Tuesday, October 21, 2008

200 ahli Umno sertai PAS di Masai

MASAI (JOHOR), 21 Okt: Tidak puashati dengan layanan dan sikap diskriminasi Umno yang berkuasa lebih 50 tahun, kira-kira 200 daripada 500 ahli Umno termasuk lapan ahli jawatankuasa cawangan Umno Kampung Baru Plentong Tengah, Masai telah mengisytiharkan keluar daripada parti itu dan menyertai PAS 19 Okotober lalu.

Mantan Ketua Pemuda Cawangan Umno kampung tersebut, Mohd Daud Mohd Isa telah menyerahkan borang keahlian kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada satu pertemuan yang diadakan di kampung tersebut. Tindakan tersebut tercetus, ekoran insiden perobohan rumah penduduk pada 16 Oktober lalu yang tidak mendapat simpati daripada Umno.

Sementara itu, Ketua Cawangan Umno yang sama, Sahari Mohd Sham telah menyerahkan memorandum kepada Presiden PAS untuk membawa isu perobohan rumah tersebut ke parlimen.

37 comments:

anonymous said...

21 October 2008

Tengku Razeligh,sertailah Pakatan Rakyat daripada disisih oleh UMNO...........

Setelah 65 bahagian bermesyuarat di mana terdapat empat atau lima bahagian yang diharap mencalonkan Tengku Razeligh(Ku Li) tidak menjadi kenyataan. Semuanya mencalonkan Mohd Najib Razak. Nampaknya Najib akan menang tanpa bertanding.

Bukankah satu masa dulu Mahathir berjanji untuk menyokong Ku Li bagi menjatuhkan Pat Lah? Malah Mahathir pernah bercadang agar Ku Li beregu dengan Muhyiddin untuk mencabar Pat Lah.

Nampaknya bila Pat Lah bersetuju dengan plan peralihan kuasa pada Mac 2009 nanti,Mahathir beralih angin dan menyatakan sokongannya kepada Najib tiba-tiba.Kunjungan Mahathir ke rumah Ku Li semasa majlis berbuka puasa bukan bermaksud Mahatahir bersama Razaleigh.Nampak gaya Ku Li sudah kena tipu dengan Mahathir hidup-hidup sekali lagi.

Apa pilihan yang Ku Li ada sekarang? Kalau Ku Li kekal dalam UMNO, pastikah Najib akan melantiknya sebagai salah seorang ahli dalam majlis "Council of Presidential Advisors" yang di war-warkan itu? Tambah-tambah lagi bila Mahathir sendiri akan mempengerusikan majlis tersebut. Kalau Ku Li sanggup menjadi ahli dalam majlis tersebut mungkin Ku Li berperanan setakat batang tiang yang dipacak sebagai perhiasan saja.

Kalau Ku Li masih berminat untuk memberi sumbangan kepada proses pembangunan dan perubahan sosial negara Malaysia, Ku Li boleh berbuat demikian dengan memberi sokongan kepada Anwar dan Pakatan Rakyatnya untuk membentuk sebuah kerajaan baru. Ku Li tidak semestinya menyertai Pakatan Rakyat,tetapi sekadar membawa bersama-samanya wakil BN/UMNO yang taksub dengannya untuk menyokong Pakatan Rakyat dalam usahanya untuk menjatuhkan gomen Pat Lah yang lembab itu.

Anwar dan Ku Li boleh "workout a deal" iaitu mungkin selama 2 tahun pertama ini Ku Li jadi PM sementara Anwar akan mengukuhkan dan memperkasakan lagi Pakatan Rakyatnya serta juga menyelesaikan masalah kes mahkamahnya. Dua tahun kemundian,sebelum pemilu ke-13(2012), lepas itu Anwar pula menjawat PM dan Ku Li boleh dilantik menjadi penasihat atau senior Minister kepada gomen PR tersebut.

Soal maruah tidak seharusnya timbul lagi,kerana Ku Li sendiri akur bahawa pemilihan untuk jawatan-jawatan dalam UMNO kini dihujani dengan wang ringgit berjuta-juta. Malah gomen Pat Lah dipalit dengan skandal rasuah dan penyalahan guna kuasa. Apakah rakyat masih sanggup melihat kawaq dan penyamun dengan tradisi menyamun khazanah negara berterusan di bawah Najib Tun Razak? Thats where you(Ku Li) can come in...........


