Friday, October 17, 2008

Mahathir kuasai Umno semula?

KUALA LUMPUR, 16 Okt: Selepas satu minggu berlalu, trend pencalonan para pimpinan Umno kelihatan menjurus kepada penguasaan semula bekas presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap parti Melayu itu.

Ia dibayangkan melalui pencalonan yang diterima oleh calon-calon yang dikira mendapat sokongan Mahathir termasuklah Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak (presiden), Tan Seri Muhyidin Yassin (timbalan presiden) dan anak beliau Mukhriz Mahathir (ketua pemuda).

Calon yang tidak mendapat sokongan beliau pula tidak mendapat pencalonan yang menggalakkan apatah lagi calon yang disifatkan oleh beliau sebagai 'pak lawak'.
Calon yang disifatkan pak lawak oleh Mahathir adalah calon timbalan presiden selain dari Muhyidin.

Antaranya, Datuk Seri Muhd Ali Rustam, Tan Sri Muhamad Haji Mohd Taib dan Datuk Nur Jazlan Mohamad.

Sehingga kini, hanya Najib yang mendapat mendapat pencalonan untuk menjadi presiden manakala Muhyidin meninggalkan jauh calon-calon lain untuk jawatan timbalan presiden.
Najib mendapat 29 pencalonan untuk presiden manakala Muhyidin mendapat 24 pencalonan untuk timbalan presiden meninggalkan saingan terdekatnya, Mohd Ali Rustam yang hanya mendapat 3 pencalonan.

Pencalonan yang diterima Najib ini bertentangan dengan serangan yang dibuat terhadap beliau. Antaranya berkaitan dengan pembelian 18 buah helikopter daripada Eurocopter yang menimbulkan pelbagai kontroversi.

Sebelum ini, Najib dikaitkan dengan kematian wanita Monggolia, Altantuya Shaariibuu, pembelian Bank International Indonesia oleh Maybank dan juga penganugerahan projek jalurlebar laju (high speed broadband) kepada TM tanpa tender.

Berbandiong Najib, calon popular untuk jawatan ketua pemuda iaitu Khary Jamaludin Abu Bakar, anggota Parlimen Jelebu yang juga menantu perdana menteri tidak mendapat sokongan penuh bahkan tertinggal. Sebelum ini, Mahathir selalu sahaja menyerang menantu Datuk Seri Abdullah Badawi ini.

Sehingga kini (15 Oktober), anak Mahathir, Mukhriz mendapat 40 pencalonan berbanding dengan Khairy yang hanya 19 pencalonan. Ini bermakna, Mukhriz sudah layak bertanding (39 pencalonan diperlukan).

Trend mengikut pencalonan setiap negeri juga menunjukkan Mukhriz mengusai sembilan negeri termasuklah Kedah (5 untuk Mukhriz, 1 untuk Khairy), Terengganu (1-0), (Sabah (6-3), Pahang (4-2), Melaka (1-0), Pulau Pinang (4-1), Perak (4-4), Johor (8-3), Negeri Sembilan (3-0), Selangor (3-1) dan hanya Kelantan yang dikuasai Khairy iaitu kesemua empat pencalonan kini diberikan kepada beliau.

53 comments:

bn@umno said...

syukurlah jika Dr M dapat berkuasa semula sekurang-kurangnya Dr M berkeupayaan menyelesaikan segala kepincangan di dalam BN.Diharap DSNTR dan Dr M dapat sama-sama berganding bahu bagi mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN dan sekaligus menyelamatkan negara drpd jatuh ke tangan PR.

bn@umno said...

dulu Umno amat kuat dibawah DR M dan diharap dgn campur tangan bekas PM itu sekurang-kurangnya ia dapat menguatkan semula Parti BN.jika boleh diharap DR M dapat mengembalikan semula kegemilangan BN semasa pemerintahan Dr M yg lepas.

bUnGa mElaTi said...

aoa komen ko ni....

sebelum ni duk kutuk tun M..skang puji mlangit...ko tak ingat ke apa yg ko tulis???

dasar BN cakap putar belit..kejap A kejap B...apa ko ni take pedirian...

penjilat lah katakan...

bUnGa mElaTi said...

bn@umno...

suke cakap ckp putar belit...
kejap puji kejap lagi kutuk..apa komen ko ni??? apa ko mengarut ni... ko cakap pusing2 lah....

ko pening ke?? ke ko hisab dadah pagi2 ni...

anonymous said...

Tun Dr M ’saiko’ Pak Lah
Dikirim pada Oktober 6, 2008 oleh editor

Ditanya andaiannya sama ada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan mengumumkan bertanding atau tidak jawatan Presiden sebelum 9 Oktober ini, Dr. Mahathir berkata, beliau tidak percaya selagi Abdullah belum membuat sebarang pengumuman.

Tun Dr M tidak yakin Pak Lah akan lepas jawatan Presiden Umno

Tun Dr M tidak yakin Pak Lah akan lepas jawatan Presiden Umno

“Saya dapati Pak Lah ini suka berdolak-dalih. Selagi beliau belum buat pengumuman, saya tak percaya.

“Macam-macam beliau janji, semuanya beliau tak tunaikan janji,” kata beliau pada majlis rumah terbukanya sempena Aidilfitri di kediamannya The Mines Resort City di sini, hari ini..

Dr M buat macamtu mungkin nak ’saiko’ Pak Lah supaya Dr M dapat melihat Pak Lah jatuh dalam pertandingan mempertahankan jawatan Presiden.

Barangkali inilah nasihat terakhir Dr m kepada Pak Lah. Sebelum ini sudah banyak nasihat-nasihat atau pandangan Dr M tidak dipedulikan oleh Pak Lah sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno.

