Friday, August 7, 2009

Kesan darah di Plaza Masalam tetapi tidak disiasat?

SHAH ALAM 7 Ogos: Penemuan kesan seperti darah di tangga antara tingkat 14 ke tingkat 15 Plaza Masalam tempat terletaknya pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengejut koroner dan para pegawai Inkues kematian Teoh Beng Hock.

Mereka juga terkejut kerana terlihat kesan darah pada salah satu dinding bilik di tingkat 15 namun mereka tidak dibenarkan masuk ke bilik tersebut.

Perkara ini dilaporkan dikesan dalam lawatan koroner Inkues dan para pegawai yang terlibat dalam membantu Inkues itu.

Koroner Azmil Muntapha Abas dan pegawai inkues telah ke pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Plaza Masalam di Shah Alam hari ini dan lawatan ini telah menimbulkan lebih banyak persoalan mengenai kematian Teoh Beng Hock.

Peguam yang juga anggota Parlimen Segambut, Lim Lip Eng yang mewakili keluarga Teoh berkata, pada mulanya koroner dijadualkan melawatkan keseluruhan tingkat 14, tetapi para peguam meminta supaya dilihat sekali tingkat 15.

"Kami sedang menaiki anak tangga ke tingkat 15 melalui pintu belakang. Bila kami sampai ke tingkat 15, kami dapat ada kesan sepanjang dua kaki atas lantai anak tangga tersebut," kata Lim.

Apabila tiba di tingkat 15, mereka tidak dibenarkan melihat setiap bilik di situ.

Lim berkata, mereka ternampak lebih banyak kesan pada satu dinding bilik apabila mereka melihat menerusi kaca pintu.

"Ia nampak seperti darah. Saya tidak dapat katakan secara pasti. Sekali lagi, kami bertanya kepada pengarah dan pegawai penyiasat dan mereka kata mereka tidak tahu mengenainya dan tidak memasukkannya sebagai sebahagian daripada siasatan," kata Lim.

200 comments:

Perawi said...

Begitu jahatnya UMNO/BN - 1Msia/H1N1, dimana ketelusan penyiasatan POLIS. Macam kes Altantuya juga. Apa kepentingan ASP POLIS dalam mengeluarkan BOM C4, utk meletup Altantuya????? Mesti ada kaitan dgn Najib diketika itu menteri pertahanan.

Perawi said...

TAHNIAH UTK BAPAK AYAM – Dato’ Sri Jamaluddin Jarjis, Duta Besar ke Amerika Syarikat, pada Sept 2009
KUALA LUMPUR 4 Ogos - Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin telah memperkenan menyampaikan watikah pelantikan kepada bakal Duta Besar ke Amerika Syarikat, Dato’ Sri Dr. Jamaludin Jarjis, di Istana Negara.

Bekas Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi itu akan mengisi jawatan yang dikosongkan oleh Datuk Rajmah Hussain yang telah bersara pada Jun tahun lepas.

Sekalung tahniah kepada Dato’ Sri JJ, juga Ahli Parlimen Rompin dan Ketua UMNO Bahagian Rompin yang telah diberi kepercayaan oleh Kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Dato’ Sri Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri.

Di atas perlantikan Dato’ JJ sebagai Duta Besar ke Amerika Syarikat, sementara waktu ketiadaan Ketua Bahagian, UMNO Bahagian Rompin dibarisi Timbalan Ketua, Dato’ Hasan Arifin, Naib Ketua Dato’ Maznah Mazlan dan Ketua Pemuda Dato’ Mohamad Shafri.

TIADA PENGUNDIAN DIBUAT KE?, TAK KAN DUA KERJA DALAM SATU MASA?, INI DUA PENDAPATAN - AHLI PERLIMEN & DUTA. Kalau rakyat tak boleh, dimana letak gambar dacing tu...patut gambar dacing dah senget. DULU KECOH adengan MERABA DIKELAB MALAM oleh pelakon....Jamaludin Najis. Tapi tak ngundi juga, kalau pihak pembangkang, selagi tak letak jawatan lagi dikecohkan oleh agen kerajaan TV3 suku, RTM, Utusan Meloya. ALTANTUYA Didahulukan ROSMAH Diutamakan

Unknown said...

Biasak lah Penyiasat VS Penyiasat mesti tahu bukti dan pandai sorokkan bukti...

osama laden said...

salam.biasala sprm,depa mana tau pasal dna,darah,pmbunuhan...pasai kje depa hanyalah siasat kes lembu korban,agihan bendera,pgtua pecah amanah 3k...takkan sprm ada akal nak buat kes bunuh.cuba lihat kes lembu kat selangor..kejap ajer depa siasat dan keluar kenyataan 'ada bukti kukuh'kahkahkah..lombu siasat lombu mmg cepat settel.

kamal farhan said...

VIDEO ceramah isu semasa-YB SALAHUDIN.

kamalfarhan.blogspot.com

haidi yusof said...

inkues ape kejadah, nak tengok keseluruhan tingkat 15 tak boleh! mgkn sebab sprm tidak ada kemudahan c4, sebab tu kena buang ikut tingkap! lain kali sprm harus diberi simpanan c4,jadi bolehlah diberi alasan yang teoh beng hock meletupkan dirinya sendiri@ membunuh diri, gara2 takut sabitan rasuah rm2,400.00! yg istana toyol rm24,000,000.00 tak mau siasat! berapa punya bahalul la!

Lin said...

SALAM

KENAPALAH ISU MATI NI KAMU SEMUA NAK DIBINCANGKAN BIARLAH PIHAK PEGUAM DAN AHLI DALAM INKUES AWAM YANG MENYIASAT LANJUT PERKARA ITU...

KENMAPA KAMU SEMUA DIAM BILAMANA PENGERUSI DAPSY MENGHINA ISLAM BARU INI...???

KAMU TAHU APAKAH AYAT YANG GUNAKAN ATAU KAMU SEMUA TAK KISAH KALAU DAP HINA ISLAM SEBEGITU RUPA..

INSYALLAH LAH SAUDARA SEMUA

bakmaipungkoq said...

Perawi
Jgn cepat berperangka. Tunggu siasatan selesai. Bertenang. Sabar. Awak jgn ckp merapu-rapu, kalau kau PKR aku tak hairan tp kalau PAS tu berhati-hatilah sebab kat kepala hotak kau tu terjunjung kesucian Islam. Nanti aku maki kau pagi-pagi buta ni karang, kau tuduh aku lalang dan macam-macam lagi.

bakmaipungkoq said...

Perawi Tong Beer
Yang kau nak pejuangkan sekarang ni, nasib Hassan Ali. DAP dah minta tindakan diambil.Aku tak heran kalau Haled tu ikut cakap DAP. Dia mana ada berani. Desakan saudara seIslam dia, senang-senang dia tolak tepi tp desakan haprak tu dia terima. Ini yg kita nak jaga. Aku pun tengah hangat hati ni.Sial Haled telor dah lanjut.Cubalah maki dia, aku nak tengok.

Mari kita ramai-ramai buat demo. Kita buat demo, desak si gangstr tu dilucutkan spt tuntutan Hassan Ali. Aku rasa UMNO (akan amik kesempatan) pun boleh turut sama. Kesia Hassan Ali. Jika bukan kita, siapa lagi nak pertahankan maruah dia. Takkan kita nak biarkan dia sorang2. Dia diam kita bising. Orang attack dia kita buat tak tahu. Jangan jadi layu macam orang UMNO. Semangat tak de.

Demo ni jauh lebih berfaedah dari demo yg korang buat tempuhari yg menyusahkan peniaga2 kecil Melayu. Kamu orang pula memang dah sah diperkuda DAP sial tu. Sebenarnya ISA tu menjadi duri dlm daging pd DAP. Bila dah buang nnt, mudah lah dia hina Melayu dan Islam. Melayu hanya dia pergunakan saja tp Melayu PAS (PKR aku tak heran, mmg dah perangai mcm tu)tak nak mengaku. Ngaku tak ngaku aku tak pedlu, yg penting, Hassan Ali kita kena pertahankan. Jgn harapkan Haled. Jika tak ada desakan macam ini, Haled tak kan layan PAS. Kan aku dan kata, pd mereka PAS hanya melukut ditepi gantang.

Mari kita pakat ramai2 semua pencinta2 PAS. Kita haruk. Jika kita sentiasa bertolak ansur (macam yg UMNO praktikkan selama ni, sejak merdeka), habislah kita, sama juga macam UMNO 2x5.

Itulah bagus orang macam aku, dimana ada kepentingan Melayu dan maruah Melayu, au akan sanggup korbankan diri pertahankan. Kamu orang macam mana. Takkan nak hentam kerajaan tak habis2. Letakanlah mana keutamaan dul. Kamu oran aku tengok semua bijak2, pandai2 dh pasti lulus Uni, tak macam aku yang hanya SPM gred 3.

bakmaipungkoq said...

yushaidi
Kau ni busuk hati lah. Bersihkan jiwa kau dulu dan buka pintu hati kau.

Jangan syak wasangka, jika tak betul, awak nnt malu sendiri. Aku caya kau ni mesti PKR punya rang. Orang PAS tak akan berperasangka macam kau, samdol!

bakmaipungkoq said...

Mana Ketua Pemuda PAS? Diam membisu. DAP dah desak Haled amik tndakan l[d Hassa Ali. Nak peluk tubuh lagi? Nak selesai "cara baik" lagi?

Aku kata, jgn jadi melukut ditepi gantang. Jika tak mahu bersatu dgn UMNO,inilah nasib PAS. Cakap Hj Hadi tak nak dengar, cakap si gedebe tu yang korang pakai. DAP dah perangkap PAS dengan "ikatan janji" sebab mereka ahu PAS lurus bendol, jujur tak bertempat, akan berpegang pd janji yang menjerut leher tu. Janji lagi, jangan tak janji.Lepas tu nanti dia suruh PAS janji gali lubang dan kemudian dia suruh Pas janji masuk kedalam lobang tu. DAP tolong tolak ja.

Nasiborang Melayu ni, baik PAS, baik UMNO, PKR tolak tepi - semua kena tipu sepanjaang masa.

khairil izwan said...

kali ni aku setuju dengan ko wahai pungkok..dalam perkara yang melibatkan Islam kita harus bersatu padu.Allah sedang menguji kita dengan pelbagai mehnah dan tribulasi..Dalam keadaan kita yang sedang berpecahbelah ni pihak musuh mudah untuk mengambil kesempatan..Tapi ingat perpaduan tu harus berteraskan tali Allah. Bukan ada niat sampingan. Kita mengambil Islam tu wajib secara keseluruhan..Biar kita berlainan parti kita tetap ummat Islam..

Aku tetap sokong ISA dimansuhkan dan Syariat ditegakkan!!

khairil izwan said...

oi pungkok..Dalam Islam itu perbezaan pendapat dibenarkan..tapi hanya di dalam perkara yang tertentu..Aku sokong ko kalau UMNO dan Pas bersatu dalam perkara yang melibatkan kepentingan ummat. Bukan bersatu atas sebab nak selamatkan diri daripada kekalahan. Oleh itu aku tidak menyokong sama sekali PAS dan UMNO bergabung. Ingat pungkok..bersatu dan bergabung itu membawa dua makna yang berbeza jika diteliti dari sudut pandangan falsafah dan hikmah.

khairil izwan said...

Ada satu perkara jika kita perhatikan secara halus kita akan dapat jawapan yang tidak disangka-sangka..Jawapan yang selama ini amat sukar dicari. Tapi kita harus pandang ke hadapan dan jauh. Kita harus berfikir di luar kotak fikiran rakyat biasa. Kenapa PAS bergabung dengan Dap dan tidak bergabung dengan UMNO adalah salah satu daripada ijtihad ulama' yang dibuat di meja syura'. Ulama'2 ni bukan saja je boleh keluarkan pandangan dan pendapat. Harus berasaskan Al-Quran dan Sunnah. Ada Solat sunnat hajatnya, istikharahnya...kenapa engkau terkejut kalau DAP tu nak menentang Islam. Mereka ni kan kafir. Laknatullah..Yang engkau harus terkejut sekarang ni ialah bila orang2UMNO melayu sendiri menolak Islam..50 tahun merdeka di mana kedudukan orang ISlam. Di mana kedudukan orang melayu?
Dan lagi satu Khalid Samad tarik balik pengharaman SIS tu bukan sebab prinsip diorang yang tak betul, tapi atas prinsip demokrasi di Malaysia..PAS masih lagi menentang SIS...Tapi dengan cara dialog dan perbincangan

bakmaipungkoq said...

AwanMatahari
Just my five cents. Syukurlah ada juga idea aku yg kau mau terima.

bakmaipungkoq said...

Blogger AwanMatahari said...

"...Ada satu perkara jika kita perhatikan secara halusDan lagi satu Khalid Samad tarik balik pengharaman SIS tu bukan sebab prinsip diorang yang tak betul, tapi atas prinsip demokrasi di Malaysia..PAS masih lagi menentang SIS...Tapi dengan cara dialog dan perbincangan.."

////////////////////////////////////

Yg ni aku tak setuju, Awan. PAS patut tak mengaku kalah. Tindak tanduk dan banyak dari pandangan2 SIS yang sesat dan boleh dipersoalkan. Mereka banyak guna hukum akal sahaja dari bersandarkan pendapat ulama2 yang muktabar.

Muhd Fariz said...

bakmai kata.....

Yg ni aku tak setuju, Awan. PAS patut tak mengaku kalah. Tindak tanduk dan banyak dari pandangan2 SIS yang sesat dan boleh dipersoalkan. Mereka banyak guna hukum akal sahaja dari bersandarkan pendapat ulama2 yang muktabar.
August 8, 2009 11:03 AM

Fariz kata....
Habis kalau pas awk hentam habis2an, umno yg diam membisu seribu bhs xde pulak awk hentam habis2an kpd sis ni.

Double standard....
Double standard....

khairil izwan said...

bakmaipungkok
my fren..
PAS memang menentang SIS habis-habisan daripada dulu lagi..malah banyak lagi persatuan dan NGO2 Islam ni yang menentang SIS..Tapi dengan cara dan kaedah yang berbeza..Kita tak perlulah menjerit dan melalak salahkan pihak ini dan itu..cuba tengok diri kita sendiri..tanya iman kita..apa yang kita sumbangkan untuk agama Allah..

khairil izwan said...

Yes dalam isu2 berkaitan Syariat kita dapat lihat, sejak bergabung dengan DAP ni pas agak memperlahankan rentaknya..Tapi bukan bermakna kita lembik dan takut dengan DAP..Yang PAS lakukan adalah memberi penerangan dan kefahaman kepada orang2 kafir ni..Kalau PAS tak betul kita tegur dan terimalah..begitu juga dengan UMNO..Sebab dalam keadaan yang mendesak sekarang ni, kepentingan politik tidak dapat mengatasi kepentingan Islam..Kalau UMNO betul mampu berubah dan mengambil Islam sebagai asas kepimpinan rasanya takda masalah untuk PAS bergabung dengan UMNO..Itu yang kita harapkan..Supaya kita tak lagi tuding menuding sesama sendiri..sedangkan orang daripada bangsa lain, daripada agama lain semakin kuat..

khairil izwan said...

pernah beberapa bulan yang dulu, dalam kempen pilihan raya kecil ada seorang cina membaca potongan ayat al-Quran..Itu perubahan yang sangat baik..Dengan politik ada bangsa dan agama lain yang semakin mendekati agama..Tapi atas dasar politik juga lah ada mufti yang mengharamkan orang yang berlainan agama membaca al-Quran..bukankah itu sesuatu yang kontra berbanding zaman Nabi dulu..Bukankah sahabat Agung Nabi, Saidina Umar masuk Islam setelah mendengar adiknya membaca al-Quran dan kemudian dia sendiri yang ketika itu masih kafir membaca al-Quran terus menitiskan airmatanya dan mengucapkan shahadah..Banyak lagi benda yang nak diharamkan..oh Ustaz harussani..Mana Ustaz dalam isu ISA, dalam isu sis, dalam isu arak di selangor, dalam hiburan yang berlebihan di MAlaysia?Kami mengharapkan Ustaz mengeluarkan fatwa yang bernas dan adil..bukan atas mana2 kepentingan

masjid tinggi said...

Lagi usaha saman penganjur demo
Abdul Rahim Sabri
Ogos 7, 09
1:47pm
Empat organisasi lagi bercadang mengambil tindakan undang-undang terhadap penganjur demonstrasi membantah akta ISA minggu lalu atas alasan "kerugian material dan psikologi" kepada peniaga dan pengguna.

Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia cawangan Kuala Lumpur akan menfailkan saman pemula dalam tempoh dua atau tiga minggu lagi.

Buat masa sekarang, keempat-empat badan tersebut termasuk Pewaris yang menganjurkan perhimpunan pro-ISA pada Sabtu lalu, sedang mengumpulkan bukti-bukti daripada pengguna berhubung demonstrasi tersebut.

PPIM akan bertindak sebagai penyelaras untuk mengumpulkan tuntutan-tuntutan daripada individu, kata Setiausaha Agungnya Datuk Dr Ma'amor Osman (dua dari kiri).

