BERAKAL JE AKAN SOKONG KAU? AKU NAK TANYA SIKIT LA NIZAR. APAYANG KAU PERJUANGKAN UNTUK MELAYU ISLAM YA? TANAH KAU BAGI KAT KG BARU CINA JE TU PUN 999 TAHUN, TANAH UNTUK SEKOLAH CINA KAU JANJI NAK BAGI 1000 EKAR MASUK MEETING JE NAMPAK DUA KELIBAT WALI NGE DAN NGA TERUS KAU TUKAR PADA 1000 HEKTAR! SETIAP KALI ADA CADANGAN ATAU PEMBERIAN TANAH KEPADA MELAYU ISLAM, KAU TERUS TOLAK KERANA TAK DIRESTUI OLEH DUA DEWATA RAYA TU KAN? TAPI PENGIKUT MU PASTI AKAN KATA EH NIZAR DAH BAGI MACM-MACAM TANAH KAT MELAYU TAU! PERSOALANNYA NIZAR, MANA? SETAKAT AIR LIUR JE..HE HE HE

AKU TAK CAKAP BENDA YANG KOSONG LA NIZAR DAN AKU PERCAYA KAU PUN TAU BENDA INI BETUL NAMUN KAU DEMI NAK BERKUASA DI PERAK MAKA KAU PUN BOHONG LA, BILA AKU DENGAR CERAMAH KAU NIZAR, DASYAT TU, KAU KUTUK UMNO TAK HENGAT PUNYA LA! INIKAH CARA SEORANG IMAM YANG SUKA MENGIMAMKAN SEMBAHYANG? BUKANKAH KITA DI AJAR UNTUK MEMBAWA KELUAR APA YANG KITA BUAT DALAM SEMBAHYANG? AM I RIGHT NIZAR? TAPI MELIHAT PADA PENGAI KAU NI...HMMM AKU TAK NAMPAK PUN KAU NI LAYAK UNTUK DI GELAR IMAM! PERBUATAN MENGADU DOMBA DAN MEMBUAT FITNAH YANG KAU WARISI DARI AL JUBURI WAL LIWATI TU SANGAT BERKESAN NIZAR! MANA TAKNYA, PENGIKUT-PENGIKUT KAU BGITU TAKSUB SAMPAIKAN TERTUTUP HIJAB MEREKA UNTUK MELIHAT APA YANG BENAR DAN APA YANG SALAH...BERTAUBATLAH NIZAR!

KAMU TAU TAK NIZAR KAMI RAKYAT PERAK NI TAK BUTA! KAMI NAMPAK KAU NI ANGKUH! BERLAGAK DAN SOMBONG! KAU TAKDE KUALITI ATAU CIRI-CIRI SEORANG PEMIMPIN ISLAM! INI HAKIKAT! AKU TAU RAMAI DARI PENGIKUT KAU AKAN MARAH, TAPI AKU TAK SANGGUP JADI MANUSIA HIPOKRIT DAN MEMBENARKAN INI BERLAKU! CONTOHILAH SIKAP RASULULLAH SAW WAHAI NIZAR NAMRUD OI!

JANGAN KERANA KUASA KAU MENJUAL AGAMA, NEGERI DAN DIRI, HENTIKANLAH DRAMA WAYANG KULIT INI, TERIMALAH TAKDIR ALLAH YANG KAU BUKAN LAGI MB PERAK!

NIZAR BACA DAN HAYATILAH HADIS DAN AYAT-AYAT SUCI AL-QURANUL KARIM:

