Friday, October 17, 2008

Wakil rakyat BN kosongkan Dewan
Strategi tenggelamkan kehebatan Anwar?

KUALA LUMPUR: Ucapan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membahaskan belanjawan 2008 tanpa gangguan daripada wakil - wakil rakyat kerajaan dilihat sebagai sangat berbeza berbanding suasana kebiasaan ketika tokoh-tokoh utama pembangkang berucap sebelum ini.

Malahan reaksi para wakil rakyat Umno ketika Anwar berucap jauh berbeza dengan pendekatan yang digunakan (membuat gangguan) ketika tokoh-tokoh seperti Lim Kit Siang, (Allahyarham) Datuk Fadzil Nor dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang memegang jawatan Ketua Pembangkang sebelum ini.

Sebaliknya, wakil - wakil rakyat kerajaan bukan sahaja tidak mencelah atau cuba menggangu Anwar yang pertama kali menyampaikan ucapan perbahasan sebagai Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat bahkan sebahagian besar daripada mereka meninggalkan dewan.

Manakala hampir tiada menteri dan timbalan menteri ditempat duduk masing-masing untuk menyaksikan bekas Timbalan Perdana Menteri itu berhujah.

"Saya, lapan tahun (menjadi) Menteri Kewangan saya duduk dengar ucapan Ketua Pembangkang. Kalau ada pembangkang bahas timbalan menteri wajib hadir untuk mendengar sepanjang perbahasan. Sekarang ini tidak ada sama sekali , tidak ada yang sanggup mendengar, serahkan kepada pegawai-pegawai. Lebih baik angkat pegawai mengisi kerusi-kerusi depan (tempat duduk menteri)," bidas Anwar dalam ucapanya berhubung situasi tersebut.

Sepanjang lebih lima jam berucap, hanya wakil Batu Pahat, Fuad Zakarsyi sahaja dilihat bangun beberapa kali untuk mencelah ucapan Anwar manakala selainnya hanya wakil pembangkang daripada DAP, PAS dan Parti Keadilan Rakyat bangun meminta penjelasan.

Beberapa wakil rakyat kerajaan yang terkenal dengan jolokan 'pengacau' ketika pembangkang berucap seperti wakil Kinabatangan dan Sri Gading lebih banyak menghabiskan masa di luar dewan.

Sikap wakil rakyat kerajaan itu dilihat diluar kebiasaan berikutan Anwar sepanjang ucapannya bukan sahaja membawa hujah-hujah yang mampu menjatuhkan kewibawaan kerajaan dalam penyediaan belanjawan malahan beliau turut mengkritik Barisan Nasional dan mendedahkan skandal-skandal besar.


Berkenaan belanjawan 2008 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri itu sendiri Anwar menyifatkannya "sudah tidak realistik, tidak menepati fakta dan tidak mampu mengangkat ekonomi dan menyelamatkan negara dari kemelut ekonomi yang kian meruncing."
Beliau juga turut menyerang Menteri Kewangan dengan bidasan yang pedih dengan berkata "Menteri Kewangan yang baru yang harus menghormati dan mendengar hujah Ahli-ahli Dewan dan tidak sibuk kempen mempertahankan jawatannya."

Anwar juga menggunakan kesempatan dalam perbahasan tersebut menafikan tuduhan beliau melutut kepada IMF (Bank Dunia) - satu isu yang digunakan oleh Umno untuk menjatuhkan imejnya - turut tidak mendapat respon daripada mana-mana wakli rakyat parti itu.

"Dr Mahathir Mohamad selaku Perdana Menteri dan Menteri Kewangan telah mengarahkan Perbendaharaan Malaysia untuk meneruskan pinjaman oleh negara dengan Bank Dunia. Siapa sebenarnya yang melutut dengan IMF / World Bank," kata Anwar.


Kehadiran Anwar ke Parlemen mendapat tumpuan luar biasa dari media


Wartawan mengikuti ucapan Anwar melalui siaran televisyen di lobi Parlimen

Selain itu beberapa tindakan yang dilihat sebagai provokasi daripada pembangkang untuk menarik perhatian wakil kerajaan seperti mengemukakan usul supaya perbahasan belanjawan ditangguhkan turut tidak mendapat reaksi daripada wakil kerajaan.

Justeru, pendekatan wakil rakyat kerajaan terhadap Anwar dipercayai pemerhati sebagai strategi yang dirancang untuk menenggelamkan kehebatan Anwar Ibrahim di Parlimen.

Wakil-wakil media yang hadir secara luar biasa pada hari Anwar menyampaikan ucapannya juga turut melihat perkembangan tersebut sebagai usaha mengelapkan berita Anwar daripada mendapat liputan meluas di akhbar cetak atau elektronik yang datang membuat liputan.

"Sebarang kekecohan antara Anwar dengan wakil kerajaan akan menarik perhatian media.
Laporan tentang Anwar hanya akan menyerlahkan kehebatannya dalam Parlimen," ulas seorang petugas akhbar yang mengikuti ucapan Anwar pada hari kedua, 14 oktober lalu.

Dipihak Pakatan Rakyat, sikap ditunjukkan oleh wakil rakyat kerajaan itu mengambarkan ketakutan mereka untuk berhadapan dengan Anwar dalam isu menguruskan belanjawan negara.

Anwar selain daripada mempunyai pengalaman luas dalam kerajaan dan juga sebagai Menteri Kewangan bukan sahaja mempunyai fakta-fakta yang kukuh untuk mempertahankan hujahnya bahkan beliau mendapat maklumat yang jelas untuk mempertikaikan angka-angka yang dibentangkan untuk tujuan tersebut.

"Saya melihat perkara ini sebagai ketidak sediaaan kerajaan dalam proses demokrasi, ini dilihat tidak adil kerana ruang kami sangat terhad untuk bersuara, dan ini sepatutnya didengari," komen Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff.

Katanya, pandangan yang diutarakan oleh Anwar amat bagus untuk pihak kerajaan , ia juga dapat membantu pihak kerajaan juga sekiranya mereka mengambil sikap terbuka.

Bagaimanapun Pengerusi kelab Penyokong Kerajan (BBC), Datuk Seri Tiong King Sing ketika ditanya kemungkinan tersebut menafikan ada usaha untuk memboikot Anwar sebaliknya menyifatkan hanya perkara biasa dan hujah yang diberikan oleh Anwar hanya lah sama seperti yang pernah di bahaskan. Beliau juga menafikan pihaknya takut untuk berhadapan dengan Anwar untuk berhujah dalam Dewan Rakyat.

Manakala Wakil Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin pula berkata, tindakan untuk tidak mengganggu Anwar bertujuan memberi ruang yang cukup luas kepada Ketua Pembangkang itu memberilkan pandangan-pandangannya tentang belanjawan 2008.

"Tetapi saya berasa kecewa kerana hujah Anwar tidak memperjuangkan rakyat dan ucapannya hanya retorik seperti yang sentiasa dibahaskan oleh pemimpin lain," katanya ketika diminta mengulas perkembangan tersebut.

Berhubung dakwaan wakil kerajaan takut berhadapan dengan Anwar, Bung Mokhtar berkata, "Anwar adalah orang yang biasa sahaja dan kami tidak gentar dengan hujah beliau."

245 comments:

1 – 200 of 245   Newer›   Newest»
Unknown said...

aku dah ckp puak umno ni kalau bercakap macam nak runtuh langit maklumlah sambil dok tunggang polis dgn agensi kerajaan. tapi bila berhadapan dgn mereka di dalam dewan rakyat yang bebas dan kebal dari kuasa polis apa lagi habis cabut lari keluar dewan...

Unknown said...

nak buat mcm mana jerung dah makan habis telur depa hahaha...

Unknown said...

keris dah karat ke?

Unknown said...

ka dah lama tak perasap kemeyan hehe...

Unknown said...

tak pun lupa nak limau kan keris tu...

Unknown said...

umno-parti untuk melayu yang pengecut saja...

bunga melati said...

tak berani plak dgr....klu kata dalam berita anuar ni pengecut,walhal saa yg takde telur???BN ke anuar ibrahim....

aku pun tak paham..klu berani bahas kan lah... ni takde ramai2 duk kat luar minum kat kedai kopi, tu lah MP BN... dasar pengecut...

Pok Nik Klate said...

Buat apa nak dengar sgt apa yg Anwar ucapkan selaku ketua pembangkang? Memang dah otak membangkang..jadi apa perlu dia buat?? Bangkanglah. Samada baik atau buruk dah jatuh no 2. Yg wajib mesti mebangkang..Kalau Ketua Pembangkang matang.. ajukan penambahbaikan kepada bajet sediada. Ini tidak..bentangkan bajet lain..ini apa benda ni??? Lima jam berucap tak lebih dari melepaskan geram yg dah tersimpan 10 tahun..Hang pi serang Che Det buat apa? Beliau bukan ada kat situ utk menjawab.. Mati kering lah Anwar!!!

putra revolusi said...

Malang betul rakyat Malaysia. Kita mengundi depa dalam pilihanraya supaya dapat membawa masalah rakyat ke Parlimen, tetapi depa senang-senang aje enjoy di kantin atau 'goyang telur' di lobi Parlimen. Apa ke jadahnya Wakil Rakyat jenis ini, makan gaji buta wang rakyat aje!! Sudahlah dapat elaun wakil rakyat RM10,650.00 sebulan, elaun menghadiri Parlimen pula RM200.00 sehari, tapi bila sudah tiba di Parlimen ponteng sesi Dewan Rakyat pula. Duit rakyat mau, tapi kerja tak mau. Habis boreh ajo!! Kononnya bertitle VIP, Yang Berhormat lagi, tapi perangai memang kita tak patut hormat. Wajah tua berkerepot nampak macam veteran namun ponteng Parlimen macam budak-budak nakal yg gasak duit mak bapa tapi berpelisiran di tengah jalan. Malu, malu betul!! Kesian mak cik-mak cik, pak cik-pak cik, datuk-datuk dan nenek-nenek (termasuk nenekku Azizah) yg membuang masa mengundi wakil rakyat pemalas, berengsek dan tak guna ini dalam PRU lepas.

Patutlah masalah ponteng di kalangan pelajar sekolah berleluasa dan menjadi-jadi, rupa-rupanya pemimpin masyarakat sendiri menunjukkan teladan yg tak guna kepada anak-anak bangsa mereka!!

Tok Najib naik Nuri
Pak Lah pujuk Khairi
Bila Wakil Rakyat kencing berlari
Anak murid kencing dalam almari!!

bn@umno said...

aku TERAMAT sokong wakil parlimen BN meninggalkan dewan kerana bagi aku mendengar kenyataan sampah si nuar tu mmg buang masa je.lagipun ucapan si nuar ni pun bukannya boleh percaya sgt semuanya pembohongan semata-mata. aku dah masak dgn nuar ni, beliau sanggup melakukan sesuatu perkara semata-mata bagi mendpt publisiti murahan, dgn mendapat publisiti murahan ia sekaligus akan mendapat perhatian drpd penyokong fanatik gilanya itu.dr situ si nuar akan menggunakan segala tektik kotor bagi mempengaruhi SEGELINTIR PENYOKONGNYA shj untuk menyokongnya.aku percaya nuar akan tewas di PP pada PRU13 nanti jika beliau masuk bertanding.

blues untuk rakyat said...

kalu anuar bahas bohong....

bantah la....

ni dok kat luar buat ape....

bn kene bantah kalu anuar salah... bagi fakta.... kenapa?... bagaimana?.... sebab apa?...

ni lepak luar minum kopi....

dulu hangpa cakap LKS cakap MENGRAPU...

berani pulak bantah... buat kecoh macam beruk....

dengan anuar?????????

lu pikir la sendiri........

bunga melati said...

mana telor diorg??? dah bagi pada bn@umno lah tu, tu yg takut nak bangkang....

kepada pok nik klate....

apa lah ngok sgt ni... tu benbentangan yg sepatut nyer lah, penambah baikan...klu tak sesuai di bantah dan usulkan yg lebih baik, untuk kebaikan rakyat jugak, bkn duk laga2 telor kat kafeteria...

di bayar untuk memebela parlimen masing2 tapi sudah nyer, lari lintang pukang, tu baru pembentangan bjat, belum anuar ibrahim tya apa2 lagi tu...

TAKUT KE MP BN????

anjar said...

blues untuk rakyat...

aku sokong pendapat kau, MP2 BN ni pandai komen macam2 kononnya DSAI cakap bohong la, hujah tak ade isi la, macam2 lagi.

kalau dah keluar dewan penakut namanya, tak berani nak patahkan hujah DSAI, dengar pun tidak macam mana nak tahu ada isi ke idak, bohong ke idak hujah DSAI.

Abbodohlang ngan Najis pun tak nampak batang idung, DSAI tuduh macam2 pun tak berani nak nafikan, kira betulla tuduhan DSAI tu.

Apa komen Najis sampai sekarang senyap je...

nalapambu said...

Kalu PKR cakap semua UMNO keluar dewan.

Kalu UMNO cakap semua PKR keluar dewan.

Ini tak paya ada dewan la.

Ini semua tipu sama rakyat.

anjar said...

MP2 BN ni mana ade telo, nafsu serakah adela...

semuanya penakut, macam Najis takut bini!

bunga melati said...

biasalah anjar....

hanya bn@umno yg masih 'setia' dgn perjuangan umno, yg kaya bertambah kaya... yg miskin bertambah miskin, yg penjilat mcm bn@umno aku tak tahu lah dia duk bangga sgt pasal umno perjuangkan bangsa melayu katanyer....

dia tak sedar lagi dia kena tipu...
suh bangkang apa yg anuar ibrahim bentangkan tak nak, katanyer takde isi, klu dah tau takde isi masuk dewan wat bantahan, bagi usul yg baru... yg ade isi.... telor kasi potong bagi zali an bn@umno mkn lagi baik...

blues untuk rakyat said...

anjar....

aku bukan apa.....

kalau aku penyokong UMNo sekali pon....

aku kene pikir....

anwar tu kalu tak dapat abik kerajaan....

dia akan kekal jadi ketua pembangkang sampai lagi 3-4 tahun....

takkan pemimpin umno nak duduk kat kedai kopi kat parlimen tu sampai 4 tahun semasa anwar berbahas dan menyerang...

akai ada ka....

anjar said...

blues untuk rakyat....

sekali lagi aku setuju sangat cakap kau..

tak mustahil kalau pemimpin umno sanggup duduk kat kedai kopi di parliman sampai 4 tahun semasa DSAI berbahas dan menyerang, aku tak terkejut...

pemimpin umno ni bukan nak bela rakyat pun, dia org lebih nak bela perut je, pemimpin umno mana kenal kita rakyat, masa pilihan raya pun dia org buat2 kenal je kat kita, sebab nak undi...itupun bn@umno percaya

bn@umno said...

anjar

habih sebelum ni yg ahli parlimen PR meninggalkan dewan apabila ahli parlimen Bn berucap dalam dewan ape cite?nape ko tak ungkit pulak tindakan biadap ahli parlimen PR meninggalkan dewan?tulah ko kuman diseberang nampak, gajah di depan mata tak nampak.aku cukup sokong tindakan ahli parlimen BN tinggalkan dewan sebagai tindak balas pemimpin PR yg juga meninggalkan dewan semasa ahli parlimen BN mengucap.Ini sebagai pengajaran kepada SELURUH pemimpin PR supaya lain kali tidak bersikap biadap.aku rasa tak payahlah ko membebel kat sini.sebanyak mana bebel ko pun takkan mengubah sokongan aku terhadap BN dan Umno yg aku amat sanjungi.Lagi pun BN masih lagi ada banyak masa untuk membetulkan segala kesilapan yg telah dilakukan, aku yakin di PRU13 akan datang semua negeri dibawah PR sekarang ni akan diambil-alih semula oleh BN.

blues untuk rakyat said...

tu lain saudara....

tu nama nye baikot....

kerana MP BN

1. MP BN suke cakap kata kasar dan kurang menyenangkan.... lepas tu tak nak mintak maaf....

2. yang dipertua parlimen tak nak tak kasi beberapa isu yang sensetif bagi BN untuk di bahaskan....