"Kami mewakili tuntutan tersebut secara individu dan persatuan pun akan buat tuntutan. Ada dua tuntutan.

"Kita menjangkakan mungkin ribuan individu akan buat tuntutan tersebut," katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur, yang turut dihadiri oleh tiga lagi pemimpin badan tersebut.

"Kita jangkakan daripada respons, barangkali ada sepuluh ribu yang respons, tapi kita nak tengok bukti yang mereka ada. Kalau mereka ada, saya rasa mungkin kita boleh kurangkan kepada satu ribu orang yang menuntut.

"Tetapi, saya nak cerita rasa sengsara orang ramai, akibat daripada demonstrasi. Tapi saya agak kecewa kenapa demonstrasi buat di kawasan orang Melayu.

"Saya bukan racist. Buatlah di kawasan lain, buatlah di Petaling Street, kalau berani. Kenapa buat di Masjid India, kawasan Melayu ramai di situ."

Kelmarin, tiga persatuan penjaja membuat laporan polis terhadap Gabungan Mansuhkan ISA (GMI), penganjur utama perhimpunan tersebut, dalam rancangan mereka menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong.

Persatuan Penjaja Lorong Masjid India, Persatuan Penjaja dan Pekedai Bumiputera Wilayah dan Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan (PPBWP) juga menuntut pampasan atas kerugian kira-kira RM10 juta yang dialami kira-kira 1,000 peniaga sekitar Masjid India dan Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Kerugian yang didakwa dialami termasuklah kerosakan barang-barang, kerugian akibat penutupan kedai dan kekurangan pelanggan.

Dalam sidang media di sebuah kafe pagi ini, Dr Ma'amor menambah, empat organisasi itu sedang membuat kajian berhubung jumlah peniaga yang mengalami kerugian dan berharap tuntutan orang ramai disertai bukti.

Tambahnya, mereka akan membuat tuntutan tersebut kepada penganjur atau individu yang dikenal pasti sebagai penganjur atau pihak yang berselindung di sebalik pengajuran perhimpunan tersebut.

"Kita kena pastikan dalam tempoh ini, siapakah pengajur demonstrasi tersebut," katanya.

Diminta menjelas lanjut identiti penganjur yang dimaksudkannya, Dr Ma'amor enggan mendedahkannya sehingga saman pemula difailkan.

Beliau juga menuntut polis bertanggungjawab atas alasan gagal menghalang penganjuran demonstrasi tersebut dan berhasrat mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak berkuasa itu.

===================================

Apa yang hangpa buat bila harga barang barang naik hingga menyusahkan orang Melayu kampong kampong?

Harga minyak petrol naik dulu apa hangpa buat. Lepas tu petrol turun harga barang barang tak turun turun pun sampai hari ni.

Orang kampong mana ada Tesco, Jaya Jusco nak pi shopping kat situ. Kereta pun tak dak cuma naik basikal ja.

Kalau hangpa tak percaya pi la masuk ke kawasan bendang bendang, kawasan kebun kebun getah tempat orang orang kampong duduk.

Hangpa tau dak, depa ni lah yang memerlukan bantuan. Tapi wakil rakyat datang jengok musim mengundi saja termasuk dengan pemimpim2 pusat. Habis ngundi habis semua janji janji kat orang orang kampong yang susah macam ni.

Wal Asal Balik Hasi Dah 50 tahun.

khairil izwan said...

Dalam hal berkaitan syariat ni, saya cabar orang2 UMNO, saya cabar pemuda2 UMNO, kalau betul korang semua jaguh agama, jaguh bangsa..jom kita sama2 berdemo menentang musuh Allah..!!Kalau korang rasakan PAS dah lari daripada perjuangan, buktikan korang semua belum lari daripada prinsip Islam..Jom berdemo menentang DAP..Bawak seratus ribu rakyat supay kali ni kita betul2 dapat tegakkan hukum Allah..Pas kan dah lari daripada prinsip..korang je pejuang Islam yang ada sekarang..Jomlah..

apa macam..ada berani??

khairil izwan said...

blah la korang semua..pengecut..teloq takda..pewaris kezaliman..ppim yang entah apa2..Korang pun takut kat cina..

jomdebat said...

mane pejuang2 melayu haprak umno...

jomdebat said...

ketua pemuda umno pun dh menolak pelawaan wacana ilmiah bersama pemuda pas secara terbuka...
diaorang nk buat secara tertutup..
mane boley.....nnti timbul fitnah.
dasar pengecut pemuda umno!!

fitflex said...

mana dia org2 yg cakap turun gmi ari tu jihad??abih bila dap kata kpd islam mcm2 ni,korg diam je.mesti semua ni ikut nuar tu.sedar la korg semua.

dan kpd awan,faizal.ko dah cal ke mahfuz ngan guan eng tu???

isa_ys3 said...

Tungaklangit said...
SALAM

KENAPALAH ISU MATI NI KAMU SEMUA NAK DIBINCANGKAN BIARLAH PIHAK PEGUAM DAN AHLI DALAM INKUES AWAM YANG MENYIASAT LANJUT PERKARA ITU...

KENMAPA KAMU SEMUA DIAM BILAMANA PENGERUSI DAPSY MENGHINA ISLAM BARU INI...???

KAMU TAHU APAKAH AYAT YANG GUNAKAN ATAU KAMU SEMUA TAK KISAH KALAU DAP HINA ISLAM SEBEGITU RUPA..

INSYALLAH LAH SAUDARA SEMUA

------------------------------------

pasal anwar, mahkamah belum bersidang puak2 umno dah jatuhkan hukum.kata aljuburi lah,pengkhianatlah.bila anwar nak menuntut hak melalui proses undang2 yang sah kata sengaja melengah2kan perbicaraan.yg pendakwa taknak serah bukti tu pesal?kata ada bukti.ada kes.atau mmg takde bukti lgsg.sekadar konspirasi politik.kes lembu TS khalid kata pecah amanah,salahguna kuasa.mana kata sperma(sprm) yang ada bukti kukuh?meletup2 macam c4 kata ada bukti kukuh.sampai skg pun takde apa2 tindakan.atau bukti tu dah dimakan oleh lembu2 sprm?
sapa kate pas diam dan tak pernah bantah mana2 pihak yang menghina islam?bantahan kes murtad,menghina islam,hina nabi malah bantahan perobohan kampung2 melayu surau masjid pun pas buat.mana umno masa tu?disaat2 org melayu memerlukan pertolongan?rumah surau masjid dirobohkan puak2 umno seronok melihat.lebih teruk umno dr yahudi.org yahudi rampas tanah org palestin bg pd yahudi.org umno rampas tanah org melayu bg pada tikey2 cina.mana lagi hina

isa_ys3 said...

fitflex...

kau tahu makna jihad??
bagitau...biar kita tau tahap kecerdikan ko menghurai "jihad"

fitflex said...

http://www.malaysiakini.com/news/110020

kesian kat hassan ali.nampak beliau mcm kesorangan je dlm bab arak di slngor.seolah2 yg dia ni calon bebas la pulak.mana pi parti yg buleh bawa rkyat 20ribu turun ke jalan???adakah mansuh isa ni lg besar dari memperjuangkan pengharaman arak???

dan patut ke atas dasar nak tegakkan islam mustafa ali bg statement mcm ni???

fitflex said...

oi isa
memang pas tu mempertahan kan islam spt semua hg cakap tu.
tp hg kena igt tu semau zaman sblm geng dgn dap.dah kawan dap ni pas mmg lain.dulu ceramah kempen nak buat dasar2 islam.tp lps kawan dap kempen x abih2 duk bgtau umno jahat ja.mana pi dasar nak buat islam tu???(dah x berani cakap sbb nak jaga dap)..
malang sungguh kpd semua yg duk rasa pas ni masih mcm dulu...

fitflex said...

x payah aku bgtau makna jihad tu.sbb memang aku x mau jihad dgn pas dah skrg(pas skrg jihad utk si nuar tu je)...

fitflex said...

kpd isa,awan,sapa2 la yg masih rasa pas sama mcm dulu,
nak tanya mana pi pemimpin2 pas time jeff oi hina islam di pp??mana matsabu??mana mahfuz??begitu juga bila kafir hina redhuan tee,menggambarkan yg islam redhuan tee ni cukup teruk.mana pemimpin2 pas???ni mai lg kes arak kat slngor,mana pemimpin2 pas yg lain???

time nak lawan isa semua pemimpin2 berapi-api je.nampak sgt semua nak amik hati cina hindu.(sbb isa buang nnti cina hindu yg paling untung.)

Muhd Fariz said...

Kpd semua bloggers penyokong umno...

Kalau benar umno pejuang bangsa & Islam, sy minta semua akar umbi umno desak pemimpin mrk berdebat/diskusi/muzakarah terbuka scr live d media perdana dgn pemimpin pas.

Jk benar umno adalah haq apa yg umno nak takut jk benar hujah umno adalah yg benar.inilah peluangnya utk umno utk tutup mulut pemimpin pas dgn hujah yg relevan.Jk hujah umno benar mk sy x teragak2 utk join umno & sy rs kita semua 100% umat Islam mesti mendokong umno & KUBURKAN PAS.

Tapi jk sebaliknya yg berlaku dgn pas hujahnya lebih relevan dgn Islam maka kita semua 100% umat Islam mesti dokong pas & KUBURKAN UMNO selama2nya. Tiada ruang lg utk fanatik/taksub membabi buta.

Cth jk sy cabar kamu berdebat scr terbuka/live mengenai sesuatu isu lalu awak menolak pelawaan sy dgn pelbagai alasan dangkal/pengecut, mk kita semua boleh buat kesimpulan yg anda berada d pihak yg salah.Kalau anda benar/haq apa yg perlu anda takut/kecut sgt ni??

fyi; youtube "debat olok olok tajaan umno"

isa_ys3 said...

fitflex..

berdebatlah secara ilmiah.kalau ko di pihak yang benar apa nak takut.makna jihad pun ko tak tau jgn nak mempertikaikan perjuangan org.kalau ko kata jihad pas hanya utk anwar jihad umno utk siapa?

isa_ys3 said...

fitflex said...
oi isa
memang pas tu mempertahan kan islam spt semua hg cakap tu.
tp hg kena igt tu semau zaman sblm geng dgn dap.dah kawan dap ni pas mmg lain.dulu ceramah kempen nak buat dasar2 islam.tp lps kawan dap kempen x abih2 duk bgtau umno jahat ja.mana pi dasar nak buat islam tu???(dah x berani cakap sbb nak jaga dap)..
malang sungguh kpd semua yg duk rasa pas ni masih mcm dulu...

-----------------------------------

ada ko pergi ceramah2 pas?kalau ko pergi takde dengar pas nak melaksanakan islam ko cakap sape?bagi tau kami biar kami faham.

fitflex said...

yg ko tanya aku jihad umno tu utk siapa tu kenapa pulak???umno mana ada jihad.awat la hg penin sgt....awat,ko tau ke umno jihad utk sapa.

x betul ke jihad pas utk anwar???dulu time nuar tu kat dlm,pas sgt dihormati.tp lps join nuar,ramai melayu nampak yg pas ni lebih kurang je dgn umno(byk ikut cina je).tu pun pas baik sikit sbb x pgg kuasa dan duit byk lg.kalu pegg byk,mungkin pas lg terik dr umno.(sesetengah2 pemimpin la mcm husam,matsabu,mahfuz,khalid samad la.semua tu ikut nuar tu...)

ko la terang kat aku maksud jihad.aku x tau aku ngaku.harap ko bleh terangkan...

fitflex said...

oi isa.ko ni duk area mana???
xpe,nnti ngundi pmtg pasir ko bley mai x???kita sama22 dgr ceramah pas.ko nilai la sendiri nnti.aku ngundi sini.arwah hamdan dulu pun aku undi dia.masa tu aku x nampak sgt belang puak2 nie.aku mula namapk bila nuar tu jd calon utk pmtg pauh.mcm2 dia hina melayu bila pi kempen kat taman2 cina.sayang aku x rakam je...

isa_ys3 said...

pertama sekali aku anggap ko ni memang jahil..ko buka kamus cari makna jihad dulu pastu baru boleh bagi komen kat sini.

fitflex said...

peduli apa ko anggap aku jahil ke apa.aku pun buleh anggap ko jahil sbb masih kena tipu dgn dap.

senang kira jihad tu berlawanan dgn jahat.ko paham x jahat tu apa???

khairil izwan said...

kpd isa,awan,sapa2 la yg masih rasa pas sama mcm dulu,
nak tanya mana pi pemimpin2 pas time jeff oi hina islam di pp??mana matsabu??mana mahfuz??begitu juga bila kafir hina redhuan tee,menggambarkan yg islam redhuan tee ni cukup teruk.mana pemimpin2 pas???ni mai lg kes arak kat slngor,mana pemimpin2 pas yg lain???
___________________________________
Oi fitflex..ko da baca komen aku kat atas tadi ke??Mana ko tau pemimpin2 pas tak membela Islam..Dalam banyak kes berkaitan Islam siapa yang banyak turun berdemo..Pas ke UMNo? Dalam Isu murtad yang dipertahankan oleh umno, Dalam fatwa yang dikeluarkan oleh SIS, dalam isu kristianisasi dan sebagainya..Siapa yang berjuang?PAS ke UMNO?setahu akula UMNO yang menyokong puak2 liberal dan sekular ni..Sekarang ni ko tak payahlah menuding jari kat sesape..ko tu selain daripada menghina pemimpin PAS apa yang ko buat?Kalau PAS betul dah lari daripada perjuangan apa yang ko buat selain daripada melalak kat sini??

khairil izwan said...

oi fitflex..
ko memang lalangla..Hasan Ali tu bukan pemimpin PAS ke?Dah pemimpin PAs menentang DAP pun ko dok melalak lagi..Aritu ko kata pemimpin PAS bacul,teloq takdala..sekarang dah menentang pun ko dok gebang lagi..

khairil izwan said...

Dalam SIS, Anak sape yang jadi pemimpinnya?Kenapa ko tak bising..Kerajaan persekutuan sape yang pegang?Bukan orang UMNo ke?Sepatutnya dah tau jadi macamni pemimpin2 UMNOlah yang harus dipersalahkan..Siapa yang menghalalkan arak,judi dan hiburan melampau?Orang PAS ke?

isa_ys3 said...

makna jihad yang paling mudah ialah perjuangan.apa jua perjuangan termasuk agama bangsa negara harta benda.yang orang melayu faham jihad ni berkaitan islam je.pasal ada perkataan 'jihad fi sabilillah'.ini bermaksud usaha yang bersungguh2 utk mencapai kebaikan yang diredhai Allah.
ko pun tau kata pasal ko kata pas berjihad tk anwar.aku tanya umno jihad tk sapa.ko kata umno takde jihad jadi watpe sokong umno yang takde jihad?kalau salah pendapat aku tolong betulkan.

khairil izwan said...

Orang cina india menentang Islam sebab diorang tak faham tentang Islam..Imej Islam diburukkan oleh pemimpin2 UMNO sendiri..

fitflex said...

awan said
------------
Oi fitflex..ko da baca komen aku kat atas tadi ke??Mana ko tau pemimpin2 pas tak membela Islam..Dalam banyak kes berkaitan Islam siapa yang banyak turun berdemo..Pas ke UMNo? Dalam Isu murtad yang dipertahankan oleh umno, Dalam fatwa yang dikeluarkan oleh SIS, dalam isu kristianisasi dan sebagainya..Siapa yang berjuang?PAS ke UMNO?setahu akula UMNO yang menyokong puak2 liberal dan sekular ni..Sekarang ni ko tak payahlah menuding jari kat sesape..ko tu selain daripada menghina pemimpin PAS apa yang ko buat?Kalau PAS betul dah lari daripada perjuangan apa yang ko buat selain daripada melalak kat sini??

===============
tanya aku pulak.yg ko tu buat apa???jgn ko kata ko gi demo isa tu ko syg islam.
jgn jd bodoh la awan.sapa ja aku ni.lain la pemimpin2 pas.jd bos dlm gerekan islam tp x bela islam buat apa.

ko gi demo ek??

khairil izwan said...

orang2 umno jihad untuk perut sendiri

khairil izwan said...

dah banyak perhimpunan aku pegi..tak payahlah aku ceritakan..nanti ko cakap aku riak pulak..Sebab dalam Islam bukan perjuangan politik yang aku utamakan, tapi kefahamn terhadap orang yang tak faham nih..

fitflex said...

isa said
--------
ko pun tau kata pasal ko kata pas berjihad tk anwar.aku tanya umno jihad tk sapa.ko kata umno takde jihad jadi watpe sokong umno yang takde jihad?kalau salah pendapat aku tolong betulkan.
================
lebih kurang jahat la tu.
bila aku cakap aku sokong umno????
aku cuma hentam pas sbb pas dah x mcm dulu.tu je.salah ke aku menegur??sbb syg pas lah aku tegur...ko nak mai dgr ceramah pas x ni???

fitflex said...

awan said
==========
oi fitflex..
ko memang lalangla..Hasan Ali tu bukan pemimpin PAS ke?Dah pemimpin PAs menentang DAP pun ko dok melalak lagi..Aritu ko kata pemimpin PAS bacul,teloq takdala..sekarang dah menentang pun ko dok gebang lagi
----------
ko tu yg kayu.aku cakap x semua pemimpin2 pas.
aku puji la hassan ali tu.baru je aku sms dia ckp jgn tunduk dgn tekanan baik umno mau pun pr..

mana nizar??bubar dun bukan main.lapaq jawatan je kut???

fitflex said...

awan said
---------
Orang cina india menentang Islam sebab diorang tak faham tentang Islam..Imej Islam diburukkan oleh pemimpin2 UMNO sendiri..

