Thursday, December 11, 2008

Mat Sabu akan kerja keras walau bukan calon

KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu akan tetap berkerja keras memastikan kemenangan PAS dalam pilihan raya kecil Kuala Terengganu walaupun beliau tidak terpilih sebagai calon.

Mohammad yang menjadi calon PAS dalam pilihan raya umum 8 Mac lalu bagi kawasan Parlimen tersebut berkata, beliau akan tetap memberi sokongan kepada siapa sahaja calon yang dipilih parti itu untuk bertanding pilihan raya kecil Kuala Terengganu bulan depan.

"Saya akan tetap sokong siapa jua calon yang dipilih oleh parti," katanya ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Ketua Dewan Pemuda PAS Terengganu, Azman Shapawi Abdul Rani yang mahukan bakal calon PAS terdiri daripada anak tempatan.

Menurut Mohamad Sabu, siapa pun yang menjadi calon tidak penting kerana semuanya tertakluk kepada keputusan PAS Pusat.

"Saya akan terima apa jua keputusan parti," katanya.

Dalam kenyataannya baru-baru ini, Azman menyatakan pihaknya menolak cadangan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mahukan Mohamad Sabu terus dikekalkan sebagai calon dalam pilihan raya kecil tersebut.

''Saya menganggap kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mahukan Mohamad Sabu terus dikekalkan sebagai calon adalah keputusan peribadi tetapi keputusan kita adalah keputusan bersama," katanya

Azman mahu PAS mengetengahkan anak tempatan yang berwibawa dan memberi mereka peluang kerana "mereka ini akan jadi pelapis bagi menggantikan pemimpin peringkat negeri yang ada sekarang".

''Terengganu tidak ketandusan pemimpin terutama golongan muda dan jika orang luar dicalonkan apa jadi dengan anak tempatan sendiri," katanya.

Mursyidul Am pula secara peribadi masih berhasrat untuk mengekalkan Mohamad Sabu sebagai calon PAS untuk menghadapi pilihan raya kecil Kuala Terengganu itu.

"Kalau boleh saya nak begitu, (kekal calon) sebab di Parlimen ni kena ada orang sepeti Mat Sabu (Mohamad) kerana lidah dia lantang, isu yang ditonjolkannya juga bukan dibuat-buat, tetapi realiti.

"Saya sudah lama menjadi penceramah dan sekarang pun saya masih berceramah, tetapi lidah saya tidak sehebat Mat Sabu,"ujarnya.

Tambahnya, itu berlaku kerana setiap manusia mempunyai kelebihan masing-masing,
"Saya ada cara saya, tetapi kalau di Parlimen ni baik Mat Sabu," katanya.

219 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 219 of 219
anakkancil said...

bn@umno said...
tegok moto perjuangan PAS yg berbunyi 'Membangun Bersama Islam'.bukankah kelakar bunyinya tu?adakah selama ni Islam memerlukan PAS untuk membangun? ataupun tanpa PAS Islam tak boleh nak membangun?sebenarnya Islam tak memerlukan PAS untuk membangun bersamanya.Islam boleh membangun dgn sendirinya walaupun tak ade PAS.PAS ni nampaknya muka tebal dan perasan kononnya Islam ni dorang yg punya.Bagi aku, aku lebih hormatkan orang cina Islam di negara China drpd pemimpin PAS yg berbuih-buih mulut melaung-laungkan memperjuangkan Islam tapi hakikatnya ini hanyalah gimik semata-mata bagi mendapat sokongan murahan drpd penyokong PAS yg bahlul.Aku lebih yakin yg orang cina Islam di negara China lebih Islam drpd pemimpin PAS dan juga bagus dari segi ilmu pengetahuan tentang Islam berbanding pemimpin PAS spt Nik Aziz dan Hadi Awang.

December 13, 2008 7:26 AM

Hai...mangkuk ayun...I'm back...teman nengok komen kome ..haru biru le...teman nak ngesah sikit cerita pelancung Arab mai Lkawi...Teman nengok ade sepasang laki bini le ...yg bini tu pakai hijab..nampak biji mate je..sejuk hati teman nengoknye tapi si lakinya pulak pakai seluo pendek atas pada lutut dan baju sangkut pagoda nampak bulu ketiak..meloya teman...So di sini cuba mankuk ayun pikir kepincangan yg berlaku.1 ikut islam dan 1 lagi selam-selam.Laki bini tu.Masej di sini walau pun Islam tapi pemahaman pada Islam tak dalam maka akan jadi kapal selam manusia tu.Lu pikir la ..Kata nabil

anakkancil said...