Sementara itu diucapkan salam takziah buat keluarga Allahyarhamah Shamsiah Fakeh, seorang tokoh pejuang kemerdekaan yang terulung. Al-Fatihah.

amin.

dipetika dari: alditta.blogspot.com/

firdaus said...

mari mari!!!
jadikan 200 kepada 200,000 kemasukan ahli umNO!!!
xmustahil kan?
mereka telah membuka minda dan mentaliti mereka terhadap pembangkang..
alhamdulillah..
selamat datang ahli Baru..

(firdaus-AMK-Johor)

appa macha! said...

204 pasai lagi 4 awai awai kasi reject suda:
-zali
-jijah
-bn@amuno
-abe mie

bUnGa mElaTi said...

hehehehehe....

tapi en zali, jijah dan abg mie kire ok lah sebab diorg isi borang tapi kene reject sorg mamat pencacai umno ni iaitu bn@umno bkn sebab kene reject, dia di tolak sebab tak tahu nak isi, maklum lah otak budak darjah satu, sape lagi klu bkn bn@umno...

budak dungu...

bn@umno said...

hahahha lucu betul aku tegok ahli umno sertai pas.tapi takpa hanya 200 orang je ape yg nak ditakutkan bukannya boleh jejaskan undi pun nak dibandingkan berjuta orang kat johor tu.alah setakat 200 yg keluar sedangkan beribu yg sedang tunggu masuk BN, jadi ape yg perlu diherankan.

anonymous said...

UMNO menunggu masa untuk mati.

Harapan UMNO untuk memerintah bergantung kepada sokongan kaum 'pendatang' dari BN.

Kini, kaum 'pendatang' ini sudah tinggal kan BN. Yg tinggal dlm BN itu cuma pemimpin2 dan pencacai2 nye yg ada kepintingan diri sahaja.

UMNO parti orang melayu, malang nye orang melayu itu sendiri sudah tinggal kan UMNO. Ada yg menyokong PAS dan PKR.

Contoh terbaik selepas PRU12 yg hampir menumbangkan kerajaan BN/UMNO ialah P Pauh. Ujian ini telah membukti kan bahawa rakyat sudah meluat dgn kerajaan BN/UMNO.

Keadaan ini makin bertambah parah kerada dalaman UMNO yg sedang bercakaran berebut kuasa. Ahli2/penyokong UMNO makin bertambah bosan dgn telatah pemimpin2 dan pencacai2 UMNO ini.

Oleh kerana UMNO sudah terbelah dua - 'UMNO TDM' dan 'UMNO DSAAB', selepas tamat pemilihan nanti, kumpulah yg kalah pasti tidak puas hati. Maka bertambah ramai lagi melayu yg akan tinggal kan UMNO.

Kaum2 'bukan melayu' di Sabah dan Sarawak juga sudah mula sedar dan sudah mula tidak suka pada UMNO.

Wahai! pencacai2 UMNO, anda jangan buat2 tidak sedar perkara ini, yg akan menimpa UMNO pada PRU13 nanti. Bersedia lah untuk mempertahankan diri.

nalapambu said...

Nalapambu mau daftar jadi ahli PAS, bole ka?

blues untuk rakyat said...

ada beribu nak masuk BN...?


ho...ho...ho....ho...ho....

gelinyeeeeeee....

abe MIE 'TERJAH' said...

dalam gambar ada 7,8 orang saja...

yang lain2 borang hantu ke?

appa macha! said...

marri nala marri
aney bole kasi borang ahli kelab pnyokong PAS. ini pru13 n9, pahang, perlis amuno tada slamat lagi. johor bocor suda. jijah, abe mie, zali sama itu amuno@bi'en kasi transfer batu putih sana diam diam duduk.

appa macha! said...

hihihi bunga melati..
slamat hari raya
ada bikin open hos ka?

anonymous said...

21 October 2008

UMNO UNTUK DILELONG ?