Sabda Rasulullah S.A.W kepada Mu'adz, "Wahai Mu'adz, apabila di dalam amal perbuatanmu itu ada kekurangan
:· Jagalah lisanmu supaya tidak terjatuh di dalam ghibah terhadap saudaramu/muslimin.
· Bacalah Al-Qur'an
· tanggunglah dosamu sendiri untukmu dan jangan engkau tanggungkan dosamu kepada orang lain.
· Jangan engkau mensucikan dirimu dengan mencela orang lain.
· Jangan engkau tinggikan dirimu sendiri di atas mereka.
· Jangan engkau masukkan amal perbuatan dunia ke dalam amal perbuatan akhirat.
· Jangan engkau menyombongkan diri pada kedudukanmu supaya orang takut kepada perangaimu yang tidak baik.
· Jangan engkau membisikkan sesuatu sedang dekatmu ada orang lain.
· Jangan engkau merasa tinggi dan mulia daripada orang lain.
· Jangan engkau sakitkan hati orang dengan ucapan-ucapanmu.
Nescaya di akhirat nanti, kamu akan dirobek-robek oleh anjing neraka.
Firman Allah S.W.T. yang bermaksud,
"Demi (bintang-bintang) yang berpindah dari satu buruj kepada buruj yang lain.
"Sabda Rasulullah S.A.W.,
"Dia adalah anjing-anjing di dalam neraka yang akan merobek-robek daging orang (menyakiti hati) dengan lisannya, dan anjing itupun merobek serta menggigit tulangnya.
"Kata Mu'adz,
" Ya Rasulullah, siapakah yang dapat bertahan terhadap keadaan seperti itu, dan siapa yang dapat terselamat daripadanya? "Sabda Rasulullah S.A.W.,
Sesungguhnya hal itu mudah lagi ringan bagi orang yang telah dimudahkan serta diringankan oleh Allah S.W.T."


PS: Aku dengar dalam borang pencalonan kau tu kau tak letak MB pun ya! he he he, elok la tu, dalam tv pun kau ada sebut yang benda tu dah jadi sejarah kan, tetapi kenapa kau masih berlagak macam MB lagi ni?

KAU GILA TALAK YA? MUAHAHAHAHAHHA

Posting asal Nizar dari blog dia kamparin, aku jawab soalan dia je..yang dalam tulisan hijau tu nizar dan merah aku la sapa lagi...he he he

PARPUKARI said...

Terlebih dahulu beribu maaf kerana lama sangat tidak update blog saya kerana maklumlah mengirakan kerenah pindah randah dan naik turu mahkamah Tinggi KL dan Persekutuan, Putrajaya. Pohon sembah derkaha!

WAH NIZAR SARCASTICNYA KAU YA, KATA ALIM, NI TENGOK MACAM NAK TUKAR NAMA JADI AH LIM JE...HE HE HE HE..

Hari penamaan calun PRK P059 Bkt Gantang bejalan lancar dengan sedikit huru hara sewaktu saya dan isteri bersama-sama pimpinan PAS lain memasuki pintu pagar dewan perbanadaran Taiping jam 8.45pagi.

SIAPA YANG BUAT HURU HARA BONEKA OI? BUKAN KE ASKAR UPAHAN IMPORTED KAU YANG KAU BAWA DARI LUAR TU YANG NAMPAK MACAM GANGSTER DAN SUKA BUAT HAL KAN? TAPI BIASALAH NIZAR KAU DEPAN ORANG BUKAN MAIN PANDAI LAGI MAIN WAYANG KAN, PEHHHH BAK KATA ORANG TUA2 PIJAK SEMUT PUN TAK MATI...TAPI HAKIKATNYA KAU BUSUK HATI!

Namun sewaktu pergi menunaikan solat maghrib di Masjid Simpang, saya diminta oleh imam Tuan Hj Hisham untuk mengimamkan solat tersebut dan saya bersetuju. Sewaktu masuk kemasjid saya diberitahu Tan Sri Muhyidin Yasin, Timb Presiden UMNO, dato Zambry Kader , calun Ismail Saffian dan ramai lagi pimpinan UMNO pusat dan negeri juga ada bersama. Pimpinan UMNO berada disaf pertama.

BETUL KE IMAM TU MINTAK KAU JADI IMAM ATAU KAU YANG NAK JADI IMAM? COME ON LA NIZAR, LOKKING AT YOU BRO, WE KNOW WHO YOU ARE...KAU KAN BONEKA? DENGAN ORANG MELAYU ISLAM JE KAU BERANI TUNJUK GANGSTER KAU, DEPAN NGEH DAN NGA..KAU TERUS MENIKUS DAN MENGIKUT SEGALA ARAHAN MEREKA..

Pada rakaat pertama saya telah membaca ayat "wa'tasimu bihablillahi jamiian, walaa tafarraqu.... " dan rakaat kedua surah Al-kaafirun.

Selepas solat saya membaca doa termasuk doa Qunut Nazilah yang turut diaminkan oleh semua ma'mum termasuk pimpinan tinggi UMNO.

ALHAMDULILLAH KALAU NIAT MU BETUL, NAMUN JIKA KAU BERNIAT UNTK MENGENAKAN ORANG, APA HUKUMNYA TUAN? MEMPERMAINKAN AGAMA DEMI KUASA?