Kepada geng Tengganu kite teman nak pantun

Islam Hadhari slogan diberi
Harta negara terus di rompak kroni
Kuburkan mereka pada hari mengundi
Pilih lah PAS ke arah Islam sejati

Allah hu akbar

anakkancil said...

zali said...
putra...

Kematian: Polis - 4 orang meninggal dunia, manakala orang awam - 14 orang meninggal.

kenapa nama polis ni tak ada dalam senarai mati syahid awak tu?

bukankah mereka meninggal semasa menjalankan tugas?samada tugas mereka tu betul atau salah...mereka harus patuh pada arahan...jadi bagaimana?

hak 4 anggota polis serta waris mereka yang perlu di hormati dan perlu diambil kira juga...

December 15, 2008 8:36 AM

Zali...kau nak tau jawapan pasai ape nama polis tara masuk...jawapannya...ikut suka dia le tak nak tulis....Kau biasa pi Muzium Negar dak..Pasai pe Gambaq Tunku jadi bapa kemerdekaan Malaysia bukan Dato Nik Aziz...Jawapannya"Ikut suka dia la nak taruk"wha wha wha> Lu pikir sendiri le "Nabil kata

anakkancil said...

Teman nie tak kisah dia orang nak gua Mez.. ke camry ke janji buat keroje biar amanah...ambil tahu hal rakyat jangan jadi satu puak tu tiap kali nak ngundie muncul le nagih simpati..siap ngan sumpah lak tu...lu sendiri pikir le...nabil kata

TEKONG DARAT said...

sapa yg tak berdoa, dia orang sombong...'tunjukkan laah kami jalan yang lurus...iaitu jalan orang yg Engkau kurniakan nikmat kepada mereka, bukan jalan orang yg Engkau murka, bukan pula jalan mereka yg sesat'...Allah melalui rasulnya suruh mintak yg ni saja sekurang2nya 5 kali sehari...bukan nak ajar Allah...senjata orang mukmin ialah doa...bukan sukhoi...

melayu2020 said...

PASTIKAN KESINAMBUNGAN BN DAN UMNO DI KUALA TRENGGANU!!
KALAU PAS MENANG NANTI KITA TAK AKAN DAPAT LAGI MEMBELI NOMBOR EKOR,MINUM ARAK MAHUPUN MAIN POMPUAN.!! KALAU ANDA SOKONG JUGA MEREKA,ABIHLAH KITA KALI INI!!

Hamba Miskin said...

Salam semua..

Melayu 2020,jangan buat statement bahlol kat sini,buat malu geng awak saja..

aisal said...

Salam.....En.zali.

mereka belajar tinggi-tinggi dan bila dah pandai sangat mereka akan ajar tuhan mereka supaya buat itu dan buat ini...

contohnya : YA ALLAH, HANCURKANLAH SERTA PORAK PORANDAKAN LAH PERANCANGAN PARA MUSUH AGAMAMU

apakah tuhan itu perlu di beritahu untuk hancurkan itu,hancurkan ini jadikan itu jadikan ini,buat itu dan buat ini?

siapa sebenar tuhan?si pemanjat doa atau yang di panjatkan doa?

------------------------------------


menddih darah dan semangat sya bila awk terlalu berani berkata2 demikian demipolitik sempit kamu tu..

1. Nak tanya sikit...demi Allah Tuhan kita, Rasullah S.A.W nabi kita,dan Al-quran pegangan kita...kamu ni ISLAM ke atau kafir ni. Bila kamu berani berkata begitu seolah-olah kamu ni nak mempermainkan Tuhan....

2. Kamu ni x pernah berdoa ke kepada Tuhan atau x pernah baca sirah nabi...Rasululah sendiri pun berdoa agar hancurkan org2 kafir dan bantu Islam....lihat sirah dlm perang Uhud..bagaimana nabi berdoa kepada Tuhan agar hancurkan org kafir.