Jika nasihat ini diterima Perdana Menteri, barangkali inilah nasihat kedua Dr M kepada Perdana Menteri yang diterima. Nasihat pertama Dr M kepada Pak Lah dulu ketika Pak Lah nak memilih Timbalannya.

Apa-apapun inilah ’saiko’ Dr M kepada Pak Lah. Dr M gemar sangat ’saiko’ atau cakap perli-perli. Pak Lah kajilah. Dengarlah pandangan Isteri dan anak-anak termasuk menantu sekali sebelum buat keputusan. Jangan dengar pandangan orang lain.

Pak lah kena fikir juga nasib anak-anak termasuk menantu yang akan bertanding jawatan Ketua Pergerakan Pemuda. Menantu yang sering ‘angkat bakul sendiri’ akan memerangkap mertuanya jika Pak Lah jadi bertanding. Ini bererti kedua-dua ‘bapa dan menantu’ atau menantu akan tewas atau salah satu akan tewas.

Fikir-fikirkan lah. Dr M nak lihat Pak Lah jadi ‘kain buruk’.

Difailkan dalam: Dr M, PM, Politik, Presiden Umno

Dipetik dari:http://jiwokelate.wordpress.com

putra revolusi said...

Si-Luncai terjun dengan labu-labunya
biarkan...biarkan!!

Si-Luncai terjun dengan labu-labunya
biarkan...biarkan!!

UMNO dengan perhimpunannya
biarkan...biarkan!!

UMNO dengan perhimpunannya
biarkan...biarkan!!

UMNO bakal tenggelam
biarkan...biarkan!!

UMNO tenggelam
UMNO syok sendiri
biarkan...biarkan!!

anonymous said...

Tun Dr M bersama Bloggers
Dikirim pada Ogos 16, 2007 oleh editor

Tun Dr Mahathir Mohamad menyeru supaya orang Melayu tidak lagi memberi sokongan padu kepada kepimpinan negara hari ini yang disifatkan telah banyak melakukan kerosakan dan yang membiarkan amalan rasuah berleluasa mutakhir ini.

“Bila menang besar, pemimpin akan kata ini semua kerana mereka dan mereka akan bermegah dengan kemenangan itu.

“Melihat kepada pentadbiran negara yang terlalu lemah dengan amalan rasuah cukup membarah, rakyat pula mudah dibeli dengan hanya nilai suapan RM200 ia hanya akan menjurus kepada kemusnahan negara ini (membahayakan negara),” katanya dalam Majlis Prihatin Malaysia (PRIMA) di Yayasan Kepimpinan Perdana yang dihadiri oleh oleh lebih 200 bloggers.

“Orang Melayu dia undi Umno tanpa sebab, kalau letak tongkol kayu pun sebagai calon Umno, mereka akan pangkah dan Umno akan menang. Berbeza dengan orang Cina orang Cina ada perkiraan untuk menyokong mana-mana parti,” katanya sinis.

“Orang Cina dia buat penilaian, tak semesti ahli MCA akan undi MCA dan tidak semestinya ahli DAP akan undi DAP, begitu juga Gerakan. Itu sebab kita tengok macam di Pulau Pinang, ada kalanya MCA memang, ada kalanya DAP menang dan ada kalanya Gerakan menang kerana orang Cina akan menilai undi untuk agenda mereka,” katanya.

Sementara itu beliau juga membuat kenyataan sinis memperli Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaludin yang disifatkan sebagai seorang yang ditaktor.

Kenyataan itu dibuat setelah seorang hadirin bertanya, benarkah ada persamaan yang dibuat oleh seorang penulis akhbar berbahasa Inggeris bahawa sikap Dr Mahathir sama dengan Khairy.

“Saya dulu dituduh sebagai diktator dan macam-macam lagi, jadi kalau nak samakan Khairy dengan saya, ialah, tetapi saya bukan diktakor kerana saya dalam membuat keputusan boleh mengubah semula keputusan setelah ada orang yang menasihati saya,” katanya sinis.

Dipetik dari:
http://jiwokelate.wordpress.com

blues untuk rakyat said...

BIASA LAAA....

lepas ni boleh la BODEK najib pulak....

dapat la lagi projek baru lagi....

lepas tu kutuk NAJIB....

bodek MAHYUDDIN YASIN pulak....

dapat lagi PROJEK....

lepas tu kutuk MAHYUDDIN....

BODEK hishamuddin pulak....

dapat pulak anak2 projek...


TAK GITU.....

bUnGa mElaTi said...

umno yg korup....

politik wang dianggap bkn rasuah....

di tangkap??hukuman gantung keahlian...

habis hukuman??? masuk bertanding lagi...

menang??? dapat lah projek....

apa jadi pada en zali???? dapat lah dia sehelai dua kain pelikat bagi pada bapak nyer pakai....

kui...kui...

bn@umno said...

bunga melati

aku kutuk Dr M dulu pun pasal dia telah mengkhianati parti BN yg amat aku sanjungi dan hormati. aku sokong Dr M sekarang pasal beliau dah balik ke pangkal jalan dan nak menyertai semula Umno bagi membantu mengembalikan semula kekuatan Umno.orang yg buat kebaikan mestilah kita sokong.

anonymous said...

Friday, October 17, 2008

UMNO jatuh bodoh bila Gerakan kritik Melayu

Bila Gerakan, melalui Datuk Tan Lian Hoe, persoal asal usul Melayu ... UMNO tak cakap sepatah. Kerana Gerakan adalah gang sama, parti samseng yang sama.

Lalu serangan UMNO terhadap YB Teressa Kok ikhlas atau satu lagi cerpen ciptaan UMNO?

