Friday, November 28, 2008

Pertembungan impian: Wan Mutalib lwn Wan Farid













KUALA TERENGGANU, 28 Nov:
Berikutan kematian anggota Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Razali Ismail petang tadi, kini Kuala Terengganu bakal menyaksikan pilihan raya kecil tidak lama lagi.

Dan pertembungan impian adalah antara Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Wan Mutalib Embong dengan Ketua Umno Bahagian Kuala Terengganu, Datuk Wan Farid.

Wan Mutalib adalah calon yang disebut-sebut untuk menjadi calon PAS di Kuala Terengganu sebelum PAS Pusat memutuskan untuk mencalonkan Naib Presidennya, Haji Muhamad Sabu di situ.

Wan Farid yang kini adalah senator dan Timbalan Menteri Dalam Negeri pula adalah calon yang disebut-sebut untuk bertanding dalam pilihan raya lalu di kawasan ini tetapi nama beliau hilang selepas itu.

Ramai pihak menganggap pertembungan kedua-duanya adalah pertembungan impian banyak pihak kerana kekuatan yang dimiliki oleh kedua-dua calon itu di kawasan ini.

Wan Mutalib, AJK PAS Pusat, sebelum ini adalah Adun Batu Burok. Beliau kini menjadi Pengerusi JK Pemantau bagi pihak PAS Pusat untuk semua negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat.

Selain beliau, turut tersenarai untuk menjadi calon-calon PAS adalah pesuruhajaya PAS Terengganu sendiri, Datuk Mustafa Ali.

Di pihak BN pula, nama bekas anggota Parlimen Kuala Terengganu, Zuber Embong juga ada disebut-sebut.

57 comments:

putra revolusi said...

Sebelum kita pergi kepada siapa calon BN dan PAS, marilah kita bersama-sama menghadiahkan ALFATIHAH kepada allahyarham Datuk Razali Muhamad. Doakan semoga Allah menempatkan beliau di kalangan roh orang-orang yang beriman, amin...

Kunjungilah blog saya: putrarevolusiblogspotcom.blogspot.com

zali said...

letak la mat sabu...baru ada fight.

mutalib embong tu orang kampung tak kenal pun sebab jarang masuk kampung.

Saiful said...

PERHATIAN!!!!!

PANGLIMAPERANGCYBER BLOGSPOT NI HANYA INDAH KHABAR DRPD RUPA DAN PENIPU.SIDANG PARLIMAN YG DIADAKAN DI PANGLIMAPERANGCYBER NI UNTUK MENDEBATKAN KEBAIKAN BN SHJ DAN KALAU KITA MEMIHAK KEPADA PR MAKA KITA AKAN DI BAN.JADI TAK PAYAH UNTUK BERSIDANG KAT PANGLIMAPERANGCYBER BLOGSPOT.

zali said...

Kongres Nasional Tahunan Parti Keadilan Rakyat “Harapan Baru”

tak ada maknanya kongres ni...setakat nak menyusahkan rakyat je...

apa nak susah-susah kongres...cakap je dan pasti semua pro pr kata "yes boss"

harapan baru apa yang ada?dah sepuluh tahun tapi macam tu je la...dari boss nya duduk jel,sampai keluar jel,sampai duduk parlimen,sekadar boleh meraung..."lawan tetap lawan"

ek elehh...

Saiful said...

zali,

kau sesuailah masuk kat panglimaperangcyber kerana blog ni hanya untuk orang Bn seperti kau je.kepada PR boikot je blog panglimaperangcyber.blogspot ni yg penipu.

zali said...

saiful...

apa nak heran kalau kena ban...biasa la.

di justin tv (chat pkr) saya dah kena ban berapa punya lama sebab pro bn.

tak payah nak lobi memboikot...masing-masing boleh buat pilihan sendiri.

Saiful said...

ape punya kejadah pulak kalau nak ban orang tak sehaluan atau tak sependapat dgn blogger-blogger di panglimaperangcyber.blogspot.com.kalau macam tu tak payahlah nak suruh orang bersidang kat panglimaperangcyber.blogspot.com.boleh belahlah panglimaperangcyber.blogspot.com.

cikgu tomoi said...

saya sendiri pun dah rasa tertipu..