=============
ni ayat mat sabu ni.
cina hindu ni paham ke x paham ke mereka tetap akan menentang islam.
JIKA BENAR MEREKA MENENTANG ISLAM SEBAB DIBURUKKAN OLEH UMNO,MENGAPA MEREKA TETAP X MAU IKUT PENGURANGAN ARAK YG DIBUAT OLEH PAS??
HA,JAWAB SAT.
pas bukan umno.so x dak sbb pkr dan dap nak tentang.
jawapan dia mmg lepa ni x mau islam baik umno maupun pas.org pas je duk kena tipu lg..

Muhd Fariz said...

fitflex said...

yg ko tanya aku jihad umno tu utk siapa tu kenapa pulak???umno mana ada jihad.awat la hg penin sgt....awat,ko tau ke umno jihad utk sapa.

ko la terang kat aku maksud jihad.aku x tau aku ngaku.harap ko bleh terangkan...

Fariz kata....
Jihad dlm konteks politik adalah jihad/tujuan/perjuangan utk menegakkan ngr Islam syumul.So awak kata umno tiada jihad/tujuan/perjuangan so buat apa kt umat Islam perlu sokong umno. Jk jihad itu adalah jihad yg batil pun harus kita tentang/perangi, inikan pula/apatah lg umno yg awak kata "umno mana ada jihad" lgsg tiada jihad, apa logiknya d akal kita sokong parti yg tiada jihad/tujuan/perjuangan.

Bukab bebaskan minda dr belenggu mitos umno sakti.Tiada ruang lg utk fanatik/taksub membabi buta.

fyi; youtube "debat olok olok tajaan umno"

fitflex said...

awan said
--------
orang2 umno jihad untuk perut sendiri.


aku nak tanya isa pulak apa yg awan cakap ni betul ke???utk perut sendiri pun kira jihad gak ke??
isa,tlg jawab...

Muhd Fariz said...

jomdebat said...

dh sah parti umno ni bkn islam...
nk harapkn pas je yg selesaikn isu ni...
so..aku syorkn ko pegi tarbiah PM ko tu....
August 8, 2009 12:29 PM

Fariz kata....
sy setuju dgn hujah simple saudara.

Basic logic, jk umno pejuang Islam mengapa umno x join pas skali menentang arak/judi/kasino d genting bsm pas. d semua negeri krjaan umno, arak/judi berleluasa tanpa lgsg ada tentangan dr pihak umno.cth kealantan sudah tiada toto/magnum arak di control.d kedah,selangor,pp mrk baru je 1 lebih merintah so x adillah kita trus menhentam mrk.sekurang2nya bg pr peluang 1 penggal dulu barla boleh kritik.

Yg negeri2 umno merintah t'ganu,perlis,phg,n9,melaka,jhr,sbh diam je semua umno mcm xde arak/judi/kasino yg berlaku depan mata(depan mata tp tutup mata).Knapa pemuda umno x buat demo d negeri2 ni.

Semua slh pas...yg umno diam/membisu seribu bhs kta x bidas plak.apa umno takut hilang duit cukai lbih dr takut ALLAH.

fitflex said...

Fariz kata....
Jihad dlm konteks politik adalah jihad/tujuan/perjuangan utk menegakkan ngr Islam syumul.So awak kata umno tiada jihad/tujuan/perjuangan so buat apa kt umat Islam perlu sokong umno. Jk jihad itu adalah jihad yg batil pun harus kita tentang/perangi, inikan pula/apatah lg umno yg awak kata "umno mana ada jihad" lgsg tiada jihad, apa logiknya d akal kita sokong parti yg tiada jihad/tujuan/perjuangan.

Bukab bebaskan minda dr belenggu mitos umno sakti.Tiada ruang lg utk fanatik/taksub membabi buta.

fyi; youtube "debat olok olok tajaan umno"

=-===========

ni sorg lg.
mana ayat aku kata kita perlu sokong umno.
aku cuma x mau tgk sesama islam di malysia terus berpecah.smp ada sebahgian islam yg sanggup bersekongkol dgn kafir2 utk merebut kuasa oleh sbhagian islam yg lain.cuba duk baik2 bw berbincang.

fitflex said...

Fariz kata....
sy setuju dgn hujah simple saudara.

Basic logic, jk umno pejuang Islam mengapa umno x join pas skali menentang arak/judi/kasino d genting bsm pas. d semua negeri krjaan umno, arak/judi berleluasa tanpa lgsg ada tentangan dr pihak umno.cth kealantan sudah tiada toto/magnum arak di control.d kedah,selangor,pp mrk baru je 1 lebih merintah so x adillah kita trus menhentam mrk.sekurang2nya bg pr peluang 1 penggal dulu barla boleh kritik.

=================
aku pun setuju.setuju sgt dgn basic logik hg ni fariz.

tp nak tau gak aku kalu ikut basic logik hg tu,apa perlu nuar tu tubuh parti baru???apa x cukup adil ke pas smp perlu dia buat parti lain??ke sbb klu join pas pakai x jd pemimpin la dia???ligan dunia gak nuar tu.

fariz,knapa nuar tu x join je pas??

fitflex said...

pas umno berpecah apa islam dapat???tgk cina.walau berlainan parti sama2 bersatu bab babi pun mereka dpt pertahan(smp skrg ust azizan terkial2 cari port baru).
begitu juga india.(berlainan parti tp sama2 pertahan kpg buah pala.smp skrg kerajaan x buleh buat apa.
melayu baik umno maupun pas apa yg buleh pertahan??hassan ali tu nampak mcm kena tunduk gak ja ngan dap nanti...

khairil izwan said...

camnila fitflex..
aku bagi ko hujah budak tadika je tau..Kebanyakan pengikut Anuar ni dulunya merupakan orang2 UMNo yang pernah menghina perjuangan PAS..Jadi Anuar ni buka medium yang lain..orang2 yang dulunya kuat uMNO boleh buat pilihan samada nak masuk PKR atau UMNO..kalau diaorang tak suka Pas boleh join PKR..Kita cari titik persamaan..berjuang sama2 walaupun tak serupa dari segi falsafah..tapi asas persamaan perjuangan tetap sama..iaitu keadilan

khairil izwan said...

ko jangan salah faham..jangan ko ingat cina dan india tu semua kafir..

fitflex said...

bab arak di slngor,patut khalid tu sokong hassan ali.tp nampak khalid pun akan jd batu penghalang pas nak buat islam di slngor.

dulu buleh la pas bangga dgn klntan.sbb x dak dap.pi kedah 1dap ja dah png pala.mai slngor lg pening.perak lingkup awal2 lg.

khairil izwan said...

aku nak tanya isa pulak apa yg awan cakap ni betul ke???utk perut sendiri pun kira jihad gak ke??
isa,tlg jawab...
____________________
oi fitflex..ko ni tak faham balaghah ke?

isa_ys3 said...

fitflex said...
isa said
--------
ko pun tau kata pasal ko kata pas berjihad tk anwar.aku tanya umno jihad tk sapa.ko kata umno takde jihad jadi watpe sokong umno yang takde jihad?kalau salah pendapat aku tolong betulkan.
================
lebih kurang jahat la tu.
bila aku cakap aku sokong umno????
aku cuma hentam pas sbb pas dah x mcm dulu.tu je.salah ke aku menegur??sbb syg pas lah aku tegur...ko nak mai dgr ceramah pas x ni???

------------------------------------
ko tak sokong umno tapi ko bedal pas,mana pulak parti/pertubuhan yang ko dokong?sejak dari dulu lagi pas ni jd bahan hentaman umno.jarang kita dengar mca,mic hentam pas.kenapa?sebab dia ada umno.umno ni islam katanya.melayu pulak tu.jadi dorang ni gunakan umno nak tumbangkan pas.cuba baca sejarah iban.inggeris tetap kalah berperang dgn iban walaupun inggeris ni pakai senapang.tapi dia bijak dia guna orang iban gak nak tewaskan iban.macam mic n mca.gunakan umno utk hancurkan islam.sebab bg mca n mic kalau dia usik islam melayu akan marah dan dia takkan menang.melayu tak faham2 lg ke?dan dari dulu sampai sekarang umno jalankan agenda mic n mca.arak judi murtad tolak islam gadai hak2 melayu,bagi kouta 10% mara kat bangsa lain.
yang kena pas juga.ada ke dalam sejarah pas ni gadai hak2 melayu di kelantan? terengaanu masa pas perintah dulu?dan sekarang ni di 5 negeri pakatan sbl perak dirampas?

fitflex said...

sepatutnya di perak pas kena sedih sbb islam pas jatuh.tp si nizar tu bukan sedih.kalut nak bida camry dia tu.jihad gak ke tu isa???

khairil izwan said...

sepatutnya di perak pas kena sedih sbb islam pas jatuh.tp si nizar tu bukan sedih.kalut nak bida camry dia tu.jihad gak ke tu isa???
______________________________
itupun satu jihad gak fitfex..kalau nak tau kenapa jap lagi aku bagi hujahnya

fitflex said...

isa said
-------------
ko tak sokong umno tapi ko bedal pas,mana pulak parti/pertubuhan yang ko dokong?sejak dari dulu lagi pas ni jd bahan hentaman umno.jarang kita dengar mca,mic hentam pas.kenapa?sebab dia ada umno.umno ni islam katanya.melayu pulak tu.jadi dorang ni gunakan umno nak tumbangkan pas.cuba baca sejarah iban.inggeris tetap kalah berperang dgn iban walaupun inggeris ni pakai senapang.tapi dia bijak dia guna orang iban gak nak tewaskan iban.macam mic n mca.gunakan umno utk hancurkan islam.sebab bg mca n mic kalau dia usik islam melayu akan marah dan dia takkan menang.melayu tak faham2 lg ke?dan dari dulu sampai sekarang umno jalankan agenda mic n mca.arak judi murtad tolak islam gadai hak2 melayu,bagi kouta 10% mara kat bangsa lain.
yang kena pas juga.ada ke dalam sejarah pas ni gadai hak2 melayu di kelantan? terengaanu masa pas perintah dulu?dan sekarang ni di 5 negeri pakatan sbl perak dirampas?

==================

aku sokong kalu islam bersatu.oi,
ko cakap sejak dari dulu pas jd hentaman umno.klu ko na tau,si nuar tu lah plg kuat hentam pas time dia umno dulu.tanya ko ada paklah hentam pas??time arwah ust fadzil noor cakap badwi patut bela unta,bukan babi,ada dia hentam ust fadzil???

aik??mca mic gunakan umno nak jatuhkan pas???
apa beza dgn dap pkr gunakan pas nak jatuhkan umno???sebab umno yg pegang kuasa skrg.lepas omno jatuh,pas pulak akan dijatuhkan dap.tu baru betul.ko terbalik cakap mca guna umno nak jatuhkan pas.buat apa jatuhkan pas???pas bukan ada kuasa pusat.ko x nampak ke semua cina dah lari ke dap??sbb dap buleh gunakkan pas nak jatuhkan umno dulu.kemudian barulah dap jatuhkan pas sekali.
haaa,ko paham x???pas x perlu dijatuhkan mca sbb pas x pegang kuasa pusat...ko paham baik...ikut sejarah iban ko tu,compair dgn situasi skrg....

fitflex said...

ooo,
nak camry tu pun jihad.paham dah camna...

isa_ys3 said...

AwanMatahari said...
aku nak tanya isa pulak apa yg awan cakap ni betul ke???utk perut sendiri pun kira jihad gak ke??
isa,tlg jawab...
____________________
oi fitflex..ko ni tak faham balaghah ke?


------------------------------------
satu soalan yang baik dr fitflex.pada lughoh betullah jihad tapi pada istilah tidak.dan jawapan yang sangat bagus dari awan.
mari kita jadikan medan ini sebagai medan ilmu.bukan setakat perdebatan sahaja.ambil mana yang baik dan perbetulkan mana yang buruk

Muhd Fariz said...

fiflex kata...

ni sorg lg.
mana ayat aku kata kita perlu sokong umno.
aku cuma x mau tgk sesama islam di malysia terus berpecah.smp ada sebahgian islam yg sanggup bersekongkol dgn kafir2 utk merebut kuasa oleh sbhagian islam yg lain.cuba duk baik2 bw berbincang.

Fariz jwb...
Awak ni masih x phm/x ingat ke dr tahun 80an pas sudah hantar byk surat pelawaan kpd bekas pm2 umno(mahaday/paklah)smpai pm skrg najib.Apa respon mrk ni? lgsg xde respon/kecut habis2an.

Kalau awak org yg "duduk tengah2" pasti awak tahu tentang hal penting sebegini!! mesti awak ada buat research cari maklumat dr ke2 2 belah pihak.Kalu awak harap media perdana mn ada berita mcm ni,kalau kuar berita hancuslah umno di cap pengecut/penakut oleh rkyt M'sia.

awak org yg "duduk tengah2" harus desak umno terima pelawaan terbaru dr nik aziz kpd najib utk debat scr live,sbb nik aziz dah hantar surat pelawaan rasmi kpd najib.Apsal nk bincang scr tertutup/tersembunyi, semua umat Islam d M'sia termasuk awak & saya berhak tahu apa yg mrk ber2 debatkan.Apa perlu takut?Apa perlu kecut?

fitflex kata...
"smp ada sebahgian islam yg sanggup bersekongkol dgn kafir2 utk merebut kuasa oleh sbhagian islam yg lain."

Fariz kata...
Abis umno bersekongkol dgn mca,mic,gerakan(lg byk dr dap 1 je)
"yg sanggup bersekongkol dgn kafir2 utk merebut kuasa oleh sbhagian islam yg lain."cth d kelantan,kedah awak x bidas pulak umno.So umno jgnlah lwn pas kelantan,kedah.Apsal umno nk jatuhkan kerajaan islam kelantan,kedah plak!!

fitflex kata...
cuba duk baik2 bw berbincang.

Fariz jwb...
Skrg ni nk bincang plak,apasal dulu masa umno kuat x lgsg ada kt dengar d media perdana umno ajak pas "duk baik2 bw berbincang".Bila dah tersepit nak plak "duk baik2 bw berbincang".

Ku ingin bertanya....
Adakah ini suatu keikhlasan yg murni??!!

isa_ys3 said...

fitflex

memang pas dap pkr bersatu nak jatuhkan umno.itu memang agenda pakatan.hujah2 pasal umno wajib dijatuhkan dah banyak diberi kat siasah ni.rasanya ko tak perasan atau ko buat2 tak perasan.umno bukan lagi wadah perjuangan utk melayu islam.umno dah tak peduli dgn bangsa melayu dan islam.

fitflex said...

Fariz jwb...
Awak ni masih x phm/x ingat ke dr tahun 80an pas sudah hantar byk surat pelawaan kpd bekas pm2 umno(mahaday/paklah)smpai pm skrg najib.Apa respon mrk ni? lgsg xde respon/kecut habis2an.
===========
itulah manusia ni bila dah kuat dia lupa.bagaiman kalu umno kini dah sedar yg perlunya melayu bersatu??x kan xde maaf buat umno??kan nabi paling benci org yg keras kepala dlm perbalahan??so knapa pas masih mempertikaikan umno bab unity govment??

fitflex said...

awak org yg "duduk tengah2" harus desak umno terima pelawaan terbaru dr nik aziz kpd najib utk debat scr live,sbb nik aziz dah hantar surat pelawaan rasmi kpd najib.Apsal nk bincang scr tertutup/tersembunyi, semua umat Islam d M'sia termasuk awak & saya berhak tahu apa yg mrk ber2 debatkan.Apa perlu takut?Apa perlu kecut?
===========
nak debat buat apa??buang masa ja.melayu memang suka berdebat ja.dan najib dah pun pi jmpa tg nik aziz.mesti byk yg dibincangkan.kan lebih manis mcm tu.

fitflex said...

Fariz kata...
Abis umno bersekongkol dgn mca,mic,gerakan(lg byk dr dap 1 je)
"yg sanggup bersekongkol dgn kafir2 utk merebut kuasa oleh sbhagian islam yg lain."cth d kelantan,kedah awak x bidas pulak umno.So umno jgnlah lwn pas kelantan,kedah.Apsal umno nk jatuhkan kerajaan islam kelantan,kedah plak!!
=============
oi,mca,mic tu berani ke mempertikaikan umno mcm dap pertikai islam pas??gerakan ni waktu join bn dia melayu.lani diakuasai cina.pkr pun harapan cerah gak nak jd mcm gerakan.sbb yg join pkr cina dato chua,hindu pula dato sri subramaniam,dan melayu pula ketua2 caw umno...x smp 10thn pun ko bleh tgk apa akan jd dgn pkr...