UMNO menganjurkan solat hajat dipimpin oleh seorang imam impot, Hj Jama'iy namanya. Habis solat, imam Hj Hashim bangun dan berucap dihadapan dgn menyebut nama pimpinan UMNO Tan Sri Muhyiddin dan Dato' Zambry. Nama saya juga disebut dan diraikan.
Imam telah mengundang saya menyampaikan tazkirah dengan memberi Tafsir ayat Quran yang saya baca pada rakaat pertama solat maghrib sebentar tadi.

IMAM TELAH UNDANG KE KAU YANG RAMPAS MIC TU NIZAR? KAU NI KUAT BELIT MACAM AL JUBURI WAL LIWATI GAKLA, MEMANG DIA DAH TRAIN KAU DENGAN BAIK SEKALI UNTUK MENJADI PROTEGE DIA! WELL DONE ANWAR THE KUNYIT MAN! YANG KAU SIBUK MASUK MAJLIS ORANG APA HAL NIZAR? KAU FIKIR PERAK NI BAPAK KAU PUNYA?

Namun beberapa pimpinan UMNO setempat telah protes termasuk penasihat masjid (pakai songkok tinggi) yang menghalang dan mengarah supaya terus adakan majlis baca yaasin, berlaku sedikit komosi (commotion). Saya mengelak bagi memelihara suasana.

JADI PAKAI SONGKOK TINGGI TU BERDOSA LA YEA, DALAM ISLAM YANG KAU ANUTI TU KENA PAKAI KEPIAH PUTIH JE YA? BONGKAKNYA CARA KAU CAKAP NI! YE KE PIMPINAN UMNO YANG PROTES? TAPI KALAU MEREKA PROTES PUN, DAH MEMANG PATUT PUN, INI MAJLIS MEREKA, KAU MASUK KAU NAK CONQUER, APA PERASAAN KAU NIZAR KALAU MEREKA BUAT YANG SAMA DALAM MAJLIS KAU? AKU BOLEH GERENTI LA, MESTI ADA PENYOKONG KAU YANG BARING ATAS JALAN PUNYA! MUAHAHAHAHA

Habis baca yaasin saya pergi bersalam dengan Dato Zambry dan dia nampak berang dan menyatakan kepada saya , kenapa menggunakan masjid berpolitik dan tak sepatut saya jadi imam tadi. katanya lagi dengan nada kuat dan marah, "jika mahu jadi imam saya bolih jadi imam, jika nak tafsir saya bolih tafsir". Saya tersenyum dan relaks sahaja dan terus meninggalkan majlis untuk acara lain . Hujan sungguh lebat ketika itu. Semua makmum melihat dan menyaksikan adegan kelakar dan "ajaib" tersebut dan ramai makmum mengiringi saya sewaktu meninggalkan masjid. Sekadar makluman! Doakan PR menang besar di P059 Bkt Gantang.

MANA TAK BERANG NIZAR OI! NASIB BAIK ITU DR ZAMBRY, DIA PENYABAR! KALAU MAJLIS AKU ORANG BUAT GITU, HE HE HE, TAULAH KAU LANGIT TINGGI RENDAH! INIKAH PEMIPIN YANG SANGAT DI SANJUBGI OLEH PARTI WEREWOLF? INIKAH CARA ISLAM? MENGANGGU MAJLIS ORANG? ADAKAH NIZAR FIKIR DENGAN BUAT MACAM NI DIA BOLEH TARIK LEBIH RAMAI ORANG ISLAM IKUT DIA? DIA DENGAN CONFIDENT BERKATA SEMUA JEMAAH IKUT DIA KELUAR DARI MASJID TU...WOW, DAMN YOU NIZAR! YOU SOUND LIKE A GANGSTER MAN! PEHHH, DASYAT BETUL YA KAU NI! DAH LA KAU MASUK MAJLIS ORANG PASTU RAMPAS MIC NAK BAGI TAFSIRAN (KONONNYA KAU NAK BAGITAU LA YANG BETAPA HINANYA UMNO NI KAN?) PASTU KAU BOLEH CAKAP PULAK MB BARU KITA MARAH2...CUBA FIKIR DENGAN RASIONAL LAH TUAN-TUAN, KALAU KITA BUAT MAJLIS, ORANG YANG TAK DIUNDANG DATANG DAN NAK JADI TUAN RUMAH, APAKAH DALAM FIKIRAN TUAN-TUAN DIA CUBA NAK BUKTIKAN?