Minta maaf la sahabat semua kerana meng invite anda untuk masuk ke laman tersebut..insya Allah. Dalam masa terdekat ni saya akan buat satu conference khusus yang lebih telus dan ikhlas berbanding mereka..Yang langsung tak nampak akan peranan pembangkang di parlimen. Maafkan saya sekali lagi.

zali said...

memang susah nak dapat yang sama rata...

kita tunggu cikgu amoi punya pulak dan kita join ramai-ramai dan kita belasah pr ramai-ramai...

tengok cikgu amoi nak ban ke tak...

perunding said...

masing-masing dah
tau tak pe.




PPCyber tu penyokong tegar PakLah.
tengoklah brp lama...

zali said...

seorang yang menggelar dirinya 'zemi/abe mie' menulis di TKO seolah beliau terlalu rapat dengan pemimpin pkr...

adakah beliau penulis yang sama dengan abe mie di siasah ni?

mesti baca tulisan beliau di TKO...memang best.

Hamba Miskin said...
This comment has been removed by the author.
cikgu tomoi said...

zali..

Insya Allah..saya sebagai manusia takde kuasa nak ban. Biarkan anda bersuara sudah cukup adil bagi saya. Anda mungkin di ban oleh pengguna yang tak sebulu dgn anda (private ban) atau di ban oleh TMnet (takleh masuk internet sebab tak bayar bil tertunggak atau anda tak boleh masuk YM lagi di sebabkan Sunnatullah. Faham kan?

zali said...

cikgu...

ok la kalau dapat berlaku adil.

ni angin bertiup kencang kata mat sabu akan buat gempak kat prk kt ni...

mat sabu mungkin dah lupa tapi rakyat masih tak lupa dengan 'saleha' mat sabu tu...

hidup mat sabu 'pepaya buncit'

cikgu tomoi said...

zali..

Siapa saleha..? Yang kes mat sabu di tangkap khalwat tu ke? Bukankah mahkamah syariah dah membebaskan dia? kes ditutup kan? kalaupun dia salah,insya Allah dia sudah bertaubat dari kesalahan yang dilakukan. Tak payah lah cerita lagi..Carilah isu baru yang zali rasa boleh "jahanamkan" dia. Yang lama tak usah di ungkit. Rakyat semua tahu ..dia di bebaskan oleh mahkamah syariah semasa kerajaan BN /UMNO memegang kuasa lebih 2/3 majoritinya...

TEKONG DARAT said...

hehe...
patut laa ramai yg dah blah dari konferens bodoh tu...hehe...nak ubah negara...tapi tak nak ubah dasar...kepala hotak diorang...tapi aku sempat gak maki hamn kat konferen bodoh tu...

TEKONG DARAT said...

zali, bila kita kata ttg sesuatu yg dah diputuskan hukumnya oleh mahkamah, apalagi orang tu tak salah, itu fitnah namanya...memfitnah orang berzina, ngko pun tahu apa hukumnya

cikgu tomoi said...

takpa tekong...

nanti aku akan adakan voice conference..siap boleh cakap lagi pakai microphone.. nak taip pun boleh..Adil Dan Telus
untuk semua...Doakan berjaya..

TEKONG DARAT said...

caiyok...
tapi aku suka konferen tu...
yg aku tak suka kena ban...
memang mangkuk tu pun sama macam pandikar jugak...

putra revolusi said...

cikgu tomoi,

Saya juga minta maaf kepada bloggers kerana pernah mengajak mereka menyerbu BPN. Tapi saya berpendapat satu sebab BPN dikuasai oleh UMNO ialah kerana penyokong PR tidak ingin menyertai conference maya itu. Bila dibuat pengundian penyokong UMNO juga yg menang. Ingat lagi masa bincang tajuk ISA hari Rabu lepas, hanya 3 blogger termasuk saya & cikgu tomoi yg menentang penggunaan ISA.

Jika cikgu berhasrat membikin blog baru bagi menentang BPN, saya akan menjadi penyokongnya.

Salam perjuangan!

Kunjungi blog saya: putrarevolusiblogspotcom.blogspot.com

pembunuhiblis said...

Sokong cikgu tomoi dan putra revolusi, kita kena bersatu bina blog menentang pencacai UMNO tu.

