Tuesday, October 21, 2008

Pemimpin PAS dan PKR sertai majlis Raya DAP

SERTAI MAJLIS RAYA DAP...Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyertai majlis sambutan Hari Raya Aidil Fitri yang dianjurkan DAP Ahad lepas. Turut serta di majlis itu adalah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail.

Majlis yang diadakan di Kajang itu turut disertai oleh beberapa pemimpin PAS yang lain termasuk Datuk Husam Musa, Naib Presiden PAS. Antara pemimpin DAP yang hadir adalah penasihatnya, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung Lim Guan Eng.

34 comments:

Din said...

Rasanya ini yang diingini oleh majoriti rakyat terhadap PAS selari dengan slogan PRU Mac lalu PAS UNTUK SEMUA..

anonymous said...

21 October 2008

Kedah berhutang RM2.09 billion di bawah BN

Mohd Sabri Said
Tue | Oct 21, 08 | 9:49:06 am MYT

TASEK GELUGOR, 21 Okt (Hrkh) - Kerajaan Negeri Kedah sedang bertungkus lumus membayar hutang peninggalan Kerajaan Barisan Nasional (BN) sebanyak RM2.09 billion kata Pegawai Khas Menteri Besar Kedah, Ustaz Hasan Abdul Razak.

Menurutnya, sekarang ini hutang Kerajaan Kedah telah menurun dan tinggal RM509 juta dalam masa tujuh bulan memerintah dan beliau pasti ia boleh diselesaikan tidak lama lagi.

"Kerajaan BN dulu tinggalkan hutang kepada Kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah RM2.09 billion tetapi atas dasar kebijaksanaan Menteri Besar dan exconya kini hutang Kedah tinggal RM509 juta sahaja," jelasnya ketika ditanya selepas menyampaikan ceramah sempena jamuan Aidilfitri PAS Kawasan Tasek Gelugor di Dewan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Simpang Empat kelmarin.

Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Azizan Razak terpaksa memikul bebanan hutang yang terlalu banyak sehingga kadang-kadang tidak sempat untuk melaksanakan tugas turun padang secara agresif ke-11 daerah seluruh Kedah, katanya.

Rakyat latanya, kena faham kedudukan kerajaan sekarang ekoran peninggalan BN umpama rumah yang usang dan kosong di mana kerajaan baru kena membeli semua peralatan rumah sebagai penyeri termasuk mengecatnya semula agar kelihatan cantik dan indah.

"Inilah tugas kami sekarang dan Insya-Allah selepas ini kita boleh bergerak sebagaimana biasa setelah hutang dapat dikurangkan," terangnya yang juga bekas Yang Dipertua PAS Kulim Bandar Baru.

Antara pendekatan yang sedang dibuat untuk membantu melangsaikan hutang itu kerajaan memperkenalkan projek pertanian yang dilaksanakan sendiri oleh anak syarikat Kerajaan Negeri contohnya di Sik.

Di sini sebuah koperasi di bawah Syarikat Kumpulan Ladang berjaya memberi imbuhan kepada keseluruhan ahlinya seramai 580 orang sebanyak RM4,800 seorang menjelang Aidilfitri lalu, katanya.

Katanya, pemberian itu berdasarkan keuntungan syarikat RM3.4 juta di mana dua pertiga diberikan kepada ahli manakala satu pertiga diserahkan kepada koperasi semula.

"Syarikat Kumpulan Ladang di Sik nyata menjadai contoh terbaik dalam usaha kerajaan melaksanakan pendekatan mendapatkan wang tambahan untuk tujuan melangsaikan hutang.

"Selain kerajaan memperolehi dana ahli koperasi itu juga terkejut apabila mereka mendapat imbuhan besar yang tidak pernah diterima semasa di bawah Kerajaan BN," kata beliau seterusnya.

Selain itu katanya, ada satu lagi usaha yang sedang dalam proses penjualan kepada Kerajaan Persekutuan bagi membayar balik hutang melibatkan RM1.5 billion.