Muhd Fariz said...

fitflex kata....

fariz,knapa nuar tu x join je pas??

Fariz jwb....
pkr mmg berbeza iedologi.Tp kt ada persamaan utk menegakkan keadilan,menghapuskan kezaliman.Yg mana konsep ini dituntut agama kita Islam.

Abis tu knp awak x persoalkan umno xnak join pas.SURUHLAH UMNO BUBAR JOIN PAS!!mn yg lbih haq sy tanya awak perjuangan bangsa melayu @ agama Islam?Tentulah perjuangan Islam yg lebih haq.Kalau gitu...

BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO!!!!

Barulah kita semua umat Islam bersatu mcm apa yg awk idam2kan tu..

fitflex said...

Fariz jwb...
Skrg ni nk bincang plak,apasal dulu masa umno kuat x lgsg ada kt dengar d media perdana umno ajak pas "duk baik2 bw berbincang".Bila dah tersepit nak plak "duk baik2 bw berbincang".

Ku ingin bertanya....
Adakah ini suatu keikhlasan yg murni??!!
============
oi kawan.nampaknya ko je yg x paham lg.kat org lain aku dah terangkan dah.sbb baru skrg umno ajak join ialah sbb baru skrg cina hindu baik mca,mic,gerakan,dap ni kuat hentam islam.ko refer youtube cari tgk zulkifli menyerang di parlimen.sbb tu byk melayu umno dah sedar.dan mintak bersatu.awat x dak maaf ke kpd umno sesama isalm??dan org yg kuat menghalang melayu bersatu ialah nuar tu.sbb bila melayu bersatu nuar tu x lebih anjing kurap je dgn pkr dia tu..

----
ko rasa nuar tu ikhlas ke berjuang tu??

fitflex said...

fariz,knapa nuar tu x join je pas??

Fariz jwb....
pkr mmg berbeza iedologi.Tp kt ada persamaan utk menegakkan keadilan,menghapuskan kezaliman.Yg mana konsep ini dituntut agama kita Islam.
================
lari soalan apa yg ko jawab tu.

aku tanya apa perlunya anwar tu tubuh prti keadilan???pas kan nak buat islam.mesti dah komplete dah pas nie.ko x rasa ke nuar nie berjuang utk peribadi???kalu dap lain lah sbb kafir.

fitflex said...

oi fariz ko dah paham ke knapa baru skrg umno ajak berbincang??

isa_ys3 said...

fitflex said...
Fariz jwb...
Awak ni masih x phm/x ingat ke dr tahun 80an pas sudah hantar byk surat pelawaan kpd bekas pm2 umno(mahaday/paklah)smpai pm skrg najib.Apa respon mrk ni? lgsg xde respon/kecut habis2an.
===========
itulah manusia ni bila dah kuat dia lupa.bagaiman kalu umno kini dah sedar yg perlunya melayu bersatu??x kan xde maaf buat umno??kan nabi paling benci org yg keras kepala dlm perbalahan??so knapa pas masih mempertikaikan umno bab unity govment??

-----------------------------------

TG nik aziz suruh bubar pas pastu bubar umno tubuh parti yang bukan berasaskan kaum.umno taknak.umno nak bekerjasama ngan pas tapi pas jgn bg syarat.ko nak beli keta pinjam bank pun ada syaratkan..
ada org yang nabi tak maafkan.seorang penyair yang nabi cakap peggallah kepala dia walaupun dia sedang berpaut pada kaabah.

Muhd Fariz said...

Fitflex kt....
itulah manusia ni bila dah kuat dia lupa.bagaiman kalu umno kini dah sedar yg perlunya melayu bersatu??x kan xde maaf buat umno??kan nabi paling benci org yg keras kepala dlm perbalahan??so knapa pas masih mempertikaikan umno bab unity govment??

Fariz kata...
Ye ke umno dah sedar melayu bersatu.sy pun x phmlah nape ms umno tengah nazak lalu dikaitkan melayu berpecah,mesti kembali bersatu?Time umno kuat xde plak isu ni timbul.Kalau gitu hujahnya,nape ms time pas lemah dulu nape plak xde timbul isu umat Islam berpcah, mesti kembali bersatu(Isalm lg penting dr melayu)?Umno nazak je lalu dikaitkan melayu berpecah la bla bla bla bla bla bla....Xde pun aku nengok melayu berpecah.Kat kg aku org umn dgn pas ok j.Aku lg ramai kawan baik penyokokn umno dr pas.Xde pun aku gaduh dgn diaorg.

Bukannya xde maaf baut umno.tp umno mesti terlabih dahulu umumkan scr terbuka/live dlm media perdana MINTA MAAF dgn apa yg dia zalimkan pas suatu ms dulu.Walaupun hati kami terguris pilu dgn apa KEZALIMAN2(x perlu sy terangkan awak semua dah tahu) umno yg lampau terhadap pas,kami bersedia menerima umno dgn hati yg terbuka krn kiat semua sesama saudara Islam(Islam lebih penting bukannya racism melayu).

So MINTA MAAF DULU SCR LIVE DI MEDIA PERDANA,barulah kita boleh pergi step seterusnya untk bersatu demi Islam bukannya racism melayu.

Memang Nabi "paling benci org yg keras kepala dlm perbalahan".So skrg sy tanya sapa yg "keras kepala dlm perbalahan"?Umno ke pas?
Sapa yg smpai skrg masih lg degil xnak jalankan Syariat Islam d'M'sia walaupun dh lebih 50 dia memegang kerajaan pusat?

Kalau umno degil jugak, so berikanlah kuasa kerajaan pusat tu kpada pas kesemuanya supaya pas boleh jalankan Syariat Islam.umno bubar masuk pas,semua ahli parlimen umno join pas.Mcm tu xleh ke?Zalim ke sy kpd umno dgn permintaan ni?

jomdebat said...

mane fitpelik....
x jwb pun...
so knp mesti bersatu dgn umno??
pelik juga kalau dipikirkn..
dh sah ada udang disebalik pungkok..

ZASS UMNO!!!!

Muhd Fariz said...

Fitflex kata....
nak debat buat apa??buang masa ja.melayu memang suka berdebat ja.dan najib dah pun pi jmpa tg nik aziz.mesti byk yg dibincangkan.kan lebih manis mcm tu.

Fariz jwb...
Awak ni knp x cuba berfikiran terbuka?Kalau debat buang ms, abis konsert,dangdut,pub,af,kelab gay, yg tiada faedah ilmiah/intelektual yg lgsg x di tegur umno.Ini semua x membuang ms k?

Awak ingt debat tu macm org bercakaran/bergaduh kat kedai kopi ke?debat adalah cara budiman/bertamadun/civilised/hasanah untk kita memberi hujah masing2.Pun bukan mcm kat parlimen boleh buat kecoh tnpa kawalan.Debat setiap pendebat di berikan ms yg telah ditetapkan utk berhujah x boleh lari dr tajuk debat scr bergilir gilir.Setiap giliran yg a berhujah maka yg b mesti diam mendengar hujah a tanpa boleh mencelah,begtulah seterusnya giliran b plk.

Tengok ms debat anwar vs sabree ari tu ada ke diorag b2 bertumbuk,msg2 sopankan?sampai berbuih mulut sabree,xde pun anwar kutuk sabree mulut bbuih!Malah sabree serang peribadi yg keluar tajuk perdebatan yg dtetapkan.Tp xpelah mungkin sabree x biasa berdebat scr gentlemen kot?

Knp awak perlu kaitkan debat dgn elemen negatif?Debat adalah elemen positif utk kita semua yg berhak mengetahui mana satu kebenaran yg hakiki.umno d beri pluang bhujah ttg "kebenaran" versi umno dn pas juga dbri peluang sm rata bhujah ttg "kebenaran" versi pas.So kita rakyatlah yg menentukan pihak manakah mempunyai kebenaran yg hakiki.

Umno @ pas x boleh lg mengkatak bawah tempurumgkan kita semua lg.Biar kita d beri peluang mendengar hujah ke 2 2 pihak baru kita dpt membuat kesimpulan yg adil.Tidakkah method ini adalah yg budiman/bertamadun/civilised/hasanah?

Sy percaya pas ada sgl jwpan utk pelbagai persoalan awak, jk awak sanggup mbri peluang sama rata kpd pas,sptmn sebelum ni hanya umno sj monopoli media perdana(adakah ini demokrasi?).Dlm Islam pun kt d ajar utk mendengar hujah k 2 2 pihak dulu barulah kita dpt buat keputusan yg wajar.Jgn dgr penjelasan pihak umno je,dgla juga penjelasan lengkap tanpa editing dr pihak pas.

Muhd Fariz said...

Sy bg contoh mudah...

umno bhujah dlm media perdana(tv3,rtm,bernama,awani) dlm sesuatu isu cth isu arak slgor,maka pemimpin2 umno bhujah sorg demi sorg tanpa editing selama 5minit mghentam pas habis2an cthnya.Oklah sy & kta smua sudah dgr hujah umno dgn teliti.

Nah skrg jgn plak kita nafikan plk pihak pas sorg demi sorg utk mjwb sgl tohmahan umno dgn hujah yg bernas,kukuh,konkrit tanpa editing selama 5minit mnjelaskan isu sebenarnya dr pas kpd rakyat.

Sy tanya knp pas nafikan hak utk memberi penjelasan?Adakah kita semau rakyat Malaysia tiada hak utk dgr hujah ke 2 2 pihak?Demokrasi smcm apakah ini?Adakah ini selari dgn tuntutan Islam?Kalau dgn demokrsi pun dh salah apatah lg dgn Islam,lglah bertambah salah krn kita buat kesimpulan tanpa usul periksa!!

Jk media perdana adil & telus, nescaya yg kuar kat berita bukannya "masalah" pas tapi tiap hari kita akan dgr sgl mcm KEPINCANGAN UMNO!!!

so sy minta semua kelarkan diri dari belenggu minda mitos umno sakti dgn keris bersilangnya lalu melihat CAHAYA BULAN yg menyinari malam kita tanpa mengharapkan penghargaan.

fyi:
Burhanuddin bin Muhammad Nur al-Hilmi PEJUANG KEMERDEKAAN ULUNG, the unsung hero.

Mesra Sokmo said...

BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO,BUBARKAN UMNO!!!!

Barulah kita semua umat Islam bersatu mcm apa yg awk idam2kan tu..UMNO ADALAH PEMBUNUH NO. 1 NEGARA - ALTANTUYA, DUN BATU TALAM TERKINI KEKESIH ANAK AHMAD ZAHID HAMIDI YANG PECAH TEMPURONG KEPALA

Mesra Sokmo said...

macam cite antara dua darjat

fitflex said...

hampa semua mmg jenis lupa sejarah.nik aziz main cakap je bubar umno,bubar pas.tubuh parti baru.adakah semudah yg di cakap kan saja???bila bubar,mesti ada meting nak lantik siapa bos,timb,naib semua.dan di sini mesti ada tolak ansur.dan jika pas maupun umno x setuju,mesti perkara ni berlarutan.masa ni sapa yg dpt keuntungan???sebab tu cakap guna akal sama.jgn lupa musuh yg duk ada dlm dan luar.nik aziz buleh cakap la.sbb jika jd kesan buruk,mesti rakyat semua salahkan kerajaan.sejaarah dah ada dah bila umno diharaamkan dulu.ko igt x apa jd??

fitflex said...

isa said
--------
TG nik aziz suruh bubar pas pastu bubar umno tubuh parti yang bukan berasaskan kaum.umno taknak.umno nak bekerjasama ngan pas tapi pas jgn bg syarat.ko nak beli keta pinjam bank pun ada syaratkan..
ada org yang nabi tak maafkan.seorang penyair yang nabi cakap peggallah kepala dia walaupun dia sedang berpaut pada kaabah
=================
ko yakin ke pas setuju bubar kalu umno bubar???pas nak kuar pakatan rakyat pun takut.walau pun ada perwakilan yg desak pas keluar dr pr.klu x silap dari selangor dlm hjg tahun lepas.bab ada org nabi maafkan tu,baginda tu nabi.ada wahyu.sembahyang org yg x sah pun baginda tau.kita ni sapa saja.tuk2 guru pun bukan dijamin masuk syurga.sbb dah contoh ahli ibadat yg 200thn pun hujung hayat dia kafir gak.
masa pas join dap tu,ada x pas fikir yg dap pun akan tendang pas bila ada kuasa??skrg xdan ada kuasa pun ada x dap hormat kpd pas??apa bukti dia???

korg baca x apa tulisan pemuda dap pasal islam??korg tau x kenapa mereka begitu berani???sebab mereka tau kalu kena isa pun org pas buleh tlg demo.bila mereka kutuk islam pun ada berapa org pemimpin pas hentam???

fitflex said...

Fariz kata...
Ye ke umno dah sedar melayu bersatu.sy pun x phmlah nape ms umno tengah nazak lalu dikaitkan melayu berpecah,mesti kembali bersatu?Time umno kuat xde plak isu ni timbul.Kalau gitu hujahnya,nape ms time pas lemah dulu nape plak xde timbul isu umat Islam berpcah, mesti kembali bersatu(Isalm lg penting dr melayu)?Umno nazak je lalu dikaitkan melayu berpecah la bla bla bla bla bla bla....Xde pun aku nengok melayu berpecah.Kat kg aku org umn dgn pas ok j.Aku lg ramai kawan baik penyokokn umno dr pas.Xde pun aku gaduh dgn diaorg.
============
bodoh punya contoh.awat ko igt pas umno ni semua duk kat kpg ko ke??
berlambak kpg2 yg bila umno buat kenduri,pas x pi.begitu jugak pas buat kenduri,umno x pi.x kan ko x tau.

dah aku bgtau td bila umno yg pgg kuasa lemah,semua kafir2 bg tekanan.sbb tu la si zulkifli hentam dlm parlimen.
yg hg x paham tu kenapa???
baik lg si redhuan tee tu dari ko sebab dia lebih paham melayu dari melayu.

Perawi said...

Tungaklangit said...KENAPALAH ISU MATI NI KAMU SEMUA NAK DIBINCANGKAN.....sebab POLIS 1Msia, memakan umpan org politik, walau pun sebagai kambing hitam dalam episod pembunuhan altantuya. Akhirnya manpus ditali gantung. Yg merancang terlepas, spt menolong anjing tersepit. Akhirnya ngap POLIS sendiri...bodohnya ASP kita ini. Serupa juga dalam hal ini, kalau Gerakan & MCA tak kacau seronoklah puak UMNO. Semue org Cina dah meluap dgn BN kini

Perawi said...

UMNO ADALAH PEMBUNUH NO. 1 NEGARA - ALTANTUYA, Pembunuhan Datok Taha oleh Mokhtar Hashim dan TERKINI KEKASIH ANAK AHMAD ZAHID HAMIDI YANG PECAH TEMPURONG KEPALA...dah siap utk dikapam...nasib baik panjang umur...pengakuannya kini terbongkar macam cite antara dua darjat, dizaman moden 2020....ade lagi boleh tambah....rakyat bongkar, supaya kita sedar siapa UMNO sebenarnya yang meneruskan dasar penjajah org puteh

jomdebat said...

kpd pejuang2 umno dan lalang2 yg berkokok dlm ruangan ni...
bumi ni bukannya milik manusia.malaysia ni pun bukan milik melayu..x pyh dok taksub sgt ckp malaysia ni milik melayu..bumi ni milik Allah..Allah jadikan manusia ni sama je x kira melayu,cina,india dan lain2 iaitu dr keturunan nabi adam..yg membezakan hanyalah iman seseorang itu pd Allah.
so ape yg nk ditakutkan..Allah berjanji akan menolong hambanya yg ingin menegakkan syiar islam...
yakinlah dlm perjuangan islam...

jomdebat said...

istiqamah dlm perjuangan..........
apapun,....
HANCURKAN DULU PERJUANGAN UMNO!!!
LENYAPKAN PARTI PERKAUMAN UMNO!!!
bila dh lenyap parti sampah umno ni..lagi senang kerja kita utk mentarbiyah org2 bukan islam di malaysia..
selagi ada umno,selagi itulah syariat islam x dpt dilaksanakan di malaysia...

Perawi said...

Pengakuan iklas dari Tan Sri SM Salim, apa nak jadi...
apa dah jadi...
apa ter jadi...kpd UMNO.

jomdebat said...

buktinya dh 50 tahun perintah malaysia..tp...........
sedara tengokla sendiri..ha..
cuma ada satu syariat islam yg umno buat...
isteri dibenarkn.....maleh nk cite.
lu pikirla wahai pungkoq2 melayujati umno!!!
jom solat........