MARI KITA BINCANGKAN, SAYA BUKAN NAK BUAT 'CHARACTER ASSASINATION' YA! TAPI KAREKTER NIZAR NI TAK MENAMPAKKAN KAREKTER SEORANG MUSLIM YANG TAWADHU LANGSUNG, DIA NI PENGIKUT SYIAH! ITU PASAL PENDEKATAN DIA AGAK GANAS! TAPI DIA NI GANAS KAT ORANG ISLAM JE, DENGAN DAP DIA TAAT LA ~ SEBAB DAP ADA KHALIFAH, ADA AGONG SEUMUR HIDUP DAN ADA MACAM-MACAM LAGI...

AKU TAKDE PERKATAAN LAGI DAH NAK GAMBARKAN KAU NIZAR, HANYA PENGIKUT TEGAR DAN TAK BERAKAL JE AKAN SOKONG KAU? AKU NAK TANYA SIKIT LA NIZAR. APAYANG KAU PERJUANGKAN UNTUK MELAYU ISLAM YA? TANAH KAU BAGI KAT KG BARU CINA JE TU PUN 999 TAHUN, TANAH UNTUK SEKOLAH CINA KAU JANJI NAK BAGI 1000 EKAR MASUK MEETING JE NAMPAK DUA KELIBAT WALI NGE DAN NGA TERUS KAU TUKAR PADA 1000 HEKTAR! SETIAP KALI ADA CADANGAN ATAU PEMBERIAN TANAH KEPADA MELAYU ISLAM, KAU TERUS TOLAK KERANA TAK DIRESTUI OLEH DUA DEWATA RAYA TU KAN? TAPI PENGIKUT MU PASTI AKAN KATA EH NIZAR DAH BAGI MACM-MACAM TANAH KAT MELAYU TAU! PERSOALANNYA NIZAR, MANA? SETAKAT AIR LIUR JE..HE HE HE

AKU TAK CAKAP BENDA YANG KOSONG LA NIZAR DAN AKU PERCAYA KAU PUN TAU BENDA INI BETUL NAMUN KAU DEMI NAK BERKUASA DI PERAK MAKA KAU PUN BOHONG LA, BILA AKU DENGAR CERAMAH KAU NIZAR, DASYAT TU, KAU KUTUK UMNO TAK HENGAT PUNYA LA! INIKAH CARA SEORANG IMAM YANG SUKA MENGIMAMKAN SEMBAHYANG? BUKANKAH KITA DI AJAR UNTUK MEMBAWA KELUAR APA YANG KITA BUAT DALAM SEMBAHYANG? AM I RIGHT NIZAR? TAPI MELIHAT PADA PENGAI KAU NI...HMMM AKU TAK NAMPAK PUN KAU NI LAYAK UNTUK DI GELAR IMAM! PERBUATAN MENGADU DOMBA DAN MEMBUAT FITNAH YANG KAU WARISI DARI AL JUBURI WAL LIWATI TU SANGAT BERKESAN NIZAR! MANA TAKNYA, PENGIKUT-PENGIKUT KAU BGITU TAKSUB SAMPAIKAN TERTUTUP HIJAB MEREKA UNTUK MELIHAT APA YANG BENAR DAN APA YANG SALAH...BERTAUBATLAH NIZAR!

KAMU TAU TAK NIZAR KAMI RAKYAT PERAK NI TAK BUTA! KAMI NAMPAK KAU NI ANGKUH! BERLAGAK DAN SOMBONG! KAU TAKDE KUALITI ATAU CIRI-CIRI SEORANG PEMIMPIN ISLAM! INI HAKIKAT! AKU TAU RAMAI DARI PENGIKUT KAU AKAN MARAH, TAPI AKU TAK SANGGUP JADI MANUSIA HIPOKRIT DAN MEMBENARKAN INI BERLAKU! CONTOHILAH SIKAP RASULULLAH SAW WAHAI NIZAR NAMRUD OI!

JANGAN KERANA KUASA KAU MENJUAL AGAMA, NEGERI DAN DIRI, HENTIKANLAH DRAMA WAYANG KULIT INI, TERIMALAH TAKDIR ALLAH YANG KAU BUKAN LAGI MB PERAK!