Katanya, Kerajaan Kedah sudah tiada pilihan sehingga terpaksa mencari jalan walaupun menjual aset Kedah kepada Kerajaan Persekutuan semata-mata tidak mahu membebankan rakyat.

Program anjuran PAS Kawasan Tasek Gelugor itu juga menjemput Ahli Parlimen Kuala Kedah, Ahmad Kasim untuk memberikan penerangan khusus perkembangan di parlimen dan perjalanan Ketua Umum Parti Keadilan (KeADILan), Dato' Seri Anwar Ibrahim ke Putrajaya.

Ramai yang tertanya-tanya bila lagi Anwar akan memimpin negara kerana tarikh yang diberikan kononnya untuk memegang kuasa acap kali tertunda.

"Rakyat kena fikir nak jatuhkan sebuah kerajaan yang telah berakar umbi memang sukar bukan mudah sepertimana disangkakan. Bila pokok berjaya ditebang tentu akar tunjangnya masih kukuh. Kita kena korek pula akarnya," tambahnya. - mns
Yang Berkhidmat KedahLaNie Di pos pada 12:59 PM
Labels: exco, kerajaan negeri

firdaus said...

alhamdulillah...

(firdaus-AMK-Johor)

anjar said...

Inilah suasana dan keadaan yang paling ditakuti oleh umno, sia-sia dan gagal semuanya usaha umno untuk melaga-lagakan PAS dan DAP,

Pasti kecewalah puak2 penghianat bangsa.

bn@umno said...

alah biasalah pemimpin PR ni kalau bersemuka depan-depan tu nampak baiklah tapi kalau kat belakang bukan main kutuk antara satu dgn yg lain.ini hanyalah lakonan semata-mata.

blues untuk rakyat said...

oooooooooo

nalapambu said...

Dey! 'bn@umno', awak ada tau ka itu UMNO apa macam iskarang?

Dia worang sendri gado2 banyak kuat, awak tara harti ka? Itu UMNO DSAAB suda banya gado sama UMNO TDM?

Iskarang UMNO suda poci. - habis

abe MIE 'TERJAH' said...

minta-minta jangan diberi makanan seperti anjing cukuplah...

tapi orang PAS jenis manusia sabar..dia tak kisah... makan sebelah pinggang anjing pun tak apa...

janji dapat jawatan..

appa macha! said...

abe mie;
"pinggan" bukan itu "pinggang"..
ayoooo ini vorang mlayu tada baca sini lagi ada hati mau crita politik. poh! kasi malu sama amuno.

bUnGa mElaTi said...

tak kisah lah abg mie ko nak kata apa pun kata lah... lakonan ke sebelah pinggan anjing ker... suh pemimpin umNO jage MCA elok2..diorg yg dah berani dari DAP pasal melayu, tak kan umNO takut kot... yg penting PAS tak bergabung dgn umNO...

simpan hajat klu tak nak bubar kan umNO.... salam....

firdaus said...

yeke Bee End?
..hehe kelakar tengok mesej ko..
ape bukti cakap ko tu?tunjuklah..
jgn main cakap `sembur` je..
ke ko buta ape terjadi pada parti komponen Bee End sekarang?
bercakaran sesama sendiri?
yg GERAKAN wat kenyataan menyentuh isu kaum melayu ape umNO buat?tak ISA pun pemimpin GERAKAN tu?
tak ISA pun Ketua BHG umNO BKT Bendera pun?apehal nk ISA org PR?
ada ke parti komponen Bee End selain umNO anjurkan rumah terbuka utk umNO?adakah?
jelaskan..jgn main cakap `sembur` je..biarlah berfakta..

(firdaus_amk_pkr_johor)

anakkancil said...