Perawi said...

jomdebat said..istiqamah dlm perjuangan...HANCURKAN DULU PERJUANGAN UMNO!!!
LENYAPKAN PARTI PERKAUMAN UMNO!!!
bila dh lenyap parti sampah umno ni..lagi senang kerja kita utk mentarbiyah org2 bukan islam di malaysia..selagi ada umno,selagi itulah syariat islam x dpt dilaksanakan di malaysia..SETUJU, SEBAB GOLONGAN UMNOLAH PENJUAL TANAH BANDAR ISKANDAR, BATU PUTIH, PULAU PISANG KPD SINGAPORE

August 8, 2009 7:21 PM

Perawi said...

TERMASUK SIGAPORE SENDIRI MENDAPAT MERDEKA.

Muhd Fariz said...

fitflex kata.....
bodoh punya contoh.awat ko igt pas umno ni semua duk kat kpg ko ke??
berlambak kpg2 yg bila umno buat kenduri,pas x pi.begitu jugak pas buat kenduri,umno x pi.x kan ko x tau.

dah aku bgtau td bila umno yg pgg kuasa lemah,semua kafir2 bg tekanan.sbb tu la si zulkifli hentam dlm parlimen.
yg hg x paham tu kenapa???
baik lg si redhuan tee tu dari ko sebab dia lebih paham melayu dari melayu.
August 8, 2009 6:06 PM

Fariz jwb.....
Awak ni masih x phm2 lg ke?Sy ckp napa mesti nk DIKAITKAN UMNO NAZAK LALU KATA MELAYU BPECAH?

habis senario yg awak huraikan org kg lain2 yg "berlambak" x pgi kenduri baru berlaku lps pru ke12 ke?Kalu gitu hujahnya nape sblum pru12 xde pun media perdana/umno kecoh2 melayu berpecah.Oh time umno selesa ckp melayu bersatu, time umno nazak ckp melayu bpecah plak?!

Sy tanya, abis time pas lemah dulu kita boleh buat andaian yg org Islam plak berpecah?So skrg pas dah mnjadi smakin kuat umat Islam bsatu?So marilah kita semua umat Islam BER1 BSM PAS krn ber1 d bwh perjuangan Islam lbih afdal&mulia. adakh jk kita mati ms kita bjuang racism dan mlwn Islam akan diredhai Allah.Mana yg lbih mulia bjuang Islam k bjuang melayu?

"si redhuan tee tu dari ko sebab dia lebih paham melayu dari melayu."Asyik2 hujah melayu, Asyik2 hujah melayu, mual sy dgr mengenainya!!!!!!

Muhd Fariz said...

Umno nazak, umno nazak jelah apsal plak dgn isu melayu bpecah plak? Apsal nak kaitkn dikaitkan plak isu 2 ni? Melayu bpecah x bhy sgt yg paling bahaya adalah umat Islam bpecah, ini lg bahaya.

Dah tahu umno nazak mk teruskanlah assault kita agar UMNO TERKUBUR!!
Hujahnya umno terkubur mk semua umat Islam x kira bangsa cina,india,org asli bersatu bsm pas. Ini lg afdal spt yg smua kita idam2kan.

Umno tiada mk kita semua bersatu d bawah PAS.

fitflex said...

fariz fariz.
---------
"si redhuan tee tu dari ko sebab dia lebih paham melayu dari melayu."Asyik2 hujah melayu, Asyik2 hujah melayu, mual sy dgr mengenainya!!!!!!
==============
ko rasa kalu si redhuan tee tu bukan islam ada ke dia nak pertahankan melayu di malaysia??

ada ko baca apa dap2 kata dgn tulisan dia??

fitflex said...

fariz said
Umno tiada mk kita semua bersatu d bawah PAS.
===============
statement bodoh.buat apa semua bawah pas tp pas x pegang kuasa pun.x abih2 tunduk bawah dap.
nak rampas arak pun x mampu di selangor,ini kan pula nak buat hudud.

ada ke umno halang pas nak sekat arak di slngor??dah umno x halang,kenapa pas masih x mampu buat???patut pas kena sedar yg musuh islam kini lebih ramai dlm pakatan berbanding dgn bn..

Muhd Fariz said...

fitflex kata....
statement bodoh.buat apa semua bawah pas tp pas x pegang kuasa pun.x abih2 tunduk bawah dap.
nak rampas arak pun x mampu di selangor,ini kan pula nak buat hudud.

ada ke umno halang pas nak sekat arak di slngor??dah umno x halang,kenapa pas masih x mampu buat???patut pas kena sedar yg musuh islam kini lebih ramai dlm pakatan berbanding dgn bn..
August 8, 2009 8:50 PM


Fariz jwb...
Apa awak x baca semua k hujah sy?Sy kata UMNO HANCUR mk hanya tinggal 1 parti je utk umat Islam bersatu(bukan melayu j) iaitu d bawah pas.Mmglah pas x pegang kuasa skrg, InsyaAllah pru 13 nti jk kita smua istiqamah bjuang bsm pas kemenangan akan dtg. Sy percaya janji Allah utk memberi kemenangan kpd mrk yg bjuang utk Islam. Walupun di ragui oleh anda yg skeptikal thdp perjuangan pas.

X abis dgn tuduhan pas tunduk dap. so bglah peluang pas menjelaskan isu ini dlm media perdana supaya kita smua dpt dgr dgn telinga kita sdiri & mnilai seadilnya. inikan pas baru 1thun lebih jd krjaan so jgnlah kritikal sgt bg dulu mrk pluang skuran2nya 1 penggal utk tunjuk komitmen pas.

Saya tanya yg umno mrintah M'sia dah lbih 50 tahun xde plak awak kecoh x hrmkan arak,judi,konsert maksiat,af dan mcm2 jenis maksiat lg? ade ke adil org bru 1tahun perintah dah hentam habis2an tp umno merintah dah lebih 50 tahun awak diam sribu bhs je?

Abis apsal umno x join bsm pas beri sokongan kpd pas dlm isu arak ni? umno x halang pas buat bantahan tu kira hebat ke umno? Abis ngri2 perintahan umno(johor,melaka,n9,t'ganu,perlis) kalu pas bsatu dgn umno dan bantah wujudnya judi,arak ada ke umno nak join pas buat bantahan.
Sy rs bukan nak join pas, tp pas yg akan d tentang habis2an oleh umno sdiri. So UMNO DGN DAP SAMA JE!!!

malah umno lg teruk org ngaku islam tp biarkan judi,arak,maksiat bleluasa. dap tu mmg diaorg kafir, agama mrk tiada sekatan thadap arak mmg logikla kalu diaorg lwn. tp yg pelik bin ajaibnya umno yg biarkan arak,judi,konsert maksiat,af dan mcm2 jenis maksiat lg, apa jadi Syariat Islam d bwh umno? xkan umno x phm kot apa itu Syariat Islam? atau lebih penting kantung poket hasil cukai arak,judi drpd Syariat Islam?

fitflex kata...
"ko rasa kalu si redhuan tee tu bukan islam ada ke dia nak pertahankan melayu di malaysia??"

x abis dgn pasal melayu,pasal melayu,pasal melayu,!! mual sy sy dgr pasal melayu ni. Kita di redhai Allah bukan krn kita melayu, tp kita di redhai Allah krn kita memperjuangkan Agama Allah, iaitu Islam!!!!

Muhd Fariz said...

Mana lbih bkuasa pas ke dap?
pas 2 negri, dap1 je. InsyaAllah pru 13 nti jika kita sbr dlm perjuangan pas merintah lg byk negri lg, johor(mungkin agak susah sikit sbb melayu sini kuat taksub umno),melaka,n9,t'ganu,perlis.

Jk kita bandingkan dgn senario kemungkinan dap nak merintah negri lain selain pp mak sy rs dap lgsg tiad peluang kecuali pp je la dap tu dpt merintah.
so apa tuduhan x berasas yg kata pas bwh dap ni?

So cadangkan dgn ikhlas supaya semua kita bersatu "One Islam" bri peluang kpd pas untuk merintah negeri2 ni. Krn sudah terbukti Syariat Islam sedikit demi sedikit tertegak jk pas d beri peluang memerintah negri. Contoh paling baik kelantan negri mb nik ajis cth tida arak d jual berleluasa,tiada judi,tiada konsert maksiat. model negri pemeritahan Islam yg baik.

kedah baru je azizan pegang 1 tahun lebih jgnla kita hentam habis2an dia mcm dia dah merintah lebih 50 tahun. Bg dulu/sabar dia peluang jlnkan Syariat Islam sedikit demi sedikit mcm yg pas janjikan dlm manifesto. lepas 2-3 penggal blum laksanakn barulah kita boleh hentam habis2an.

fyi: youtube "Diari YB Tok Guru Nik Aziz Nik Mat MB Kelantan"

fitflex said...

ko betul ke fariz??kan dah kuar dlm mlysiakini yg pemuda pas bersetuju ikut demo bantah dap.ko x baca ek??mereka juga akan cuba dptkan permit.

mana ko dapat yg umno bantah pas larang arak di slngor baru2 nie???ko jgn main fitnah je.betul ke??

nak jelaskan dlm media perdana utk apa??kan pas dah ada media dia dah.siasah,harakah,mcm2 lg.awat x ramai ke org baca harakah??


kali ni mmg pas 2 dan dap 1.ko cakap johor payah nak jatuh,ko tau x melaka dan n9 tu kalu jatuh bukan dpt kat pas pun.ko chek blk pru12 kerusi sapa yg byk??dap jugak.

tanya ko sekali lg,ko bca x statement dap kpd redhuan tee??redhuan tee tu bercakap bukan sebab dia sayang melayu.dia bercakap sebab dia tau bila melayu lemah islam akan turut lemah di malaysia.ini srategi2 kafir.


aku tanya ko di mlaysia hindu dgn islam mana lg kuat??dan kenapa hindu kuat di malaysia??

sebab pendokong2 dia kaum india kuat dimalaysia.


dan ko duk benci sgt melayu ni,ko kena igt yg melayu ni kurang sikit penting dgn agama je.

bila melayu lemah dan miskin,buleh ke islam masjid2 aktiviti agama dpt dilaksanakan??bila melayu lemah,buleh ke kutipan2 juta2 dibuat utk tolong islam??tgk hindu cina buleh je perkuatkan agama mereka.dan dlm masa yg sama adakah mereka buang jatidiri bangsa mereka??


aku bg contoh kat ko la fariz,
di arab bangsa arab.islam kuat x??kenapa tidak?sebab bangsa arab sekrg lemah dan suka berpecah.islam di turki lemah x??tu bangsa dia masih bertelagah.

dan yg agak kuat skrg ni di iran.ada x mereka hina bangsa mereka???adakah bangsa mereka berpecah??sebab tu ada cubaan nak pecah belah kan iran dari amarika.mereka gunakan musarvi.
redhuan tee tau benda ni sebab dia tu mualaf.paham srategi2 kafir di mlysia.

tp ko buleh pulak duk pertikai seorg mualaf yg aku rasa alim sikit je dari ko duk pertahan bangsa melayu.

fitflex said...

ko betul ke fariz??kan dah kuar dlm mlysiakini yg pemuda pas bersetuju ikut demo bantah dap.ko x baca ek??mereka juga akan cuba dptkan permit.

mana ko dapat yg umno bantah pas larang arak di slngor baru2 nie???ko jgn main fitnah je.betul ke??

nak jelaskan dlm media perdana utk apa??kan pas dah ada media dia dah.siasah,harakah,mcm2 lg.awat x ramai ke org baca harakah??


kali ni mmg pas 2 dan dap 1.ko cakap johor payah nak jatuh,ko tau x melaka dan n9 tu kalu jatuh bukan dpt kat pas pun.ko chek blk pru12 kerusi sapa yg byk??dap jugak.

tanya ko sekali lg,ko bca x statement dap kpd redhuan tee??redhuan tee tu bercakap bukan sebab dia sayang melayu.dia bercakap sebab dia tau bila melayu lemah islam akan turut lemah di malaysia.ini srategi2 kafir.


aku tanya ko di mlaysia hindu dgn islam mana lg kuat??dan kenapa hindu kuat di malaysia??

sebab pendokong2 dia kaum india kuat dimalaysia.


dan ko duk benci sgt melayu ni,ko kena igt yg melayu ni kurang sikit penting dgn agama je.

bila melayu lemah dan miskin,buleh ke islam masjid2 aktiviti agama dpt dilaksanakan??bila melayu lemah,buleh ke kutipan2 juta2 dibuat utk tolong islam??tgk hindu cina buleh je perkuatkan agama mereka.dan dlm masa yg sama adakah mereka buang jatidiri bangsa mereka??


aku bg contoh kat ko la fariz,
di arab bangsa arab.islam kuat x??kenapa tidak?sebab bangsa arab sekrg lemah dan suka berpecah.islam di turki lemah x??tu bangsa dia masih bertelagah.

dan yg agak kuat skrg ni di iran.ada x mereka hina bangsa mereka???adakah bangsa mereka berpecah??sebab tu ada cubaan nak pecah belah kan iran dari amarika.mereka gunakan musarvi.
redhuan tee tau benda ni sebab dia tu mualaf.paham srategi2 kafir di mlysia.

tp ko buleh pulak duk pertikai seorg mualaf yg aku rasa alim sikit je dari ko duk pertahan bangsa melayu.

Perawi said...

UMNO tidak akan ikut islam, sebab dialah pembunuh - Zahid Hamidi, Najib Altantuya perogol - Jamaludin Jarjis, Penzina - Rahim tamby chik - KM Melaka, Abu Hassan Omar - MB Sangor, Bapak Rasuah - KM Melaka - Ali Rustam, MB Trg - Deris & Mat Said, dll ramai sangat semua baham duit rakyat. Tapi penyokong UMNO ini semuanya bangang buat tak nampak...sampai bila dok sekongkol dgn ahli UMNO yg tak nak ikut hukum Al-Quran. Tak cukup lagikah jadi bodoh dgn jilap pukok najib? Ambil Perak ikut jalan belakang/Liwat

Perawi said...

fitflex said..
mana ko dapat yg umno bantah pas larang arak di slngor baru2 nie???ko jgn main fitnah je.betul ke?? DALAM BERITA BERNAMA OLEH SHAFIE AFDAL

nak jelaskan dlm media perdana utk apa??kan pas dah ada media dia dah.siasah,harakah,mcm2 lg.awat x ramai ke org baca harakah?? ITU BERAPA PERATUS YANG MANPU BELI, PEMBANGKANG RAMAI MISKIN, BUKAN MACAM UMNO KAYA DGN ROMPAK DUIT RAKYAT (MCM2 - APA DIA TERANGKAN RTM, TV3, BERNAMA, UTUSAN, BERITA, TAMIL MALAR, NAN YANG SIANG PAU - ITU SEMUA LIDAH KERA...JAAN)


kali ni mmg pas 2 dan dap 1.ko cakap johor payah nak jatuh,ko tau x melaka dan n9 tu kalu jatuh bukan dpt kat pas pun.ko chek blk pru12 kerusi sapa yg byk??dap jugak. TAK APA DALAM PKR

tanya ko sekali lg,ko bca x statement dap kpd redhuan tee??redhuan tee tu bercakap bukan sebab dia sayang melayu.dia bercakap sebab dia tau bila melayu lemah islam akan turut lemah di malaysia.ini srategi2 kafir...REDHUAN TU PEGAMAL TABLIGH, FAHAMAN MACAM KAU JUGA UMNO, SAMPAI BILA UMNO NAK IKUT HUKUM ALLAH SEDANGKAN DIALAH MELAWAN HUKUM AL QURAN.


aku tanya ko di mlaysia hindu dgn islam mana lg kuat?? dan kenapa hindu kuat di malaysia??
sebab pendokong2 dia kaum india kuat dimalaysia. SEBAB MIC SAMY VELLU BACKUP....NAK BUATKAN KUIL HINDU DALAM UM, SURAU/MASJID DISURUH ROBOH. SEPUPU UMNO KAULAH YG AMPU. MELAYU NAK PAKAI KOPIAH SUNAT NABI, TAK BOLEH ....MUFTI PUN PAKAI SONGKOK. ORG ZAMAN DULU PAKAI SONGKOK NAK PERGI JOGET. KHUTBAH BERTENTANGAN DGN UMNO TAK BOLEH BACA WALAUPUN HUKUM AL-QURAN. USTAZ MENGAJAR TAK BOLEH IKUT APA YG DIPELAJARINYA SEBAB SUDAH NYATA JUDI & ARAK DILARANGKAN OLEH ISLAM, TETAPI DIHALALKAN OLEH UMNO. BERZINA HALAL OLEH DR MASITAH, MELAHIRKAN PENGIKUT SOFIAH DAN SERIBU MACAM JAHATNYA UMNO UTK JATUHKAN ISLAM..SEBAB ITU ISLAM LEMAH.

dan ko duk benci sgt melayu ni,ko kena igt yg melayu ni kurang sikit penting dgn agama je..BILA MELAYU KENA BELASAH OLEH HINDU DIBATANG KALI, POLIS TANGKAP MELAYU....APA CERITA. APA JASA UMNO? PADA MELAYU. BIAR DIA BERKUBUR DULU TAKUTNYA PEMINPIN UMNO AKAN INSAF.

bila melayu lemah dan miskin,buleh ke islam masjid2 aktiviti agama dpt dilaksanakan??bila melayu lemah,buleh ke kutipan2 juta2 dibuat utk tolong islam??tgk hindu cina buleh je perkuatkan agama mereka.dan dlm masa yg sama adakah mereka buang jatidiri bangsa mereka?? SETAKAT INI APA UMNO TOLONG PADA MASJID....NAK MENGAJAR PUN DILARANG, KHUTBAH PUN DISEKAT


aku bg contoh kat ko la fariz,
di arab bangsa arab.islam kuat x??kenapa tidak?sebab bangsa arab sekrg lemah dan suka berpecah.islam di turki lemah x??tu bangsa dia masih bertelagah. ITU SEBAB ARAB IKUT USA TENTANG PELASTINE. SERUPA DGN UMNO LANYAPKAN PAS TOLONGKAN MIC & MCA & GERAKAN DGN BANTUAN BRITISH

dan yg agak kuat skrg ni di iran.ada x mereka hina bangsa mereka???adakah bangsa mereka berpecah??sebab tu ada cubaan nak pecah belah kan iran dari amarika.mereka gunakan musarvi.
redhuan tee tau benda ni sebab dia tu mualaf.paham srategi2 kafir di mlysia. ISLAM IRAN KUAT, SIKAFIR TAKUT SENJATA NUKLIER...CARANYA UPAH PEMUDA/PEMUDI BAGI ROSOK NEGARANY SUPAYA USA & BRITISH NAK MASUK, TAK UBAH MACAM UMNO DIMSIA...BILA PAS KUAT PESONG RAKYAT DENGAN MAZHAD HADHARI.

tp ko buleh pulak duk pertikai seorg mualaf yg aku rasa alim sikit je dari ko duk pertahan bangsa melayu. WALAU DIA ALIM TAPI TAK SETARAF LAGI DGN NIK AZIZ & HADI

Perawi said...

fitflex said...statement bodoh.buat apa semua bawah pas tp pas x pegang kuasa pun.x abih2 tunduk bawah dap.
nak rampas arak pun x mampu di selangor,ini kan pula nak buat hudud.

ada ke umno halang pas nak sekat arak di slngor??dah umno x halang,kenapa pas masih x mampu buat???patut pas kena sedar yg musuh islam kini lebih ramai dlm pakatan berbanding dgn bn..SEBAB UMNO HALALKAN BUKA KANDANG BABI & ARAK MENYUSAHKAN ORG PAS SEKARANG...UMNO & BABI TAK DAPAT DIPISAHKAN UTK MENGHASILKAN...KEKAYAANNYA

August 8, 2009 8:50 PM

Perawi said...