Datuk Rais Yatim hari ini secara sinis mencadangkan agar jawatan Umno dibuat secara tender. Sesiapa yang banyak duit boleh kemuka tender untuk mendapat jawatan yang dipertandingkan. Beliau berkata demikian kerana telah muak dengan gejala rasuah dan lobi melobi yang berlaku dalam Umno.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1021&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_28.htm

Cadangan baik juga tu…macam mana kalau tender tak laku ? Mungkin ada pula cadangan bukan sahaja jawatan dalam Umno ditender tetapi dengan Umno dan pemimpin-pemimpinnya sekali dilelong. Agak-agaknya ada tak yang berminat ?Rasanya mungkin ramai yang tak setuju tetapi tak mustahil lebih-lebih lagi dalam keadaan Umno yang makin tenat.Apabila Umno sudah hilang kuasa, taring telah dicabut dan sumber kewangan semakin terhad pada masa itu tak ada siapa lagi nak bersama dengan Umno. Masa itu mungkin jawatan dalam Umno terpaksa dilelong kerana tidak ada lagi yang berminat.
Posted by angkasanuri at 10/21/2008 09:39:00 PM

bUnGa mElaTi said...

hehehehe.....

ada bikin open house, nanti aku jemput lu datang... takde hal lah klu nak dtg, bawak lah bn@umno sekali... nak gak dgr citer ade org PR beribu ribu nak masuk umNO...

beribu-ribu????

uwweeekkkk.... loya tekak aku...

firdaus said...

Bee End kata..
"setakat 200 org ape nak diherankan.."
-ada ko tau ?
lebih 2000 org MCA serah borang daftar pada DSAI di dewan di S.Alam?ada ko tau?ada?ya teruskanlah perangai endah tak endah ko tu..lambat laun akan jadi ramai yg masuk PR..ada ke beribu org PR masuk Bee End?ada ke?hehe

Abe mie kata..
"dalam gambar ada 7,8 orang saja...

yang lain2 borang hantu ke?"
-lah nape dungu sangat..muat ke gambar letak lebih 200org dalam satu gambar bersaiz kecil dalam laporan siasah ni?xkkanlah lebih 200org tiap2 sorang pegang dan hantar borang register?apa guna wakil dia?kan ketua BHG dan CWGN diorang yg hantar..
apelah..otak ada akai tadak!!

(firdaus-AMK-PKR-Johor)

anakkancil said...

Ada gambaq 7,8 orang tu bang mie oi sebabnya kamera tu kecil...tak muat nak masuk ramai-ramai dlm kamera tu..lainkalikami bawa kemera besaq nak bagi bang mie terkejut biaq demam macam aji bakhil...tapi kalau cikgu murni(puteri umno le) mai...dan dan demam bang mie... kebah.

bUnGa mElaTi said...

bukan lah... agak nyer gambar abg mie ade kat situ klu letak yg full, tu yg letak gambar 7 8 org jer... silap kang abg mie malu gambar dia ade mase serah borang tu.... hehehehehe.... maklum lah abg mie kan pemalu org nyer(geli aku) malu nak ngaku dia dah join PR.....

abe MIE 'TERJAH' said...

ramai ahli PAS yea....

dulu keluar UMNO masuk PKR..kini keluar PKR masuk PAS..orang sama macam dalam blog nie

bUnGa mElaTi said...

tak kisah lah abg mie diorg nak masuk mana2 janji jgn jadi dungu masuk umNO...

tak kisah sebab semua tu parti rakyat...bkn mcm umNO parti untuk kroni dan anak menetu sahaja....

abg mie tak isi borang ke?? bkn masuk pas atau pkr tapi masuk MIC...ok tak??

appa macha! said...

abe mie masuk PR suda?

aney mau bikin kunduri kusyukuran.
Allah buka suda dia punya hati. itu cahaya keinsafan masuk suda.
aney gumbira.

bUnGa mElaTi said...

bertuah lah abg mie klu masuk PR... dia kan pegang pada slogan

'DULU, KINI DAN SELAMANYER....'
umNO...

ni untuk org yg tak merdeka boleh lah

appa macha...klu lu mau buat kenduri panggil sama saya...saya pun mau ikut jugak... jgn lupa...

anakkancil said...