3. Jangan pandang mudah en. zali...politik2 gak..tapi soal agama dan yg berkaitan dgn Tuhan jgn remehkan...KAMU jugak tahu kn...bahawa org ISLAM spt saudara fendy tu mengaku Allah itu Tuhan nya seperti gak sya. x taulah TUHAN kamu tu siap...

kalau dekat dh memang kena penampar aku kamu nih,... ADA JUGAK MANUSIA BENGONG ATAS MUKABUMI ALLAH NI...

Anonymous said...

zali said...
pembetulan untuk fendy : trengganu cancel guna mercerdes


pakai camry...ya boleh saja tapi ni kami nak tumpang bertanya nih...

syarikat mana pembekal camry untuk perak dan selangor?

apa hubungan syarikat tersebut dengan mana-mana orang kuat kerajaan negeri?

berapa harga jualan sebijik camry pada perak & selangor?

syarikat mana yang akan buat service?

berapa kadar upah dan alat ganti tulin yang di kenakan oleh syarikat tersebut?

apa hubungan syarikat tersebut dengan mana-mana orang kuat kerajaan negeri?

December 15, 2008 7:18 AM


zali said...
kalau betul exco perak & selangor nak jimat...mereka boleh guna kereta rakyat seperti waja,wira,iswara atau kancil...itu memang ekonomi.

tapi tak standard la pulak kalau tak belasah duit rakyat...duit rakyat kena belasah jugak,kalau tak...tak merasa la anak bini naik camry.

December 15, 2008 7:32 AM


Zali,
banyak juga yang ko tahu....
tapi.... sayang,tuduhan semata-mata, tak buat search ker???
soalan ko pun 'pedis-pedis' cam kena ketit nyamuk....
ko cakap camtu sebenarnya jerat juak-juak ko sendiri....
maleh nak crite panjang... seantero malaya dah tahu...

Atuk Banjar Masin said...

tak payoh le sampie nak be tampo2,
kite main cakap baik2 aje dah le.

itu sebab tok tak suke soreh pasei bab agama kat laman web. takut nanti disalah anggap - bab agame Islam ni bukan leh buat main2.

bila betengko kat laman web atau di mane2 juga sebaik nye jangan libatkan agame.

TEKONG DARAT said...

tok pun sama...

aisal said...

Terima Kasih buat Tok Gajah atas nasihat yg membina tu..dgn rendah diri dn pnuh keinsafan sya pn ign memohon maaf kepada semua atas statement sya itu...khas utk En.zali..maafkan sya ...

Cuma sya ign berpesan kpd sya dn teman2 semua..walau setebal mana fahaman politik kita terhadap mana -mana parti politik sekalipun berhati-hatilah bila kita membicarakan antara kita dengan TUHAN. Berwaspadalah bila berkata2 ttg ISLAM kerana itu semua sebenarnya lebih bernilai dan berharga daipada nyawa kita.

Sehebat mana kita sekalipun, setinggi mana ilmu dan pangkat kita,..pada akhirnya kita akan kembali jua kepada pencipta itu..

Kalau kita tidak sehati sejiwa dan berganding bahu mempertahankan TUHAN dan AGAMA kita siapa lagi...Jangan sesekali kita mendabik dada bahawa ISLAM tidak memerlukan PAS untukk memartabatkan ISLAM kerana tanpa pas pun ISLAM telah ada dan tetap ada. Rasionalah bahawa sebagai khalifah dimuka bumi ini kita sebagai manusia harus sedar dan percaya tanpa ada keraguan bahawa kita semua lah yg harus sentiasa mempertahan kan agama ALLAH. Cuma senario politik di MALAYSIA ini menampakan bahawa PAS lebih mendahului UMNO dalam ikan SYIAR dan MARTABAT ISLAM terus syumul..
Kehidupan yg bersederhana para pemimpinya, memperuntukan masa untuk TUHAN yakni MB nya sanggup memperuntukan masa setiap hari iatu selepas SUBUH dan MAghrib untuk kuliayah agama,setiap JUmaat drp jam 8-12 tgh untuk kuliyah jumaat lebih memberi jawapan kepada kita siapa yg lebih mengambil tahu hal TUHAN dan AGAMA nya berbanding pemimpin UMNO itu sendiri.

Maafkan sya En.Zali
..sejujurnya sya kagum dgn kamu dan sya tidak igin melihat kita berhujah berdasarkan ingin popular sehingga kekadang kita terlupa hak TUHAN kita kepada kita dan cara kita menyantuni TUHAN. Sayangnya jalan perjuangan kita tidak sama.........

dewatawanberapi said...