50 TAHUN UMNO HALALKAN & BUKA KANDANG BABI SERTA ARAK MENYUSAHKAN ORG PAS SEKARANG...UMNO & BABI TAK DAPAT DIPISAHKAN UTK MENGHASILKAN...KEKAYAANNYA ...HARAMDALAM HARAM = JADI HARAM JADOH

Mat Rempit said...

diucapkan jutaan terima kasih kpd mb khaled ibrahem kerana keputusan yang amat bijak tentang penjualan arak ni. sbb lepas ni gua boleh beli arak dengan lebih mudah. biasak la..gua pun selain beli arak selalu gak beli kondom kat serbaneka... diorang yang jual ni ok ja...

minggu dpn gua nak pg jb. gua harap kat hutan bandar warung zam pun boleh la jual arak gak. bolela gua join asymok-ambo minum..

kah kah kah...

Muhd Fariz said...

fitflex,
Kebanyakkan hujah awak sudah dijwb perawi.TQ bro perawi.

cuma nak tambah sikit je...


"mana ko dapat yg umno bantah pas larang arak di slngor baru2 nie???ko jgn main fitnah je.betul ke??"

Bila plk aku ckp umno bantah, cuba kau kopi pes balik hujah aku yg mana ckp gitu. awak kata awk "duk tengah2" tp mati2an pertahankan umno, pelikla saya???

"nak jelaskan dlm media perdana utk apa??kan pas dah ada media dia dah.siasah,harakah,mcm2 lg.awat x ramai ke org baca harakah??"

mcm bro perawi hujah..awak ingat semua rakyat m'sia 24juta lbih ada kemudahan internet mcm kita ke? awak igt makcik2, pakcik kat kg smuanya celik it ke?(ada juga sebilangan kecil yg kaya tinggal kat bandar celik it) maklumat yg mrk dpt hanyalah melalui media perdana j. dah kita semua bloggers ketahui yg media perdana ngra kita x telus/bias dlm melaporkan berita.Tentu ada ruang umno nak brainwash golongan ini. awak boleh trima k mrk yg lain xde internet diKATAK BWH TEMPURUNGkan oleh umno. Kalau awk "duk tengah2" maka pastinya awak bersetuju dgn cadangan sy ni. apa yg nak ditakutkan kalau berita dr versi k 2 2 belah pihak di dengari rakyat yg terbanyak bukan sgelintir org mcm kita bloggers yg btuah ada internet. jika akibatnya kebenaran terserlah dan umno ditolak scr total oleh rkyt yg bfikiran kritikal(sesudah media perdana melaporkan berita dr ke 2 2pihak) apa salahnya. Mungkin umno akan hancur/terkubur InsyaAllah. Apa salahnya UMNO HANCUR, pas ada mk semua umat Islam bsatu dgn pas tmasuk awak/fitflex skali. sbb xkan awak nk join dap,pkr,mic,mca,gerakan plak.

"kali ni mmg pas 2 dan dap 1.ko cakap johor payah nak jatuh,ko tau x melaka dan n9 tu kalu jatuh bukan dpt kat pas pun.ko chek blk pru12 kerusi sapa yg byk??dap jugak."

Tu sbb calon pas kalah, dap menang. persepsinya mcm dap byk. tp jk SEMUA calon pas menang dicampur dgn calon melayu dr pkr mk pas jugalah parti majoriti d mlk & n9. so apa plak dap byk.

"tanya ko sekali lg,ko bca x statement dap kpd redhuan tee??redhuan tee tu bercakap bukan sebab dia sayang melayu.dia bercakap sebab dia tau bila melayu lemah islam akan turut lemah di malaysia.ini srategi2 kafir..."

Melayu juga.....ok la melayu lemah sapa punya angkara? sapa yg merintah M'sia lebih 50 tahun tp degil xnak jlnkan Syariat Islam?sapa yg merintah M'sia lebih 50 tahun tp arak,judi,kasino(di genting ngri adnan mb, najib pm),konsert maksiat,af,hiburan bukannya nk dibenteras tp makin hari makin subur malah siap di taja lg? org melayu lemah krn tinggalkan islam,jk melayu kembali kpd Islam yg syumul mk org melayu kembali kuat. umno nazak nk hancur, umno nazak nk hancurlah mrilh kita sm2 kuburkan umno, apa kita perlu pduli/fanatik. kuburkan je umno mk kuatlah Islam, kuatnya Islam mk kuatlah melayu. ini sifirnya.

"dan ko duk benci sgt melayu ni,ko kena igt yg melayu ni kurang sikit penting dgn agama je."
bukan kurg sikit penting tp lgsg x penting, racism melayu mmg xleh kuatkan Islam tp hanya Islam yg boleh kuatkan Ummah. kalu melayu yg degil malah melawan Syasriat Islam, melayu golongan ni ke yg kita nk harapkan. igt kita di redhai Allah bukan krn melayu kita, tp betapa istiqahnya kita berjuang utk agama Allah. itu shj jln menuju syurga. jika kita hitam legam,negro,org asli tp kita bjuang Islam mk jaminan kita adalh syurga, tp apa gunanya kita bangga dgn melayu ttp melawan/mghina/mgkeji Syariat,Hukum Allah yg termaktub dlm Al Quran mk neraka jualah tempat kita berada atas sbb kekufuran kita pd Allah. Apsal reduan tee x komplen kerajaan umno merintah dah lbih 50 tahun tp x jalankan Syariat,Hukum Allah yg termaktub dlm Al Quran. apa reduan tee x baca ke ayat suci Al Quran sura Al Maidah ayat 44,45,47,48,49,50.
sy cadangkan fitflex buka tafsir Al Quran baca/tengok dgn mata kepala anda sendiri ayat2 yg sy nyatakan itu dan selami dlm jiwa anda apa yg Allah nyatakan kpd kita semua melalui ayat suci Allah.

Al Maidah 50: Apakah hukum zaman kebodohan yg mereka cari?Hukum siapakah yang lebih baik dari hukum Allah untuk kaum yang yakin?.

fitflex said...

hehe,ambil guna jalan belakang konon.taktik tu mereka tiru anwar jugak.kan anwar pandai main belakang.smp semua rakyat kena tipu ngan anwar.sapa pun x marah anwar buat.tp bila perak buat marah pulak.besa la pr,kena btg hidung sendiri.

aku baca dlm malaysiakini la hr tu yg pemuda umno sedia berdemo bersama sama pas dlm kes arak baru2 ni.

REDHUAN TU PEGAMAL TABLIGH, FAHAMAN MACAM KAU JUGA UMNO, SAMPAI BILA UMNO NAK IKUT HUKUM ALLAH SEDANGKAN DIALAH MELAWAN HUKUM AL QURAN.
-------------
ko ni pandai2 la tabligh pulak.salah ke tabligh??kan ke sifat nabi tu.oi perawi.aku tanya ko dulu ko baca x apa yg pemuda dap kata kat redhuan tee tu???ko jawab dulu..

ITU SEBAB ARAB IKUT USA TENTANG PELASTINE. SERUPA DGN UMNO LANYAPKAN PAS TOLONGKAN MIC & MCA & GERAKAN DGN BANTUAN BRITISH

-----------
ko gila ke apa ni??bila pulak umno nak lenyapkan pas??yg duk berkokok lani org2 pr gak nak lenyapkan umno.


WALAU DIA ALIM TAPI TAK SETARAF LAGI DGN NIK AZIZ & HADI.
---------------
memang x sama taraf.tapi dia beraani cakap kerana benar.bukat mcm nik aziz,bila org tanya hukum nizar pegang lilin,kena jawab sudut politik la,org tanya org politik la.oi,dewan ulama pas pun hanya kata meragukan dan nizar x sepatutnya pergi.kalu dah meragukan,bila tau meragukan,kalu buat gak tu utk apa??

SEBAB UMNO HALALKAN BUKA KANDANG BABI & ARAK MENYUSAHKAN ORG PAS SEKARANG...UMNO & BABI TAK DAPAT DIPISAHKAN UTK MENGHASILKAN...KEKAYAANNYA
=============
setakat duk ungkit org ni yg buat,kawan tu dulu makan duit,buleh selesai ke masalah??sama la mcm kes kpg buah pala di pp.guan eng buleh duk salah gov dulu main duit la.settle ke??smp skrg nak setle kpg kecik tu pun x mampu.baru tau susahnya memerintah.

dlm sinar harian smlm ada cakap kes sampah di alor setar.sorg mamat ni kesal waktu dulu dia lah bersama2 mahfuz hentam kerajaan kedah.mai lani bila dah ambil kedah,dekat dua tahun mahfuz x settle2 pun.SETAKAT NAK MAI CAKAP KENAPA KAMU X BUAT,KENAPA BIAR,PASTU SETAKAT NAK KOMPLEN JE MMG SENANG.TADBIR SENDIRI BARU TAU LANGIT TINGGI RENDAH.


FARIZ SAID
---------
Tu sbb calon pas kalah, dap menang. persepsinya mcm dap byk. tp jk SEMUA calon pas menang dicampur dgn calon melayu dr pkr mk pas jugalah parti majoriti d mlk & n9. so apa plak dap byk.
=============
kelantan kedah terengganu buleh le pas menang byk.tp undi melayu ni pecah2.apa pulak persepsi dap byk.mmg sah byk pun.ko pun cakap jiak pas menang semua.itu jika bro.selalu sama byk je.

fitflex said...

sama lah kita tgk adakah pas akan dpt kurangkan arak di slngor,atau terpaksa tunduk dgn dap jugak.kalu tunduk jugak,nampak sgt yg pas x kan mampu buat islam,sebab sudah pasti dap akan halang.
dan tontoya x payah la duk ungkit susah sebab dulu umno yg bagi.dgn duk jaja umno yg bg dulu dapatke settle kan masalah arak???

fitflex said...

kenapa lah pas x mau sedar dan belajar dari pengalaman.tgk umno,yg awal dulu ikhlas berjuang,smp zaman mahadir lah mula umno rosak.tambah mai zaman rasuah dlm umno ni dimulakan oleh nuar lah.waktu tu nuar nak cabar tun ghafar.selain tu umno byk rosak bila berkawan dgn mca,mic dan gerakan.group nilah yg selalu bg tekanan dan byk ambil kesempatan atas kelemahan umno.kini mereka sedar yg bn dah x mampu bg apa2 lg utk group ni.maka berduyun2 cina hindu pergi kpd pas.supaya jika pas memerintah nnti mereka dapat menuntut apa pulak kepentingan2 mereka melalui dap+pkr.

Lin said...

SALAM BAGI SEMUA PENYOKONG PAS

KALAU KAMU RASAKAN PERJUANGAN PAS ITU ADALAH PERJUANGAN SUCI DAN MAKSUM MAKA SOKONGLAH SEPUNUH HATI KAMI...

TAPI JANGANLAH MENIDAKKAN SOKONGAN ORANG LAIN KEPADA UMNO...

MEMANG BENAR BUMI INI BUKAN MILIK SESIAPA TETAPI SEBAGAI KHALIFAH YANG DIJADIKAN OLEH ALLAH MAKA SETIAP KHALIFAH WAJIB MENJAGA KEBAJIKAN DAN KEPENTINGAN DIRI SENDIRI, KELUARGA, SAUDARA MARA, JIRAN, MASYARAKAT SETEMPAT DAN KAMPUNG, DAERAH, NEGERI DAN NEGARA...

JANGANLAH LUPA DIRI KITA SIAPA DAN JANGANLAHN MENIDAKKAN KAUM MELAYU SEBAGAI KAUM YANG MENJADI KAUM ASAL DI MALAYSIA INI...

KALAU KAMU SUNGGUH TAKSUB KEPADA PEMIMPIN KAMU TAKSUBLAH TAPI JANGAN MENGATA ORANG LAIN SALAH DAN HANYA KAMU SAHAJA YANG BENAR...

INI BUKAN DALAM AJARAN ISLAM IAITU AGAMA YANG KAMU ANUTI ITU...

SALAM

mail lambong said...

fitflex....fitflex..

tak habis-habis kau nie..


apa yang susah sangat nie..

dah tahu PAS perjuangkan islam..

ramai-ramai lah sokong PAS..

yang pi sokong parti lain buat apa..

sabar lah fitflex..bukan senang nak melawan arus..dah 50 tahun minda kita dijajah agar menerima corak pemerintahan barat sehinggakan semua perkara di 1malaysiankan..

melayu perlu bersatu dibawah satu bumbung..iaitu islam..walaupun berlainan parti sepatutnya kita menjaga kepentingan islam bersama-sama..

jangan asyik perlecehkan PAS..sepatutnya kita bantu PAS memperjuangkan islam di malaysia..
aku percaya jika PAS memperoleh banyak kerusi pasti UMNO dan DAP tidak berani membuat sesuka hati seperti sekarang..yang aku nampak UMNO dan DAP(MCA)PKR sama sahaja..

tetapi aku masih teguh menyokong PAS kerana aku masih yakin dengan kepimpinan PAS,walau hebat dugaan sekalipun..aku nampak ada hikmahnya,sekurang-kurangnya melayu yang dulunya UMNO dah sedar bahawa pentingnya kepentingan islam dijaga sebagai contoh isu arak..dulu orang melayu tak pernah timbulkan isu ini walaupun tahu keadaan negara yang sudah berada di Zon arak Bebas..bila timbul isu arak di shah alam..barulah puak-puak melayu munafik ini menuduh PAS takutkan DAP..ini kerja-kerja bodoh melayu kerana menyalahkan pihak yang menegakkan islam..walaupun aku akui kita gagal dalam isu tersebut tetapi apa yang aku pelajari daripada kesan isu tersebut amat berguna iaitu 200% aku takkkan menyokong UMNO untuk seumur hidup..kecuali UMNO menjadikan Al-quran sebagai dasar perjuangan.

kelemahan islam adalah disebabkan undang-undang malaysia yang sememangnya dah lama 1malaysiannya cuma dibangkitkan semula oleh pak najib..syariah terbatal dengan sendirinya apabila terkhilaf dengan kuasa undang-undang lain di malaysia..

mail lambong said...

isu arak tersebut adalah salah satu kesan 1malaysian yang diagung-agungkan sekarang..

fitflex said...

faizal said
-------------
bila timbul isu arak di shah alam..barulah puak-puak melayu munafik ini menuduh PAS takutkan DAP..ini kerja-kerja bodoh melayu kerana menyalahkan pihak yang menegakkan islam..walaupun aku akui kita gagal dalam isu tersebut tetapi apa yang aku pelajari daripada kesan isu tersebut amat berguna iaitu 200% aku takkkan menyokong UMNO untuk seumur hidup..kecuali UMNO menjadikan Al-quran sebagai dasar perjuangan.
===============
adakah umno menuduh pas trakutkan dap,atau memang pas takutkan dap??