3.banyak pembahas dari MP PR disekat dari berbahas isu2 yang sensitif untuk BN dengar dan takuti....


SITUASI di atas baikot..... bukan lepak kat kedai kopi....


pasai anwar ni kalau MP BN katakan la depa BAIKOT.....

atas alasan apa.....

anwar hanya seorang pembangkang...

anwar bukan seorang MP kerajaan...


kalau pembangkang baikot lain..... logik la..... memang depa pembangkang....

tapi kalau MP kerajaan yang baikot.... apa logik nye.... ntan mana logik nye.....


dalam sejarah DUNIA berparlimen yang PERTAMA berlaku.....

MP kerajaan dari malaysia baikot PARLIMEN kerana TAKUT pada KETUA PEMBANGKANG......!

blues untuk rakyat said...

RALAT:

2. yang dipertua parlimen tak nak tak kasi beberapa isu yang sensetif bagi BN untuk di bahaskan....

GANTI

2. yang dipertua parlimen tak nak tak kasi beberapa isu yang sensetif TENTANG KERAJAAN BN untuk PEMBANGKANG bahaskan....

anjar said...

bn@umno...

pada aku keluar dewan selepas berbalas hujah itu biasa, itu bantahan namanya..

tapi kalau keluar dewan belum sempat nak berbalas hujah, org yang memulakan hujah baru je nak bangun bagi salam, itu tak bertelor namanya!

MP PR keluar dewan bila perdebatan sudah berlangsung, diaorg keluar dewan bila rasa tiada keadilan apabila disekat peluang berhujah oleh Yang Di Pertua Dewan, usahkan nak bercakap, baru bangun pun dah di suruh duduk, dah tak leh berhujah, org tembak tak boleh balas, keluar je la, salah ke?

MP BN terutama umno keluar dewan bila DSAI baru nak bangun bagi salam, (tak kan nak jawap salam pun takut) rasanya kalau peluang nak berhujah sikit punya luas, DSAI siap minta penjelasan lagi tu, bagi peluang nak patahkan hujah dia, MP BN kena tembak nganga, tak tahu hujung pangkal kat luar menalak tak tentu pasal.

Jadi kesimpulannya MP BN terutama umno penakut, usahkan nak bagi penjelasan jawap salam pun takut!

blues untuk rakyat said...

saudara memang takkan ubah sokong....

sebab umno tu da jadi darah daging dan tulang saudara....

kalau saudara dibakar hangus pon masih nampak umno saudara tu jasad saudara tu...

sebab da jadi satu akidah yang arus dipegang oleh saudara....

tak macam saya.... dulu UMNO sekarang PR....

kalu PR pulak tak betul sokong parti lain pulak....

mana2 parti kalu da jadi kerajaan.... buat perkara tak betul.... kita ubah (ni untuk yang sewaktu dengan aku aje la)

baru la negara boleh maju....

sebab depa mesti pikir...

kalu nal kekal memerintah.... mesti jadi kerajaan yang baik.... kalau tidak.... rakyat akan tolak depa.....

kalu dapat rakyat sampai ke HULU HATI dia jadi fanatik parti tu je memerintah....

sampai kiamat pon tak boleh lawan singapore.....

aku yakin.... indonesia lagi 15 tahun akan lebih maju dari malaysia....

blues untuk rakyat said...

jumpa lagi... salam....

anjar said...
This comment has been removed by the author.
anjar said...

bn@umno....

lepas ni bila kau dah takde modal berhujah tajuk "MP BN keluar dewan sebab tak bertelor pengecut tahap gaban" kau mestu ubah isu lain, tak pun kau mesti keluar dari blog ni, lama baru datang balik, kalau cepat pun mesti bawak isu lain.

serupa sangat! macam MP BN terutama MP umno akan keluar dewan bila tak tahu nak balas hujah DSAI.

biasala aku paham, kalau dah MP umno spesis oink! oink!, penyokong mesti spesis oink! oink jugak!

soalan cepumas : apakah spesis yang berbunyi oink! oink!, (jijah jangan jawab dia dah biasa dengar bunyi ni, maklumlah spesis kesayangan dia)

Unknown said...

bn@umno, ahli - ahli umno bn keluar dari dewan kerana :-

1. untuk meningalkan udara dari perut ( kentut )

2. BN and UMNO tak bayar duit untuk mereka duduk dalam dewan ( RASUAH )

3. Ponggong Gatal

zali said...

sebenarnya...tak ada sapa yang berminat nak dengar nuar berhujah...hujah pembohong.

leceh la...

lagi pun dah kena check mate dengan najib dalam masa tak sampai 5 saat je...

hari tu plak kena belasah dengan sri gading dan batu pahat bab lompat parti...senyap jadi tunggul...telor jatuh sebutir dalam kasut...

badut je yang suka dengar bapak badut berhujah...

bn@umno said...

apa la bangang ko ni zali.

bn@umno said...

buduhhh

bn@umno said...

hahhahhahhaa padan muka kat pemimpin PKR yg kena taruk kaw kaw dgn ahli parlimen sri gading dan batu pahat berkenaan dgn isu lompat parti sehinggakan pemimpin PKR tu hilang akal dan pertimbangan diri di atas asakan yg bertubi-tubi oleh 2 ahli parlimen BN itu.seronok betul kalau dapat tegok ahli parlimen BN belasah ahli parlimen PR tiap-tiap hari.

bn@umno said...

orang melayu semua buduh...

bn@umno said...

orang cine jugak yang cerdik

bn@umno said...

takkan hilang melayu di dunia kalau tidak buduhh

bn@umno said...

wow nampaknya ade orang MENYAMAR guna nick name akulah.nampaknya nick name aku ni mendapat sambutan yg mengalakkan sehinggakan ada yang sanggup gunakan nick name yg sama dgn nick name aku.padahal banyak lagi nick name yg boleh dipilih tapi nick name aku juga yg dipilih.

bn@umno said...

suka hati aku la nak guna nick apa pun.aku tiru stail umno le ni.

putra revolusi said...

Memang betul kata zali tak ada sapa berminat dengar Anwar berhujah. Buktinya ialah setiap ceramah di atas pentas politik yg membabitkan Anwar kehadiran pasti melebihi 10,000 orang. Khalayak yg hadir pula bukan saja dari masyarakat setempat, malah ada yg sanggup datang ratusan kilometer untuk mendengar hujahnya. Itulah bukti, itulah tanda, itulah natijah bahawa tak ada sesiapa yg berminat mendengar Anwar berhujah.

Rakyat sebaliknya begitu berminat mendengar hujah kosong Pak Lah dan Najib yg merendahkan tahap keintilektualan rakyat Malaysia itu. Jika kedua-dua insan paling berkuasa di Malaysia ini memberi ucapan, khalayak yang datang lazimnya cukup ramai iaitu kurang dari 500 orang. Bagi memastikan kehadiran kurang dari 500 orang, khalayak yg datang pula (biasanya orang kampung yg tak tahu apa-apa) dibekalkan dengan sedikit wang imbuhan dan pengangkutan percuma.

Itulah bezanya seorang Anwar yg mengikut zali tak ada orang berminat mendengar hujahnya dengan seorang Pak Lah dan seorang Najib. Itulah bezanya antara seorang Anwar yang sentiasa ditakuti oleh pihak berkuasa dengan seorang Pak Lah dan seorang Najib yang cuma ditakuti kerana mereka memegang kuasa!!

bn@umno said...

bn@umno

ko ni macam orang bodohlah.nick name yg banyak-banyak yg boleh dipilih, nick name aku juga yg ko pilih ye.tak yahlah ko nak menyamar YG PENTING AKU TETAP DGN PERJUANGAN BN DAN UMNO.ITU JE.bangang punya orang.

bn@umno said...

putra revolusi

dalam 10,000 ribu orang yg datang mendengar ceramah Si Nuar tidak bermakna kesemua 10,000 ribu orang datang tu orang PR.Besar kemungkinan 8000 orang tu adalah orang BN dan 2000 orang pula orang PR.seperti kata pepatah rambut sama hitam tapi hati dan perasaan lain-lain.

putra revolusi said...

Lucu betul, mesyuarat perwakilan Pemuda UMNO Rantau Panjang hari ini kecoh sehingga FRU terpaksa dipanggil. Mesyuarat perwakilan MIC pun selalu kecoh juga, tapi tidaklah sampai ke peringkat perlu panggil FRU. Nampak di sini betapa advance nya UMMNO nie hingga mesyuarat pun terpksa perlu melibatkan FRU. Samseng betul yer orang-orang UMNO nie macam Pak-Pak Menterinya juga kan??

Itulah bukti betapa hebatnya penangan kuasa dan wang dalam UMN0. Kesian orang-orang UMNO....

slyderrose said...

Bung Moktar ini satu lagi ahli parlimen haprak. Cakap kosong dan merapu aje. Macam mana rakyat Kinabatangan bolih pilih si mamat ini? Tak heran kalau negara punah dan merundum kalau orang macam ini masih dipilih menjadi pemimpin rakyat!!. Kalau bedegar-degar di luar dewan, Hampehhh betul.

slyderrose said...

itulah dia memang sah pemimpin umno memang takut berdebat secara ilmiah. Berani di dada akhbar dan media eletronik. kalau buat fitnah dan politik wang..ha depa memang tak ada tandingan.

putra revolusi said...

Mungkin apa yg bn@umno katakan bahawa dari 10,000 org yg mengikuti ceramah Anwar, 8,000 adalah orang BN itu benar. Dengan kata-kata lain bn@umno cuba menyatakan bahawa kebanyakan peminat fanatik Anwar ini ialah orang-orang BN sendiri. Mereka ini seperti kata bn@umno adalah orang-orang BN tetapi hatinya tetap menyokong Anwar. Saya yakin apa yg dikatakan oleh bn@umno ini benar, buktinya dalam PRU baru-baru ini BN tewas di banyak tempat kerana orang-orng BN ini memberi undi kepada PR yg dipimpini Anwar.

anjar said...

bn@umno...

apa yang kau merepek ni? kata ada org pakai nick name kau la konon, padahal sendiri posting, lepas tu puji nick name kau dapat sambutan, memang dapat sambutan! pantang kau posting mesti ada yang tembak komen kau.

lantak kau la bn@umno, dah tak de
modal meraban je la, sendiri posting, sendiri puji lepastu kutuk diri sendiri, ye la nak ngaku bangang malu, buat la mcm tu.

tak nak komen topik "MP umno keluar dewan pengecut tak bertelur" ke? senyap je? kalau senyap tanda setuju!

anjar said...

putra....

kalau cita perwakilan umno gaduh masa mesyuarat memang biasa, kerusi terbang biasa, kepala "bersos cili" biasa, aku dah tengok dengan mata kepala aku sendiri, yang menangis, meraung panggil mak, pengsan, lari lompat pagar, sorang lagi kejar dengan kayu kaki meja, kalau setakat baju seluar koyak tak heran, semua ada, semua pasal rebut jawatan.

pernah tengok beruk gaduh berebut makanan? serupa! diaorng macam tu la kalau gaduh.

bn@umno said...

anjar

aku rasa kau yg menyamar guna nick name aku tulah.kalau guna tu gaku jelah tak de orang yg menghalang kau drpd guna nick name aku yg popular ni.ngko ni klau cakap dlm internet tu beranilah tapi bila berdepan telur ngko pun tercabut agaknya.lebih baik kau cabut jelah telur kau tu bagi anjing makan,emmmmmm mungkin anjing pun tak nak makanlah sebab terlalu busuk.hahhahhahahh

zali said...

bn@umno

biasa la badut pr buat kerja-kerja macam tu...

depa nak melagakan kita la tu.

depa ni sebenarnya nak join bn tapi segan...jadi dapat guna nick bn@umno pun jadi la...

hinanya badut yang buat kerja tu...

zali said...

suatu ketika dahulu...

nuar vs ghafar baba

nuar tabur duit si seluruh pelusuk negara dan akhirnya berjaya...

saya tak tau cerita ni cuma dengar-dengar macam tu je...

adakah ini benar anjar,firdaus,melati,putra,belia dan badut-badut yang lainnya?

S46 said...

apa yg ANWAR(DSAI) buat semasa dalam umno? hehehe
bagi yg masih teringat...DSAI pernah mengubal perlembagaan rasuah semasa menjadi pemangku PM pada tahun 1997..supaya menperkasakan BPR...lupa ke?
DSAI pernah mendesak memecat mat taib semasa isu 2 juta yg di bawa ke australia..tetapi siapa yg menbawa balik mat taib dalam kabinet? walaupun kita sudah maklum yg mat taib ini tidak fasih berbahasa inggeris...lupa ke?
DSAI pernah mendesak dan memecat rahim tamby chik sebagai KM melaka kerana terlalu banyak rasuah..lupa ke???
jasa paling besar yg aku lihat semasa DSAI menjadi TPM adalah mengenepikan perbezaan politik dan menbenarkan HArun din ,Ismail kamus,hassan ali ,tg nik aziz dan ramai lagi ustaz2 yg dari PAS menberi kuliah setiap jumaat di semua pejabat2 kerajaan..perkara ini diberitahu oleh mak long aku yg seorg pegawai kerajaan tetapi seorg ahli pas sejak dahulu...
yg paling aku suka DSAI adalah menerap kan nilai2 ISLAM dalam pemerintahan seperti menubuhkan Bank ISLAM...
tetapi ada satu saja rasuah yg sering DSAI lakukan(org yg anti DSAI je kata rasuah) menjemput semua rakan2 menbaca yasin di rumahnya setiap mlm jumaat...benda nie masih DSAI teruskan sehingga hari ini...dan yg aku paling kagum dengan DSAI pembinaan rumahnya dan menyediakan tempat mengambil wuduk seperti di surau di hadapan muka pintu rumah....

berapa ramai org yg menbina banglo yg terfikir untuk menyediakan tempat wuduk di muka pintu rumah???

anjar said...

bn@umno....

tak de pekdahnya aku nak guna nick name kau, nak buat apa? menghinakan diri sendiri je guna nick name "bn@umno"

kononnya ada org guna nick name kau, udahla cari publisiti murahan je kau ni.

zali...

sebok pasal telo org apsal? telo kau anjing dan makan ke? nak ke anjing makan telo kau, najis!

bn@umno said...

anjar

kalau kau nak join umno pun apa salahnya.pintu umno sentiasa terbuka luas untuk orang yg memperjuangkan Umno.jgnlah malu.drpd komen kau ni, aku dapat rasakan yg kau mempunyai niat untuk join umno cuma takut terjilat ludah sendiri kerana sebelum ni kau bukan main kutuk umno dan skg ni nak join umno balik semula seperti Dr Mahathir.

putra revolusi said...

bn@umno,

Kalau betul-betul ada orang lain guna nick name hang yang meloyakan itu, hang buatlah macam apa yg parti UMNO buat pada tahun 1997 dulu: tukar nama 'UMNO' kepada 'UMNO Baru'. So aku cadangkan hang juga tukarlah nick name hang dari 'bn@umno' yg meloyakan itu kepada 'bn@umno baru' yg nampak lebih lebih meloyakan lagi. Itu cadangan daripada kawan yg bersimpati dengan hang saja, nak ikut boleh, tak ikutpun tak pa lah.

karuppiah said...

apa kabar summuaa??? ada baik??? ini karuppiah mari mau join sama u worang. boley kaaarr???