Saiful said...

tak payah nak bersidang kat panglimaperangcyber.blogspot tu mmg buang masa je.cakap je sidang dan bila bangkang sikit pasal BN dah kena ban.sidang tahi kucing ape kalau macam ni, bangkang sikit pada BN kena ban.sebab tulah sidang ni tak dapat sambutan drpd PR.kalau dah tak boleh terima pendapat dan pandangan PR, jgnlah suruh orang bersidang kat panglimaperangcyber tu.biar orang BN je bersidang kat blog tu bagi dorang syok sendiri.

cikgu tomoi said...

Doakan saja sahabat semua. KIta buat yang terbaik,lebih baik dari mereka. Sebelum diaorang melalut..baik kita namakan conference kita Parlimen Maya Rakyat. Insya Allah..medium ini untuk menangkis serangan mereka melalui internet. Saya ingat lagi malam tu. Ada ka patut dia kata bloggers lain yang tak bagi undi boleh di kira "diam tandanya setuju?" Siap dia bagi bunyi arab lagi " as suqut alamatur ridho?" tak boleh lah macam tu..Kena adil lah minta pendapat semua yang hadir. KIta dah jemput mereka semua masuk dalam conference,tanyalah buah fikiran mereka. Ni tak..fikir nak cepat saja. Tergesa-gesa itu kerja syaithon..

Saya minta maaf la pada sahabat saya panglima perang cyber tu..saya tak boleh join lagi chatroll anda. Tidak telus dan tak membawa suara marhaen sepenuhnya. Apapun kita masih lagi bersaudara islam walaupun saya tidak 100% melayu.Harap semua bloggers mengerti.

TEKONG DARAT said...

aku pun dah taruk dia cukup semalam melalui YM...kita buat konferen utk perjuangan agama kita...buka utk semua demi islam di malaysia yg telah dirogol oleh bn...benarkan sesiapa saja masuk...
dan di akhir perbincangan, baru tentukan parti mana yg akan disokong...aku yakin orang mcam putra, perunding dan yg lain2 ada maklumat yg cukup tentang malaysia...dari dulu sampai sekarang....caiyok...jgn lupa invite diorang...

bn@umno said...

tekong darat

ko ni macam budak-budaklah.apesal nak bincang pasal agama pulak?atau ko masih tak tahu agama ape yg ko anuti atau pegangan agama ko masih longgar lagi?poodahhh.aku rasa lebih baik bincang pasal cara-cara nak memajukan ekonomi negarakan lagi bagus kerana tanpa perancangan ekonomi yg baik, malaysia akan mengalami kegawatan yg teruk yg boleh menyebabkan peluang pekerjaaan menjadi semakin kurang dgn kurangnya peluang pekerjaan maka kadar jenayah akan meningkat.kalau ko rasa pegangan dan pengetahuan agama ko tu masih cetek, aku nasihatkan ko pegilah beli buku agama yg berlambak kat kedai-kedai buku tu dan baca.kalau ko nak nasihat aku tentang agama, aku boleh ajarkan.

bn@umno said...

tekong darat,

ko ni tak payahlah nak tunjuk alim dgn nak membincang pasal agama konon. ko tegok pemimpin PAS yg ko sembah sebelum ni bukannya alim sgt, harapkan pandangan luaran je dgn berpakaian orang alim tapi perangai macam setan.malah cara tingkahlaku ko ni pun aku rasa ko dah kena jangkitan virus drpd pemimpin Pas yg ko sembah tu.taubatlah oiiii sebelum terlambat.

Unknown said...

cepatlah bina medan maya untuk PR bersidang...kita bincang2 nak perkukuh PR..zali tu pi la blh dengan umeno yg dah buruk tu..senang2 je sekolah spital jalan raya hak kerajaan..kerajaan mana dapat duit kalau tak rakyat? patut kena sebut duit rakyat! bukan duit kerajaan!

TEKONG DARAT said...

mangkuk@ayun...
memang jelas sekali ngko ni manusia paling bodoh dalam bn yg aku jumpa...ayat yg mudah dari aku tu pun ngko tak leh paham...
martabatkan dulu islam kat malaysia...tiggikan dulu darjatnya...dan kemjuan ekonomi dan semuanya akan datang menyusul...dasar puak anjing...
bodoh tak leh nak ajar...
cerdik takda lansung...ptuuihhh...

Azizahns said...

buatlah berapa banyakpun persidangan maya untuk pr. jangan lupa invite saya. saya tak kisah. sedangkan laman siasah ini saya masuk inikan pula chat room.