Semuanya kerana politik. Gadai bangsa, gadai negara. Yang penting UMNO kaya.

at 8:16 AM
Labels: perkauman

dipetik dari: http://umnomore.blogspot.com

bUnGa mElaTi said...

bn@umno

yer lah perumpamaan same lah mcm ko ludah ke langit jatuh atas muka ko sendiri... dungu...

patut nyer dulu bkn di caci di kutuk tapi biarkan saje atau diamkan, same lah mcm ezam.... ade ke org kutuk ezam??? mungkin dia lebih selesa di UMNO... biarkan, klu dia dah sedar nnt dia tahu lah...

bknmain kutuk pastu tarik balik...tu yg tak btol..dungu btol lah ko ni bn@umno...

anonymous said...

Blogger bn@umno said...

bunga melati

aku kutuk Dr M dulu pun pasal dia telah mengkhianati parti BN yg amat aku sanjungi dan hormati. aku sokong Dr M sekarang pasal beliau dah balik ke pangkal jalan dan nak menyertai semula Umno bagi membantu mengembalikan semula kekuatan Umno.orang yg buat kebaikan mestilah kita sokong.


October 16, 2008 8:36 PM

Kah! kah! kah!,

Bodih punya 'bn@umno', langsung tara akal punya orang!

Itu le yg di namakan
"sokong UMNO membabi buta".

bUnGa mElaTi said...

bn@umno....

yg jadi pemimpin kaya raya dgn projek... yg ade jawatan pun dapatlah projek kelas F...

penjilat2 umno mcm ko apa ko dapat?? naikkan bangsa melayu??? tegak kan syiar islam??? takde pun...ade je lagi ISA...

apa yg ko dapat???

'kain pelikat pemberian ketua cawangan'... tu nak di banggakan???

dungu...

bn@umno said...

bunga melati

aku setia kepada Umno kerana bagi aku HANYA UMNO satu-satunya parti yg boleh menjaga kepentingan hak orang melayu di malaysia.TANPA UMNO, ORANG-ORANG MELAYU AKAN TERUS MUNDUR DAN KETINGGALAN.orang yg bangang je yg membangkang perjuangan Umno yg murni dan terpuji ni.

blues untuk rakyat said...

orang yang sokong UMNo je yang bangang kot....

kuota 30% DEB untuk orang melayu pon masih belum lepas....

da 50 tahun da....

melayu masih berniaga kat pasar malam lagi...

melayu masih ramai sewa rumah orang cina... tak mampu beli rumah sendiri.....


da 50 tahun da....

nalapambu said...

Tidak lama lagi kita akan menyaksikan peperangan di antara UMNO TDM Vs UMNO DSAAB.

Peperangan ini akan berakhir bila ke dua2 pehak hancur lebur.

Nampak nye bale tentera dari puak TDM lebih meneyerlah kerana mempunyai 'ketua panglima perang' yg lebih tua dan banyak pengalaman.

Pencacai2 UMNO yg dulu nye 'kaki ampu bodek serta cium bontot' DSAAB sudah mula berpaling tadah.

Itu lah sikap UMNO dari dulu, kini dan selama2 nye.

Kita sama2 tunggu, kaum UMNO yg kecewa dan tidak puas hati akan berhijrah beramai2 keluar meninggal kan UMNO tidak lama lagi.

Yang menang jadi arang, yg kalah akan jadi abu.

bUnGa mElaTi said...

memperjuang kan bangsa melayu???? phuiihh... cakap main sedap je.. apa yg ko cakap UMNO memperjuang kan bangsa melayu...aku lebih suke org memperjuang kan ISLAM... UMNO ni nama jer islam...tapi btol ke ikut syariat islam???

ko bangga...aduh org dah boleh berpikir lah, setakat kroni jer yg maju ko nak bangga??? ko dapat projek agak nyer kot tu yg ko kata umno perjuangkan bangsa melayu...

otak ko ni mmg dah buta tak nampak apa yg umno buat... perjuangkan bangsa melayu konon nyer, walhal ropak duit rakyat umtuk bangsa melayu tapi kroni2 jer yg kaya, yg mengundi selam 50 tahun apa dapat???

tetap mcm tu jugak... dungu...

anjar said...
This comment has been removed by the author.
TokbatinSenoi said...

nalapambu said...
Yang menang jadi arang, yg kalah akan jadi abu

Hoh! memang betul tu!!!. Ta' semua orang faham filosofi ni. 'FOLOSOFI SAMPAH'.

Kalu korang faham, dah tentu korang ta' merghoyan, meghapu, meghepek, meracun minda2.

bUnGa mElaTi said...

wahai en bn@umno....

dulu..boleh lah klu dulu kita ikut same dalam perjuangan umno sebab dalam umno dulu tak mcm sekarang...

sekarang lain...umno skang pun dah lain, pentingkan kroni2 untuk memenuhi 'tembolok' masing2... ade jawatan ade lah projek dapat.... bila dah dapat kaya lah apa lagi...

tu yg ko kata perjuangkan umno..kita nak umno sedar bkn selama lamanyer umno nak memerintah, klu dah asik salah guna kuasa jer, kita bosan... kita dah merdeka, org sumer boleh berfikir...

hanya org mcm ko jer yg jadi kan umno ni sebagai parti warisan...tak nak berubah walaupun dah jelas dan nyata diorg ni salah guna kuasa...

nanti bila ku tulisa mcm ni ko mesti tya aku mana data2 yg salah guna kuasa..malas aku nak bagi sebab bila ku bg ko jawab lain...

org dah terbuka minda untuk berubah... ni takde jawatan PM boleh plak di warisi mcm past2 batton jer...gile ke apa... suke2 plak past jawatan PM...