:)

penziarah kubur said...

malaysia akan menuju ke arah kegelapan apabila dato seri najib menjadi PM ,aku tidak redo jika najib jadi PM ,aku harap adalah pencalonan lain untuk merebut jawatan presiden sama ku li atau muhyiddin yasin walaupun aku bukan sokong umno ,aku tak redo Pm malaysia nanti adalah najib , rakyat akan dapat kesannya setelah 3 bln pertama ,apabila benar najib menjadi PM ...rakyat malaysia akan lihat nanti . ruginya rakyat malaysia berPMkan najib , kalau anda tidak percaya tunggulah .

putra revolusi said...

bn@umno,

Maaf, pembetulan sedikit : ayat '1997' di atas hendaklah dibaca sebagai '1987'. Harap maklum.

zali said...

aik...mana pakar-pakar sejarah pro pr?

nuar vs ghafar baba...

ada sesapa boleh cerita hal tabur duit nih?

ke pro pr nak melupakan masa silam ketua badutnya...

bn@umno said...

putra revolusi

tak yahlah ko nak nasihat aku.buat ape aku nak tukar nick name aku yg popular ni?aku jenis yg tak suka menyamar, aku memperjuangkan parti BN sama seperti nick name aku bukannya seperti rakan sekutu ko yg suka menyamar seperti 'ajk-umno','bn@umno(nick name palsu)' nick name je BN tapi sokong PR.dr dulu aku sokong BN takkan tiba-tiba berubah sokong PR pula.mmg tak logik langsung.dr situ pun dah dapat detect bukannya aku yg sebenarnya.YG PENTING PERJUANGAN UMNO DAN ISLAM TETAP DITERUSKAN SAMPAI BILA-BILA.habih cite.

roh_insan said...

Anuar kate minyak dunie tak lebih usd 145 = Btl.Anuar kate kerajaan tak akn bagkrap klu turun harge minyak = Btl. Anuar kate dlm parlimen bnyak hambe2 ABDI = Btl. Anuar kate dlm parlimen bnyk yg tak bertelo = Tak betoi,sbb aku yg ckp,tp klu tengok perangai penyamun tu mmg tak bertelo atau kecut.Anuar kate Najib terlibat rahsuah kapal selam n altantoyot = same2 kite tunggu.Anuar kate bugget yg ade bolih bangkrap kn negare. = kite tunggu.

Secare peribadi,aku beranggapan mmg ahli2 parlimen bn ni PENGECUT yg tak bolih pakai,HAMPEH.

Sory,aku bkn taksub kat Anuar,cume aku terkenang wkt Anuar tak ade dlm Dewan,semue mp2 menutuh die bagai nak rak,terutama ANAK HANTU,tp wkt Anuar dah dok kat dalam tu semue KECUT TELO.

Itu ke wajah2 pemimpin yg nak bele rakyat.

Unknown said...

'YG PENTING PERJUANGAN UMNO DAN ISLAM TETAP DITERUSKAN SAMPAI BILA-BILA.habih cite.'

kata bn@umno.

tolong buang ISLAM tu dari ayat ko sebab umno percayakan orang kafir bukan Allah swt.layak ke umno mengaku perjuangkan Islam?

buktinya ialah Perlembagaan Negara kita yang dipertahankan umno sekarang adalah ciptaan orang kafir(british) dan menolak Al-Quran dan hadis.

memperjuangkan Islam ke tu?...

kerajaan negeri nak laksanakan hukum hudud iaitu hukum Allah swt seperti yang terkandung dalam Al-Quran dihalang dengan menggunakan kuasa yang ada pada mereka malahan siap nak disaman lagi kerana mahu melaksanakan hudud.

perjuangkan Islam ke tu?...

aku rasa kalo tanya budak tadika pun diorang tahu jawapannya...

sharp shooter said...

slms,sy ahli baru di siasah ni.dah lama saya perhati bn@umno,zali,azizah(harap2 bukan kak wan DSWA yg dsygi rakyat) dan juga abe mie serta suhaimi.apa la yang anda perjuangkan sgt dlm umno/bn ni?.dh 51 thun ape bn buat?mle tlpas singapura,lps ni jhor pn tlpas gak kan sbb nnt naik WPI tu seme kroni2 jual kt singapura.

bn@umno said...

firdaus

habih yg dap tentang hukum perlaksanaan hukum hudud tu nape pas hanya diam diri je?ini menunjukkan pemimpin pas ni tak de telo.lagi pun inikan negara yg terdiri drpd berbagai kaum, TAK MUNGKIN perlaksanaan hukum hudud ini dapat dijalankan.lainlah kalau rakyat malaysia ni mempunyai 100% orang islam.ngok sungguhlah ko ni cakap TAK PENAH guna akal, yg ko tau rembat je sesuka hati ko.

Unknown said...

dap tentang sebab diorang bukan Islam dan tidak tahu tentang keadilan Islam. situasi ini tak hairan la sebab yang men'jahat'kan Islam dimata orang bukan Islam adalah umno. pelbagai tanggapan negatif diberikan oleh umno terhadap Islam kerana takutkan orang bukan Islam menyokong pas melalui mca dan mic. tapi sekarang kerjasama dalam pakatan rakyat membolehkan pas membersihkan imej Islam dgn memberi penerangan tentang keadilan dan keindahan Islam itu yang merangkumi semua agama di dunia dan bukan Islam saja. jika semua orang bukan Islam tahu kebenarannya akan keindahan dan keadilan yang ada pada Islam aku percaya mereka lebih menyokong pas dari umno. lagipun dah 50tahun jiwa mereka ditanam dgn tanggapan2 negatif dan serong terhadap alim ulama dan golongan yang memperjuangkan Islam jadi mahu mengembalikan imej Islam sebenar di mata orang bukan Islam perlulah mengambil sedikit masa...

bn@umno said...

firdaus

walaupun berjuta-juta komen yg ko buat kat sini takde org yg mahu mendegarnya.yg penting umno telah berjanji akan membuat pembaharuan di dalam perjuangan parti.kepada pemimpin PR yg gila kuasa sgt nak jadi PM tu nampaknya hanya tinggal kenangan shjlah nampaknya ye.BN AKAN TERUS TETAP MEMERINTAH NEGARA.

bn@umno said...

Firdaus

UMNO DAN ISLAM TIDAK DAPAT DIPISAHKAN sama juga seperti irama dan lagu yg tak dapat dipisahkan.PERJUANGAN UMNO DAN ISLAM BAGAIKAN IRAMA DAN LAGU YG TIDAK BOLEH DIPISAHKAN.harap ko faham akan kenyataan di atas.aku harap tahap pemikiran ko tak begitu lembap.

Unknown said...

jika umno dan Islam tak boleh dipisahkan pasal apa tak laksanakan hukum Islam saja sedangkan sekarang ni umno ada kuasa?...

Unknown said...

jgn sampai jadi munafik sudah la. mulut kata perjuangkan Islam tapi dalam hatinya lain...

TEKONG DARAT said...

Bn@umno blh rujuk pakar2 agama dlm umno dn pakar agama dlm blog ni ttg hudud..mcamana plaksanaannya,apa tjuannya,dr mana sumbernya..sbb kalu org PR ckp bkn ngko nk dgr..sila tanya pakar yg 1 kpala ngan ngko ttg ni..dh la bln posa komen mrapu tk igt tuhan,lpas raya lg merapu..blah la lu

anjar said...

bn@umno....

MP umno "keluar dewan sebab tak bertelor" tak leh jawap menyalak pulak topik lain, pak pe! aku dah paham org umno ni, menyalak je lebih, sergah sikit senyap!

hissam, berani tunjuk keris je, lepas tu cina bantah menangis mintak maaf, malu betul....

anjar said...

aku dah lama tak dengar pasai say foll yg sumpah2 tu dengarnya sakit teruk! sapa tau tolong cita sikit

bn@umno said...

anjar mangkuk hayun

akukan dah cakap dgn kau MP BN keluar dewan tu pasal dorang tak mahu degar cerita merapu yg disampaikan oleh Si Nuar tu.itu pun tak boleh ke?kalau aku kat dlm dewan tu pun aku akan buat seperti ape yg dibuat oleh MP BN dgn keluar dr dewan juga.mmg buang masa je degar ceramah Nuar tak berfaedah.aku tak tahu ape yg istimewa sgt si nura tu sehingga kau puja dia seperti tuhan.aku rasa kau dah keluar drpd ajaran islam yg sebenar.bertaubatlah.

bn@umno said...

tegok AI penah berjanji nak turun harga minyak sehingga 70sen, nape sampai skg tak dilaksanakan juga?bukankah tipu namenya tu?kalau Si Nuar tu mahu menepati janjinya, beliau sehingga hari ni dah boleh turunkan harga minyak di semua negeri-negeri yg dikuasai oleh PR.heran bukan?nampaknya penyokong fanatik nuar tu dah kena kelentong kat nuar dah.

bn@umno said...

aku tak paham dgn penyokong-penyokong Nuar yg bebal ni walaupun kena goreng kat Nuar pun masih lagi menyokong Si Nuar dgn membabi buta.nampaknya penyokong-penyokong bebal nuar ni dah kena pukau kat nuarlah.

zali said...

pemerintahan islam macammana yang pro pr nak?cuba cerita...kami sedia mendengarnya...

adakah pemerintahan sekarang ni tak cukup islam?

tiada sapa pun di sekat untuk menunaikan kewajiban dalam islam...

masjid dan surau masih terus di bina...

kuliah-kuliah agama dan ceramah agama masih berjalan...

bagi yang nak ke mekah ada tabung haji...

bagi yang tak berapa berduit...ar rahnu ada...

bank semua guna sistem perbankan islam...

bagi yang tak upaya,baitulmal ada...

zakat fitrah masih pada sukatan beras yang betul...

yang minat nasyid...tak disekat pun untuk tunjuk bakat...

sistem perundangan islam...mahkamah syariah ada...

tiap negeri ada jabatan agama islamnya sendiri...

banyak lagi kalau nak tulis...

tak semestinya tak laksanakan hudud kira bukan negara islam...

tapi kalau laksanakan hudud tempohhari...dah tentu nuar cuma tinggal telur je sekarang ni...dah kena kerat anu nya masa kes sukma dulu...

nuar mana?
nuar yang tak ada anu...

putra revolusi said...

PETIKAN BERITA BERNAMA 18.10.2008:

"Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat, pemilik blog Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin (PRK) dan Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok tidak perlu ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana mereka tidak menimbulkan ketegangan dalam negara.

Beliau berkata adalah tidak benar sekiranya kedua-dua individu terbabit didakwa menimbulkan ancaman terhadap keselamatan negara hanya kerana meluahkan pandangan masing-masing."

Harap bn@umno, zali,azizah dan mereka-mereka yg sewaktu dengannya komen sikit mengenai petikan ucapan Dr. Mahathir itu.

putra revolusi said...

PETIKAN BERITA DARI MALAYSIAKINI 18.10.2008:

"Seorang perwakilan Pemuda MCA menggesa pihak berkuasa supaya menahan Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana membuat kenyataan yang berbaur perkauman.

"Beliau juga mahu ISA turut dikenakan ke atas pemimpin Umno Pulau Pinang, Datuk Ahmad Ismail yang mencetuskan kontroversi sewaktu pilihanraya kecil Permatang Pauh baru-baru kerana menganggap kaum Cina menumpang di Malaysia.

"Perwakilan dari Perak itu, Ting Tai Fong membuat gesaan tersebut sewaktu perbahasan di perhimpunan Pemuda MCA di ibupejabat parti itu di ibunegara hari ini. Khairy adalah antara tetamu di majlis perasmiannya.

"Ting membidas Khairy, yang juga menantu Perdana Menteri, berhubung kenyataannya mengenai nisbah kuota biasiswa untuk bumiputera dan bukan bumiputera.

"Katanya, kenyataan itu bukan sahaja dibiarkan oleh kepimpinan UMNO tetapi juga telah mendorong Ahmad untuk membuat kenyataan yang senada dengannya.

"Ting berkata, ISA tidak sepatutnya digunakan terhadap orang awam seperti yang telah dilakukan bulan lalu.

"Jika kita mahu menggunakan ISA, gunakan ISA terhadap orang-orang ini terlebih dahulu. Saya juga percaya Khairy, pemimpin yang tidak bertanggungjawab ini akan kalah teruk dalam pemilihan Umno yang akan datang," katanya disambut tepukan gemuruh para perwakilan.

"Perwakilan dari Perak itu menegaskan bahawa kaum Cina bukan rakyat kelas dua atau hamba di negara ini."

Diharap bn@umno, zali, azizah, abe mie dan bloggers yg sewaktu dengannya dapat memberi sedikit komen terhadap saranan rakan komponen BN dari MCA ini. Setuju atau tidak dengan saranan rakan mereka terhadap Khairy itu?

bn@umno said...

putra revolusi

itu hanyalah pandangan peribadi perwakilan pemuda MCA tu je.biarkanlah.BN tak penah menyisihkan kaum-kaum lain di Malaysia.ko lihat dalam parti perpaduan seperti BN yg terdiri drpd MCA, Gerakan, MIC dapat bekerjasama antara satu sama lain tanpa menghadapi masalah yg besar.bukannya macam PR yg selalu ada kepincangan atau perbezaan pendpt antara parti PAS dan DAP.

zali said...

dari sini dapat lah di lihat...

melayu cantas melayu untuk cina.
cina cantas melayu untuk cina.

tak kan tak sedar lagi?

yang ikut melayu pengkhianat yang nak mengulingkan kerajaan yang di dominasi oleh melayu tu buat apa?

kita mesti bersatu meneruskan dominasi kuasa melayu yang ada...bukan menggantikannya dengan dominasi melayu yang tergadai kerana dek cita-cita nafsu serakah nak jadi pm...

moral dari kedua post putra tu : kita mesti bersatu...

bn@umno said...

AAB telah menegaskan di perhimpunan tahunan MCA dgn menegaskan BN BUKAN PARTI BULI!!!!!BUKAN PARTI BULI!!!!!!BUKAN PARTI BULI.sini aku tegaskan sekali lagi bahawa BN BUKAN PARTI BULI.jadi jgn lagi kita memburuk-burukkan parti BN.malah AAB juga mengatakan yg beliau tak tahu untuk membuli orang.AAB juga sedar ini adalah helah PR untuk melemahkan BN.

Unknown said...

BN Parti PUKIMA lah bn@UMNO

betul - betul PUKIMA.

Unknown said...

Hey puki zali, cina ini pendatang haram. u orang yang cekap. diaorang betul 2 tak tahu malu lah pukima

ngalabu said...

Apa-apapun dengar dulu baru komen, kalu tak setuju bahaslah, kalu tak betul perbetulkan. Kalu fitnah nafikan dan berikan hujah balas untuk mempertahankan diri. sekali lagi Anuar menang, sudahlah masa debat dulu menang besar, harapkan pembantu ,budak sekolah rendahpun lagi bagus. Sampai bila mahu bagi menang anuar saja. Mana yang hebat-hebat berbahastu tunggulah itulah masanya mahu tunjuk tere. Sekarang semua orang cakap Mp bn penakut. Memalukan saja.

ngalabu said...

Aku memang setuju seratus peratus kata Pm, BN/ UMNO bukan parti pembuli, terutamanya UMNO, lihatlah betapa baiknya UMNO dengan orang bukan parti UMNO, natijahnya apa yang melayu ada, lihatlah sekeliling berapa banyak harta orang melayu. Siapa kawan-kawan rapat Mp UMNO. UMNO bukan saja kawan rapat malah takut dengan mereka. Mana ada dia orang nangis-nangis minta maaf, minta maaf pun tiada. Geli hati aku dengar, kata BN/ UMNO pembuli.

anjar said...

MP umno mana berani pada tokeh2 yang banyak bagi duit haram kat diaorg. setakat bekokok sekali sekala dalam media pengampu diaorg boleh la.

Dalam media pengampu masing2 tunjuk hero komen ucapan DSAI, pasal apa berani? sebab tau DSAI tak boleh balas, dalam perliman DSAI baru bagi salam dah keluar dewan. kalau MP yang non muslim buat macam tu boleh bagi alasan, MP umno yang ngaku Islam tak berani jawap salam.

sesat jauh dah puak2 tu, rasanya bagi salam sunat jawab wajib, benda mudah mcm tu pun MP umno tak leh nak buat apatah lagi ibadah lain.

Islam lagi ke MP umno ni? Islam Hadari, bn@umno ngan zaki kau pun guna islam hadari kan?

Perawi said...

