Friday, November 12, 2010

Kem Zaid mahu Wan Azizah ganti Anwar


Kem Datuk Zaid Ibrahim mendesak presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail untuk benar-benar memainkan peranannya sebagai pemimpin tertinggi yang sah parti itu.

Dalam satu kenyataan oleh bekas pengarah komunikasi parti, Johnson Chong di laman pro-Zaid Free Malaysia Today, Wan Azizah digesa menangani masalah yang berlaku dalam parti sekarang ini termasuk masalah pengundian pimpinan pusat.

Kebelakangan ini usaha mendesak Wan Azizah mengambil peranan kepimpinan daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim semakin ditingkatkan, antaranya untuk menangani pengaruh kuat Anwar dan Azmin Ali dalam parti.

Wan Azizah dikatakan tidak sehaluan dalam banyak perkara dengan Anwar dan Azmin. Sejak penubuhan parti sebagai Parti Keadilan Nasional, Azmin didakwa menggunakan pengaruhnya dalam menentukan agenda parti.

Zaid dalam kempennya menggunakan hujah mengukuhkan peranan presiden bertujuan mengurangkan peranan Anwar yang mendominasi setiap keputusan parti secara individu dan dipengaruhi Azmin.

Usaha Zaid ini kelihatan mendapat sokongan ramai, termasuk individu seperti Chong, N Gobalakrishnan dan dipercayai juga Nurul Izzah Anwar.

Walau bagaimanapun, kempen Zaid melawan Anwar ini dikatakan menjadi punca perpecahan dalam parti dan melemahkan parti menjelang pilihan raya umum akan datang, sehingga dituduh pengkhianat parti.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...