takper klu tak 16 sept. tak jadi lain hari ade lagi... sifat putus asa tu takde dalam kamus org yg nak menegak kan kebenaran....

mase akan membuktikan... amin...

anjar said...

bn@umno...

dulu kau puja Tun Madej, dia letak jawatan kau hina dia, kau puja pulah Abbodohlah sebab dia berkuasa, sekarang bila Abbodohlah dan di hujung hayat kekuasan, kau puja pulak najis dan kroninya termasuk Tun Madej. langsung kau tak bela Abbodohlah dengan anak hantunya.

kau sebenarnya bukan setia pada umno tapi setia pada siapa yang berkuasa dan beri kau projek, tak mustahil kau akan menjilat DSAI pulak kalau dia berkuasa dan tidak keterlaluan juga kau akan jilat bontot yahudi/Amerika kalau ditakdirkan mereka yang berkuasa di Malaysia ni, maklumlah puak umno ni depan rakyat je kutuk yahudi/Amerika tapi dalam masa sama begitu mengagung2 yahudi/Amerika.

kau sebenarnya mana ada prinsip perjuangan, prinsip kau sapa boleh bagi kenyang perut, makan sampai tak abis kau akan sokong tanpa peduli nasib org lain, halal haram lain cerita, lepas kau sudah, org lain pandai, pentingkan diri sendiri.

aku tak pernah nak sokong parti tapi aku sokong prinsip perjuangan, sapa yang dapat memertabatkan agama dan memberi keadilan serta hak kepada rakyat aku sokong, waima PAS sekalipun akan aku tentang kalau mereka lari dari prinsip perjuangan Islam sebenar.

rasanya kalau aku macam kau dah lama aku berenti keja, tangkap projek, (hari2 hari minggu, bila2 masa boleh main golf) tak pun sekarang ni kalau tak naib canselor pun jawatan dekan atau pensyarah kanan dalam tangan agaknye, tapi aku tak nak sebab rasanya bukan hak aku lagi, banyak lagi yang layak. Aku jadi tukang kebun pun jadilah asal rezeki berkat

Allah benci kepada org yang bermuka2, sudahlah harta dunia tak bawak kemana, lebih2 70 tahun kau dapat merasa lepas tu tinggal, kau bawak kain putih je nak balut badan, berapa duit je nak beli, cari setakat perlu untuk bekalan dunia sudahla, lain simpan untuk ahirat, jangan nanti kat ahirat kena ganti balik sebab ambil hak org kat dunia ni, berat tu.

bUnGa mElaTi said...

biase lah tu anjar....

org mcm bn@umno ni tak pernah nak bukak kan minda, kami sokong parti yg ade prinsip perjuangan islam..bkn lah kata aku ni alim ulamak...

kadang2 manusia ni ade silap dan salah bkn semua nyer sempurna, tapi pemimpin umno ni riak dan tak nak berubah...nak kumpul harta melalui kuasa jer...

tak kan ko tak nampak bn@umno...klu kata ko bodo ko marah kata ko dungu pun ko marah..tapi berpijak lah di bumi yg nyata... mungkin ko same mcm org dalam umno agak nyer sebab tu apa pemimpin ko buat ko kata bagus, baik... apa lah rendah sgt tahap pemikiran ko... pikir lah sikit....

yg aku pelik 'ali rustam' menyokong anugerah datok yg di berikan pada SRK... pelik lah, org mcm ko pun iya kan saje...apa kenpentingan yg dia dah buat dalam negara kita???

setakat berlakon kat melaka tahun 2001 trus dapat datok... gile lah 'ali rustam' dah tu ade hati nak jadi pemimpin tinggi...siap ade pencalonan lagi, geli aku tgk...

gelaran tu baik bg pada pengarah filem tu, baru adil, SRK tu pelakon, klu pengarah cakap nak buat kat tempat lain pun SRK kene ikut... tak adil lah klu pelakon je yg dapat.dah bagi tak hadir plak.... tu yg ko sokong bn@umno...

dasar korup nyer parti...

sedih aku mengenangkan ko yg dungu...

anjar said...

Melati...

sebenarnya masih terdapat segelintir mereka yang ikhlas mempertahankan umno atas prinsip yang diperjuangkan, namun mereka ini tidak dapat melangkah lebih jauh macam pak gard bekas SB pencen yang suka mintak aku belanja tu, lebih2 ajk cawangan je.

mereka ni memang tak dapat apa2 sebab tak pandai nak jilat, kalau ada pun dapat bawa balik nasik bungkus lebih masa mesyuarat cawangan je untuk anak bini, itupun bukan main seronok lagi.

kalau macam bn@unmo ni rasanya tak mungkin, dia ni mesti tak lebih sebagai pencacai yang ada kepentingan je, bukan ikhlas nak sokong umno pun, kalau umno tak de kuasa jangan harap! sebut umno pun nak muntah, lebih pada kita penyokong PR pulak 'over' nya dia.

anjar said...