Azizahns said...

cuma pesan saya jaganlah jadikan persidangan maya ini tempat melepaskan cacian dan makian.

Saiful said...

azizah,

panglimaperangcyber.blogspot tu mmg sesuai untuk kau pasal kat sana semuanya orang umno je.kalau puak pr bagi komen je sudah kena ban.kau chatlah kat sana ye.

perunding said...

ada orang kata ustaz2 Pas tu pakai jubah serban sekadar berlakon.
tapi cuba fikir diaorang pakai pagi,petang,siang,malam dari kecik sampai ke tua.
Logiknya larat ke nak berlakon gitu.

ada orang kata baju tu luaran saje,kulit saje.

Islam lahir dari iman.iman dikukuhkan oleh ilmu.bila dah ada ilmu kenalah praktis/amal/laksanakan.
bila dah dilaksana/amal/praktiskan itulah yg terzahir.
takleh lah kata,aku pegang je islam tu.
aku ada je iman tu dlm hati.

cth 1: mula2 tak tau solat.lepas tu pandai solat.lepas tu kenalah lakukan solat tu.

cth 2. ingat tak zaman rock-rock dulu.
kalau kita mat rock,kan kita kena rambut rock,seluar rock,baju rock,kasut rock,cakap pun rock braderrr.
boleh kita pakai macam mat ofis,lepas tu kata aku ni rock sebenarnya...dalam hati.
tak rock lah braderrr.

zali said...

cikgu kata : nanti aku akan adakan voice conference..siap boleh cakap lagi pakai microphone.. nak taip pun boleh..Adil Dan Telus

ya iya lah...

tapi jangan cakap saja adil dan telus,bila dah tak sanggup kena maki hamun main ban je terus tapi awak memaki hamun orang tak apa...

macam justin tv nuar al juburi punya tu la...

zali said...

cikgu & tokong

saya tak kata pun salah atau tidak...saya cuma kata rakyat masih ingat 'saleha' mat sabu tu je...

sensitif betul la awak berdua ni bila sebut 'saleha' mat sabu ni ya...

zali said...

perunding kata : ada orang kata ustaz2 Pas tu pakai jubah serban sekadar berlakon.

ada beberapa sebab yang diandaikan oleh orang awam bila seseorang tu pakai jubah dan serban.

1.ikut orang arab(arab jahiliah pun berserban dan jubah juga)

2.nak menunjuk/riak kononnya dia lah yang lebih islamik dari orang lain

3.nak cover perut yang boroi

4.lain-lain(sendiri boleh tambah)

jubah bukan lah satu keperluan dalam islam...dalam ertikata lain nak jadi islam di luar dan dalam tak perlu pakai jubah.

serban pula...semasa hawa telah makan buah khuldi tu datang lah iblis berserban dan di ceritakan ekor serban iblis tu umpama ular yang melilit...jadi?

walaubagaimanapun tak lah menjadi kesalahan jika ustaz pas nak pakai jubah dan serban...cantik apa...

tetapi jika terdetik niat 'aku nampak lebih hebat dari orang lain'...sendiri kena tanggung la.

TEKONG DARAT said...

Pkai sgt istilah dont judge a book by it's cover..pastu ckp la bos ngko tu maksum dgn pkai kot,rmbt palsu..mangkuk@ayun

TEKONG DARAT said...

Riak hanya dia dgn Dia..tk pyh ngko nk mhasut org lain dgn ilmu songsang ngko..kalu sndiri tknak pkai,tkyah ptikai niat org lain dgn Allah..bngsa laknat

putra revolusi said...

Blog baru yang diwujudkan oleh beberapa blogger pro-UMNO bergelar Bloggers Pembela Negara (BPN) baru saja beroperasi sejak 5 hari lepas yang diterajui oleh panglima perang cyber. Saya pernah beberapa kali menyelinap masuk ke blog ini untuk berkonfren dengan bersembunyi di balik beberapa nama. Seronok juga melihat bloggers BPN ini yang terperasan diri sendiri menjadi YB dalam bangunan parlimen maya bernama Bloggers Pembela Negara. Ya lah memang seronok berlagak menjadi YB tanpa kawasan dan hanya berinteraksi di depan PC/laptop sendiri.