NIZAR BACA DAN HAYATILAH HADIS DAN AYAT-AYAT SUCI AL-QURANUL KARIM:

Sabda Rasulullah S.A.W kepada Mu'adz, "Wahai Mu'adz, apabila di dalam amal perbuatanmu itu ada kekurangan
:· Jagalah lisanmu supaya tidak terjatuh di dalam ghibah terhadap saudaramu/muslimin.
· Bacalah Al-Qur'an
· tanggunglah dosamu sendiri untukmu dan jangan engkau tanggungkan dosamu kepada orang lain.
· Jangan engkau mensucikan dirimu dengan mencela orang lain.
· Jangan engkau tinggikan dirimu sendiri di atas mereka.
· Jangan engkau masukkan amal perbuatan dunia ke dalam amal perbuatan akhirat.
· Jangan engkau menyombongkan diri pada kedudukanmu supaya orang takut kepada perangaimu yang tidak baik.
· Jangan engkau membisikkan sesuatu sedang dekatmu ada orang lain.
· Jangan engkau merasa tinggi dan mulia daripada orang lain.
· Jangan engkau sakitkan hati orang dengan ucapan-ucapanmu.
Nescaya di akhirat nanti, kamu akan dirobek-robek oleh anjing neraka.
Firman Allah S.W.T. yang bermaksud,
"Demi (bintang-bintang) yang berpindah dari satu buruj kepada buruj yang lain.
"Sabda Rasulullah S.A.W.,
"Dia adalah anjing-anjing di dalam neraka yang akan merobek-robek daging orang (menyakiti hati) dengan lisannya, dan anjing itupun merobek serta menggigit tulangnya.
"Kata Mu'adz,
" Ya Rasulullah, siapakah yang dapat bertahan terhadap keadaan seperti itu, dan siapa yang dapat terselamat daripadanya? "Sabda Rasulullah S.A.W.,
Sesungguhnya hal itu mudah lagi ringan bagi orang yang telah dimudahkan serta diringankan oleh Allah S.W.T."


PS: Aku dengar dalam borang pencalonan kau tu kau tak letak MB pun ya! he he he, elok la tu, dalam tv pun kau ada sebut yang benda tu dah jadi sejarah kan, tetapi kenapa kau masih berlagak macam MB lagi ni?

KAU GILA TALAK YA? MUAHAHAHAHAHHA

Posting asal Nizar dari blog dia kamparin, aku jawab soalan dia je..yang dalam tulisan hijau tu nizar dan merah aku la sapa lagi...he he he

PARPUKARI said...

Terlebih dahulu beribu maaf kerana lama sangat tidak update blog saya kerana maklumlah mengirakan kerenah pindah randah dan naik turu mahkamah Tinggi KL dan Persekutuan, Putrajaya. Pohon sembah derkaha!

WAH NIZAR SARCASTICNYA KAU YA, KATA ALIM, NI TENGOK MACAM NAK TUKAR NAMA JADI AH LIM JE...HE HE HE HE..

Hari penamaan calun PRK P059 Bkt Gantang bejalan lancar dengan sedikit huru hara sewaktu saya dan isteri bersama-sama pimpinan PAS lain memasuki pintu pagar dewan perbanadaran Taiping jam 8.45pagi.

SIAPA YANG BUAT HURU HARA BONEKA OI? BUKAN KE ASKAR UPAHAN IMPORTED KAU YANG KAU BAWA DARI LUAR TU YANG NAMPAK MACAM GANGSTER DAN SUKA BUAT HAL KAN? TAPI BIASALAH NIZAR KAU DEPAN ORANG BUKAN MAIN PANDAI LAGI MAIN WAYANG KAN, PEHHHH BAK KATA ORANG TUA2 PIJAK SEMUT PUN TAK MATI...TAPI HAKIKATNYA KAU BUSUK HATI!

Namun sewaktu pergi menunaikan solat maghrib di Masjid Simpang, saya diminta oleh imam Tuan Hj Hisham untuk mengimamkan solat tersebut dan saya bersetuju. Sewaktu masuk kemasjid saya diberitahu Tan Sri Muhyidin Yasin, Timb Presiden UMNO, dato Zambry Kader , calun Ismail Saffian dan ramai lagi pimpinan UMNO pusat dan negeri juga ada bersama. Pimpinan UMNO berada disaf pertama.