TERINGAT AKU PADA SUATU MASA

membaca komen2 bn@umno ni aku teringat sorang kawan di Perak, negeri dimana mak aku melahirkan seorang bayi comel yang cintakan keadilan (aku la tu, ha! puak bn/umno mesti buat poin nak kutuk org PR kononnya suka puji diri sendiri, aku saje je bagi poin sebab macam tak de poin je hujah2 org umno ni)

kawan aku ni sebelum PRU12 bukan main kempen untuk umno sebab dapat projek bersihkan parit dan dijanjikan duit pasang poster, sudahnya jatuh pokok manggis, seminggu tak keluar rumah, mengundi pun tidak.

lepas PRU12 umno kena penangan KO, Perak sudah tukar kerajaan, usahkan projek bersih parit, duit pasang poster dia pun dah kena kapur ngan ketua cawangan.

sekarangni bukan main lagi sokong PR, hidup mati dalam PR kononnya, macam org kg tak tahu, hinggakan masa YB Nizar datang tak sempat2 nak bersalam sampai tersepak kaki meja, seminggu lagi tak keluar rumah, kuku kaki tercabut.

macam ni lah perangai bn@umno dan pencacai yang banyak dalam umno, menyokong pihak yang hanya ada kuasa, menyokong demi kepentingan peribadi, tanpa mempedulikan siapa yang di sokong, asal masyyuukkkkk!

bUnGa mElaTi said...

agak nyer lah anjar yer....

tu yg tak kisah lanun ganti perompak asal kan masyukk....

mana lah tahu klu sokong lanun lagi masyuk dari sokong perompak dulu yer....bn@umno ni same jer... biarlah ade kes2 yg meragukan asal tetap menjanjikan wang yg lebih besar tak kire lah perompak atau lanun yg memerintah, janji masyukk....

perjuangkan melayu konon.... umah2 setinggan melayu di robohkan... mana lebih mulia kuil atau rumah2 setinggan melayu???? di selangor kecoh PR merobohkan kuil, tapi di johor nape korang tak bising??? tu rumah setinggan melayu... bangsa ko sendiri tapi di tindas!!!!

puiihhh... nak perjuangkan bangsa melayu konon!!!!!

bn@umno said...

anjar

eh eh macam mana pulak kau tau yg aku sokong Umno semata-mata kerana projek?kau silap tak semua penyokong umno sokong umno kerana projek.aku sokong umno kerana aku yakin umno dapat membela orang melayu.aku cukup heranlah dgn orang melayu dr PR ni sanggup menentang parti orang melayu iaitu UMNO sedangkan umnolah yg banyak membantu orang melayu di malaysia ni.ko tegok orang cina sokong parti MCA, orang india sokong MIC dan orang melayu MENENTANG UMNO.bukankah pelik namenya tu?aku yakin NASIB ORANG MELAYU TAK AKAN TERBELA JIKA PR YG MEMERINTAH NEGARA.

bUnGa mElaTi said...

bn@umno....

apa lah ko ni jgn lah bendul sgt... apa ko cakap ni, dalam BN pun ade 2 parti untuk org cine... bkn MCA je, ade parti gerakan... tu tak termasuk di sabah dan serawak.... untuk org india lagi byk..mcm2 parti pun ade... jdi saper yg rasist???

PKR semua ade melayu india cine.... tak kisah bangsa mana sumer ade.... di perkuatkan lagi dgn PAS dan DAP....
kita bkn bodo mcm ko atau dungu mcm ko main sokong jer, klu umno tu btol, memperjuangkan melayu, islam tak salah gune kuasa aku pun akan sokong umno, tapi ade ke mcm tu???

memang perjuangkan melayu tapi yg ade kepentingan sahaja dan kroni2 sahaja... keseluruhan habuk pun takde.. DEB pun tak sampai2 pun lagi peratusan nyer... dah 50 tahun bro!!!

apa yg ko nak banggakan umno ni... setinggan melayu di johor nape di robohkan bro!!! bila PR robohkan kuil ko bkn mainmenyalak lagi tapi bila robohkan umah setinggan melayu ko diam plak... diorg yg menghalang di tangkap... tu ke pembela nasib melayu!!!!

tepuk dada tya selara lah bro!!!!

bn@umno yg masih dungu....

bn@umno said...

bunga melati

kerajaan roboh rumah setinggan di Johor tu kerana untuk tujuan pembangunan.adakah untuk tujuan pembangunan pun salah ke?lagipun tahap kebersihan rumah setinggan ni amat teruk yg boleh mendatangkan berbagai-bagai penyakit kepada punghuninya. kerajaan malaysia pun pernah berkata yg kerajaan mahu menghapuskan semua rumah setinggan di malaysia bagi menyediakan rumah yg lebih selesa kepada penghuni rumah setinggan.keadaan sekitar rumah setinggan ni pun mmg tidak terurus sebab tu kerajaan robohkan rumah setinggan dan menyediakan rumah yg lebih selesa kepada penghuni rumah setinggan.itu pun salah ke?ini telah menunjukkan yg kerajaan BN prihatin dgn masalah rakyat.

bUnGa mElaTi said...

apalah bengap sgt ni bn@umno....

apa tujuan pembangunan, klu rakyat sengsara ngok!!! ko jgn amik mudah klu ade rumah setinggan di robohkan... ko tgk berita tv3 suku mmg lah dia kata mcm tu, fakta ko fakta yg ko tgk melalui media BN....

ko tgk ke gambaran sebenar mase tu, rumah yg diorg duk tu bkn mcm setinggan dulu2..umah yg serba lengkap bkn kongsi tandas, yg ko cakap tu zamn 80an boleh lah... ko yg buta berita tak tahu apa2, kot yer pun nak jadikan tempat tu tempat pembangunan biarlah bg dulu rumah untuk diorg pindah ni takde main roboh jer... diorg nak tinggal kat mana plak pas umah di robohkan, buat lah dulu tempat yg diorg nak duduk, ni main roboh jer...

gunelah otak, tu ke yg ko bangga ke?? perjuangkan melayu??? bangsa sendiri di tindas, di tangkap plak tu, klu ko pun tak kan nak tgk je umah kene roboh, mesti ko marah jugak kn, letak kan diri ko di tempat diorg...

pembangunan ke ade tender yg dah masyuk!!!!