Beberapa kali mengambil bahagian dalm blog ini menampakkan gelagat kebanyakan bloggers pro-BN ini yang kelihatan lebih UMNO dari UMNO. Kita yang bukan penyokong UMNO dan bukan ahli mana-mana parti politik menjadi begitu mengantuk bila mengikuti kebanyakan hujah blogger pro-UMNO ini yang pi mai pi mai tang tu juga. Dan kita yang bukan penyokong UMNO ini akan sering dihentam dalam konferen maya yang mereka kuasai itu dan akhirnya......

Dan akhirnya.... baru sebentar tadi saya menerima notis ini, "You have been banned from Bloggers Pembela Negara by a community moderator". Saya diharamkan menyertai BPN? Tergelak besar saya menerima notis itu. Dalam hati berkata, "Oh, betapa demokratiknya kamu, baru 5 hari menjadi YB olok-olok sudah bongkak menunjukkan kuasa!!"

Ya, baru 5 hari menjadi YB dalam mimpi alam maya BPN sudah menunjukkan bakat orang UMNO yang suka mencantas kawan sesuka hati. Jika betul-betul mereka dapat menjadi YB di mana-mana DUN atau Parlimen, mungkin ISA akan semakin diperkasa dengan pelbagai seksyen untuk menghina manusia dan kemanusiaan dan menutup mulut rakyat serapat mungkin, hingga mungkin nanti hendak makan dan menguap pun susah!! Kebebasan akhbar pula tentu diperketat hingga yang dibenarkan di pasaran mungkin Utusan Meloya, Berita Hairan dan New Shit Times sahaja, di samping stesen TV pembodek RTM dan TV3 Suku. Dan akta-akta lain seperti Akta Mesin Cetak, Akta Rahsia Rasmi, Akta Hasutan dll akan diperkemas untuk mempertahankan segelintir pemimpin korup UMNO itu.

Bersyukurlah kita kerana BPN ini hanya menjadi YB di dalam sebuah mimpi maya sahaja. Berdoalah ke hadrat Allah agar negara akan sentiasa selamat dari musang berbulu ayam yang sentiasa berkeliaran di seluruh pelusuk alam sama ada alam realiti mahupun alam maya !

zali said...

si tokong ni kalau ada depan mata memang dah makan penerajang dia ni...

nak melenting memaki hamun tak tentu hala...

rilek la...jangan menggelabah monyet atau jadi monyet,baca sampai habis...fahami apa orang lain nak sampaikan dan yang penting belajar menghormati pendapat orang lain...

berubah dan tunjukkan sikit kematangan dalam berkomunikasi...jangan buat malu mak ayah awak tu.

bn@umno said...

putra revolusi,

kalau ko dah tau yg blog panglimaperangcyber tu pro-BN, habih yg ko gatal sgt masuk kat blog tu apehal?ini menunjukkan yg ko pun bodoh jugak.ko ni umpama 'dah tahu tasik tu ada buaya, tapi ko turjun juga'.bodohlah namanya tu.

cikgu tomoi said...

salam kembali..

PEMBERITAHUAN
=============

Malam esok selepas isyak,jam 9.00 malam waktu malaysia,semua di jemput hadir ke majlis pembukaan dan perasmian parlimen maya rakyat. Objektif utamanya ialah:

1. Memastikan suara rakyat dapat di dengar tanpa mengira fahaman politik.

2. Memastikan kebebasan bersuara di alam maya

3. TIada peraturan khusus ketika di dalam parlimen maya rakyat.

4. Kenalkan diri anda dengan ketika berhujjah dengan mewakili daerah atau dun tempat tinggal anda

5.ANDA tidak di benarkan menggunakan memaki hamun sesama bloggers. Jika ada,anda akan di berikan amaran.

6. Didalam parlimen maya nanti,saya akan ajarkan cara kepada sesiapa yang baru menyertai cara-cara untuk ignore ID YM (bukan ban) mereka yang didapati melampau dalam perbuatan seperti kelucahan melampau.

Di antara kelebihan berbincang di dalam parlimen maya:

1. Anda dapat mendengar atau mengetahui secara langsung hujjah berdasarkan bukti kukuh. Sebarang tuduhan tanpa bukti tidak akan di layan seterusnya akan di ignore (iggy) oleh semua mereka di dalam Parlimen Maya yg tidak bersetuju dengan sesorang itu.