BETUL KE IMAM TU MINTAK KAU JADI IMAM ATAU KAU YANG NAK JADI IMAM? COME ON LA NIZAR, LOKKING AT YOU BRO, WE KNOW WHO YOU ARE...KAU KAN BONEKA? DENGAN ORANG MELAYU ISLAM JE KAU BERANI TUNJUK GANGSTER KAU, DEPAN NGEH DAN NGA..KAU TERUS MENIKUS DAN MENGIKUT SEGALA ARAHAN MEREKA..

Pada rakaat pertama saya telah membaca ayat "wa'tasimu bihablillahi jamiian, walaa tafarraqu.... " dan rakaat kedua surah Al-kaafirun.

Selepas solat saya membaca doa termasuk doa Qunut Nazilah yang turut diaminkan oleh semua ma'mum termasuk pimpinan tinggi UMNO.

ALHAMDULILLAH KALAU NIAT MU BETUL, NAMUN JIKA KAU BERNIAT UNTK MENGENAKAN ORANG, APA HUKUMNYA TUAN? MEMPERMAINKAN AGAMA DEMI KUASA?

UMNO menganjurkan solat hajat dipimpin oleh seorang imam impot, Hj Jama'iy namanya. Habis solat, imam Hj Hashim bangun dan berucap dihadapan dgn menyebut nama pimpinan UMNO Tan Sri Muhyiddin dan Dato' Zambry. Nama saya juga disebut dan diraikan.
Imam telah mengundang saya menyampaikan tazkirah dengan memberi Tafsir ayat Quran yang saya baca pada rakaat pertama solat maghrib sebentar tadi.

IMAM TELAH UNDANG KE KAU YANG RAMPAS MIC TU NIZAR? KAU NI KUAT BELIT MACAM AL JUBURI WAL LIWATI GAKLA, MEMANG DIA DAH TRAIN KAU DENGAN BAIK SEKALI UNTUK MENJADI PROTEGE DIA! WELL DONE ANWAR THE KUNYIT MAN! YANG KAU SIBUK MASUK MAJLIS ORANG APA HAL NIZAR? KAU FIKIR PERAK NI BAPAK KAU PUNYA?

Namun beberapa pimpinan UMNO setempat telah protes termasuk penasihat masjid (pakai songkok tinggi) yang menghalang dan mengarah supaya terus adakan majlis baca yaasin, berlaku sedikit komosi (commotion). Saya mengelak bagi memelihara suasana.

JADI PAKAI SONGKOK TINGGI TU BERDOSA LA YEA, DALAM ISLAM YANG KAU ANUTI TU KENA PAKAI KEPIAH PUTIH JE YA? BONGKAKNYA CARA KAU CAKAP NI! YE KE PIMPINAN UMNO YANG PROTES? TAPI KALAU MEREKA PROTES PUN, DAH MEMANG PATUT PUN, INI MAJLIS MEREKA, KAU MASUK KAU NAK CONQUER, APA PERASAAN KAU NIZAR KALAU MEREKA BUAT YANG SAMA DALAM MAJLIS KAU? AKU BOLEH GERENTI LA, MESTI ADA PENYOKONG KAU YANG BARING ATAS JALAN PUNYA! MUAHAHAHAHA

Habis baca yaasin saya pergi bersalam dengan Dato Zambry dan dia nampak berang dan menyatakan kepada saya , kenapa menggunakan masjid berpolitik dan tak sepatut saya jadi imam tadi. katanya lagi dengan nada kuat dan marah, "jika mahu jadi imam saya bolih jadi imam, jika nak tafsir saya bolih tafsir". Saya tersenyum dan relaks sahaja dan terus meninggalkan majlis untuk acara lain . Hujan sungguh lebat ketika itu. Semua makmum melihat dan menyaksikan adegan kelakar dan "ajaib" tersebut dan ramai makmum mengiringi saya sewaktu meninggalkan masjid. Sekadar makluman! Doakan PR menang besar di P059 Bkt Gantang.