ngaku pun ko yg pas gagal dlm isu arak di slngor.xdak pun umno ganggu pas pasal arak di slngor,tp kenapa masih gagal???so,ko terang jap kat aku jika umno tewas,pr jd gov,camne nak buat hudud???isu arak ni kecik je nak banding perundangan islam.
faizal,ko tau kan knapa gagal.sebab join dap lah buleh gagal.tp masih ramai buta kayu disini yg duk nampak byk kebaikan pas kawan dap.betul ke mcm tu??

mail lambong said...

aku akui memang sangat mencabar berpakat dengan DAP..

tetapi harus diingat berkawan dengan DAP lebih baik daripada berkawan dengan UMNO.

fitflex said...

mana pi ahli2 pr,yg selama ni mendakwa umno lah penghalang islam nak dibuat di malaysia??kes slngor mcm mana??

mail lambong said...

hudud boleh dibuat sekiranya mendapat suara majoriti termasuk dari PKR(muslim) dan UMNO sendiri..

fitflex said...

nak terus terang pun takut.baik dari umno la.tu kawan 1tahun.agak2 ko kalu dah kawan 10thn mcmmana pula?ko ada baca x apa bekas ketua pemuda pas pp kata dlm sinar harian edisi utara hari ni??

mail lambong said...

kau tak faham fitflex..

undang-undang itu sendiri menghalang isu tersebut..

fitflex said...

faizal said.
----------
hudud boleh dibuat sekiranya mendapat suara majoriti termasuk dari PKR(muslim) dan UMNO sendiri.
============
kan korg jugak nak hapuskan umno.dan pkr muslim tu yg setuju aku rasa zulkifi nordin sorg je.yg lain perangai umno jugak.so,buleh buat hudud dgn mudah ke???

mail lambong said...

jika rakyat menyokong pas..parti lain tidak boleh buat apa-apa.. takkan kau tak sokong hudud fitflex

fitflex said...

pas x kan mampu buat islam selagi join dgn dap.itu ko kena paham.so,aku tunggu pas single je.x pun join umno.amik jawatan2 penting sikit.mcm zaman tun razak dulu.aku memang sokong hudud.dan masalah skrg pas join dgn no1 x mau hudud.mcm mana??oi faizal.ko org mana??

mail lambong said...

aku bagi penyelesaian mudah..

orang UMNO kena masuk PAS..barulah kau boleh melalak suruh PAS tendang DAP jika DAP halang PAS nak tegakkan islam..

takkpun UMNO kena perjuangkan islam sebenar barulah boleh berjuang sama-sama dengan PAS..

sebab apa kena tolak UMNO dari bergabung..aku rasa kau dah bagi jawapan tuu..
...........................................................
fitflex said
kan korg jugak nak hapuskan umno.dan pkr muslim tu yg setuju aku rasa zulkifi nordin sorg je.yg lain perangai umno jugak.so,buleh buat hudud dgn mudah ke???
....................................................
ini jawapan aku sama dengan kau kenapa perlu tolak UMNO dari bergabung dengan PAS.

mail lambong said...

senang cerita ...

bersatu diatas nama islam...

semua benda berpandukan islam... habis cerita..

sori fitflex aku nak keluar sekejap nanti kita sambung lagi..

jangan lupa undi pas kat PRK nanti..

fitflex said...

faizal,adakah tolak umno secara automatik pas yg naik??ko lupa ke apa jd masa umno diharamkan thn88 dulu??

fitflex said...

tgk calon gak faizal.klu mat sabu mintak maaf la.kalu salleh man aku sokong.dan klu lawyer tu pun aku sokong.sayang sebab personal asistant arwah hamdan tu x mau jd calon.dia tu cukup bagus.dan juga baik dgn aku...

fitflex said...

khalid brahim kata
-----------
Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menegaskan bahawa tiada pengharaman penjualan alkohol di negeri itu tetapi penjual harus mengamalkan "kawalan diri".

Langkah ini bagaimanapun bersifat sementara kerana garis panduan lengkap tentang penjualan minuman itu akan disiapkan dalam tempoh sebulan, katanya lagi.

Beliau memaklumkan perkara itu selepas mesyuarat majlis ekonomi negeri di Shah Alam pagi ini.

Isu penjualan alkohol di Selangor meledak semula awal minggu ini apabila Pesuruhjaya PAS negeri Datuk Dr Hasan Ali, yang juga exco hal-ehwal Islam Selangor, mendesak pengharaman menyeluruh jualan arak di kawasan berpenduduk majoriti Islam.
===================
senang ja jawapan pr bila dah ada kuasa.time bn jaga duk riuh awat x buat?awat x cegah??time pr jaga kawalan diri je??

fitflex said...

faizal said
----------
senang cerita ...

bersatu diatas nama islam...

semua benda berpandukan islam... habis cerita..

sori fitflex aku nak keluar sekejap nanti kita sambung lagi..

jangan lupa undi pas kat PRK nanti..
===================
memang senang cerita.dan tanya ko pas bersatu dap skrg ni atas nama islam ke??

mail lambong said...

Langkah ini bagaimanapun bersifat sementara kerana garis panduan lengkap tentang penjualan minuman itu akan disiapkan dalam tempoh sebulan, katanya lagi.
...........................................

kau faham tak ayat tu fitflex..

habis tu kau nak PAS duduk dalam kerajaan ataupun diluar kerajaan..

Bila Pas duduk dalam kerajaan baru ada kuasa pendesak..jika PAS duduk diluar kerajaan siapa yang nak dengar desakkan mereka..

nak harapkan UMNO perjuangkan islam ke fitflex..

fitflex said...

pas bersatu atas dasar islam ke faizal dgn dap tu??

fitflex said...

umno pasti buleh perjuangkan islam sekiranya pas sama2 bersatu membantu dan memberi tunjuk ajar kpd umno.tgk zaman tun razak dulu.waktu tu felda2 semua diberi kpd org2 kuat umno.bila pas pegang portfolio tanah lepas bergabung,semua org kuat2 umno tu masuk pas.kan ke cantik mcm tu.

dan sekarang jika pas bersatu lg,sedah tentu ahli2 umno juga akan tertarik dgn akhlak ulama2 pas.

Muhd Fariz said...

fitflex...

apa yg sebenarnya awak nk dlm benak awak tu? kan dah byk kali sy ckp yg pr merintah bru 1 tahun dah awk hentam habis2an mcm dh merintah lbih 50 thn. kalu mmg pr mrintah dah lbih 50 thun cm umno bolehla kita belasah pas knp x tegas isu ni.

lgpun x cukup tegas lg k pas lantang ali bantah psl arak ni? pastu awak nak harapkn umno bantah arak k? ms umno/ktoyo mb dulu apsal ktoyo x haramkan trus arak,judi d s'gor. ktoyo lg lm merintah dr pr, ktoyo lg lm ada pluang/kuasa utk btindak, apsal ktoyo x btindak hapuskan arak,judi d s'gor?

kalau pas yg bru 1thun cpt j awak hentam habis2an, tp peliknya jk umno yg lg lama dr pas awak diam membisu trus.

mail lambong said...

oooo...penyokong umno fitflex nie...

ok..laa fitflex kata laa apa nak kata..janji kau undi pas..

mail lambong said...

aku sebenarnya tak faham pendirian kau fitflex..

aku bagi perumpamaan mudah untuk kau..

kau pernah dengar tak kacukan babi dengan kambing..

iaitu babi tu haram kambing tu halal

babi+kambing= halal ke haram

perumpamaan mudah untuk orang yang berpendirian lalang

jomdebat said...

kebanyakan penyokong umno dlm ruangan ni x nk mengaku mereka adalah pengikut setia parti tersebut..
ape dh jadi pada umno???
rupa2nya umno skrg sudah menjadi sebuah parti yg paling hina diatas muka bumi ni..
penyokong sendiri x nk mengaku sbg ahli umno...

mail lambong said...

jika anda terlihat ada orang islam yang berjudi dan minum arak di selangor sila laporkan kepada pihak yang berkenaan supaya kita dapat menghancurkan maksiat tersebut..

marilah kita bersama-sama membuat pemerhatian keatas premis yang menjual air setan ini..jika ada orang islam masih membeli racun dan air setan tersebut,kita akan desak dengan lebih hebat agar perbuatan maksiat tidak berlaku di selangor..

negeri-negeri UMNO disarankan mengikuti jejak langkah negeri selangor demi menjaga kepentingan islam di malaysia.

jomdebat said...

camne umno??
ade berani ke???
jgn ckp je lebih...
haprak pun takda...

jomdebat said...
This comment has been removed by the author.
jomdebat said...

toloklangit kata...JANGANLAH LUPA DIRI KITA SIAPA DAN JANGANLAHN MENIDAKKAN KAUM MELAYU SEBAGAI KAUM YANG MENJADI KAUM ASAL DI MALAYSIA INI...
ape gunanya kaum asal yakni melayu kalau syariat islam x terlaksana dibumi sendiri...
ape gunanya melayu???
melayu kaki judi,arak,pelacur???
ini yg dibangga2kan dgn melayu???
tanggungjawb pemerintah islam memastikan rakyatnya yg beragama islam mengikut ajaran islam dgn betul..
ape umno buat pada Islam??
selama hari ni anak2 muda disogok dgn maksiat...artis dipuja,diberi ruang yg secukupnya di media masa..yg ramai jd artis pulak org MELAYUUUU!!!!
bangganye jadi org MELAYU!!
tp nk tny ckit...
bila dh mati,masa dlm kubo,ada x malaikat soal APAKAH BANGSA KAMU??

roh_insan said...

ok2.kite blk pde tajuk asal.KESAN DARAH.

cube kite pikirkn kesan darah tu dtg dr mane n darah ape??.

1.Mungkin darah hidung dr sesiapa yg telah bersin sbb jangkitan B1N1.

2.Mungkin darah makci2 yg kat c2 yg berlaku kebocoran di bahagian PELAPIK,atau mungkin sdg bergurau sende,tetibe terlucut.

3.Yang kat tangge tu mungkin jgk ade mamat2 yg terkincit biji rambai,make berlaku luke pada bahagian PINTU PUNGKUQ,atau die suke lafaz bakmaipungkuq...lame2 ketulah.Aku tak la nuduh..mungkin la..kot2 la sumpah 40 org tu menjadi.

Kouq,aku tak mencarut tau,maki pun idak.

roh_insan said...

Sokong jomdebat.Tp..jomdebat kamu kene sertekn dalil n hadith,nanti si pungkoq tak pecaye,die kate kite ni mandai-mandai lak,lg pun dlm kubur dah ade jawapan baru,/" ape ugame mu??.Islam Hadhari..,cube tanye kat puak nu,tentu ade dalil.

Muhd Fariz said...

fitlex kata....
kelantan kedah terengganu buleh le pas menang byk.tp undi melayu ni pecah2.apa pulak persepsi dap byk.mmg sah byk pun.ko pun cakap jiak pas menang semua.itu jika bro.selalu sama byk je.

Fariz....
Senarai calun dun melaka, n9 pecahan calon Islam(campur dr umno,pkr,pas) dgn bukan Islam(campur dr mca,dap,mic,gerakan,pkr).

Melaka
Islam: 18 ahli dun
bukan Islam: 10 ahli dun
Majoriti: 8 ahli Islam

N9
Islam: 22 ahli dun
bukan Islam: 14 ahli dun
Majoriti: 8 ahli Islam

Awak nmpak x statistik ni? d melaka, n9 majoriti ahli dun masih lg org2 Islam x kira samada umno,pkr,pas ke. yg penting skrg adlah jk kita semua tmasuk awak/fitflex dpt membantu dakwah supaya pengundi undi calun Islam dr pas,pkr. jk dap menang smua calun dia pun msih lg minoriti tmbah lg cina,india dr pkr lg kecil dap. so pas dgn calun islam dr pkr lg kuat majoritinya.

Awk buktikan/analisa intelek kpd sy negeri mana di semenajung m'sia selain pp yg dap boleh merintah mengikut fakta taburan calun yg akan bertanding. dap hanya boleh merintah pp je, mcm UMNO jd KUDA TUNGGANGAN CINA GERAKAN merintah wlpun dulu dia lg byk ahli dun(dh lupa k?). pas kuda tunggangan?
UMNO pun KUDA TUNGGANGAN juga.

Skrg cuba bagi bukti kat mn selain pp dap boleh merintah, so kita smua dpt analisa bukti awak.

mail lambong said...

UMNO ni memang suka belit-belit..

dengar komen pemimpin UMNO berkaitan isu arak di shah alam bertambah yakin aku kat UMNO

iaitu UMNO adalah munafik..

sebab apa..

shafie afdal kata dia tunggu pendirian pas berkaitan isu tersebut..bukannya nak sokong tetapi nak pedajjal orang..

memang Dajjal sungguh UMNO ni..

mail lambong said...

Umat Islam diminta nilai cara Kerajaan Selangor selesai isu arak

SUNGAI PETANI - Umat Islam diminta menilai cara Kerajaan Negeri Selangor menyelesaikan isu penjualan arak secara terbuka di kawasan majoriti penduduk Islam.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata, rakyat juga akan menilai perjuangan Pas yang kini adalah sebahagian daripada pentadbiran Kerajaan Negeri itu.

Beliau yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata, lihat apa yang mereka (Pas) akan lakukan kerana ini (penjualan arak) adalah dalam bidang kuasa Kerajaan Negeri.

Mohd Shafie berkata demikan kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Sungai Petani.

“Pas kini telah berada dalam dalam pakatan pembangkang bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP dalam pentadbiran kerajaan negeri, rakyat akan melihat pendirian Pas dalam isu itu,” katanya.

mail lambong said...

mengata dulang paku sepih
mengata orang dia yang lebih..

HINANYA KENYATAAN PEMIMPIN UMNO YANG MASIH TIDAK SEDAR BAHAWA MEREKA ADALAH PUNCA KELEMAHAN ORANG ISLAM DI MALAYSIA

isa_ys3 said...

siapa lagi yang kita nak harapkan utk banteras arak ni?pas dituduh tunduk pada dap.adakah kita hanya membiarkan saja perkara ini berlalu?bila pas jalankan tanggungjawab diperlekehkan.nak harapkan umno makin teruklah kita.suruh rakyat menilai cara pas banteras arak,dalam masa yang sama negeri2 umno arak dijual macam biasa saja.tak pun dikurangkan malah ditambah lagi.umno dan arak ni tak boleh dipisahkan.sama juga dengan judi.baru2 ni najib meluluskan 10 lesen judi.kita tak tahu atas permintaan dan desakan kaum mana judi ni diluluskan.atas keperluan apa?atau atas dasar baik hati pemimpin umno ni maka kelulusan ini diberi.nasib baik pas tak bekerjasama ngan umno.kalau tak sudah tentu pas yang akan jadi mangsa

Muhd Fariz said...

Tungaklangit said...
MEMANG BENAR BUMI INI BUKAN MILIK SESIAPA TETAPI SEBAGAI KHALIFAH YANG DIJADIKAN OLEH ALLAH MAKA SETIAP KHALIFAH WAJIB MENJAGA KEBAJIKAN DAN KEPENTINGAN DIRI SENDIRI, KELUARGA, SAUDARA MARA, JIRAN, MASYARAKAT SETEMPAT DAN KAMPUNG, DAERAH, NEGERI DAN NEGARA...

Fariz...
Khalifah disini bermaksud khalifah yg mjalankn hukum,syariat Allah, bukannya yg dh lebih 50 tahun merintah tp bukan sj x mjalankn hukum,syariat Allah, tp lebih teruk mghalang,mgkeji,mghina,mperlekeh hukum,syariat Allah,(dulu ms pas kelantan buat draf hukum hudud ramai pemimpin yg mghina hukum Allah kata hukum ketinggaln zaman,babaric,kalau nk makan sup tgn pergi klntn,habis batu klntn buat rejam,habis kudung org melayu xleh buat kerja, pemimipin2 mn yg kata gini, dap?mca?mic?gerakan?pkr?bush?chin peng? UMNO lah yg paling jijik skali mgkeji,mghina,mperlekeh hukum,syariat Allah.

Kalau umno guna media perdana nk mgkeji,mghina,mperlekeh pas silakanlah sbnyk mn yg umno nk buat krn pas hnya parti/wadah je utk jlnkn hukum,syariat Allah. kalau pas boleh dkeji,dhina,dperlekeh krn nk jlnkn hukum,syariat Allah, mk umno scr logik mindanya lg layak/patut/afdal utk dkeji,dhina,dperlekeh krn umno mgkeji,mghina,mperlekeh hukum,syariat Allah.

So bolehkah umno berada dlm kategori khalifah yg dmaksudkan?

JANGANLAH LUPA DIRI KITA SIAPA DAN JANGANLAHN MENIDAKKAN KAUM MELAYU SEBAGAI KAUM YANG MENJADI KAUM ASAL DI MALAYSIA INI...