Begitu la cara orang bee eng cari makang....buat kenyataang lintang pukang...jangan abei mee makang nasi kangkang udah laaa...nak nyakit kan hati orang dalam pakatang buat laa....nak makan di pinggang minum di cawang itu dah jadi lumrah la...tapi kalu makan pinggan asing -asing (maksud abee mie tu sebelah pinggan anging)tak jatuh haram kan..mengaji agama la bang mie oi...mengaji la oi....jgn pakatang makan nasi kangkang umno dah la......orang yg makang nasi tu keja dia mengia kan je...dah jadi bodoo..astakfirullah hal azim.....jauh la keturunan aku dari jadi ahli umno piang....

bUnGa mElaTi said...

bila MCA ckp yg melayu menumpang dalam malaysia ni, umNO buat apa???

diam jer, takut ke??? apa tindakan?? aritu mase sorg mamat dari penang cakap cine menumpang korang gantung keahlian mamat tu... tapi bila MCA cakap melayu pun menumpang sebenanyer korang buat apa??? kipas MCA ke?? kata memeperjuang kan melayu, klu lim kit siang dah kene tahanan ISA dah tu...tapi MCA??? apa macam??? takut ke???

memperjuang kan melayu konon!!!! anak beranak dan kroni2 semua kenyang, tembolok masing2 dah kenyang dah kaya raya baru lah bagi pada org lain kuasa....

terhegeh2 muka tak malu, org dah tak nak, tapi hati kata nak... malu lah bn@umno, ade pemimpin yg suke tido.nak harap pak najib al-rosmah??? lagi lingkup negara... amik komisen berjuta-juta....

tak tahu lah apa nak jadi dgn negara kita...ade lagi org mcm bn@umNO yg taksub...berapa kain pelikat ko dapat tahun ni??? maklum lah org kan skang tgh sibuk melobi....

appa macha! said...

ayoyooo kancil..
dia suda makan kangkang punya nasi ka? ammaaaa..banya kutor ini amuno vorang!

abe MIE 'TERJAH' said...

umno bukan amuno...

appa macha! said...

surpa la itu

bUnGa mElaTi said...

hehehehe...ade plak yg btol kan ejaan...

amuno ke umno ke...same jer abg mie... parti rasuah @politik wang, parti untuk kroni dan anak beranank...parti untuk kekayaan dunia... parti meruntuh kan akhlak dan akidah( nasihat mufti pun tak dgr) parti yg konon nyer memperjuang kan melayu....

apa melayu dapat skang??? kaya??? ade rumah besar??? tu semua ade tapi hanya pada org2 umno dan kroni2 sahaja...melayu yg lain??? ade lah umah setinggan tu pun dah dirobohkan umah nyer (kes di johor)...tu ke parti memperjuang kan melayu???

aku ulang..... umno ke parti memperjuangkan melayu????

kouta DEB untuk org melayu sebanyak 30% pun tak lepas2 lagi, dah berapa tahun dilaksanakan???

tu ke perjuangkan melayu!!!!

phhuuiiiihhhh....

anakkancil said...

Tak tau la appa macha...makan ke idak ke tak tau le teman...tapi dok mengiakan sebelah umno tu was-was juga teman rasenya....nak kata udah makan nanti fitnah namanya...tanya bang mie le...udah makan ke belum bang mie oii...Isi borang la bang mie oi....

bUnGa mElaTi said...

isi jgn tak isi....

di pilih...dipilih....dipilih...

anakkancil said...

ada lagi kau bunga melati...tak korje ke....kau pos kat bang mie borang satu....rase rase teman dah terbuka hati tu cuma malu nak minta je...ngantor le...isi le bang mie...kaunter kami buka 24 jam utk bang mie ....

bUnGa mElaTi said...
This comment has been removed by the author.
bUnGa mElaTi said...

ada lagi ni, korje... mmg korje... ni sambil2 korjer tu yg sambil2 tulis tu kat siasah ni...

abg mie malu?? biar btol... aku rase dulu dia tak tahu malu sebab sokong umNO lagi...skang malu plak..takper2...kang anakkancil ko sms jer alamat abg mie pada aku..biar aku pos kan jer... untuk abg mie...apa saja untuk ko... aku rela buat...

anakkancil said...