MANA TAK BERANG NIZAR OI! NASIB BAIK ITU DR ZAMBRY, DIA PENYABAR! KALAU MAJLIS AKU ORANG BUAT GITU, HE HE HE, TAULAH KAU LANGIT TINGGI RENDAH! INIKAH PEMIPIN YANG SANGAT DI SANJUBGI OLEH PARTI WEREWOLF? INIKAH CARA ISLAM? MENGANGGU MAJLIS ORANG? ADAKAH NIZAR FIKIR DENGAN BUAT MACAM NI DIA BOLEH TARIK LEBIH RAMAI ORANG ISLAM IKUT DIA? DIA DENGAN CONFIDENT BERKATA SEMUA JEMAAH IKUT DIA KELUAR DARI MASJID TU...WOW, DAMN YOU NIZAR! YOU SOUND LIKE A GANGSTER MAN! PEHHH, DASYAT BETUL YA KAU NI! DAH LA KAU MASUK MAJLIS ORANG PASTU RAMPAS MIC NAK BAGI TAFSIRAN (KONONNYA KAU NAK BAGITAU LA YANG BETAPA HINANYA UMNO NI KAN?) PASTU KAU BOLEH CAKAP PULAK MB BARU KITA MARAH2...CUBA FIKIR DENGAN RASIONAL LAH TUAN-TUAN, KALAU KITA BUAT MAJLIS, ORANG YANG TAK DIUNDANG DATANG DAN NAK JADI TUAN RUMAH, APAKAH DALAM FIKIRAN TUAN-TUAN DIA CUBA NAK BUKTIKAN?

MARI KITA BINCANGKAN, SAYA BUKAN NAK BUAT 'CHARACTER ASSASINATION' YA! TAPI KAREKTER NIZAR NI TAK MENAMPAKKAN KAREKTER SEORANG MUSLIM YANG TAWADHU LANGSUNG, DIA NI PENGIKUT SYIAH! ITU PASAL PENDEKATAN DIA AGAK GANAS! TAPI DIA NI GANAS KAT ORANG ISLAM JE, DENGAN DAP DIA TAAT LA ~ SEBAB DAP ADA KHALIFAH, ADA AGONG SEUMUR HIDUP DAN ADA MACAM-MACAM LAGI...

AKU TAKDE PERKATAAN LAGI DAH NAK GAMBARKAN KAU NIZAR, HANYA PENGIKUT TEGAR DAN TAK BERAKAL JE AKAN SOKONG KAU? AKU NAK TANYA SIKIT LA NIZAR. APAYANG KAU PERJUANGKAN UNTUK MELAYU ISLAM YA? TANAH KAU BAGI KAT KG BARU CINA JE TU PUN 999 TAHUN, TANAH UNTUK SEKOLAH CINA KAU JANJI NAK BAGI 1000 EKAR MASUK MEETING JE NAMPAK DUA KELIBAT WALI NGE DAN NGA TERUS KAU TUKAR PADA 1000 HEKTAR! SETIAP KALI ADA CADANGAN ATAU PEMBERIAN TANAH KEPADA MELAYU ISLAM, KAU TERUS TOLAK KERANA TAK DIRESTUI OLEH DUA DEWATA RAYA TU KAN? TAPI PENGIKUT MU PASTI AKAN KATA EH NIZAR DAH BAGI MACM-MACAM TANAH KAT MELAYU TAU! PERSOALANNYA NIZAR, MANA? SETAKAT AIR LIUR JE..HE HE HE

AKU TAK CAKAP BENDA YANG KOSONG LA NIZAR DAN AKU PERCAYA KAU PUN TAU BENDA INI BETUL NAMUN KAU DEMI NAK BERKUASA DI PERAK MAKA KAU PUN BOHONG LA, BILA AKU DENGAR CERAMAH KAU NIZAR, DASYAT TU, KAU KUTUK UMNO TAK HENGAT PUNYA LA! INIKAH CARA SEORANG IMAM YANG SUKA MENGIMAMKAN SEMBAHYANG? BUKANKAH KITA DI AJAR UNTUK MEMBAWA KELUAR APA YANG KITA BUAT DALAM SEMBAHYANG? AM I RIGHT NIZAR? TAPI MELIHAT PADA PENGAI KAU NI...HMMM AKU TAK NAMPAK PUN KAU NI LAYAK UNTUK DI GELAR IMAM! PERBUATAN MENGADU DOMBA DAN MEMBUAT FITNAH YANG KAU WARISI DARI AL JUBURI WAL LIWATI TU SANGAT BERKESAN NIZAR! MANA TAKNYA, PENGIKUT-PENGIKUT KAU BGITU TAKSUB SAMPAIKAN TERTUTUP HIJAB MEREKA UNTUK MELIHAT APA YANG BENAR DAN APA YANG SALAH...BERTAUBATLAH NIZAR!