2.Akan mengadakan perjumpaan atau majlis taaruf (bersuai kenal) dengan semua bloggers tanpa mengira fahaman berdasarkan satu pegangan iaitu ISLAM UNTUK SEMUA.

3. ISLAM UNTUK SEMUA harus difahami dengan lebih mendalam yg mencakupi segala aspek kehidupan di dunia dan di akhirat. Bloggers bukan islam juga di alu-alukan untuk menyertai sebagai meningkatkan kefahaman mereka terhadap Islam.

Sila download Aplikasi Yahoo Messengger untuk memudahkan anda berinteraksi secara langsung di dalam Parlimen Maya Rakyat. Anda boleh memasuki dengan private message kepada id cikgutomoi atau azhar_gi (salah satunya sekiranya ada)untuk membawa anda memasuki ruang perbincangan online. Gegarkan Parlimen Maya Rakyat dengan membawa masalah sosial,politik terkini dan cara-cara untuk memajukan negara selaras kehendak Allah s.w.t.

Datanglah beramai-ramai..Minta bantuan bloggers yang lain untuk menyebarkan berita ini kerana PARLIMEN MAYA RAKYAT hanya terhad kepada lebih kurang 50 orang peserta sahaja pada satu satu masa!!

TEKONG DARAT said...

Plik plak bla ada spesis liar yg kata org mlenting tk tentu pasal..sdangkn tkda pun dipamerkn nama atau samaran bodoh dia tu..terasa la kot..pkai serbn memg tk cerminkn iman..tp yg pkai kot,rmbt palsu,tdung nampak jmbul,pastu slogannya plak hdup melayu, tdk lansung menampakkn keislamannya..tp tdk haram pkai kot..yg haram adalah memperlekehkan org pkai serban dn jubah..kalu pun benci kt org yg pkai,byk pkara lain yg blh dijadikan isu..mmg melayu laknat

putra revolusi said...

azizah telah menjemput blog fanatik UMNO bernama Bloggers Pembela Negara utk beramai-ramai merempuh Siasah. Terima kasih, azizah, menerusi perbincangan dapat menyuburkan lagi sistem demokrasi di negara ini. Di blog ini kita bebas mengutarakan pandangan. Tiada bloggers yg diharamkan menyertainya hanya kerana memberi pandangan berbeda.

TEKONG DARAT said...

azizah sebenarnya bosankat sana...
takda pun orang nak dengar pandangan dia...tak sempat...ter laa orang kat blog tu dari hal negara , sampai laa ker hal ayam itik kat kampung dibincangkan...
ajak laa beramai2...harapan aku, siasah terus menjadi wadah rakyat..
tak kira rakyat melayu, cina, atau india mahupun kaum "langitputra" iaitu orang asli...

perunding said...

dah tah terkata dek saya...

tepuk dada,tanya iman.

putra revolusi said...

cikgu tomoi,

Insyallah saya berminat menghadiri perasmian Parlimen Maya Rakyat malam ini. Kepada semua bloggers, aktifkan yahoo messanger anda dan jom ramai-ramai kita bertemu di sana 9 malam ini.

H.C Mok said...

DENGAN NAMA ALLAH S.W.T.
YANG MAHA ESA MAHA BERKUASA MAHA BIJAKSANA MAHA MENGETAHUI MAHA ADIL !!!

"SETIAPA YANG BERNYAWA PASTI MERASAI MATI"
ITU JANJI YANG MAHA BESAR!!!

SESUNGGUHNYA...
KEPADA SELURUH WARGA PERJUANGAN ISLAM TERIMALAH RAHMAT ALLAH S.W.T. DENGAN PENUH TEKAD DAN ILTIZAM
GUNAKAN SEGALA PELUANG DAN RUANG BAGI KITA MEMBUKTIKAN...

ISLAM ITU INDAH
UNTUK SEMUA!!!

PARLIMRN KUALA TERENGGANU AKAN MENJADI TITIK TOLAK KEJATUHAN UMNO LAKNATULLAH DGN CARA PALING HINA DI SISI ALLAH S.W.T.

RENUNGKANLAH...
KEPEMIMPINAN UMNO TELAH MEMPORAK-PERANDAKAN UMMAH LEBIH SETENGAH ABAD

DENGAN NAMA ALLAH S.W.T.

