Tuesday, October 21, 2008

Markas Tarbiyah PAS akan berfungsi semula

KUALA LUMPUR, 21 Okt: Mulai November ini, Pusat Tarbiyah PAS Taman Melewar akan dihidupkan sepenuhnya dengan kuliah-kuliah dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan merasmikannya pada 3 November ini.

Kuliah yang akan diadakan selepas solat Maghrib itu akan diadakan hampir setiap malam di Dewan Besar Datuk Fadzil Noor bermula tarikh tersebut.

Menurut jadual kuliah yang diedarkan oleh Lajnah Tarbiyah PAS, sepanjang November ini, sebanyak 20 kuliah akan diadakan di situ.

Ia membabitkan para guru dari PAS dan juga pengkuliah profesional dari luar.

Pada 3 November ini, bekas pensyarah Universiti Malaya yang kini adalah Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Dr Mahfudz Muhamad akan memberikan kuliah mengenai Qanun Jenayah Syariah.
Turut terlibat memberikan kuliah sepanjang bulan November adalah hampir 20 orang lagi guru yang memberikan kuliah untuk pelbagai topik dari aqidah sehinggalah muamalat.

Sejak berpindah ke pejabat baru di Jalan Raja Laut, bekas pejabat agung PAS itu dilihat sepi dan kosong dari aktiviti.

Ekoran itu, pelbagai kritikan dibuat terhadap PAS kerana membiarkan kemudahan yang sudah sedia ada dalam PAS itu.

Ekoran itu, Lajnah Tarbiyah PAS dikatakan diberi amanah untuk menghidupkannya dengan kelas-kelas pengajian secara yang sistematik.

Di samping itu, Siasah difahamkan, tanah milik PAS itu akan dibangunkan dengan bangunan-bangunan selepas ini di samping mengekalkan fungsinya sebagai markas tarbiyah.

9 comments:

bUnGa mElaTi said...

alhamdulillah....

klu ni terjadi syukur kepada Allah... moga2 kita akan beroleh rahmat....

abe MIE 'TERJAH' said...

officenya sebelah pusat pelacuran dan pondan...

jangan ada ahli PAS atau PKR lepas mesyuarat jumpa pondan dan pelacur pulak...

anwar ibrahim, perdana menteri malaysia tak digalakkan ke sana...

appa macha! said...

abe mie;
bulan puasa itu hari aney ada follow pemuda pas wilayah sahur sama pondan pondan lorong haji sana.
apa masalah kalu jumpa dengan itu pondan? ada dosa ka mau kasi sdar itu vorang..
dorang suma suka sama cara PR. tada pilih vorang punya.
kasi crita sikit sama aney..

appa macha! said...

aney ada jumpa pelacur & pondan2 sana. so, what is the f@#*ng wrong with that abe mie?
pelacur/pondan pown ada undi sama pr. dowrang pown takmau bn suda!

bUnGa mElaTi said...

abg mie...

tu beza nyer PR dgn BN... pondan atau apa pun ko gelar PR tetep datang dan jenguk, barulah kita dapat sedar kan diorg...

bkn nak mengelak mcm umNO... tapi dalam diam pergi langgan...

tu nama nyer hipokrit... tulis pakai otak bkn lutut abg mie...

firdaus said...

abe mie..
camne ko tau sebelah office tu ada pelacur n pondan?
oh..agak2 aku lah..ko yg langgan ke..pelik camne ko tau..
jengjengjeng......ops!terkantoi sudah!(mcm stacy af)..

hehe..

(firdaus-AMK-Johor)

anakkancil said...

tu la bagusnya opis sebelah pusat maksiat..boleh pi tarbiah kat depa...bang mie pakai celak dan bulu mata lepas tu pi dok kat sana...senang la kami nak tarbiah ...dah kena pada tempatnya...pas menegakkan hukum allah...utk pengetahuan semua dulu dewan sri mentaloon waktu pemerintahaan BN kedah digunakan utk majlis makan-makan tapi sejak pas ambil alih dewan itu digunakan utk mengaji ilmu agama Islam...alhamdulillah.(segala puji bagi allah)

appa macha! said...

kikiki firdaus..
aney pown ingat itu macam la..
itu amuno/bi'en cinta itu pelacuran punya. mulut saja cakap tamau, blakang diam diam pigi pelacuran sana.
itu rahim tamby chick pelacuran.
najibtuya & baginda punya razak pelacuran. pelacuran. azizan & saypool baukari blakang punya pelacuran.
amuno pelacuran punya parti dei..

p/s: itu DEB punya produk SOFIAH YUSOFF pown PELACURAN.

apa komen JIJAH? answer me in english please..

Mujahidah SMNS said...

alhamdulillah.. semoga bermanfaat untuk sekaliannya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...