KAMU TAU TAK NIZAR KAMI RAKYAT PERAK NI TAK BUTA! KAMI NAMPAK KAU NI ANGKUH! BERLAGAK DAN SOMBONG! KAU TAKDE KUALITI ATAU CIRI-CIRI SEORANG PEMIMPIN ISLAM! INI HAKIKAT! AKU TAU RAMAI DARI PENGIKUT KAU AKAN MARAH, TAPI AKU TAK SANGGUP JADI MANUSIA HIPOKRIT DAN MEMBENARKAN INI BERLAKU! CONTOHILAH SIKAP RASULULLAH SAW WAHAI NIZAR NAMRUD OI!

JANGAN KERANA KUASA KAU MENJUAL AGAMA, NEGERI DAN DIRI, HENTIKANLAH DRAMA WAYANG KULIT INI, TERIMALAH TAKDIR ALLAH YANG KAU BUKAN LAGI MB PERAK!

NIZAR BACA DAN HAYATILAH HADIS DAN AYAT-AYAT SUCI AL-QURANUL KARIM:

Sabda Rasulullah S.A.W kepada Mu'adz, "Wahai Mu'adz, apabila di dalam amal perbuatanmu itu ada kekurangan
:· Jagalah lisanmu supaya tidak terjatuh di dalam ghibah terhadap saudaramu/muslimin.
· Bacalah Al-Qur'an
· tanggunglah dosamu sendiri untukmu dan jangan engkau tanggungkan dosamu kepada orang lain.
· Jangan engkau mensucikan dirimu dengan mencela orang lain.
· Jangan engkau tinggikan dirimu sendiri di atas mereka.
· Jangan engkau masukkan amal perbuatan dunia ke dalam amal perbuatan akhirat.
· Jangan engkau menyombongkan diri pada kedudukanmu supaya orang takut kepada perangaimu yang tidak baik.
· Jangan engkau membisikkan sesuatu sedang dekatmu ada orang lain.
· Jangan engkau merasa tinggi dan mulia daripada orang lain.
· Jangan engkau sakitkan hati orang dengan ucapan-ucapanmu.
Nescaya di akhirat nanti, kamu akan dirobek-robek oleh anjing neraka.
Firman Allah S.W.T. yang bermaksud,
"Demi (bintang-bintang) yang berpindah dari satu buruj kepada buruj yang lain.
"Sabda Rasulullah S.A.W.,
"Dia adalah anjing-anjing di dalam neraka yang akan merobek-robek daging orang (menyakiti hati) dengan lisannya, dan anjing itupun merobek serta menggigit tulangnya.
"Kata Mu'adz,
" Ya Rasulullah, siapakah yang dapat bertahan terhadap keadaan seperti itu, dan siapa yang dapat terselamat daripadanya? "Sabda Rasulullah S.A.W.,
Sesungguhnya hal itu mudah lagi ringan bagi orang yang telah dimudahkan serta diringankan oleh Allah S.W.T."


PS: Aku dengar dalam borang pencalonan kau tu kau tak letak MB pun ya! he he he, elok la tu, dalam tv pun kau ada sebut yang benda tu dah jadi sejarah kan, tetapi kenapa kau masih berlagak macam MB lagi ni?

KAU GILA TALAK YA? MUAHAHAHAHAHHA

Posting asal Nizar dari blog dia kamparin, aku jawab soalan dia je..yang dalam tulisan hijau tu nizar dan merah aku la sapa lagi...he he he

Hamba Miskin said...

Assalamualaykum..

salam ziarah.

Lama betul saya tak komen di sini. Apa khabar sahabatku semua dari PR dan BN?

Jagalah akhlak masing-masing. Ingat!! Setiap pertuturan kita,ada "SB" di kiri dan kanan yang tak jemu mencatat dan merakam. Komen elok-elok..jangan gaduh-gaduh
,ok?

wsalam.

dewatawanberapi said...

memang aku tunggu ko cacing sial...
aku online sepanjang malam ni...memang tunggu ko lah...

aku rasa kau ni baru pandai main internet...

baru dua tiga minggu nama kau ni muncul dah nak cakap banyak...

banyak2 orang bodoh dalam ni...kaulah yang paling bodoh...sebab itulah kau tak kawin lagi...aku agak kau ni kuat buat maksiat...tak pun main sabun...

dah tua bangka masih tak kawin2...hahahahaha

aku tau sebab apa kau tak kawin lagi....

tak de perempuan yang nak ka kau sebab kau ni bodoh, bangang, muka macam berok...

kahkahkahkahkahkahkah......

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 219   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...