Pengkuan Mahathir, tengok habis

http://wtv8.tv/v3/index.php?option=com_content&task=view&id=98

http://www.terengganukini.net/
http://www.harakahdaily.net/
http://www.tvpas.com/mainpage.php?cat=index
http://kelantankini.kuliah.net/
http://kelantankini.com/
http://www.tranungkite.net/v7/
http://buletinonline.net/
http://www.dppkk.org/
http://www.pasjohorbahru.com/
http://nikabduh.wordpress.com/
http://webtv.pas.org.my/
http://www.raudhatussakinah.jim.org.my/
http://alhusseyn51.blogspot.com/
http://wtv8.tv/v3/
http://www.anwaribrahim.com/
http://wanita.keadilanrakyat.org
http://anwaribrahimblog.com
http://presiden.pas.org.my
http://www.husammusa.com
http://www.parti-pas.org
http://webtv.pas.org.my
http://www.tvpas.com/mainpage.php?cat=index
http://www.tvpas.com/mainpage.php?cat=index
http://www.mppas.blogspot.com
http://ms.wordpress.com/tag/murtad
http://idrisahmad.wordpress.com
http://peguampas.blogspot.com
http://docpearl.blogspot.com
http://pemuda.pas.org.my
http://www.damaitv.com
http:takiyuddinhassan.blogspot.com

Perawi said...

Ada peluang kita pinda SPR kebawah kuasa Yang DiPertuan Agong

Perawi said...

Kita tawar kepada Menteri BN, yang ingin kekal jawatannya supaya masuk Pakatan Rakyat, dan yang lain, kita offer Jadi Menteri & Timbalan Menteri. Mesti berjayalah ini tumbangkan BN.

Perawi said...

KULI lawan Najib, jawatan President. Dulu Najib pernah kata pada mu diKijal kotel mu tak naik dihadapan 300 orang pendengar, dalam ceramahnya dekat Klinik tepi pantai Kijal (semasa S46 dulu) dalam jam: 10.00 Malam

putra revolusi said...

umno@bn dan zali,

Soalan saya sebelum ini mudah saja: sama ada anda berdua bersetuju dengan kenyataan Dr Mahathir bahawa tidak perlu kerajaan menahan PRK & Teresa Kok di bawah ISA dan ucapan perwakilan MCA yg meminta Khairy di tahan di bawah ISA. Saya cuma inginkan jawapan mudah di peringkat UPSR:

A. Setuju dengan kenyataan Dr Mahathir & perwakilan MCA itu: atau

B. Tidak setuju dengan kenyataan Dr Mahathir & perwakilan MCA itu.

Tidak perlulah bercerita tentang buli-membuli dan perpaduan Melayu yg tiada kena mengena dengan soalan mudah di peringkat UPSR ini. Namun jauh di sudut hati, saya percaya anda berdua tentu akan menjawab 'A', maklumlah Dr Mahathir adalah idola UMNO, manakala MCA pula rakan tidur sebantal UMNO. Oleh itu apa yg kedua-dua orang itu cakap tentu benar belaka bagi anda berdua.

Perawi said...

Apa cerita Gerakan nak keluar BN & MCA minta TPM ke2. Ini pun irama dan lagu tak dapat dipisahkan.

Perawi said...

Bila SPR dibawah Yang DiPertuan Agong, dapatlah elak undi hantu. Penting untuk PRU13 nanti. Sekarang BN tak berani nak lawan diKulim & Marang ....takut kalah lebih dari Anuar diPermatang Pauh. Malu mana nak sorok muka penyokong BN

Unknown said...

puak2 BN cuak....
takut.....
pengecut.....
tgk la kat sorang MP BN.....
habis anwar hentam....
apa2 pun...
gua kagumla dgn anwar....
hujahnya mmg sentiasa menakutkan puak2 BN...

kat link bwh ni ada siaran ulangan...

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

anjar said...

pencacai umno....

macam mana ni MCA mintak jawatan presiden ke 2 BN. presiden umno pulak komen akan kaji dan bincang, nampaknya umno dah makin lemah, sampai MCA berani buat tuntutan macam tu,

lepas ni dia org mintak jawatan PM pulak, koman2 pun jawatan TPM, umno yang tak bertelur pun mula la menyalak tapi dlm media je la, depan MCA senyap, MCA gertak sikit terus bagi.

hancur malaysia...inilah contoh parti yang kononnya memperjuangkan melayu.

Unknown said...

Blogger zali said...

pemerintahan islam macammana yang pro pr nak?cuba cerita...kami sedia mendengarnya...

adakah pemerintahan sekarang ni tak cukup islam?

-Islam pada nama? kat mana yg Islamnya? undang2 sekular, ekonomi kapitalis, sedangkan kita orang Islam ada Al-quran yg serba lengkap dan sempurna mengenai undang2 Islam malahan juga ekonomi Islam. penampilan melambangkan keperibadian. mana tudung isteri2 pemimpin tertinggi negara? adakah mereka tidak diwajibkan? zali aku nak tau apa hukum terhadap mereka tak pakai tudung?

tiada sapa pun di sekat untuk menunaikan kewajiban dalam islam...

-singapura yg bukan Islam pun tak halang orang Islam nak sembahyang, puasa dan bayar zakat.

masjid dan surau masih terus di bina...

-habis kuil dan tokong pun kerajaan yang bagi peruntukan utk pembinaannya. ini dah tanggungjawab kerajaan. tapi ada tak peruntukan utk melaksanakan program pengimarahan masjid? kebanyakkan kosong saja.

kuliah-kuliah agama dan ceramah agama masih berjalan...

-satu kes di selangor tahun lepas. datuk dr. harun din dihalang dari menyampaikan kuliah agama di surau.tak ada tauliah kata khir toyo.cuba tanya satu malaysia sapa tak kenal harun din? tokoh agama dan ulama yang dihormati bukan saja di malaysia malah luar negara.

bagi yang nak ke mekah ada tabung haji...

-tapi ikhlas ke? kalo ikhlas mengapa ada kes pelaburan oleh tabung haji ke atas syarikat yang tidak diluluskan syarak dan kes penggelapan wang simpanan jemaah jutaan ringgit atau tabung haji ditubuhkan utk kepentingan tertentu utk mengaut keuntungan?

bagi yang tak berapa berduit...ar rahnu ada...

-tapi kurang ditekankan kerana kerajaan lebih mengutamakan bank konvensional.

bank semua guna sistem perbankan islam...

-memang tapi bukan keutamaan hanya pilihan saja

bagi yang tak upaya,baitulmal ada...

-baitulmal? teringat aku kes di perlis, lawatan sambil belajar ke Indonesia menggunakan wang baitulmal. tau sapa yang dibawa? ahli2 umno dan jkkk. pengagihan wang baitulmal pun ada jugak penyelewengan seperti memberi kepada orang yang tidak sepatutnya, pilih kasih, dan menafikan bantuan kepada yang memerlukan. penubuhan bagus tapi pengurusan di bawah golongan yang tak peduli dosa dan pahala.

zakat fitrah masih pada sukatan beras yang betul...

-zakat dah wajib kena bayar la tapi soalan aku pada zali, apa hukuman pada mereka yang tak bayar zakat yang dilaksanakan oleh kerajaan? apakah program yang dibuat oleh kerajaan utk orang membayarv zakat?

yang minat nasyid...tak disekat pun untuk tunjuk bakat...

-itu aku tau walaupun artis perempuan yang tak menutup aurat dan berpakaian tak senonoh terkinja-kinja tergedik-gedik pun tak disekat. mungkin ikut fahaman umno mereka pun tidak melanggar hukum agama dan boleh dijadikan role model utk remaja kita. tak gitu zali?

sistem perundangan islam...mahkamah syariah ada...

-undang2 Islam bukan utk nikah, cerai, dan rujuk saja tapi meliputi semua aspek kehidupan. kuasa mahkamah syariah terhad dan dianggap mahkamah paling rendah.

tiap negeri ada jabatan agama islamnya sendiri...

-tapi apa kuasa mereka? sangat terbatas.

banyak lagi kalau nak tulis...

-apa lagi?

tak semestinya tak laksanakan hudud kira bukan negara islam...

-memang bukan negara Islam la tapi negara orang Islam saja la. kalau negara Islam semuanya perlu berpandukan Al-Quran dan hadis sama ada dlm bidang undang2, ekonomi, perbankan, kewangan dan paling utama pentadbiran.

tapi kalau laksanakan hudud tempohhari...dah tentu nuar cuma tinggal telur je sekarang ni...dah kena kerat anu nya masa kes sukma dulu...

-aku orang pas malas nak ckp pasal anwar tapi setahu aku dia dibebaskan mahkamah pada 2004 kerana didapati tidak bersalah.

TEKONG DARAT said...

tahniah firdaus...
zali ni kalau laa dia salah sorang MP bn dah lama kena saman...
orang yg dah didapati tak salah pun dibising2 lagi...
wei zali, orang sekarang dah pandai membaca laa...
pandai mendengar, dan pandai laa menilai....

Perawi said...

Buat apa atas seorang pegang tiga jawatan menteri: PM, Kehakiman & kewangan zaman - chedet > melayu tak lupa. Kini Pok Loh & Najib pegang 2 jawatan. Menteri kewangan sampai 2 org kena ambil jawatan. Semua ini membazir duit rakyat.....next TPM ke2 pulak dah.

hayati ceramah ini sampai habis

http://wtv8.tv/v3/index.php?option=com_content&task=view&id=154

TEKONG DARAT said...

ntah napa yg marah sangat kat nuar tu...marah tanda sayang

TEKONG DARAT said...

nik aziz penah kat, "kita dah setuju anuar jadi PM masa PAS nasih berada dalam APU lagi...
tau apa sebabnya?...tak payah laa cakap laa...bukan orang umno bawahan nak percaya pun...

Kerajaan Rakyat said...

::

Salam dan maaf dipohon.

Tulisan saya terkeluar daripada topic yang di atas. Walaubagaimanapun izinkan saya gunakan landasan blog ini untuk menyampaikan luahan hati rakyat.

Harapan saya agar segala luahan hati rakyat di sini akan menjadi pemangkin semangat dan penggerak tindakan kepada wakil-wakil rakyat yang telah kita amanahkan untuk menjalankan kewajipan mereka sebaik mungkin.

Tanggungjawab kita sebagai rakyat untuk memilih pemimpin telah kita lakukan. Tanggungjawab kita untuk membahagiakan dan mengharmonikan kehidupan berkeluarga telah dan sedang kita laksanakan. Tanggungjawab kita untuk bekerja mencari nafkah menyara keluarga sedang kita tunaikan. Tanggungjawab kita untuk memastikan keharmonian hidup bermasyarakat sentiasa kita utamakan.

Sekarang adalah masa kita menyemak dan menegur wakil rakyat-wakil rakyat yang telah kita semua pilih untuk mengangkat martabat agama, bangsa, negara dan warisan kita seluruhnya.

Seruan saya kepada ADUN dan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat di Selangor khusus, sila beri perhatian kepada www.kerajaanrakyat.com , kerana jika kalian gagal dalam menjalankan amanah yang telah rakyat sandarkan kepada kalian, kami akan bangkit menentang kemungkaran kalian.

Salam takzim
http://kerajaanrakyat.com/

::

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

kerajaan rakyat

aku amat setuju dgn komen kau tu. cadangan aku, tak payah tunggu lama-lama terus bangkit je dan tentang habis-habisan pakatan rakyat di selangor yg tak berguna itu kerana ia dipimpin oleh pemimpin PR yg tak berkaliber.kalaulah rakyat bangkit menentang PR di selangor pasti BN AKAN DAPAT MERAMPAS KEMBALI SELANGOR DRPD TANGAN PR PADA PRU13 AKAN DATANG.mungkin PRU12 yg lepas, rakyat di selangor nak testing je sama ada pemimpin PR tu boleh buat kerje ke tidak.tapi malangnya pemimpin PR gagal melaksanakan tugas yg diamanahkan oleh rakyat dgn baik dan berkesan.ini menunjukkan hati rakyat selangor masih sayangkan BN kerana rakyat selangor percaya BN SAJALAH MAMPU MENJAGA NASIB ORANG MELAYU DI SELANGOR.nampaknya semakin hari semakin terhakislah sokongan rakyat selangor terhadap PR.marilah kita teruskan berjuang sehingga selangor dapat dirampas kembali ke pangkuan BN.tahniah diatas komen anda yg bernas tu.

zali said...

pada awalnya putra kata : Harap bn@umno, zali,azizah dan mereka-mereka yg sewaktu dengannya komen sikit mengenai petikan ucapan Dr. Mahathir itu.

tak lama lepas tu kata : Soalan saya sebelum ini mudah saja: sama ada anda berdua bersetuju dengan kenyataan Dr Mahathir

mulanya mintak komen...bila saya dan bn@umno komen awak kata soalan pulak...

awak ni nak belit macammana ni?

cakap biar jelas...biar terang dan jangan menipu.

kejap komen kejap soalan...

patut pro nuar...peribadi pun macam nuar...kejap jadi kejap tak jadi kejap lompat kejap tak lompat...

badut!

zali said...

firdaus...

membidas balik apa yang saya tulis belum lagi dapat menyatakan pendirian awak tentang pemerintahan islam yang bagaimana yang pro pr mahu...

pemerintahan islam yang bagaimana?

sedangkan pas sendiri mengugurkan perkataan 'menegakkan negara islam' dalam manifesto pru yang lepas...

nyatakan pemerintahan islam yang bagaimana pro pr mahu.

biar kami pro kerajaan jelas tentang pemerintahan islam awak tu.

mungkin al belia al muslim boleh membantu firdaus...

zali said...

faiz faiz faiz....

jangan awak lupa pulak pada saat di mana nuar jadi tunggul apabila sri gading dan batu pahat cerita pasal lompat parti...

hujah nuar menakutkan bn ke hujah bn yang buat naur jadi tunggul hingga jatuh sebutir telur dalam kasut?

zali said...

perawi (badut baru) kata : Kita tawar kepada Menteri BN, yang ingin kekal jawatannya supaya masuk Pakatan Rakyat, dan yang lain, kita offer Jadi Menteri & Timbalan Menteri. Mesti berjayalah ini tumbangkan BN.


awak bercakap macam makan kacang la...

kalau lah sebegitu punya mudah...

tak la nuar angkat sumpah depan gambar agung hari tu...

selamat datang badut baru!

zali said...

anjar...

pandangan peribadi saya...tpm ke2 boleh bagi kerana dari situ hal ehwal masyarakat cina dapat di pantau oleh tpm ke2 ni...

tpm ke2 tak akan mengurangkan dominasi kuasa umno dalam bn malah membantu menguatkan kesepakatan dalam bn.

walaupun begitu...cina bn masih juga kena ikut titah agung 'jangan pertikai kontrak sosial'

berbeza dengan dap...mereka tak nak ada langsung keistimewaan bangsa melayu ni...mereka mahu sama...itu lagi bahaya.

dah tentu kalau memerintah...lepas nuar mampus...lim guan eng jadi pm.

awak tak payah susah hati anjar...menteri dan pemikir melayu dalam bn bukan lah orang yang selekeh...

mereka tak akan khianati melayu...

melayu pr lah yang mengkhianati melayu dengan ingin meruntuhkan kuasa yang di dominasi oleh melayu sendiri.

bunga melati said...

bn@umno said:

tegok AI penah berjanji nak turun harga minyak sehingga 70sen, nape sampai skg tak dilaksanakan juga?bukankah tipu namenya tu?kalau Si Nuar tu mahu menepati janjinya, beliau sehingga hari ni dah boleh turunkan harga minyak di semua negeri-negeri yg dikuasai oleh PR.heran bukan?nampaknya penyokong fanatik nuar tu dah kena kelentong kat nuar dah.