Salam...

Nampaknya blog ni dah mula panas.. sampai ada yg nak bagi penampor.. sabar! usah emosi sangat..

Ni nak cakap sikit dgn En.zali..
Hati2 bila mengeluarkan sment yg berkaitan dgn agama kita..takut2 nanti dapat....
Kalau rasa diri salah..mintak maaf
tak susah mana pun...

bagi puak2 PR pula teruskan perjuangan anda..

utk org2 UMNO juga sama....

Aku ni tak sebelah mana2. Sapa2 yg aku rasa tak betul aku bantai habis2an...baik PR atau BN

Bagi aku org2 politik ni 2x5 kesemuanya...

Yg betul2 berjiwa pemimpin bagi aku cuma sorang kat Malaysia ni..iaitu 'Tuan Guru Nik Aziz'

Walaupun aku tak berapa setuju dgn PAS tapi aku respek TGNA.

Najib..langsung tak boleh pakai

Anwar..hangat2 taik ayam

Hadi..macam sesumpah

DAP,MCA,MIC..setan semua tu

Baik korang ikut aku..kita boikot jgn undi....baru padan muka dia orang tu...

perunding said...

salam

jebat92004 said...

Perhatian untuk orang Islam. Kita flash back zaman Rasulullah s.a.w dan zaman khalifah. Masa tue ramai orang bukan islam hidup bersama. Semua dengan kefahaman dan kepercayaan masing masing. Bila ada musuh menyerang, mereka sama sama bersatu tenaga untuk mempertahankan negara tersebut.
Hanya kaum Quraish yang membelakangi dan provoke sitausi untuk kepentingan mereka. Zaman tue akan kembali sekiranya kita kembali kepada ajaran islam.

Dunia hanya sementara, akhirat kekal abadi. Kehidupan adalah amanah Allah S.w.t dan akan ditanya kelak apa yang kita buat masa hidup yang singkat ini.

Kepada orang yang mengaku Islam tapi perangai macam orang Quraish dulu dinasihatkan agar kembali kepangkal jalan yang benar.

Ketidak maufakatan orang Islam akan memberi laluan kepada kaum Quraish dengan mudah. Ada hadis menyatakan yang umat islam pada masa tue amat ramai macam buih dilautan tapi meaningless.

Untuk hardcore PAS supporters, saya pun hardcore PAS juga tapi sedar bahawa PAS if stand alone is nothing dalam politik Malaysia hari ini. Jangan nak berangan kalau tak ada sokongan kaum lain kita akan menang dalam PRU tue.

Ingat zaman Rasulullah s.a.w sudah. Jangan jadi mat jenin sebab rugi diri sendiri, bangsa dan negara akhirnya.

umar said...

spatutnya mat sabu dberikan ruang dan pluang yang sm dgn calon ank tpmpatn yang lain...komitmn mat sabu dlm pas dah lm kita th..kt prlukan pmimpin mcm mat sabu untuk mnntang BN dan UMNO...jgn brfikir dgn minda simplistik dan trlalu tebal dgn sentimen kenegerian.

umar said...

spatutnya mat sabu dberikan ruang dan pluang yang sm dgn calon ank tpmpatn yang lain...komitmn mat sabu dlm pas dah lm kita th..kt prlukan pmimpin mcm mat sabu untuk mnntang BN dan UMNO...jgn brfikir dgn minda simplistik dan trlalu tebal dgn sentimen kenegerian.

umar said...

spatutnya mat sabu dberikan ruang dan pluang yang sm dgn calon ank tpmpatn yang lain...komitmn mat sabu dlm pas dah lm kita th..kt prlukan pmimpin mcm mat sabu untuk mnntang BN dan UMNO...jgn brfikir dgn minda simplistik dan trlalu tebal dgn sentimen kenegerian.

Tips said...

aku nak tanya arr... musuh agame islam sebenar kat Malaysia nih saper??

DAP kah? PKR kah atau UMNO kah? dan PAS usah diberitahu sebab memang parti mempermainkan Islam.

apa yg pasti setakat ni musuh islam sebenar kat malaysia ialah rakan karib PAS iaitu ehehehe.. agak agak arr saper dier... keh keh keh..kalo org tak berapa cerdik dan bute mata hati jer tak tahu saperr, cuma reti sokong jerk..

«Oldest ‹Older   201 – 219 of 219   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...