Wednesday, March 4, 2009

Kerajaan perpaduan: Pemimpin Umno berbelah bahagi

KUALA LUMPUR, 4 Mac: Para pemimpin Umno berbelah bahagi pandangan mereka terhadap cadangan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang agar diadakan kerajaan perpaduan di negara ini ekoran krisis politik dan krisis ekonomi yang bakal mendatang.

Sebaik sahaja cadangan itu disiarkan oleh laman web, Malaysian Insider, Jumaat lalu dan Siasah dalam keluaran lepas, anggota Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menyokong cadangan itu.

Namun, Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Rafidah Aziz pula menyifatkan cadangan Presiden PAS itu sebagai gimik politik. Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyidin Yasin meminta Abdul Hadi memperincikan cadangannya manakala pemimpin Umno yang lain turut berbelah bahagi.

Sementara itu, Presiden PAS dikatakan akan membincangkan cadangannya ini secara terperinci dalam mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat, Ahad 8 Mac ini.

Setiausaha Politik beliau, Dr Shamsuri berkata, prinsip asas cadangan bosnya ini adalah penglibatan semua pihak khasnya parti-parti dalam Pakatan Rakyat.

"Ini kerajaan perpaduan. Jadi cadangan ini perlu mendapat sokongan semua pihak dahulu khasnya dalam Pakatan Rakyat," kata beliau.
Laporan penuh dalam Siasah Jumaat ini

7 comments:

roh_insan said...

Rapedah ajis???

Cik minah becok tu mmg la kate Gimik politik,kan die dah gimik nak letak jawatan pas menang nanti,tup2 c minah JAMBUL dah di calunkan,hu,,hu,,

Tetonggeng la kao cik pedah oii..

indo ku ondak kao pedah..

Perawi said...

Garis panduan hendaklah ikut 100% hukum Islam. Barulah aku setuju. Tiada rasuah, zina dsb (org UMNO pasti tak setuju - sebab dia bapok maksiat)

Firdaus AMK PKR said...

hehe..
Betul kata perawi...

Firdaus AMK PKR said...

Himpunan 100ribu rakyat bantah PPSMI di Istana Negara sabtu ini 7hb ini .... 2ptg..

Ayuh Selamatkan Bahasa Ibunda Kita!!!

Kakashi Senpai said...

Berita paling gemparrrr!!!

Akhbar Prancis Liberation telah mendakwa Najib pernah bertemu dengan Altantuya di sebuah kelab di Paris Bersama dengan Abd Razak Baginda...

Perawi said...

Memang UMNO/BN tidak suka pada kitab Al Quran dan nyata tidak ingin ikut hukum Allah SWT...Hudud dsb. Sebab itu dikatakan gimik politik. Org UMNO tak dapat nak rasuah, zina dsb (org UMNO pasti tak setuju - sebab dia bapok maksiat. Kita org islam sudah tahu begitu buat apa lagi sokong umno, bersatulah melalui pakatan rakyat. Jatuhkan BN dalam PRU13 nanti (pada tahun 2011/12). Takbir...Allahuakbar

acoi2005 said...

tak kirelah apa kerajaan pun yg nak di bentuk yg penting mesti ikut perlembagaan Islam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...