October 18, 2008 3:34 AM


melati said:

heran apa nyer, ko ni klu org cakap ko dungu ko marah, bila bgtau otak ko tu setaraf dgn budak cacat akal ko marah...tapi tu lah hakikat nyer...

ko ni belajar tinggi mana yer?? bkn tak nak turun kan harga minyak kat negeri2 yg PR kuasai, tapi tu hanya boleh di buat jika PR memerintah kerajaan pusat, tu semua dari kerajaan pusat paham!!!

tu lah main sedap tangan je nak tulis apa... ko paham tak!! budak darjah enam nak amik UPSR pun tahu klu nak turunkan harga minyak mestilah dari kementerian kewangan jadi sape yg jage kementerian kewangan bn@umno??? PR ke BN???

tu lah aku cakap ko ni dungu ko marah... aduh bodoh nyer lah ko ni... ko tu yg patut heran nape diri ko tu bebal sgt...

dungu nyer bn@Umno.....

bunga melati said...

ko yg kene kelentong dgn kerajaan BN ko ckp PR plak yg menipu...ko tu bodo tak paham konsep pentadbiran... sengal ko paham tak, dalam pedebatan aritu pun dah boleh nampak dia janji klu perintah malaysia... tajuk nyer pun dah tahu...ko tu lah org cko ko dungu ko marah....cakap ko pendek akal ko marah...tapi dah mmg ko mcm tu, dungu dari azali lagi...

ni skang harga minyak dah turun, ade kah harga barang2 keperluan akn turun jugak????

tu yg menjadi persoalan nyer skang ni....bkn semua org ade keta ade moto, tapi semua org kene beli brg keperluan..jadi agak2 ko bila lah harga nak turun yer, dulu tang naik kan harga minyak main naik jer tak nak berfikir akibat nyer...

skang semua rakyat menanggung kenaikan harga...

ko tu yg kene kencing bn@umno... bodo otak letak kat kepala b*tu*...

akai ada ka????

TEKONG DARAT said...

AH BOSAN LAA BACA KOMEN LU ZALI...
TAKDE LOGIK LANSUNG...
PEMERINTAH BN TAK MENGKHIANATI MELAYU?...APA SEBAB NGKO CAKAP MACAMTU?...WEI, RAJA-RAJA YG MENJADI SIMBOL KEKUASAAN MELAYU PUN TELAH DIKIKIS KUASA MEREKA OLEH BEKAS PM TERDAHULU...DIGANTI KERIS SUPAYA MENJADI SIMBOL MELAYU...DAH ORANG CINA MARAH PULAK...PASTU SEKARANG MINTAK TULUNG RAJA2 MELAYU...DULU PANGGIL 'NATANG APAHAL'...SEKARANG NI PANDAI PULAK NAK IKUT TITAH RAJA...PALA KOTE NGKO

putra revolusi said...

zali,

Dah 16 jam menunggu jawapan soalan UPSR: A atau B, tapi belum dapat jawapan. Kalau susah sangat nak jawab, tanyalah budak-budak Darjah 6. Saya menunggu jawapan A atau B.....

Unknown said...

sesebuah negara itu boleh dikatakan negara Islam apabila pemerintah menggunakan undang2 Islam di dalam pentadbirannya dengan meletakkan undang2 Islam sebagai perlembagaan negara. undang2 ciptaan manusia pada masa sekarang juga dilihat masih gagal membendung masalah sosial dan jenayah. peningkatan kes2 sosial dan jenayah semakin membimbangkan tapi kita ada pilihan utk menggunapakai undang2 Islam yang sempurna ciptaan tuhan kita, Allah swt.
memerintah negara dengan mengambil kira dan menurut garis panduan yang telah ditetapkan oleh syarak sama ada dalam bidang pentadbiran dan ekonomi. program2 kerajaan sekarang jugak dilihat banyak melanggar garis panduan yang ditetapkan Islam. contoh paling jelas ialah sambutan sesuatu perayaan atau hari kebesaran negara seperti malam ambang merdeka dan malam amban tahun baru yang dihadiri pemimpin tertinggi negara mesti disajikan dengan hiburan konsert artis2 wanita yang sememangnya langsung tidak mencerminkan watak seorang wanita muslim dan membawa unsur2 negatif dalam masyarakat. ekonomi pun menggunakan sistem kapitalis. contoh kegagalan ekonomi kapitalis yang diasaskan oleh barat dan digunapakai oleh bn dapat dilihat sekarang. merata negara menghadapi masalah ekonomi. sistem perbankan konvensional yang digunakan kerajaan sekarang pun banyak mengandungi unsur2 riba. pasal apa tidak mempraktikkan sistem ekonomi dan perbankan Islam sepenuhnya? habis apa tujuan penubuhan bank Islam yang orang umno megahkan? untuk kebanggaan?
masyarakat pula sentiasa disogokkan dengan kebendaan oleh pemimpin. pembangunan fizikal yang tidak seimbang dengan modal insan. pemimpin menyeru supaya masyarakat mengejar duniawi tapi tidak mengingatkan tentang akhirat tempat yang abadi. cara yang diamalkan oleh kerajaan bn hanya utk kesenangan di dunia itu pun hanya segelintir yang mendapatnya dan langsung tidak memikirkan tehtang hari pembalasan(akhirat). buat apa memilih pemimpin yang hanya memberi kebahagiaan di dunia tapi penyeksaan di akhirat. contoh pemimpin yang cuba memberi kebahagiaan di dunia dan di akhirat boleh dilihat pada tok guru nik aziz dan tuan guru hadi awang yang sentiasa memberi ceramah atau kuliah bila ada kelapangan. menyeru masyarakat ke jalan yang boleh memberi kebahagiaan bukan saja di dunia tapi juga akhirat kelak...

Unknown said...

lebih kurang 200 ratus ahli umno Kampung Baru Plentong Tengah mengistiharkan keluar umno dan menyertai pas kerana kecewa dengan layanan dan sikap diskriminasi Umno yang berkuasa lebih 50 tahun.

biasa la pemimpin umno mesti la menjaga kepentingan tertentu daripada rakyat yang susah. apabila mereka menjaga kepentingan tertentu mereka pulak akan dapat keuntungan tertentu pulak. tapi kalau mereka menjaga rakyat yang susah buat apa? makin menyusahkan mereka pulak lepas tu habuk pun tak dapat. apa la nak dihairan dgn pemimpin umno sebab bagi mereka pangkat dan kuasa untuk kaut segalanya untuk kesenangan diri keluarga dan kroni. rakyat?-dapat kain batik dengan 50 ringgit pandai-pandailah sendiri...

umisa said...

puak ni bukan tau apa, kalau takut mcm tu la keluar dewan,

TEKONG DARAT said...

Hehe,lpas ni johor dpt kt PAS..pdn muka org bn..mmg org2 bn ni buta perut, tk knang budi org yg undi dia..Lpas ni konfom johor jth kt PAS..sama mcm slangor..sblm PRU12,tiap2 mlm tv3 tnjuk isu roboh..tp org slangor tahu talibarutnya ialah geng khir toyo..maka jth la slangor..tp bn@umno kata nk test ye..hah kote ngko jgk

TEKONG DARAT said...

Hehe,lpas ni johor dpt kt PAS..pdn muka org bn..mmg org2 bn ni buta perut, tk knang budi org yg undi dia..Lpas ni konfom johor jth kt PAS..sama mcm slangor..sblm PRU12,tiap2 mlm tv3 tnjuk isu roboh..tp org slangor tahu talibarutnya ialah geng khir toyo..maka jth la slangor..tp bn@umno kata nk test ye..hah kote ngko jgk

anjar said...

firdaus mengatakan:

lebih kurang 200 ratus ahli umno Kampung Baru Plentong Tengah mengistiharkan keluar umno dan menyertai pas kerana kecewa dengan layanan dan sikap diskriminasi Umno yang berkuasa lebih 50 tahun.

maklumat yg menarik, suka aku membacanya, rasanya berita ahli umno keluar parti menyertai PAS dan PKR kerap sangat dah sekarang ni kan, dah tu bukan sikit, ratus2 org, walau pun media penjilat umno cuba sembunyikan rakyat tahu jugakkan, ha! ha! bestnya...

bn@umno said...

firdaus

aku nak tanya kaulah, 200 ahli umno sertai Pas tu besar sgt ke angka tu?alah setakat 200 ratus je tak beri kesan langsung kepada undi umnolah berbanding rakyat di johor yg berjumlah jutaan orang.aku yakin dorang ni join Pas pasal ikutkan emosi je, lepas ni bila isu ni dah reda mereka join balik umno ape susahnya.Johorkan kubu kuat BN, TAK MUNGKIN parti pembangkang dapat takluki Johor contoh yg paling jelas ialah pada PRU12 yg lalu di mana boleh dikatakan 99% kawasan di johor dikuasai oleh BN.

Unknown said...

dulu pun kata johor kubu kuat bn dan pas langsung tak boleh masuk johor tapi macam mana pas boleh menang 2 kerusi pulak tu?

sekarang pun kata kubu kuat jugak? alamatnya bertambah la kerusi pas di johor lepas ni...

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

firdaus

2 kawasan di Johor jatuh ke tangan PAS pun disebabkan rakyat di kawasan tersebut nak testing je sama ada pemimpin PAS tu pandai buat kerje ke tidak.mengikut laporan yg diterima mengatakan pemimpin PAS telah gagal dalam ujian tersebut ini membuatkan rakyat di kawasan tersebut sudah hilang kepercayaan kepada pemimpin pembangkang tu, aku yakin PRU13 akan datang Johor akan disapu bersih oleh BN.tunggu dan lihat kalau tak caya.

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

firdaus

lagipun kalau setakat kawasan plentong jatuh ke tangan parti pembangkang pun tak heranlah, johorkan besar kawasannya kalau setakat kalah satu tempat je pun takpalah kerana kawasan lain di johor masih boleh cover balik.alah kalau setakat 200 orang je keluar umno,sedangkan 1000 orang sedang menunggu masa masuk umno ape nak herannya.

anjar said...

bn@umno...

gelak sampai terkentut aku baca komen kau, JOHOR KUBU KUAT UMNO!, ye la tu,

sebelum PRU12 dulu pun hari2 media penjilat umno siarkan berita org PR keluar parti masuk umno kononnya, sampai macam dah tak de lagi penyokong PR, Selangor, perak, kedah, penang kubu kuat umno, semua kubu kuat umno, pembangkang sifar konon.

Anuar Musa pulak menyalak kononnya Kelantan akan tukar kerajaan, sedih aku masa tu, bukan aku percaya cerita media penjilat tu tapi sedih pasal nengok kebangangan korang.

sudahnya lepas PRU12 apa dah jadi? madhazir khalid, tajul rosli, khair toyo jadi ketua pembangkang kat kubu kuat umno, anuar musa ngan awang adik kerusi pun tak ada.

PRU13 insyaallah akan jadi pembangkang sifar, tapi umno la jadi pembangkang, ada ke lagi umno masa tu? ada la kut, zali, bn@umno ngan jijah, itupun sebab nak isi borang PR tak dapat.

putra revolusi said...

bn@umno,

Hang kata dlm PRU-12 dulu 99% dari kawasan Johor di kuasai oleh BN. Hakikatnya ialah hanya 50 daripada 56 kawasan DUN Johor atau 89.3% sahaja daripada kawasan DUN Johor yg dimenangi oleh BN. 2 kawasan selebihnya dimenangi PAS dan 4 lagi dimenangi DAP.

Alahai bn@umno, masa exam SPM dulu hang gagal matematik ke hingga perkiraan semudah itu pun hang tak tau? Atau guru yg mengajar hang dulu berasal daripada planet Marikh yg mengajar matematik songsang hingga hang gagal memahami jawapan yg paling mudah sekalipun?

Lain kali kalu tak reti kira benda-benda yg mudah, daftarlah diri dengan kelas TADIKA. Jangan malu, jangan segan, demi UMNO dan BN yg sering dimalukan itu.

bn@umno said...

putra revolusi

aku tak kisahlah sama ada 99% ke atau 89.3% ke yg penting JOHOR MASIH LAGI DIKUASAI OLEH BN.habih cite.

anjar said...

bn@umno

ni satu lagi komen bangang kau, rasa nak berak baca komen kau, paksa aku pegi tandas, lawak sungguh!

1000 ORANG SEDANG MENUNGGU MASA MASUK UMNO

ni nak tanya kat mana tu? kalau kat TV3 suku ngan Utusan Meloya usahkan 1000, 10,000,00 pun korang boleh, ahli umno ngaku ahli PR, pastu isi borang umno bawak 5, 6 org ambik gambar, lapas tu keluar tajuk "1000 ahli PR masuk umno, lawak syok sendiri.

yang peliknya pemimpin umno pecaya lak, pemimpin tipu penjilat lepas tu penjilat tipu pemimpin, kau tipu aku, aku tipu kau, sama je dua2 penipu.!

anjar said...

putra revolusi...

bn@umno ada SPM ke? hebat tu! rasanya org hujah macam bn@umno ni UPSR pun kantoi,

Unknown said...

Blogger bn@umno said...

firdaus

2 kawasan di Johor jatuh ke tangan PAS pun disebabkan rakyat di kawasan tersebut nak testing je sama ada pemimpin PAS tu pandai buat kerje ke tidak.mengikut laporan yg diterima mengatakan pemimpin PAS telah gagal dalam ujian tersebut ini membuatkan rakyat di kawasan tersebut sudah hilang kepercayaan kepada pemimpin pembangkang tu, aku yakin PRU13 akan datang Johor akan disapu bersih oleh BN.tunggu dan lihat kalau tak caya.

October 19, 2008 3:33 AM

kau mengikut laporan dari mana?

anjar said...

bn@umno....

aku tak kesahlah sama ada 1000 ke 1,000,000 ke yg penting SELANGOR, KL, PERAK, KEDAH, PENANG, KELANTAN MASIH LAGI DIKUASAI OLEH PR, habis cite.

Perawi said...

Dato, apasal tibanya pak lah melenting dengan chedek & Mahayuddin. Saya harapkan Mahayuddin dicalonkan lawan president Mac nanti. Baru dia tahu siapa yg lebih kuat. Atau KULI dari Gua Musang ditabalkan lawan President, barulah kena buku dgn ruas. Lawan KULI ...cawat gotellah

Perawi said...

zali said...

pandangan peribadi saya...tpm ke2 boleh bagi kerana dari situ hal ehwal masyarakat cina dapat di pantau oleh tpm ke2 ni...

Sedap cakap ... MIC nak jadi TPM Ke3, PBS nak jadi TPM ke4, Kadazan Dusun nak jadi TPM ke5 .....Zali boleh jadi TPM yg ke120 ...hahhhha

Perawi said...

Ingat ke Pok Nik tok guru klate, ruponya .....Pok Nik KL
Umur: 40
Jantina: Lelaki
Lambang Astrologi: Aquarius
Tahun Zodiak: Biri-biri
Lokasi: kuala lumpur : Malaysia

TerajuCorp said...

Tak kisahlah kalau Najib ke sesape ke nak jadi presiden amno....lantaklah pe jadah ke nak ambil alih parti amno, itu dia amno punya hal.

Tapi Malaysia dan jawatan pm bukan harta mak bapak orang amno tp hak rakyat... biar rakyat tentukan.

Bahlol... isa haram jadah pun tak boleh nak hapus cmna nak jaga rakyat.. bagi la kat orang lain yg boleh jaga rakyat dan malaysia, sapa lagi...PR la.

TEKONG DARAT said...

pak lah ngan zali sama laa pikiran dia...orang umno pun tak kisah masa PRU12 dulu kat penang...kubu kuat laa katakan...setakat hilang 1-2 kerusi takpe laa...maka habis orang2 umno kl,penang, n9(rembau) gi berdakyah kat kelate...tengok2 yg dikejar tak dapat...yg dok ada dapat kt PR...dgr cerita perahu SPR yg terbalik kat sarawak dijumpai kat sungai rembau...daripada wakil rembau yg sekarang ni kalah kiraan pertama dan kedua dgn 3000 undi, datang lagi satu guni kertas undi membawa kertas undi...maka dapatlaa wakil rembau yg ada sekarang ni teman pak mentua dia kat parlimen...betul ker?...
natijah yg sama menunggu johor...
ni fakta...sebanyak 300000 undi rosak dijohor pada PRU 12...jadi pemerintah johor sekarang ni jgn lak tak kisah kalu hilang 1-2 kerusi...penyokong2nya pun begitu juga...jgn selesa...99% undi umno tu fakta paling bohong bulan ni...
ingat, tak payah laa gi berdakyah kat tempAt orang kalu ada PRU atau PRK...jaga kampung sendiri...amanah tu...

putra revolusi said...