biasa lah BN robohkan kuil bising tapi robohkan umah setinggan milik org melayu takpe, untuk tujuan pembangunan katanyer....

dungu..dungu...

bUnGa mElaTi said...

pembangunan tak salah bn@umno tapi biarlah kene caranyer. lain lah klu tempat tu takde sape2 yg duduk boleh lah trus buat kan ade rumah org kat situ,umah org melayu plak tu, bkn bangsa lain pun kan bangsa sendiri tu... kata perjuangkan bangsa melayu tapi gaya nyer mcm menindas bangsa sendiri bn@umno woi....

fikir lah..bkn tak boleh nak toloak ansur, tapi trus roboh jer, kita kan sesame bangsa, kot yer pun sediakn tempat yg diorg nak duduk...jangan jadi israel..main robohkan penempatan palestin...

kan same jer mcm israel... tapi yg beza nyer israel robohkan bangsa palestin bkn bangsa sendiri tak mcm BN robohkan tempat dan umah bangsa sendiri...

bn@umno said...

bunga melati

ko perlu ingat rumah setinggan di dirikan atas tanah kerajaan.Jadi kerajaan ada hak untuk mengambil semula tanah yg dimiliki oleh kerajaan.kalau ikut undang-undang, kerajaan mmg berhak merobohkan rumah setinggan kerana rumah setinggan dibina di atas tanah kerajaan.jadi isu kerajaan tidak menjaga kebajikan rakyat tidak timbul sama-sekali.sini aku nak tanya ko, habih kalau orang nak bina rumah di tanah ko, ko bagi ke sedangkan tanah tu milik ko?gunalah kepala hotak sikit bila nak komen, jgn jadi orang yg terencat bila berhujah.kalau teori yg mudah macam tu pun ko tak paham aku tak tahulah apa lagi yg perlu aku jelaskan.ngok betullah ko ni.

bUnGa mElaTi said...

tu memang lah aku tahu ko tak bg tahu pun aku dah lama tahu bodo...

memang lah kerajaan ade hak, boleh je robohkan bila2 mase yg kerajaan nak...tu memang btol bn@Umno, tapi kan tu atas budi bicara jugak, kita manusia bkn nyer robot, klu robot lain lah dah di programkan...

manusia di beri perasaan dan akal fikiran... jadi kita kan manusia ade sifat2 belas kasihan, bagilah mase dulu bn@umno...bkn nyer lama, kan tadi kata nak perjuangkan bangsa melayu??? jadi tu lah mase nyer, sediakan lah tempat dulu barulah robohka... tak boleh ke, nak kene robohkan jugak ke??

kan ade sifat belas kasihakn, ko tu guna otak bila berhujah bkn main hentam je... memang lah kerajaan ade hak sebab tu tanah kerajaan.

bn@umno said:

"jadi isu kerajaan tidak menjaga kebajikan rakyat tidak timbul sama-sekali"

apa ko merepak ni??? tak timbul?? kan mase tu rakyat tengah susah, rumah di robohkan... abis tu bila dirobohkan rakyat nak tgk je?? ko pun gelak kan lah sebab diorg bina di tananh kerajaan?? mcm tu ke?? tu kerajaan yg nak bela nasib org melayu, tu name nyer tindas bkn bela dungu....

pastu ko cakap klu ade org bina umah atas tanah aku, aku akan marah, k kena paham tanah kerajaan dan tanah persendirian lain... sebab apa. klu tanah aku mesti aku akan tgk atau jenguk sekali sekali, jadi mesti lah aku perasan klu ade org yg nak bina umah kat tanah aku, dah sah2 aku latrang awal2 dulu. ni takde umah diorg dah lengkap kerajaan g roboh, apa kejadah nyer tu???

tu bela nasib melayu??? tu perjuangkan nasib melayu ke ko cakap??? sah lah ko ni dungu!!!

lagi satu mana ade org akan bina umah atas tanah org selain tanah kerajaan..jarang sgt berlaku, klu ade pun takde lah sampai tahap jadi perkampungan... tu lah nak cakap ko bodo ko marah nak bgtau yg ko tu dungu ko marah jugak, tapi mmg pemikiran ko tahap sekolah rendah...

tak kesian ke pada penduduk kat situ??? kan kerajaan pun manusia jugak, bkn binatang.... jadi boleh lah pikir sape yg bela nasib melayu... sape yg tindas nasib melayu sebenarnyer...

kuil roboh ko bising!!! umah roboh ko cakap tu tanah kerajaan...kuil sape yg duduk??? rumah sape yg duduk???

pikir lah sikit...

anjar said...

bn@umno...

aku banyak kawan dlm umno, diaorg ni terbahagi kepada 2 ketogeri.

1) sokong umno dgn ikhlas sebab masih bebal ngan bingai, tak leh nak beza baik buruk.

2) sokong umno bermuka2, niat cuma nak himpun harta dunia, ada projek jilat selagi boleh.

pilih kau ketogeri mana! dah pilih je, jgn tersengih2 buat2 malu pulak, rembat je la mana2 macam kau rembat projek.

bUnGa mElaTi said...

bila berkempen umno sibuk pasal ketuanan melayu pembela nasib melayu bila dah berkuasa lain plak citer nyer....

aku tak paham... mmg tu tanah kerajaan ade hak, tapi tu bkn caranyer... sedia kan umh untuk diorg...

kesian pada diorg...dah lah bulan syawal..bulan hari raya..patut nyer gembira tapi jadi sedih sebab rumah dirobohkan, bn@umno dia tak kisah sebab tu bkn bangsa dia..sebab tu dia tak kisah malah sokong lagi..