Bang mie...la dah tidoo...bagi pak lah sorang tidoo udah laa...bagi alamat...nak ngantor borang nie....nak guna pos laju ka... pos malaysia...tidoo dah bunga melati oii....kena penyakit pak lah la nie....geng tidooo

bUnGa mElaTi said...

ai... tak kan dah tido kot... awal lagi ni.. pak lost tu aku tak heran lah klu dia tido.. yerlah dah berumur dah tua, atok aku pun sebaya pak lost tido je lah keje nyer.. tapi klu abg mie yg tido susah lah, sape nak juangkan umNO???

takperlah kita tangguh lah dulu pas pemilihan umNO nnt, agak nyer dia penat berkempen tu...sian abg mie... tido yer... nak bantal mintak pak lost...dia ade byk...bawah meja dia pun ade...

anakkancil said...

tak dee dah bantai...kak jen dah sorok kan....sat gi pak lost asyik....maklum la pengantin baru...tapi berumur.....moga bahagialah pasangan mempelai tu.....

bUnGa mElaTi said...

biasa lah...tgk je mcm dah tua tapi nafsu bole tahan tu... klu tak takde lah kaya raya anak menantu pak lost... nafsu nak amik kekayaan negara...

tgk lah anak pak lost..kejap je dah jadi kaya raya siap masuk ranking asia lagi... sebab apa?? ade scomi.. scomi tu sape punye?? tya lah pada en zali dan bn@umno... klu tak tahu jgk... anggap je lah diorg dungu...

appa macha! said...

apa itu mempelai?

anakkancil said...

mempelai tu appa macha oi...pi kat pokok pelam lepah tu tgk buah pelam tu ade 2 diji pade 1 tangkai....mcm hat tu la...faham la no....haa..mcm bang mie dgn En zali kite tu....satu geng...tapi tu jante same jante tapi hok ni jante ngan tino...bang mie oi...
doh bangun ko belum......nak gisi
borang weh...ajok zali sama weh....

bUnGa mElaTi said...

itu scomi... syarikat yg dapat tender monorail dekat penang, u tahu ke kenape itu kerajaan pusat tak mahu bina monorail kat penang?? sebab penang itu DAP sudah amik... jadi klu bukak tender takut itu syarikat scomi tak dapat itu tender, klu penang BN pegang lagi itu tender kasi same scomi... itu menantu pak lost jgk lah.. selalu cakap 'beruk-beruk' di jalanan... hehehehe...

bUnGa mElaTi said...

abg mie tak bgn2 lagi ke anakkancil???

lena btol dia tido, aku ingat dia dah cukup kuota nak bertanding lah tu, tu yg lena semcm jer...

maklum lah dah penat melobi sane sini, sampai kusi terbang lah sampai buat aduan lah pasal politik wang... takpe2.. biar kan dia tido lagi.. kang dia dah bgn kita ajak dia isi borang, en zali dgn bn@umNO kita kene guide dia mcm mana nak isi, maklum lah diorg tu buta huruf...

anakkancil said...

betoi-betoi..ade ke negeja alif min nun wau...lepas tu jadi sarkis...pelik...pelik....kena masuk geng pak abu..alif ya nun ta alif...burung cikgu....yang satu lagi ...huruf M ....mungkin depa kut?

appa macha! said...

aney faham suda tapi sekrang aney punya kapla ada sikit pusing.

faizul hadi said...

Org2 pakatan rakyat semakin bersatu padu....
puak2 BE END pula semakin berpecah belah....ini sudah bagus...

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

anakkancil said...

Bae Mie gi mano bae Mie...Melobby tak habih lagi ke bae mie....Bae mie tak masuk pencalonan ke bae mie...bae mie oo...oo bae mie...meh le bersidang bae mie...oooi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...