KEPULANGAN RAZALI KE PANGKUAN MAHA PENCIPTA ADALAH SATU RAHMAT BESAR

WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH

ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR!

TEKONG DARAT said...

aku tak dapat join konferen malam ni...kerja malam beb...hehe...jaga...camtu laa...
apa pun aku akan join jari selasa...

zali said...

hc mok kata : PARLIMRN KUALA TERENGGANU AKAN MENJADI TITIK TOLAK KEJATUHAN UMNO LAKNATULLAH DGN CARA PALING HINA DI SISI ALLAH S.W.T.

aik...nampaknya ada orang dah tau dah umno kalah kat kt...

tuhan ke tukang telek awak ni?

betulkan akidah awak tu dulu lepas tu baru tulis balik kat sini ya...

H.C Mok said...

JANJI ALLAH S.W.T. ITU BENAR

SAMA-SAMA KITA MENGHAYATI MAKSUD AYATUL QURAN SURAH MUHAMMAD AYAT 7
DAN AYAT 33 SURAH AT-TAUBAH

HIDUP SEBAGAI ULAMA'
MATI SEBAGAI SYUHADA'
JANGAN LUPA ALLAH S.W.T.
YAKIN DAN PERCAYALAH PADA-NYA

AYUH PARA PEJUANG ISLAM DI KUALA TERENGGANU
USAH BERSIKAP ANGKUH
YANG BURUK JADIKAN SEMPADAN
BANYAKKAN BERSABAR
USAH MUDAH MELENTING...
INGAT...
AS-SYAHID IMAM HASSAN AL BANNA
DIBUNUH KERANA MEMBIMBING PARA REMAJA KE JALAN YANG BENAR
DAN KITA HAYATI...
DI DISKO PUN HASSAN AL BANNA
BERDAKWAH

KEPADA PARA PEJUANG ISLAM
JANGAN ANGKUH
JANGAN ANGKUH
JANGAN ANGKUH

INGAT JANJI ALLAH S.W.T.
ISLAM PASTI MENANG
KITA SAMA-SAMA HAYATI MAKSUD AYAT YANG TERAKHIR DITURUNKAN DI MUKA BUMI...
SEBAHAGIAN AYAT 3 SURAH AL-MAIDAH

DENGAN NAMA ALLAH S.W.T.
YANG MAHA ESA MAHA BERKUASA MAHA BIJAKSANA MAHA MENGETAHUI MAHA ADIL !!!

"SETIAPA YANG BERNYAWA PASTI MERASAI MATI"
ITU JANJI YANG MAHA BESAR!!!

SESUNGGUHNYA...
KEPADA SELURUH WARGA PERJUANGAN ISLAM TERIMALAH RAHMAT ALLAH S.W.T. DENGAN PENUH TEKAD DAN ILTIZAM
GUNAKAN SEGALA PELUANG DAN RUANG BAGI KITA MEMBUKTIKAN...

ISLAM ITU INDAH
UNTUK SEMUA!!!

PARLIMRN KUALA TERENGGANU AKAN MENJADI TITIK TOLAK KEJATUHAN UMNO LAKNATULLAH DGN CARA PALING HINA DI SISI ALLAH S.W.T.

RENUNGKANLAH...
KEPEMIMPINAN UMNO TELAH MEMPORAK-PERANDAKAN UMMAH LEBIH SETENGAH ABAD

DENGAN NAMA ALLAH S.W.T.

KEPULANGAN RAZALI KE PANGKUAN MAHA PENCIPTA ADALAH SATU RAHMAT BESAR

WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH

ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR!

perunding said...

topik ni kalau nak gempak punye
masuk kat TRANUNGKITEONLINE.
kat sini kita slow slow je lah ya.

Azizahns said...

saya masuk blog siasah bukan kerana suka baca isu yang dikeluarkan oleh blog siasah. tapi saya ingin mendengar pandangan dan pendapat yang berbeza daripada komentar lain.

apa yang saya bosankan adalah komentar mengeluarkan pendapat bodoh dan berulang-ulang. fakta palsu dan komen seperti budak sekolah.

tunjuk pandai tapi bodoh, tunjuk alim tapi alim-alim kucing. tunjuk baik, ikhlas dan jujur konon tapi hancur.

hadis-hadis digunakan sesuka hati untuk mengaburi orang lain. tapi hadis dan agama ini tidak pula digunakan ketika merujuk tingkah laku pemimpin pembangkang.