Semua saluran TV kita macam mabuk asyik-asyik cerita pemilihan UMNO aje. Tak ada cerita lain ke dari cerita y6g meloyakan itu? Hari ini TV ceritakan Pak Lah yg membedil Che Det dan Mahyuddin yg diulang-ulang slotnya dari pagi hingga malam. Boring, boring, boring sungguh. Nak tendang TV, apa pula kata budak-budak. Nak tutup TV, apa pula kata isteri. Telinga belum pekak, mata belum buta, TV di depan mata, terpaksalah juga tonton cerita-cerita meloyakan itu.

Boring, boring, boring. Tak habis-habis dengan cerita pergaduhan. Hari ini kisah Pak lah menghentam Che Det dan Mahyuddin. Sebelum itu, Wanita UMNO Kuala Selangor bergaduh hingga kerusi meja patah-patah. Sebelum itu lagi, UMNO Rantau Panjang pun bergaduh juga hingga FRU terpaksa dipanggil. Samseng sungguh UMNO, jantan betina sama saja kesamsengannya!!

Depa kata UMNO parti terbaik. Depa kata depa pemimpin terbaik. Memang terbaiklah tu hingga hari-hari kisah pergaduhan UMNO saja dalam media.

Loya...loya...loya...uuuekkkkk.....

PS: Esok kena pergi jumpa doktor untuk mendapatkan ubat anti-meloya.

bn@umno said...

pakngah din,

ape? kau cakap PR boleh jaga kebajikan rakyat malaysia kalau dorang ambil-alih kerajaan?kau ni cakap dalam keadaan mabuk ke ni?boleh aku tahu dah berapa botol carlsberg atau wine telah kau minum?tak payah bermimpilah PR nak jadi parti pemerintah.PR hanya boleh jadi parti pemerintah hanya dalam mimpi je.

bn@umno said...

putra revolusi,

eh eh bila pulak wanita umno kuala selangor bergaduh hingga kerusi meja patah patah.jgn kau buat kenyataan sesuka hati kau je tanpa bukti.tak payahlah kau mereka-reka cipta sesuatu cerita yg tidak benar untuk memburuk-burukkan parti Umno yg dihormati dan disanjungi oleh orang melayu di malaysia ni.aku tak paham napelah kau ni bangang sgt.

TEKONG DARAT said...

takpe..
biar mimpi indah...
pemerintah sekarang satu igauan ngeri...harap dijagakan cepat dari gigau ni...nak mimpi indah plak...

TEKONG DARAT said...

citer kerusi tu betul...
tak payah cakap laa cakap orang lain bangang...
ngko tu pak turut...
bukan pengikut

bn@umno said...

tekong darat

kau pun same je 2x5 bangangnya dgn putra revolusi.komen ikut sedap hati kau je merepek-repek macam orang gila kena sawan.alah biasalah perangai penyokong PR ni semuanya berperangai macam orang gila kena sawan.

TEKONG DARAT said...

tak caya sudah...
aku memang bangang...
tapi sebangang2 aku pun tak sanggup diperbangangkan lagi...

bn@umno said...

tekong darat

aku bukannya pak turut seperti kau.aku sokong BN pun kerana aku yakin BN mampu membawa kemajuan kepada negara.aku BUKANNYA PENYOKONG FANATIK BN tapi aku hanyalah penyokong BN yg biasa je kerana aku yakin hanya pemimpin BN boleh buat kerje sebab tu aku sokong dorang.bukannya macam kau penyokong fanatik PR yg mendewa-dewakan Si Nuar tu.walaupun bermacam-macam tohmahan dan cacian yg memburukkan BN di internet tapi dgn berita-berita yg karut yg memburuk-burukkan BN malah semakin banyak cacian dan tohmahan di lemparkan oleh BN semakin kuat lagi sokongan aku terhadap BN.

anjar said...

wow! hebat tul puak umno ni! pompuan pun wresling ke? best! mesti ada adegan tarik2 rambutkan, dah tak pakai tudung senang la nak tarik rambut, hebat tu sampai kerusi pun patah.

TerajuCorp said...

bn@umno....sejarah malaysia, duit malaysia, hukum malaysia, jawatan menteri dan lain2... hak mak bapak amno ke?

Dalam kain sendiri pun berterabur, bercakar... boleh kontrol ke negara? Si bahlol dok jilat je kata boleh..

Pr lebih baik dari tongkang sasau tu kalaupun bukan terlalu baik.

putra revolusi said...

bn@umno,

Kau katakanlah bangang atau apa saja. Yang penting ialah biar digelar bangang asal minda tetap cergas. Apa guna tidak bangang seperti kau tapi tulisan tidak pernah menampakkan daya keintilektualan seorang insan?

Kau mengaku jadi ahli UMNO, tapi hanya ahli UMNO di bawah tempurung, yang hanya tahu berita di sekitar bilik tidur, berita di sekitar kain batik isteri dan berita di dalam ruang tamu rumah kau saja apa gunanya? Tinjaulah juga sekali-sekala apa yg terjadi kepada parti yg kau sokong di luar bilik tidur dan ruang tamu rumah kau. Kalau berani pergilah tanya Wanita UMNO Kuala Selangor berapa kerusi meja yg patah kelmarin. Jika mereka jawap tiada kerusi meja yg patah, itu bermakna mereka bergaduh dalam keadaan khayal dan tak sedar dirilah tu.

bn@umno said...

untuk mengetahui berita-berita politik yg boleh dipercayai tanpa keraguan sila layari laman web www.mykmu.net

bn@umno said...

untuk mengetahui berita-berita politik yg boleh dipercayai tanpa keraguan sila layari laman web www.mykmu.net

TEKONG DARAT said...

aku pun bukan pak turut...
orang pas memang bukan pak turut...
secara diam ataupun terbuka...
tak betul kami lawan...
cuma satu pesanan majlis syura, selagi pemimpin tertinggi tidak menyuruh buat perkara yg melanggar syarak, kami mesti ikut...
bagi aku aku yakin pas-pr saja yg buleh martabatkan islam...

anjar said...
This comment has been removed by the author.
TEKONG DARAT said...

alamat website pun tak leh percaya dah...apa lagi kamdungan...nasihat aku, tak payah buat website...
setakat nak baca berita bohong, kat suratkhabar berlambak...

bn@umno said...

anjar

aku rasa kau dah lupa satu dua nama lagi iaitu kapal sing dan lim kit siang atau lim guan eng.tegok terang-terangan kau ni perkauman, kalau nak sokong nape sokong NA,HA dan AI sj?sokonglah kapal sing dan LKS juga kerana tanpa DAP PR takkan ke mana.

bn@umno said...

anjar

nape kau delate kenyataan kau tu.takut orang cakap kau ni perkauman ke.tak payah takutlah mmg orang dah tahu yg kau ni mmg perkauman.cukup meloyakan AI penah cakap kalau beliau jadi PM melayu,cina,india,iban,kadazan dan lain-lain bangsa akan dianggap sebagai anak beliau padahal penyokong melayu fanatik PR pulak nakkan parti perkauman.

anjar said...

bn@umno...

aku delate pasal terposting kenyataan yg tak lengkap, ni yang lengkap!

mampus Abbodohlah! mampus Najis! mampus Muhhehehedin, mampus umno! mampus BN!

hidup TGNA! hidup TGHH! hidup DSAI!
hidup PAS! hidup PKR!

hidup LKS! hidup LGE! hidup DAP jugak! tapi tak leh lebih2, jadi penyokong je, cukupkan koata,

jangan jadi macam MCA berani mintak jawatan TPM2, umno takut kat cina punya pasal bagi dengan hati terbuka.

amacam puah hati kau!

anjar said...

bn@umno...

eleehhh, perkauman apanya aku ni, bini aku tentu dah mak dia cina bapak india, perkauman ke tu?

bonzer said...

Yang di pertua,
Memandangkan mp bn sudah tidak berminat untuk mengikuti persidangan ini, jadi saya cadangkan mereka ini kita gantikan dengan blogers-blogers, yang kita rasakan mereka ini lebih bertanggungjawab kepada negara berbanding dengan mp bn yang mementingkan ganjaran semata-mata.

Yang dipertua,
Mengikut laporan mp dari Putra Revolusi satu pergaduhan telah berlaku semasa pemilihan wanita umno di Selangor.Ini menunjukkan bahawa Umno sekarang makin parah.Bayangkan kalau jantan umno yang bergaduh.Kalau wanita bergaduh pakai kerusi,jantan-jantan umno tentu pakai keris,parang dan yang kita takut mereka akn memakai senjata api seperti pistol semasa menhadiri pemilihan samaada peringkat cawangan atau bahagian.Jadi saya cadangkan di dewan ini ,pemilihan umno hendaklah di buat di kawasan penjara.Ini dapat mengurangkan tugas polis.Sekiranya mereka masih lagi bergaduh ,terus sahaja penjarakan mereka dari pemimipin yang bertanding hingga kepada perwakilan yang hadir.Bukan apa kita mesti jaga keamanan negara.

Persidangan bersambung esok.

Unknown said...

tekong darat said...

aku pun bukan pak turut...
orang pas memang bukan pak turut...
secara diam ataupun terbuka...
tak betul kami lawan...
cuma satu pesanan majlis syura, selagi pemimpin tertinggi tidak menyuruh buat perkara yg melanggar syarak, kami mesti ikut...
bagi aku aku yakin pas-pr saja yg buleh martabatkan islam...

October 19, 2008 8:36 AM


tekong darat,
aku sokong 100%...

hidup Islam!

Allahuakbar!

Allahuakbar!

Allahuakbar!

anjar said...

bonser...

Yang Di pertua Dewan mesti kata...

"Ok kalau macam tu kita undi! MP PR macam mana setuju"

MP PR pun ramai2 kata setujuuuuuu!

"Ok MP BBBBBBBB BN, mana MP BN ni? aik! semua dah lari keluar dewan!

MP BN dari luar dewan kecoh menjerit melalak macam kena pelesit, "cepat nanti DSAI tembak kita tak leh elak, Lariiiiii!

2, 3 kali Abbodohlah tertungging jatuh menyelamatkan diri, Najis habis dia langgar tiang ngan pasu bunga, koyak2 seluar, punyala penakut MP BN pada ucapan salam DSAI, baru bagi salam je tu.

anjar said...

tekong darat ngan firdaus...

aku pun sokong 100%

hidup Islam!

Allahuakbar!

Allahuakbar!

Allahuakbar!

bn@umno said...

tekong darat,

kalau macam tu kau cakap hanya Pas dapat mertabatkan islam, nape tak suruh PAS keluar je drpd PR dan membentuk satu parti perseorangan dan nape masih terhegeh-hegeh nak bergabung dgn DAP dan PKR pulak.aku nak tegok sejauh mana kekuatan parti PAS jika keseorangan.aku yakin orang cina dan india sudah semestilah tak akan sokong pas punya manakala sebahagian besar orang melayu pasti akan sokong BN.kalau PAS keluar drpd PR, PAS HANYA BOLEH SURVIVE DGN SYARAT BERGABUNG DGN UMNO tapi perlu diingat segala jawatan tertinggi parti mesti diberikan kepada orang BN kerana BNlah yg menyebabkan PAS tu survive jika PAS bergabung dgn BN.

Unknown said...

bn@umno said...

tekong darat,

kalau macam tu kau cakap hanya Pas dapat mertabatkan islam, nape tak suruh PAS keluar je drpd PR dan membentuk satu parti perseorangan dan nape masih terhegeh-hegeh nak bergabung dgn DAP dan PKR pulak.aku nak tegok sejauh mana kekuatan parti PAS jika keseorangan.aku yakin orang cina dan india sudah semestilah tak akan sokong pas punya manakala sebahagian besar orang melayu pasti akan sokong BN.kalau PAS keluar drpd PR, PAS HANYA BOLEH SURVIVE DGN SYARAT BERGABUNG DGN UMNO tapi perlu diingat segala jawatan tertinggi parti mesti diberikan kepada orang BN kerana BNlah yg menyebabkan PAS tu survive jika PAS bergabung dgn BN.

aku said..
PAS telah membukti bahawa dia masih boleh survive w/pun tanpa gabungan parti2 lain (selepas keluar perikatan dan juga selepas semangat 46 keluar) .. tapi UMNO xpernah membuktikan bahawa dia boleh hidup tanpa MIC dan MCA.

nalapambu said...

EuRoCoPTeR: BRaZiL BeLi RM83j, MaLaYSia BeLi RM193j

iBNuZaCK

Assalamu'alaykum..

Dalam sidang parlimen 13 Oktober yang lalu, Ketua Oposisi, Dato Seri Anwar Ibrahim mendedahkan kecurigaan besar berkenaan skandal pembelian 12 unit Eurocopter Cougar EC725 yang melibatkan kewangan negara berjumlah RM2.317b. Skandal ini dilapor melibatkan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Najib Tun Razak yang sebelum ini dikaitkan dengan skandal komisen Scorpene dan Sukhoi.

Pendedahan melalui surat yang ditulis oleh Kapten (B) Dato Zahar Hashim selaku Pengerusi Mentari Services turut melaporkan bahawa proses LOI (Letter Of Intent) tidak mengikut prosedur dan keputusan pembelian dibuat tanpa menemui wakil jualan atau mendapat penerbangan ujian terlebih dahulu.

Saya terbaca pula laman Defense Industry Daily yang melaporkan keputusan kerajaan Brazil membeli helikopter tempur jenis sama dengan harga lebih USD1b.

Brazil and France sign an agreement in principle for Eurocopter to build helicopters in the South American country via its subsidiary Helibras. Brazil’s Defense Minister Nelson Jobim reportedly said that the country intended to buy 50 “Super Cougar” models, the first of which would be delivered in 2010. The deal’s value is reportedly around $1.2 billion.

Perkara sama turut dilaporkan oleh The Economics Times

Menurut laporan laman ini, pembelian 50 unit helikopter Multi-Mission ini akan melibatkan jumlah kewangan sebanyak RM 4.14b (USD 1.2b) atau RM82.8 juta bagi setiap unit. Sila bandingkan dengan Malaysia yang membeli 12 helikopter jenis ini dengan harga RM2.317b atau RM 193.08 juta bagi setiap unit.

Perbezaan harga yang diperolehi adalah RM 110.28 juta bagi setiap unit.

Selain itu turut dilaporkan dalam pakej pembelian itu adalah:

Under the agreement in principle, France would transfer technology and help Brazil expand the export capacity of its aviation industry by aiding the assembly of helicopter components such as engines and electrical systems, the statement said. (Sources: India Times)

Sudahlah mendapat harga yang lebih murah, dapat juga bantuan teknikal, pemindahan teknologi dan bantuan dalam pemasangan komponen helikopter.

Memang benar, spesifikasi setiap negara berbeza apabila melibatkan pembelian unit helikopter yang sama. Namun, kalau perbezaan harganya mencecah 233% bagi setiap unit, itu apa namanya?

Silakan Dato Najib..

iBNuZaCK: Nak komisen jugak..

dipetik dari : http://ibnuzack.blogspot.com/

nalapambu said...

Tahniah Pak Lah!

Oktober 19, 2008 – 6:55 pm

Entah kenapa saya senang membaca headline Mingguan Malaysia hari ini. Saya kira ini luahan daripada lubuk hati Pak Lah setelah sekian lama memendam rasa.

PM bidas Mahathir

KOTA KINABALU 18 Okt. – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini membidas bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahahir Mohamad yang menurutnya berlagak seolah-olah pengarah pilihan (pemilihan) parti yang menentukan “siapa yang perlu berada dalam parti UMNO dan siapa yang perlu dikeluarkan”.

Perdana Menteri berkata, UMNO tidak pernah memerlukan arahan daripada pemimpin yang tidak berada dalam parti itu.