UMNO kata nyer pembela nasib melayu!!! hakikatnyer??? penindas melayu!!!!

puuiihh.... pembela melayu konon!!!

bn@umno said...

anjar

kau cakap yg kau pun ahli umno jadi ini jelas menunjukkan yg kau pun beballah kerana menjadi ahli Umno.cakap tak serupa bikin.Ini tidak mengutuk pemimpin Umno bukan main lagi tapi masih nak jadi ahli umno.janganlah ko buat lawak bodohlah kat sinilah.

bUnGa mElaTi said...

bn@umno said:

"kau pun ahli umno jadi ini jelas menunjukkan yg kau pun beballah kerana menjadi ahli Umno"

ko tgk lah kebodohan bn@umno.. dia sendiri yg cakap klu jadi ahli umno maka bebal lah dia, tapi yg pelik bn@umno sah ahli umno..so tak heran dia mmg bebal.. bebal tahap dewa...

dungu nyer bn@umno!!!

bUnGa mElaTi said...

apa plak alasan ko pasal setinggan tu??? tak kan diam jer, tak kan nak tukar topik plak???

takde idea dah ke?? ke mmg ko akui yg kerajaan BN tak membela pun nasib melayu??? fikir lah guna kepala otak bkn kepala lutut....

timbul kan rase belas kasihan dalam diri ko tu, bkn semestinyer kerajaan buat salah nak follow jer.. bos suh terjun laut ko pun terjun, tu puak2 dalam umno je beb!!

tapi ko mmg dungu pun, mcm keldai... nak kene sebat baru bergerak...

kui...kui...

bn@umno said...

bunga melati

kalau dah tahu bina rumah setinggan di tanah kerajaan, sepatutnya penghuni setinggan melayu berusaha lebih gigih lagi bagi mengumpul wang dan membina rumah ditapak yg sah bukannya mengambil jalan mudah membina di atas tanah kerajaan.Inilah melayu malas nak berusaha cuma nakkan bantuan kerajaan sj memanjang.dahlah apabila kerajaan bagi bantuan, sokong pulak parti pembangkang.kerajaan sepatutnya tak boleh manja sgt kat orang melayu ni, kalau tidak ia naik atas kepala.kalau kerajaan asyik bantu shj orang melayu, ini menyebabkan orang melayu semakin malas dan akhirnya ia merosakkan melayu itu sendiri.tindakan kerajaan tidak memenajakan penghuni rumah setinggan perlu disokong sama sekali.yg ko tu pulak sikit-sikit nakkan bantuan kerajaan, berusaha tak nak pulak tu.mmg dasar pemalas.

AJK-UMNO said...

bn@umno!!

tanah kerajaan tu mari mana..
tanah kerajaan bermakna.. tanah rakyat la bodo..bingai betul simangkuk ayun nie..

dulu dok kutuk kaw~~ kaw~~ DM la nie duk puji melangit lak.. alasan DM dok masuk umno.. balik.. tapi lupa kah yg ko penah kata DM nie tak diperlukan langsung dalam umno.. chedet tua yg tak berguna la kata ko.. kenapa sekarang ko dok cakap dia penyelamat umno lak.. mana satu nie... chadet tak guna ker atau penyelamat umno????

nie olang tak ada akai~~!! cakap mai bantai jer..

bn@umno said...

ajk-umno

aku ingat ke ko dah mampus rupa-rupanya masih hidup lagi ye.lebih baik ko tak yahlah komen kat siasah ni lagi kerana kenyataan basi ko tu dah tidak lagi releven.piiidahhh

'BELIA MUSLIM' said...

TAKPE...
DULU ROBOHKAN SETINGGAN KAT SELANGOR, HASILNYA SELANGOR DAPAT KAT PKR...
SEKARANG ROBOHKAN SETINGGAN KAT JOHOR, TUNGGU KER LAA PRU 13...
ELOK GI TEBAS SEMUA HUTAN DAN ROBOHKAN RUMAH ORANG KAT BORNEO TU PULAK...TGK APA HASILNYA...ORANG MACAM BN@UMNO NI NAK BENDA2 MACAM TU KENA KAT BATANG HIDUNG SENDIRI BARU NAK TERMENGADAH...DAH 50 THN LEBIH ORANG BAGI CAN UTK UBAH BANGSA MELAYU...LAST-LAST ORANG UMNO SENDIRI KATER MELAYU MALAS(DIPETIK DARI TULISAN BN@UMNO)...
JADI KAT MANA BERJAYANYA PERJUANGAN UMNO?...SONGLAP LAGI...
AMIK LAGI HARTA ORANG...

Kacang hijau said...

Dahlah tak yah lah nak gaduh-gaduh, Pada pendapat saya hanya bn/umno saja yang dapat pertahankan hak orang Melayu kalau bn/umno tak ada.. orang melayu merempat di bumi sendiri...

Dr Mahathir tu salah seorang genius...
biasalah buat pembaharuan orang kata, tak buat pembaharuan pun orang kata..kan lebih baik buat sekurang-kurangnya rakyat dapat faedah ekonomi yang baik..

ada PM tu tak buat apa-apa... tak taulah tak ada idea atau takut kalau tak berjaya orang kata... tapi tak buat apa-apa pun orang kata...

Bila lemah ramai orang ambil kesempatan... nasib tak baik malaysia boleh jatuh ke tangan orang lain... dah orang melayu merempat di tanah air sendiri..

Saya pun marah juga bila ada pemimpin yang tak pandai ni... dah lah tak pandai tak nak tanya orang yang pandai... tanya budak bawah umur..
dahhh jadi puppet...

dah tu disuruh letak jawatan liattt... parti ke mana... ekonomi ke mana.. koridor je yang banyak...
ada juga orang macam ni...
make dekk je..

rakyat protes... terang-terang kat pru12... kalah teruk masih tak faham-faham ..... kesian....