TEKONG DARAT said...

pompuan tu merapu lagi...
pemimpin mana yg dalam PR yg ada masalah?...tentang rasuah seks?...
siasatan masih berlaku...
dan kalau bersalah lantak laa nak di hukum pun...yg bersalah mesti dihukum...itu orang PR cakap...
yg belah pompuan tu cakap plak, yg salah mesti gantung keahlian atau dilarang bertanding...paling jijik, takda kes...hilang berbilion ringggt tapi takda kes...
tutup kes...

Firdaus AMK PKR said...

salam perjuangan..
saya baru balik dari Shah Alam dr kongres nasional PKR..
alhamdulillah..berjalan lancar walaupun ada sedikit masalah dari polis yg seolah-olah cuba menghalang perwakilan yg datang ke kongres itu.
Semua perwakilan yg hadir menggunakan modal sendiri untuk ke kongres ini seperti penginapan,pengangkutan,kos tambang,tol(Utk kenderaan prsendirian) dan makan.
Kami bukan seperti parti itu..fahamkan jelah.

ALFATIHAH kpd Datuk Razali Muhammad..Amin.

(Firdaus-AMK-PKR)

Firdaus AMK PKR said...

Mengulas isu pemakaian jubah..
ulaslah tapi jangan membenci tatacara dan rupa pakaian tu hanya kerana semata2 membenci pd si pemakai itu,tak sedarkah?
secara totalnya,anda telah semena-mena membenci pemakai yg terdiri pada imam,bilal,ulamak,mufti..ah senang cakap pada si pemakai jubah itu!
Anda seolah2 bangga dan kagum dengan si pemakai kot.Ia memang ramai dipakai oleh org Barat.Asal kot adalah dari jubah Arab Parsi ia telah diubahsuai oleh org Barat.
Fikir dan renungkan tulisan anda kembali..
Maaf pada yg terasa..

(Firdaus-AMK-PKR)
(S/U AMK Bhg)

ALI MAIDIN said...

Dalam semua orang menang pada 9 Mac lalu, Mohamad Sabu kalah di Kuala Terengganu. Semua orang yang saya jumpa merasakan kemenangan PR kali ini tidak sempurna tanpa suara Mohamad Sabu di Parlimen. Nik Aziz pun mengaku lidahnya tak setajam Mohamad Sabu.

DAP dah isitihar sokong Mohamad Sabu

Anuar dah istihar sokong Mohamad Sabu

Suhaimi Said aktivis marhein nak berhempas pulas berkempen untuk Mohamad Sabu.

SMS yang saya terima bertanya adakah harapan Mohamad Sabu bertanding di Kuala Terengganu.

Ya, Mohamad Sabu bukan mewakili Kuala Terengganu atau Terengganu tetapi mewakili nadi rakyat Malaysa.

Ya, Mohamad Sabu bisa berbicara di Parlimen.

Ya, Mohamad Sabu bisa memimpin rakyat di jalanan.

Ya, Mohamad Sabu bisa berpidato di pentas ceramah.

Ya, Mohamad Sabu bisa melaksanakan kerja kebajikan

Ya, Mohamad Sabu bisa membela nasib setinggan

Ya, Mohamad Sabu bisa berdailog di pentas Sosialis.

Ya, Mohamad Sabu diminati India dan Cina.

Ya, Mohamad Sabu paling banyak kes politik di mahkamah

Ya, Mohamad Sabu bisa bicara bersama Hizbullah Lubnan.

Ya, Mohamad Sabu meronda seluruh Malaya setiap malam berceramah. Mana ada tokoh politik sanggup buat gitu. Mustafa Ali? Mutalib Embong? Syed Azman? Jawab sendirilah.

Ya, Mohamad Sabu telah mengabdikan diri dalam politik rakyat.


RAKYAT MAHU MOHAMAD SABU, tetapi Pas masih belum membuat keputusan. Kali ini kita mahu melihat adakah Pas Terengganu akan berfikir secara global atau lokal. Ujian sebenar ialah kepada Pas Terengganu.

MOHD AFIQ said...

Semoga Allah s.w.t memberikan kemenangan ke atas mereka yang berpegang kepada tali Allah s.w.t,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...