“Siapakah Tun yang dah keluar parti UMNO itu nak cuba membuat arahan kepada orang UMNO apa yang patut dilakukan?

“Dia berlagak seolah-olah menjadi pengarah kepada pilihan parti, menentukan orang itu memegang jawatan itu… orang ini pula memegang jawatan ini, siapa yang perlu ada dalam parti, siapa yang perlu dikeluarkan. Apa hak dia buat begitu?,” katanya pada persidangan akhbar di Terminal 2 Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu, di sini malam ini.

Selanjutnya boleh baca di sini.

Sewaktu Pak Lah mula mengambil tampuk kepimpinan negara pada 31 Oktober 2003, saya kira ramai yang menerima dengan hati lapang, termasuk saya. Justeru saya tidak terkejut apabila Barisan Alternatif pada ketika itu tewas agak besar, bukan sekadar disebabkan oleh imej Pak Lah, tetapi juga dibantu oleh prestasi yang mengecewakan oleh Barisan Alternatif sendiri sepanjang 1999 - 2004.

Cuma pastinya sepanjang 5 tahun kepimpinan beliau ada yang tidak memuaskan hati. Dan pastinya usaha-usaha ke arah perubahan perlu dipacu untuk memperbetulkan semula Malaysia dari pelbagai aspek.

Cuma yang memualkan ialah apabila ada pihak yang berminat menjadi juara di sebalik kelemahan Pak Lah, seolah-olah dia tidak mempunyai salah. seolah-olah dia maksum, semuanya dia betul. Kacau sistem kehakiman betul, buat projek mega sana sini betul, bunuh demokrasi dalam Umno dengan menetapkan kuota betul, bunuh demokrasi kampus melalui AUKU betul, semuanya betul tidak ada yang salah.

Dan paling memualkan ialah apabila dia tidak senang dengan pengaruh Anwar, sehingga sanggup meninggalkan Malaysia kalau Anwar menjadi PM. Sanggup juga kembali ke parti lamanya demi memastikan ‘pelurunya yang satu’ membunuh dua mangsa sekaligus: Anwar dan Pak Lah. Pak Lah perlu dilucutkan daripada PM, Anwar juga perlu dihentikan daripada mendekati Putrajaya.

Soal IMF yang selalu dijadikan peluru kepada Anwar, telah Anwar jawab di Parlimen tanpa ada satupun media arus perdana yang berani menyiarkan.

Banyak benda yang saya tidak bersetuju dengan Pak Lah, tetapi lebih banyak yang saya tidak bersetuju dengan dia.

Dalam isu ini, saya mengangkat tabik hormat kepada Pak Lah kerana tegas merungkai nawaitu busuk oleh insan yang berlagak suci demi memastikan legasinya terus mengekalkan neo-feudalisme yang bukan sahaja bisa merosakkan partinya, tetapi juga negara kita yang tercinta.

Belajarlah daripada sejarah, seseorang yang mahu digelar negarawan, tidak perlu bangkit selepas memilih untuk tidur.
« Boikot Atau Takut?

dipetik dari : http://nahdah.wordpress.com/

nalapambu said...

ungkapan dari bn@umno

........kalau PAS keluar drpd PR, PAS HANYA BOLEH SURVIVE DGN SYARAT BERGABUNG DGN UMNO tapi perlu diingat segala jawatan tertinggi parti mesti diberikan kepada orang BN kerana BNlah yg menyebabkan PAS tu survive jika PAS bergabung dgn BN.......

October 19, 2008 10:08 AM


UMNO itu sendiri sudah tinggal nyawa ikan, nak di gabungkan dgn PAS kunun. Pooodah!

UMNO sebenar nye sudah tinggal nama sahaja. Tidak lama lagi nama pun habis.

nalapambu said...

Hidup BN/UMNO cuma bergantung pada rakan2 nye di Sabah dan Sarawak sahaja.

Hari ini UMNO sedang bertarung dgn maut. Bertarung sesama sendiri untuk merebut kuasa.

Berkuasa dlm UMNO bermakna berpeluang besar untuk mengaut harta kekayaan negara.

UMNO sudah berpecah belah sesama sendiri. UMNO sedang menghancurkan diri mereka sendiri.

Pakatan Rakyat bertambah kuat dari hari kesehari. Walaupun berbagai fitnah dan tuduhan buruk ter hadap PR di lemparkan tiap2 hari oleh UMNO, PR semakin di minati oleh berbagai kaum di Malaysia.

Rakyat di Sabah dan Sarawak sudah mula bertukar arah dan mula menyokong perjuangan PR.

Paling lewat BN/UMNO hanya boleh bertahan sehingga PRU13 sahaja, lepas itu NM/UMNO akan menjadi sabuah parti pembangkang.

kayemsee said...

aku yakin akan lebih hura hara jadinya bn apabila najis mengambil alih tampok pemerintahan drp bodolah...aku tak bimbang pasal umno & bn tu...tapi aku cukup bimbang dgn negara kita Malaysia apabila mempunyai pemimpin yg sebegitu...aku takut negara kita tak kan mendapat keberkatan lagi apabila pemimpin no 1 mempunyai moral yg rendah...mintak simpang drp bala Allah.....

Firdaus AMK PKR said...

salam..
tolonglah ubah mentaliti kamu umNO@bN....

(Firdaus-Amk-Johor)

Firdaus AMK PKR said...

kalau PR keluar dewan kata Bee End `Biadap`
-tau tak..PR kuar dewan kerana membantah penghujahan,dan juga Yg Di Pertua seolah2 menyebelahi MP Bee End..
-bila PR hujah,selalu Bee End mencelah dan bercakap menggunakan kata kesat tp Yg Dpertua diam seribu bahasa..
-seolah2 MP Bee End kebal dan mendpt `back up` dari yg Dpertua!
-PR kuar dewan xde pun lepak kat kantin parlimen atau cafe2 parlimen sambil MP Bee End berhujah..ada x PR wat macam tu??
--fikirkanlah--

(firdaus-AMK-Johor)

Firdaus AMK PKR said...

Bila MP Bee End kuar dewan kata `oh baguslah..watpe nak dengar hujah DSAI yg mengarut,lg pun membuang masa..dan juga kami xnak mengganggu hujah DSAI berlangsung..`

-terang2 dlm buletin Utama(berita putar2),MP Bee End sedang berehat n melepak kat cafe atau kantin di parlimen!
-kata xnak ganggu hujah DSAI ..ye ke atau MP Bee End takut n tak pandai patahkan hujah DSAI?seperti sedia maklum DSAI memang DAH BERPENGALAMAN dalam pengurusan kewangan..takut nak patah hujah DSAI yg berfakta??
-MP Bee End mkn gaji buta..kerusi MP pihak kerajaan selalu xpenuh,selalulah tiapkali isu2 penghujahan melibatkan sesebuah kementerian,menteri atau timbalannya tiada di dewan,,adakah ini bagus?
-kesian pada pengundi sesebuah kawasan parlimen yg mengundi MP Bee End tetapi wakil suara mereka hanya goyang kaki..
--fikirkanlah--

(firdaus-AMK-JOHOR)

Firdaus AMK PKR said...

al Fatihah!
pd pejuang kemerdekaan negara kita Shamsiah Fakeh,84
meninggal dunia pd 9 pg td..krn sakit tua..
pengebumian selepas Solat Asar di Perkuburan Sg Besi..
al-Fatihah..
Jasamu kami akan kenang!!!

(firdaus-amk-Johor)

putra revolusi said...

firdaus,

Jika pelajar sekolah yg ponteng tanpa sebab yg munasabah dikenakan hukuman berat (hukuman yg paling popular dulu ialah dirotan), apa hukuman untuk MP BN yg ponteng sesi Parlimen dengan melepak di cafe dan lobi Parlimen tu? Isunya ialah mereka dapat elaun menghadiri sidang Parlimen tetapi ponteng sesi perbahasan. Patutkah mereka dirotan oleh Speaker??

putra revolusi said...

Terkejut juga mendengar kembalinya ke Rahmatullah Samsiah Sutan Fakeh. Beliau adalah antara srikandi negara yg berani berjuang menentang kolonialis British dengan keringat, dengan darah, dengan air mata. Beliau berdiri sebaris dengan perjuang-pejuang kemerdekaan tulen lain termasuk Dr Burhanuddin, Ahmad Boestamam, Ishak Haji Mohammad, Abdullah CD, Rashid Mydin dll yg tidak pernah gentar dengan senjata moden penjajah. Mereka berjuang dengan darah, air mata dan keringat, tidak seperti TARahman, TARazak dan pembodek-pembodek British lain yg berjuang dengan menggunakan air liur sahaja.

Anehnya pejuang kemerdekan anti-British termasuk Samsiah ini bukan sahaja dimusuhi oleh penjajah dan pemimpin-pemimpin UMNO, tetapi perjuangan mereka juga tidak pernah dihargai oleh negara. Satu-satunya penghargaan untuk mereka ialah dipenjarakan berkali-kali, mula-mula oleh British, kemudian oleh kerajaan Perikatan/UMNO. Memang itulah harga sebuah perjuangan menentang penjajah - negara tidak pernah menghargai mereka. Yang sering kita hargai ialah tokoh-tokoh seni, termasuklah Shah Rukh Khan yg terlalu berjasa dalam meruntuhkan moral generasi muda kita dan menjadikan mereka sentiasa tenggelam dalam khayalan filem Bollywood yg tak realistik itu.

Kepada mereka yg ingin mengenali Samsiah secara lebih dekat boleh membaca buku mengenainya : "Memoir Samsiah Fakeh - dari AWAS ke Regimen ke-10" terbitan UKM.

Marilah kita sama-sama mendoakan agar rohnya diberkati Allah, amin.

anjar said...

Al - Fatihah buat allhahyarhamah ustazah Shamsiah Fakeh..

hilang sudah pejuang yang menentang penjajah british dengan berani, keringat dan air mata, semoga rohnya dicucuri rahmat,
amin......

Penacacai umno pasti akan mengatakan beliau sebagai kominis, biarkan! sesungguhnya sejarah negara telah banyak diubah untuk kepentingan golongan yang bersekongkol dengan penjajah.

tak ubah lagaknya seperti golongan paderi yang mengubah kandungan kitab Injil (ahli kitab) menjadi baible untuk kepentingan mereka.

anjar said...

bn@umno....

takut sangat kau bila hubungan PAS dengan parti lain dalam PR semakin erat, tak payah la bagi cadangan PAS gabung ngan umno, sapa nak join parti nak mampus tu, umno ni nak tumpang glamor PAS je, bukan ikhlas pun, tak malu ke? kalau aku tak tau la, tapi nak buat macam mana kan, umno mana ada "kemaluan".

rasanya lebih baik kau suruh umno pi pujuk gerakan ngan MCA, dia org dah nak keluar BN tu, jgn jadi macam SAPP, hayat umno pun bergantung kat dua parti cina tu. tu yang dia org boleh mintak macam, umno pun bagi je, dah dasar parti penakut! tak ke "kemaluan" sungguh.

anjar said...

bn@umno.....

hari ni banyak komen dari pemimpin umno dalam media penjilat korang, semuanya cukup lantang kritik perwakilan MCA pasal cadangkan Khairy di tahan bawah ISA ngan tuntutan PM2 diaorg.

tapi sayangnya setakat berani kritik perwakilan MCA dalam media je la, org MCA gelak je, korang menyalak dalam media je, kalau berani pegila ka buat kritikan kat perhimpunan MCA, tak beraninya korang, org umno mana ada telo.

anjar said...

bn@umno....

hantar la komen kau, komen bangang pun tak pe, rindu dah aku nak baca komen kau ni. 10 komen dari penyokong PR nak baca 1 komen pencacai umno pun susah.

mana jijah, sebok ngan haiwan kesayangan dia ke? zali ngan abe mie pun tak nampak, dah cabot macam MP umno jugak ke, jgn sebab tak dapat projek korang dah senyap, sokong tak ikhlas namanya tu.

tinggal kau sorang je, itupun tak aktif, pemalas betul la kau ni? duit umno kau ambik nak bela diaorg pun kau malas, mana umno nak maju, memang betul la umno ni kalau tak de duit keja tak jalan, lembab betul,

tolongggggglah anta komen ye bn@umno, pesan kat pencacai umno lain tolonggggg la anta komen gak, tak de modal tak pe, anta je komen bangang ngan komen sampah,
aku rindu sangat dah nak baca kebangangan komen korang, tolonggggggg lah ye.

anakkancil said...

TU LAH ORG TUA TUA KATA BALING BATU SEMBUNYI TANGAN...BONG TAK BERANI NAK KATA DLM DEWAN....KELUAR DEWAN KOMEN MACAM MACAM...APA PUNYA SARKIS DAA.....KALAU ANAK JANTAN DOK LA DLM DEWAN WAKTU ANUAR BAHAS....APA PUNYA THUR.....NAK TEGELAK JUGA BILA BACA BERITA NI.....APA PUN TAHNIAH PADA ANUAR ATAS PEMBENTANGAN TERSEBUT....

anakkancil said...

eN ZALI...SETAKAT BINA MASJID BINA SURAU NAK TUNJUK ITU ISLAM TAK JADI.ISLAM NI ADA DLM PENGHIDUPAN KITA HARI-HARI.MAKAN CARA ISLAM,BERTUTUR CARA ISLAM,KELUARGA CARA ISLAM,PEGANG AMANAH CARA ISLAM,SALAM CARA ISLAM,BANYAK LAGI KALAU NAK CERITA TAK HABIS..SO KALAU NAK TAU KENA PI MASJID DENGAQ TOK GURU BACA KITAB LA JGN MASJID JE BESAR TAPI DI DALAM YG ADA CUMA TOK IMAM DAN CICAK PENGHUNI SETIA MASJID...SO BERFIKIR LAH CARA ISLAM....

anakkancil said...

TU LAH ORG TUA TUA KATA BALING BATU SEMBUNYI TANGAN...BONG TAK BERANI NAK KATA DLM DEWAN....KELUAR DEWAN KOMEN MACAM MACAM...APA PUNYA SARKIS DAA.....KALAU ANAK JANTAN DOK LA DLM DEWAN WAKTU ANUAR BAHAS....APA PUNYA THUR.....NAK TEGELAK JUGA BILA BACA BERITA NI.....APA PUN TAHNIAH PADA ANUAR ATAS PEMBENTANGAN TERSEBUT....

bn@umno said...

anjar

mana bukti kau yg mengatakan umno tunduk kepada permintaan mca yg bermacam-macam tu?bagi aku, ape salahnya jika jika umno bagi jawatan TPM kepada orang cina dan india asalkan negara boleh maju ke depan.seperti yg diketahui umum, parti BN adalah parti perpaduan sebeb tu di dalam jawatan kementerian terdiri drpd berbagai-bagai kaum.bukannya macam PR yg terdiri drpd parti perkauman dan selalu bercakaran sesama sendiri.contoh yg paling baik adalah antara PAS dan DAP.lagipun yg Si Nuar nak bagi jawatan TPM kepada DAP jika beliau jadi PM tu ape cite?nape kau diam je?atau kau ni takde telo nak bersuara?

Unknown said...

Blogger bn@umno said...

tekong darat,

kalau macam tu kau cakap hanya Pas dapat mertabatkan islam, nape tak suruh PAS keluar je drpd PR dan membentuk satu parti perseorangan dan nape masih terhegeh-hegeh nak bergabung dgn DAP dan PKR pulak.aku nak tegok sejauh mana kekuatan parti PAS jika keseorangan.aku yakin orang cina dan india sudah semestilah tak akan sokong pas punya manakala sebahagian besar orang melayu pasti akan sokong BN.kalau PAS keluar drpd PR, PAS HANYA BOLEH SURVIVE DGN SYARAT BERGABUNG DGN UMNO tapi perlu diingat segala jawatan tertinggi parti mesti diberikan kepada orang BN kerana BNlah yg menyebabkan PAS tu survive jika PAS bergabung dgn BN.