Tak tau bahasa apa nak guna bagi dia faham...

Kalau Dr M saiko pun bagus.. kalau tak.. lagi hancus orang melayu

Pembangkang belum jadi pemerintah memang cakap sesedap rasa, bila dah jadi pemerintah entah-entah lagi teruk..

Ya Allah panjangkanlah umur Dr Mahathir supaya genius ini dapat menyumbangkan idea untuk memulihkan parti.. supaya orang melayu dapat bersatu kembali... Amin..

Aduka said...

bn@umno sama macam kawan saya yg kerja sebagai polis,sembahyang kuat sampai hitam dahi, pendek kata 5 rukun Islam (kecuali ke Mekah aje belum) semua ditaati, kira warak juga orangnya. Tapi kalau bab saman menyaman pengguna jalanraya yg langgar peraturan selalulah guna budibicara (dilepaskan) bila dihulur barang sepuluh dua (RM). Saya kata tak baik ambik duit tu,..rasuah!.. Dia kata..mana ada rasuah, tu cuma tips... Dia faham itu bukan rasuah tapi tip.. samalah macam kawan kita si bn@umno tu

roh_insan said...

Kepala hotak engkaulah bnumno.khianat parti konon,yg umno khianat undang2 nabi tu ape barang.ckp2 ko ni bolih buat org rosak akidah je.

Ula pun tak belit mcm ko.

AJK-UMNO said...

haha.. bn umno.. ni siasah la blog penyokong2 pkr.. ko mimpi ker.. ko ingat nie blog umno ker apa..

dah malu tu tak ter jawab... jangan la nak marah... hahaha...

ngalabu said...

Apa UMNO telah buat untuk orang melayu, berapa banyak harta orang melayu? Berapa banyak hartanah orang melayu di bandar- bandar seluruh negara. Dengan RM 200 orang melayu boleh di beli. Begituke harga orang melayu, Siapa yang ajar semuanya ini, budaya dari mana ni? Ini semua perlu dihentikan.

ngalabu said...

Daulat tuanku, kontrak sosial perlu di pertahankan. Penyelewengan terhadap kontrak sosial perlu dihentikan, sesiapa yang biadap terhadap Institusi Diraja perlu diambil tindakan. Tuanku Sultan, Raja dan Yang Dipertuan Besar perlindung kepada bangsa Melayu. Perlembagaan memberikan kuasa yang sangat besar dan luas kepada Majlis Raja-raja Melayu. Daulat Tuanku.

politik melayu said...

yg penting kita orang melayu harus bersatu.umno atau pas masing-masing pun ada membuat kesilapan.apakah kita hendak melihat melayu hancur.kita sesama kita bergaduh bangsa lain tepuk tangan.apakah akan berlaku pada anak dan cucu kita akan datang?jangan ckp nak berjaya ranap lagi ada kalau kita sesama sendiri tidak bersatu.jangan esok orang melayu semua jadi kuli bangsa lain jadi bos.masa 2 baru nak menyesal.itulah sifat orang melayu kini.asyik nak menyalahkan orang lain.jadi pemimpin keluarga pun tak betul.

anakkancil said...

SAPA ADA JAWATAN DLM UMNO AKAN DAPAT KEMEWAHAAN.ADA KITA NAMPAK NAJIP NAIK MOTOR HONDA 50CC.ADA KITA NAMPAK HISAPMUDDIN NAIK KETA WAK SEGAN..,TAK DAK...TAPI DLM PAKATAN RAKYAT PERKARA TU PASTI ADA...SEBAB PEMIMPIN TAK SUKA BERMEWAH MEWAH...KITA TGK KETUA BAHAGIAN UMNO PERINGKAT DAERAH UDAH LA...PROTON WIRA TAK MAIN LA...SEPUPU AKU PUN DULU KETUA PEMUDA KWS CEK DET KUBANG MERAPU..UTARA TANAH AYOR TU LEKEH LEKEH DIA PUN KETA MEZ..ESTIMA...GENG CEK DET TU..SO APA YG BN KATA TU TAK BENOR BELAKA..PENIPU DAN MERAPU KESEMUANYA.YG BERJUANG DLM UMNO NI SEMUANYA ADA MAKNA OO...BAK KATA P ROMLEE DLM MADU TIGA..EN JAMIL BAIK ORGNYA..BAIK..BAIK ADA MAKNA OO..LAST LAST JADI BINI NO 3....

anakkancil said...

APA LA YG DI RENUNG OLEH NAJIB DAN CET DET DLM MAJLIS TU...RENUNGAN PENUH MAKNA OOOOOO.......SAPU LICIN...MCM KEPALA DONGA...

anakkancil said...

Politik melayu...anda cakap memang betoi...jgn tunggu kedepan...la ni pun ramai org melayu keja dgn bangsa lain...nak tau pasai apa...sebab boss melayu cepat lup diri bila dah kaya...time tu cakap sombong....kebanyakan mcm tu la...bole kira dgn jari yang tak tinggi diri...so melayu x akan bersatu sampai bila bila tapi Islam tetap bersatu,,cth bila time sembahyang jumaat.sembahyang hariraya..berduyun duyun pakai mai bersatu dlm jemmaah...so tok sah dok bangga sangat dgn melayu ni..bangga la kerana anda adalah orang ISLAM....jom tgk UPIN dan IPIN...syok ooooo....betoi..betoi...betoi....

MOHD AFIQ said...

Hebat sunguh Tun Mahathir, sudah tua begini pun masih menyengat,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...