Biasa la tukar pati bang mie oi...asalkan jangan masuk umno je dah la...Isi borang bang mie...

bUnGa mElaTi said...

ntah... abg mie duk sibuk provok org2 PKR kuar masuk PAS, org DAP masuk PKR....tu sumer tak penting...yg penting bkn masuk umNO abg mie oi!!!

dulu boleh lah... skang tidak lagi, org dah boleh berfikir... dah matang... abg mie je yg tak matang2 lagi(walaupun dah akil baligh)...

kita negara demokrasi bkn negara untuk anak menantu atau sanak saudara... yg tak btol kita sanggah yg btol kita ikut...

marilah kita ramai2 masuk PAKATAN RAKYAT....

appa macha! said...

boley boley.. kenduri punya jam aney musti panggey suma vorang mari. tada kira mlayu ka india ka cina ka.
erm.. nalapambu lu deepavali bikin la open hos. sini bologers suma mau pigi awak punya ruma!

aney sangat mau jumpa sama itu abe mie - dia musti pake superman punya baju mari. kekeke

bUnGa mElaTi said...

abg mie pakai baju superman???

klu itu mcam saya mau dtg jugak mau tgk abg mie pakai baju superman... sebab itu seluar superman ade pelik sikit, pakai suar dalam kat luar..mesti lawak tgk abg mie pakai... ntah2 dia tak pakai suar... pakai kain pelikat, maklum lah kan tgk pemilihan ni.. mesti byk dia dapat kain pelikat... umNO kan biasalah appa macha...tra heran itu politik wang....

anakkancil said...

Dey..open house buat kalu...jangan lupa anakkancil sama...itu bang mie pakai baju superman kalu...anak kancil pakai spiderman...mau kasi borang ahli sama bang mie la...kasi join pakatan...muruku jgn lupa aa...itu muruku sama mcm ketupat la...ketupat kena makan sama rendang baru pedas..muruku makan saja sudah pedas mari..Happy depavali..

appa macha! said...

itu spiderman punya baju aney suda pakey la. itu gambar kasi tengok baik baik la. kikiki.
bukan aney punya ruma mau open.. itu nalapambu punya ruma juga.
happy deepavali nalapambu!

appa macha! said...

abe mie pakey itu baju superman+kain pulikat ka? ayooo kadavaley..
sikit hari dapat titel "Dato" la abe mie surpa itu dato' saruk khan.

bUnGa mElaTi said...

hahahaha... bkn apa appa macha...
itu abg mie sebenanyer sudah lama dapat dato' tapi dia baik bg itu saruk khan dulu sebab itu saruk khan sudah berlakon dalam negeri melaka..itu abg mie berlakon dalam cd saje..bkn filem,itu pun klu lu mau tgk itu lakonan abg mie itu tajuk ialah 'PENCACAI umNO YG TERLAMPAU'.itu jalan chow kit sane ade byk...

appa macha! said...

hahahaha hohohohoho kikikikiki
surpa itu SoiLex punya cd ka?
hohohohoho ammaaaaa...

anakkancil said...

Itu mcm appa macha sudah pakei spiderman..anakkancil mau pinjam sama zul yahya la...papaya man..kasi bang mie kucut purut la...mau isi ka tara mau...kasi tunjuk lengan ada ketul-ketul sikit..hi.hi.hi...bae mie...udah bangun ke belum....oi bae mie...

bUnGa mElaTi said...

itu en zali sudah bgn lah...

tadi dia bgtahu itu shahrir samad sudah mahu kaji mahu kasi turun harga barang...

anakkancil said...

En zali...suruh sharil samad kaji pakai teleskop bintang...nampak jauh sikit....sikit-sikit kaji ...dey berapa banyak kaji daaa....

appa macha! said...

ungko vorang suma mana duduk ha?
aney mau belanja tey tarik sama ungko vorang... mari lepak minum minum sama aney. sini lavan lavan tada guna juga, jari aney sakit suda taip patuk patuk surpa ayam juga.

anakkancil said...

Appa macha...they worang sudah pindah pigi sana punya tajuk Tanah Runtuh...panas..panas...mau minum teh tarik sikit jam lagi laa...belom masuk waktu sewilayah la..posa ganti daa..anakkancil banyak makan pucuk muda waktu kecil
he..he..he...

appa macha! said...

ya ya
posa musti ganti jangan jadi surpa amuno punya pemimpin. posa punya jam bikin lawatan pigi taiwan hongkong sana. chait... sambil selam kalu ayer satu gelen telan.

MOHD AFIQ said...

Aku sebagai anak Johor amatlah berbesar hati mendengarnya, semoga seluruh rakyat Johor terbuka pintu hatinya dalam menilai di antara yg hak dgn yg batil,.

epiblog said...

alhamdulillah,kembali jua ke jalan yang benar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...