October 19, 2008 10:08 AM

Pas mentadbir kelantan bersendirian selama lebih 18 tahun tanpa perlu bersatu dgn lain2 parti sebelum ni. bolehkah umno tadbir negeri bersendirian tanpa mca, mic, gerakan, ppp, dan lain2 lagi parti?

contoh di kedah pas menang 16(pakatan 22) kerusi dan umno menang 12(bn 14) kerusi. kalau pas tak join keadilan dan dap pas tetap akan mentadbir negeri kedah...

Azizahns said...

putra revolusi cakap...Mereka berjuang dengan darah, air mata dan keringat, tidak seperti TARahman, TARazak dan pembodek-pembodek British lain yg berjuang dengan menggunakan air liur sahaja.

KOMEN AKU... INILAH KOMEN PALING GILA DAN BIADAP YANG PERNAH AKU BACA. LANGSUNG TAK MENGHARGAI JASA ORANG.
KALAU NAK DIBANDINGKAN DENGAN DIRIKAU SENDIRI... LANGSUNG TAK BERHARGA. MATIPUN ORANG TAK KISAH.

sekurang-kurangnya kita harus bersyukur apa yang kita ada. KALAU NAK MERDEKA DENGAN BERPERANG JADILAH MACAM INDONESIA. KENAPA KAU TAK PERGI KAT INDONESIA.

Unknown said...

TU LAH ORG TUA TUA KATA BALING BATU SEMBUNYI TANGAN...BONG TAK BERANI NAK KATA DLM DEWAN....KELUAR DEWAN KOMEN MACAM MACAM...APA PUNYA SARKIS DAA.....KALAU ANAK JANTAN DOK LA DLM DEWAN WAKTU ANUAR BAHAS....APA PUNYA THUR.....NAK TEGELAK JUGA BILA BACA BERITA NI.....APA PUN TAHNIAH PADA ANUAR ATAS PEMBENTANGAN TERSEBUT....

October 20, 2008 1:32 AM
Blogger bn@umno said...

anjar

mana bukti kau yg mengatakan umno tunduk kepada permintaan mca yg bermacam-macam tu?bagi aku, ape salahnya jika jika umno bagi jawatan TPM kepada orang cina dan india asalkan negara boleh maju ke depan.seperti yg diketahui umum, parti BN adalah parti perpaduan sebeb tu di dalam jawatan kementerian terdiri drpd berbagai-bagai kaum.bukannya macam PR yg terdiri drpd parti perkauman dan selalu bercakaran sesama sendiri.contoh yg paling baik adalah antara PAS dan DAP.lagipun yg Si Nuar nak bagi jawatan TPM kepada DAP jika beliau jadi PM tu ape cite?nape kau diam je?atau kau ni takde telo nak bersuara?

October 20, 2008 2:05 AM

siapa perkauman sebenarnya? cuba kita kaji...

bn:
umno-utk orang melayu sahaja
mca-utk cina sahaja
mic-utk india saja

pakatan:
pas-utk semua bangsa yg beragama Islam sahaja.bukan Islam ada kelab penyokong pas
keadilan-utk semua bangsa
dap-walaupun dikuasai cina tapi keahliannya utk semua bangsa

adik-adik darjah 5 ade tak dalam blog ni? kalau ade tolong jawab kejap. kalau nak tanya orang dewasa yang berpelajaran rasanya dah tau jawapannya.tapi kalau orang dewasa yang bodoh(maaf kasar tapi dah kenyataan) mesti salah jawapannya.sudah terang lagikan bersuluh...

bn@umno said...

nalapambu

hanya kau dan penyokong PR je yg merasakan Umno tu bagaikan nyawa-nyawa ikan tapi bagi aku dan semua ahli umno merasakan umno masih lagi teguh dan utuh cuma tak sekuat dulu je.Umno tak sekuat dulu disebabkan oleh sikap Pak Lah yg tidak begitu tegas semasa dalam pentadbirannya tapi dgn peralihan kuasa kepada najib, umno mampu mengembalikan kegemilangan di bawah pentadbiran najib.walaupun umno sudah tak sekuat namum kau perlu ingat Umno masih mempunyai BANYAK masa lagi sebelum menjelang PRU13 bagi membuat segala perubahan bagi meyakinkan semula rakyat terhadap perjuangan umno.mungkin sekarang kau ni tak sukakan umno mana tahu bila najib melakukan perubahan, kau dan rakan-rakan sekutu kau akan menyokong BN semula apabila menjelangnya PRU13 nanti.

Unknown said...

pulak???

sebelum ni puji paklah melangit

bn@umno said...

firdaus,

nape kau ni bodoh sgt ni?Pas hanya kuat kat kelantan je tapi bolehkah Pas mampu membentuk kerajaan yg baru?mimpilah kau.Disebabkan Kelantan dipimpin oleh Paslah kau tegok semua orang kelantan berhijrah ke bandar-bandar besar untuk mencari nafkah krn pemimpin PAS ni terlalu bodoh untuk mewujudkan peluang pekerjaan kepada rakyatnya.lagipun kelantanlah antara negeri yg paling mundur dan miskin di dalam Malaysia.

bn@umno said...

firdaus

aku bukannya penyokong fanatik BN, jika pemimpin BN melakukan kesilapan takkan teguran pun tak boleh ke?takda manusia di dunia ni yg tak penah melakukan kesilapan.

blues untuk rakyat said...

setahu aku kelantan tempat keeanam paling mundur....

sabah dan perlis kedudukan ke berapa sekarang ni....

blues untuk rakyat said...

kedudukan isi rumah paling miskin 2007 (JPM)...

1. sabah (BN)

2. terengganu (BN)

3. perak ( masa pemerintahan BN)

4. sarawak. (BN)

5. kedah ( masa pemerintahan BN)

6. kelantan

7. pahang

8. johor

9. perlis

10. wp

11. selangor

12. NS

13. melaka

14. pp

Unknown said...

pulak???

sebelum ni puji paklah melangit

October 20, 2008 2:31 AM
Delete
Blogger bn@umno said...

firdaus,

nape kau ni bodoh sgt ni?Pas hanya kuat kat kelantan je tapi bolehkah Pas mampu membentuk kerajaan yg baru?mimpilah kau.Disebabkan Kelantan dipimpin oleh Paslah kau tegok semua orang kelantan berhijrah ke bandar-bandar besar untuk mencari nafkah krn pemimpin PAS ni terlalu bodoh untuk mewujudkan peluang pekerjaan kepada rakyatnya.lagipun kelantanlah antara negeri yg paling mundur dan miskin di dalam Malaysia.

October 20, 2008 2:35 AM

tak usah la kata rakyat kelantan. penduduk kat selangor dgn kl semua negeri ada perlis, kedah, penang, perak, n9, melaka, johor, pahang, terengganu, sarawak dan sabah. buktinya masa raya lepas perjalanan dari utara, selatan dan timur ke lembah klang semuanya jem teruk. takkan la orang kelantan datang dari arah utara dgn selatan pulak? Allah bagi akal suruh kita fikir dgn waras...

Unknown said...

untuk pengetahuan bn@umno,

masa pas ambil kelantan dari bn tahun 1990, kelantan adalah negeri kedua termiskin di malaysia tapi sekarang? sudah melangkah 4 negeri. terengganu? negeri kaya minyak 'kuwait malaysia' tapi gagal muncul sebagai negeri maju kerana apa?
-itulah tanda kegagalan bn

nalapambu said...

UMNO boleh hiduh kerana BN.
BN (MCA,MIC,Gerakan) di anggotai oleh kaum 'pendatang'
Kaum 'pendatang' sudah tinggalkan BN.

Sekatang UMNO sudah jadi 'beruk tunggal' dlm BN.

UMNO berharaf sokongan dari kaum melayu. Kaum melayu sudah berpecah kepada PAS dan PKR. Cuma tinggal sebahagian kecil kaum melayu yg tinggal dim UMNO.

Pemimpin2 dan pencacai2 UMNO sedang rancak bergaduh sesama sendiri.

Mengapa beruk2(pemimpin dan pencacai) UMNO ini bergaduh sesama sendiri?

Jawapan nye:-
Berebut kuasa. Bila berkuasa boleh mengaut harta kekayaan negara. Itu lah perangai beruk2 ini dari dulu hingga sekarang.

anjar said...

bn@umno....

mana kau tahu PAS ngan DAP bercakaran, kau org luar PR jgn jaga tepi kaun org, tak tahu malu, tak ada "kemaluan" sungguh umno ni apa yang pasti persefahaman PAS ngan DAP lebih sempurna dari persahaman palsu MCA, Gerakan ngan umno.

kau jaga parti komponan kau dah la, macam2 dah parti cina tu tuntut kat umno, dengan penuh ketakutan umno sedia menunaikannya. takut sejarah SAPP berulang.

putra revolusi said...

azizah nenekku,

Mengapa marah sangat bila dikatakan TARahman, TRazak dan gang-gang UMNOnya berjuang dengan air liur? Bukankah itu catatan sejarah yang tidak boleh ditukar ganti lagi? Pernahkah nenekku azizah terbaca cerita tokoh-tokoh UMNO itu berjuang menentang British dengan keringat, darah dan air mata seperti yg dilakukan oleh Samsiah dan rakan-rakannya? Saya hanya pencatat sejarah kerana saya percaya sejarah tidak pernah berdusta. Namun jika nenekku azizah mempunyai bukti TARahman, TRazak dll pernah dipenjarakan British atau terpaksa masuk hutan menentang British, silalah buktikan dokumen sejarah yg ada catatan sedemikian. Jika ada, ia tentu penemuan baru yg menarik yg pasti dialu-alukan oleh sejarawan kita.

TEKONG DARAT said...

orang umno ni meang suka cakap orang lain biadap...ngko tu bagus sangat ker?...tak biadap ker?...
lari keluar dewan sebab tak nak dengar orang berhujah utk negara lebih biadap...pastu luar dewan cakap macam2...tak takut laa, hujah biasa laa..cakap lak dalam paper bodoh tu, dalam berita hapak tu....kami rakyat bukan nak tengok sapa berani atau penakut...kami nak tengok sapa yg buleh jaga masa depan kami....sapa yg buleh sejahterakan anak2 kami...tukar kerajaan!!!!

anjar said...

bn@umno

umno dah tak bertelor, termasuk pencacai dia bila MCA ngan Gerakan menuntut macam2, siap kutuk pemimpin umno lagi tu, umno buli parti komponan.

ada pemimpin umno siap nangis lagitu bila kena kutuk, konon terlalu kecewa, buruk sgt rupanya lelaki umno nangis, dalam mesyuarat bukan main berani lagi, dengan parti cina nak melawan takut, nangis je la.

Azizahns said...

putra revolusi cakap...Mengapa marah sangat bila dikatakan TARahman, TRazak dan gang-gang UMNOnya berjuang dengan air liur? Bukankah itu catatan sejarah yang tidak boleh ditukar ganti lagi? Pernahkah nenekku azizah terbaca cerita tokoh-tokoh UMNO itu berjuang menentang British dengan keringat, darah dan air mata seperti yg dilakukan oleh Samsiah dan rakan-rakannya? Saya hanya pencatat sejarah kerana saya percaya sejarah tidak pernah berdusta.

komen saya ... KALAU SEKADAR PENCATAT TAK PAKYAH NAK PERTIKAIKAN JASA ORANG. LEBIH BAIK KAU MAMPUS SAHAJA. MALAYSIA INI TAK PERLUKAN ORANG SEPERTI KAU.

putra revolusi said...

azizah nenekku,

Apa yg nenekku katakan bahawa saya manusia yg 'langsung tak berharga, matipun orang tak kisah' tidak menggusarkan saya. Bagi saya mati adalah kerja Allah, bila tiba masanya Dia kata pergi, pergilah jua kita.Sama ada orang kisah atau tidak kisah dengan kematianku kelak, tidak pernah menggusarkan saya. Pejuang-pejuang kemerdekaan kita dahulu seperti Dr Burhanuddin, Ishak Hj Mohammad, Ahmad Boestamam, Samsiah Sutan Fakeh dll yg telah meninggal dunia juga pasti tidak pernah kisah semasa hidupnya bagaimana cara kematian mereka. Negara juga tidak pernah kisah dengan kematian mereka. Mereka adalah pahlawan, tetapi mereka tidak dikebumikan di Makam Pahlawan kerana pejuang anti-British tidak layak diiktiraf sebagai pahlawan. Yang layak diangkat sebagai pahlawan cuma sahabat-sahabat British sahaja.

Justru saya tidak gusar jika orang tak kisah dengan kematianku kelak, kerana hidup mati adalah kerja Allah. Tapi saya pasti akan menyesal seumur hidup jika semasa hayat yg singkat ini tidak dipergunakan sebaiknya untuk agama dan negara saya.

anjar said...

putra...

pemimpin umno mana tahan lasak, usahkan masuk utan atau kena penjara sebab lawan british, umno kena tuduh kaki buli parti komponan ngan gerakan pun dan nangis, buat malu je.

Azizahns said...

untuk para komentar disini sama ada yang bodoh, jahil atau terlebih pandai ....

JANGAN LAH SESUKA HATI MENGUTUK ORANG TERUTAMA ORANG YANG PERNAH BERJASA PADA NEGARA INI.

JANGANLAH MENULIS SEPERTI ORANG GILA YANG NAK MARAH TAK TENTU PASAL, NAK LEPASKAN GERAM TAK TAHU PADA SIAPA.

JANGAN JADI BIADAP.
JANGAN LUPA DIRI.
JANGAN SOMBONG DAN ANGKUH
JANGAN TAK TAHU BERSYUKUR.

UNTUK PUTRA (MALU SAYA NAMA PUTRA TAPI JIWA KEPARAT)...

APAKAH KAU AKAN LEBIH BAHAGIA KALAU NEGARA INI BERMANDIKAN DARAH. ANAK-ANAK TERPEKIK TERLOLONG MENCARI-MENCARI IBU BAPA...
ISTERI DIROGOL, DITELANJANG ...
APAKAH KAU GEMBIRA SATU MASA IBU-IBU DAN BAPA-BAPA DISEMBELIH ATAU KAU GEMBIRA MELIHAT ANAK-ANAK KECIL TERBURAI ISI PERUTNYA...

CERITAKAN PADA AKU PERANG MANA YANG BEGITU INDAH DAN BAIK SEKALI. CERITAKANLAH...

MUNGKIN KAU LEBIH BAHAGIA MELIHAT GENERASI INI DISIAT-SIAT KULITNYA.

BETAPA KITA SEHARUSNYA BERTERIMA KASIH ATAS PERSETUJUAN PERDAMAIAN YANG TELAH DIBUAT DAHULU DEMI MENERUSKAN KELANGSUNGAN HIDUP. SEKARANG TERPULANG PADA KAU MAHU HIDUP MACAM MANA.

anjar said...

jijah....

apa suruh org mampus ni, marah sgt nampak, tak yah bising2 kau tu pun bukan ada jasa pada negara ni, setakat jadi pencacai umno bukan pejuang namanya. itu membodohkan diri sendiri namanya.

putra revolusi said...

Azizah nenekku,

Memang betul kata kamu, negara (baca sebagai UMNO) tidak perlukan orang seperti saya - seorang insan kerdil yg tidak gentar mempertahankan kebenaran. Sekali lagi saya tegaskan SEJARAH TIDAK PERNAH BERDUSTA. Jika sesuatu itu putih, saya tetap akan menyatakannya putih, walaupun nenekku azizah yg rabun ayam melihat yg putih itu sebagai hitam. Begitu juga jika sesuatu itu hitam, saya tetap akan menyatakannya hitam, walaupun nenekku azizah yg rabun ayam melihat yg hitam itu sebagai putih.

Benar kata kamu negara (baca sebagai UMNO) tidak perlukan seseorang yg berani berkata benar. Apa yg diperlukan oleh negara (baca sebagai UMNO) ialah seorang pengampu, penjilat dan penipu. Malangmnya saya bukan pengampu, penjilat dan penipu. Justru maafkanlah saya kerana enggan menjadi pengampu, penjilat dan penipu. Maafkan saya nenekku...

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 245   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...