Sapa yg lupa diri? org melayu yg kufur kpd Allah, yg x mjalankn hukum,syariat Allah kaum itulh kaum lupa diri. lupa dirinya yg dia ada tggjwb besar mlaksanakn hukum,syariat Allah. lupa dirinya yg sgl apa yg dia ada d bumi ini hanyalah d pinjamkan kpd Allah. lupa dirinya dgn janji dia kpd Allah setelah mengucap 2 kalimah syahadah. SAPA YG LUPA DIRI?

KALAU KAMU SUNGGUH TAKSUB KEPADA PEMIMPIN KAMU TAKSUBLAH TAPI JANGAN MENGATA ORANG LAIN SALAH DAN HANYA KAMU SAHAJA YANG BENAR...

sp yg taksub membabi buta walaupun pemimpin dia dh terang2 lg bsuluh mghalang,mgkeji,mghina,mperlekeh hukum,syariat Allah.Sp taksub.
Post saya sbelum ni dlm artikel "10-pegawai-sprm-di-pejabat-hari-teoh dibunuh"

Fariz jwb....
Ok andaikan sy trima nik aziz nyanyuk, so sy tanya kenapa umno masih blum mahu lg jlnkn ISLAM d M'sia ni?

Nak tggu apa lg??

Sy tegaskn skali lg bhw sy tidak taksub parti @ pemimpin tak kira nai aziz ke, hj hadi ke, najib ke, muhyidin ke,.yg penting bg sy mn2 pihak yg boleh buat Islam d M'sia, pihak itu akan sy dokong smpai mati, x kiralah jk umno pun!!

Sy hanya taksub kpd perjuangan menegakkan Syariat Islam!!

Jk umno buat Islam 110% mk sy tukar sokongan kpd umno.Suasah sgt ke bg umno buat permintaan ini??
August 7, 2009 8:23 PM

mail lambong said...

Datu Sulaiman said...

Salam ustaz,

Apa boleh buat, walaupun UMNO hanya ada lebihkurang 3 tahun lagi sebelum PRU 13 tetapi nampak gaya UMNO masih belum mahu berubah..Belum ada sebarang perubahan, orang-orang UMNO masih tetap dengan sikap lama, cara lama dan semangat lama. Sokongan rakyat pula semakin dingin dan hanya mereka yang berkempentingan saja yang bermati-matian menyokong UMNO.

Semalam saya bersembang dengan satu dua 'orang UMNO' yang ada hubungan 'dekat' dengan kira pembesar perintkat atas UMNO, nampak gaya sahabat itu pun dengan berani mengatakan bahawa jika keadaan yang ada sekarang ini,conform BN akan tumbang pada PRU 13 nanti..Sahabat ini kata hanya DS Najib yang cuba berusaha untuk memulihkan UMNO tetapi gerombolan yang lebih buat macam biasa saja..

Sahabat ini berkata lagi betapa UMNO cuba 'creat' beberapa isu untuk menyerangkan PR khasnya PKR dan DS Anwar tetapi kata beliau, rakyat yang sudah celik hanya diam saja dan mereka hanya akan tunggu untuk melepaskan 'tsunami' politik yang kedua pada PRU 13 nanti.
..............................................................
INI ADALAH PENGAKUAN PENYOKONG KUAT UMNO SENDIRI..TERUSKAN USAHA ANDA WAHAI PENDOKONG-PENDOKONG ISLAM SEKALIAN.JANGAN GENTAR WALAUPUN KEHILANGAN KUASA DAN HARTA.BERSATU DIBAWAH ISLAM TOLAK PERPADUAN DIBAWAH KEZALIMAN.

habibRMC@yahoo.com.my said...

Ada tangan2 jahat yang cuba melindungi perbuatan jahat
Mereka tak bimbang kekuasaan Allah
selsema babi yang melanda negara kita adalah bala dari Allah diatas kejahatah,kemasiatan yang dilakukan oleh tangan2 manusia

Kezoliman yang dilakukan oleh manusia sudah sampai ke tahap mereka fikir Allah tidak berkuasa

Allah memberi kuasa kepada kerajaan yang memerintah hari ini janganlah kita menyalahgunakan kuasa sesama manusia

Ingat...Allah berkuasa atas segalanya

slyderrose said...

Hello kawan, jangan cuba membuka keburukan atau salah laku pemimpin umno atau institusi yg diterajui olih orang melayu kelak anda dilabelkan sebagai pengkhianat melayu. Kalau pemimpin melayu dari umno buat salah dan korup. Pejam satu mata sajalah. Tak perlu di ungkit-ungkit. Biarkan saja demi orang melayu.

Adi Satria said...

PAS punca sebenar DAP berani hina Islam dan Melayu sesuka hati tanpa perlu minta maaf.

Oleh itu
PAS = Parti Ajaran Sesat.

Rasakan penangan DAP. Padan muka dgn orang yang pangkah PAS/PKR/DAP.

Tunggu koamat jer...itu pun DAP takkan sokokong negara ISLAM.

Berangan la korang...

Adi Satria said...

Pengkhianat melayu masukkan dalam guni dan campakkan dalam laut.

Adi Satria said...

FAKATAN RIOTERS yang akan tumbang dalam PRU13 nanti.

Telah banyak kerosakkan kepada agama dan bangsa telah dilakukan dalam masa setahun memerintah.

InsyaAllah...BN akan menang majoriti yang lebih banyak dalam PRU13 nanti.

MUSNAHKAN FAKATAN RIOTERs

Adi Satria said...

faizal said...

aku akui memang sangat mencabar berpakat dengan DAP..

tetapi harus diingat berkawan dengan DAP lebih baik daripada berkawan dengan UMNO.

=====================================

Statement di atas adalah statement dari orang Islam yang sesat...buta mata hati...statement yang sama daripada pemimpin PAS.

Oleh itu...

PAS = Parti Ajaran Sesat

Tinggalkan PAS wahai seluruh umat Islam kerana PAS telah jauh tersesat.

UMNO PARTI PENJARA said...

Jangan bergaduhlah :-)











Suara Generasi Baru 1 Malaysia
>>Blog 1 Malaysia

Muhd Fariz said...

serigala kata....

PAS punca sebenar DAP berani hina Islam dan Melayu sesuka hati tanpa perlu minta maaf.

Oleh itu
PAS = Parti Ajaran Sesat.

Rasakan penangan DAP. Padan muka dgn orang yang pangkah PAS/PKR/DAP.

Tunggu koamat jer...itu pun DAP takkan sokokong negara ISLAM.

Berangan la korang...

Pengkhianat melayu masukkan dalam guni dan campakkan dalam laut.
-------------------------------

Fariz jawab...
umno punca sbenar mca,mic,gerakan berani hina Islam dan Melayu sesuka hati tanpa perlu minta maaf.

sy bg hujah..
1-mca lg lantang hina hukum Allah mpertikai hukum prempuan mndakwa dicabuli tp tiada saksi.
2-mic, samy vellu mghina Al Quran ckp biadap mengatakn "itu Al Quran mana ada jalanraya".
3-gerakan pemimpinnya mghina melayu cadangkan agar chin peng boleh balik m'sia.
4-umno juga sama bersubahat dgn mca,mic,gerakan berani hina Islam dan Melayu
-hina Islam dh lebih 50 tahun merintah tp bukan sj x mjalankn hukum,syariat Allah, tp lebih teruk mghalang,mgkeji,mghina,mperlekeh hukum,syariat Allah,(dulu ms pas kelantan buat draf hukum hudud ramai pemimpin yg mghina hukum Allah kata hukum ketinggaln zaman,babaric,kalau nk makan sup tgn pergi klntn,habis batu klntn buat rejam,habis kudung org melayu xleh buat kerja, pemimipin2 mn yg kata gini, dap?mca?mic?gerakan?pkr?bush?chin peng? UMNO lah yg paling jijik skali mgkeji,mghina,mperlekeh hukum,syariat Allah.

oleh itu umno parti ajaran sesat

-hina melayu kata sultan "NATANG" d t'ganu,mahaday hina sultan,raja2 melayu krisis tahun 80an buang kekebalan raja2 melayu,jaja keburukkan raja2 melayu tiap2 hari media perdana subahat, nuar musa tabal raja lain d klntn bwh pokok ketereh.

Rasakan penangan mca,mic,gerakan. Padan muka dgn orang yang pangkah bn/umno

Kami lebih percaya dgn janji Allah mjanjikan kemenangan total Islam, drpd sifat munafik kamu yg x percaya smpai kiamat negara Islam boleh dbina.

Pengkhianat Islam & melayu iaitu umno dgn rkn2 kongsi/subahatnya mca,mic,gerakan masukkan dalam guni dan campakkan dalam laut.

Naruto Sensei said...

Jangan marah PAS dia baik

Adi Satria said...

PAS = Babi belaan DAP.

Oleh itu

PAS = Parti Ajaran Sesat

PASakan musnah dan berkubur tak lama lagi.

Naruto Sensei said...

UMNO pun apa kurang BABI belaan Yahudi.

Best Taksubnya puak UMNO sampai Gambar saya pun dijadikan berhala di Batu Caves.

UMNO dah lama jadi sesat

Naruto Sensei said...

Saya nak beritahu le penykong UMNO kite ade 1 tahun je lagi nak bodek rakyt.

UMNO jika kali ni kalah juga di Permatng psir akan semkin cepat le kite semua terkubur.

UMNO dah lama sesat dan jadi baruah Yahudi.

Muhd Fariz said...

wolf said...

PAS = Babi belaan DAP.

Fariz...
Hinalah,kejilah,kutuklah,cercalah sbyk mn yg anda mahu, slagi mana Allah bg kudrat kpd kamu utk kutuk pas. Bg kami pendokong pas, kami menganggap pas hanyalah wadah/alat utk menegakkan hukum,syariat Allah yg tlah d pertanggugjwbkan oleh Allah kpd kita umat Islam. Tiada kami taksub pd parti @ pemimpin2 mcm penyokong umno spt anda. yg kami taksub adalah jihad Islam itu sendiri.

apa yg termampu kami buat adalah berdoa kpd Allah agar saudara wolf & seluruh org Islam penyokong umno d m'sia yg d berikan hidayah dr Allah agar kembali berjuang demi menegakkan hukum,syariat Allah d M'sia sebelum kita d turunkan bala yg amat dahsyat dr Allah. apa yg sy takut adalah suatu hari nnti Allah akan khatamkan/kuncikan jiwa/minda/roh anda utk menerima risalah perjuangan Islam.

Sy hrp bloger2 dr pas jgn bls balik dgn kata2 keji kpd saudara wolf. kalau stakat wolf hina pas biarkanlah dgn perangainya tu. kita kena igt jgn taksub pd pas @ pemimpin2 mcm penyokong umno, tp matlamat kita adalah dakwah berhikmah agar kita dpt mnyedarkan golongan2 yg masih belum sedar dgn hujah ilmiah/intelek/berfakta/bernas. jgn kita jd mcm penyokong umno.

Doakan semoga mrk mendapat hidayah dr Allah. krn mrk juga adalah org Islam sesama saudara kita, cuma mrk di pesongkan oleh pemimpin2 mrk melalui media perdana.

Adi Satria said...

Fariz said...

bla..bla..Hinalah,kejilah,kutuklah,cercalah sbyk mn yg anda mahu, slagi mana Allah bg kudrat kpd kamu utk kutuk pas...bla..bla...

====================================
Marah nampak...Jeff ooi dan ronnie liu kau tak marah...terang-terangan hina Islam...

Aku cuma cakap kiasan pada PAS...bukan pada Islam ...pun kau dah melenting.

Oleh itu

PAS = Parti Ajaran Sesat

Naruto Sensei said...

Kiasan macam tu ke he he ..

Memang patutle si Muhyiddin suruh UMNO pergi sekolah balik.

Bahasa kiasan dengan maki hamun pun depa tak reti.

Sibuk kat Jeff ooi Dia tarik balik katanya dan mohon maaf.. Tapi ingat ke si Samy tu kutuk Quran dulu sampai sekarang takde pula kamu sibuk suruh minta maaf..

Dasar munafik .

Naruto Sensei said...

Fariz tu takde pun marah .. Kamu saja yang terasa maklumlah sifat sensitif UMNO sekarang ni.

Pantang ditegur..Pasal tu elok duduk je dalam hutan.. Menyalakle sesorang.. he he

Naruto Sensei said...

ha ha Lebai Bijan pun ada kat dalam nih.. keh keh keh moga macam tu le jainya PM nanti ye..

INSAF..

Adi Satria said...

Apa respon pengikut PAS pasal kenyataan Ronnie liu dan Jeff ooi?

First sekali aku nk dengar komen naruto...pastu perawi...pastu asyok mambo...pastu yg lain-lain.

jangan nak putar belit soalan ni...atau bagi balik soalan kat aku...aku cuma nk tahu pendirian korang tentang isu ini.

Adi Satria said...

Kiasan aku sama jer macam kiasan tok guru wali pujaan kau tu.

Sama tak?

Duduk dalam tv jer lah kalau x boleh terima kritikan membina aku ni.

Naruto Sensei said...

KITA KAJI APA YANG MEMUDARATKAN NEGERA


1.KES RASUAH 18 AHLI YANG BERPROFIL TINGGI.NAMA BELUM DIUMUM ATAU TERLUPA.



2.MEMBENGKRAPKAN PERWAJA STEEL.



3. MENYALAHGUNAKAN KUASA,KOMISYEN.


4. MENGHILANGKAN DUIT PETRONAS SEBAGAIMANA YANG DIDAKWA TUN MAHATHIR 300 BILLION DUIT RAKYAT.


5. HAKIM SWASTA TENTUKAN HAKIM KERAJAAN


6. KES PEMBUNUHAN BELUM SELESAI

Muhd Fariz said...

wolf kata....
Fariz said...

bla..bla..Hinalah,kejilah,kutuklah,cercalah sbyk mn yg anda mahu, slagi mana Allah bg kudrat kpd kamu utk kutuk pas...bla..bla...

====================================
Marah nampak...Jeff ooi dan ronnie liu kau tak marah...terang-terangan hina Islam...

Fariz jwb....
dr statement sy yg awak baca tu ada ke sy marah awak jgn hina pas ke? kan sy SURUH hina keji pas tu. ada sy melenting maki hamun umno ke? awak x nampak ke? awak x baca ke?

Kan dlm keseluruhan statement sy tu ada sy meminta bloger2 pas mendoakan utk awak dpt hidayah drpd Allah. Apa mendoakan awak dpt hidayah tu marahkan awak ke? ada ke minta blogger2 pas mendoakn bala utk awak?

Naruto Sensei said...

wolf

Tak payah lah kamu nak cabar orang bukan baru Naruto kenal kamu tu..

Belajar tak habis ke makai dengan kiasan pun tak tahu..? nak samakan makian kamu dengan Tok Guru..wah tingginya ilmu..bongkak sungguh.

Setakat hal PR kamu tak payah le nak sibuk.. Nak tanya orang jawab dulu apa yang Naruto katakan tadi diatas tu..Menyibuk je hal PR hang kan orang UMNO so jaga le UMNO..

ha ha Kesian dia..Nak pendirian orang buat apa hang sibuk..

Adi Satria said...

Takkan takut nk tegur wakil rakyat sendiri yang hina Islam terang-terangan kot...

Terkedu terus katun ni....tak mampu jawab sebab nak bela sangat RoniLiu dan Jeef Pooi....begitulah penyokong PAS

Duduk dalam tv jer lah..meroyan sorang-sorang

Adi Satria said...

Jeff Ptooi dan Roni Liu tu pun berkias kot macam tok guru.

Kepimpinan melalui Teladan.

TakeBir....TakeBir

Muhd Fariz said...

wolf kata...
Apa respon pengikut PAS pasal kenyataan Ronnie liu dan Jeff ooi?

First sekali aku nk dengar komen naruto...pastu perawi...pastu asyok mambo...pastu yg lain-lain.

jangan nak putar belit soalan ni...atau bagi balik soalan kat aku...aku cuma nk tahu pendirian korang tentang isu ini.

Fariz jwb...
Setiap persoalan memerlukan jawapan. soalan dr saudara wolf simple & fair.
jwpn sy: tentu sekali pendirian saya amat marah dgn mereka ni.tp spt yg naruto jwbkn skurang2nya mrk tarik balik kata dan mohon maaf scr terbuka. lgpun mrk ni kafir yg x tahu psl Islam. Mcm jugal kafir sami velu yg hina Al Quran smpai skrg tiada minta maaf dia tp awak x bising2 pun.

Nah skrg sy sudah jwb soalan saudara wolf. maka sy juga berhak utk 1 soalan kpd wolf jwb. barulah adil/bertamadun/budiman/x pengecut kita bertukar pandangan. xkan pihak pas j jwb soalan, tp tiba giliran wolf mengelak pula kan? sy minta saudara wolf berbudiman.

Pasal sami velu hina Al Quran tp blum minta maaf lg smpai skrg sy x nak tanya pendirian awak sbb dia kafir jahil ttg Islam.

Soalan sy:
Apa pendirian awak terhadap umno @ pemimpin umno(org Islam) yg mgkeji,mghina,mperlekeh,mghalang hukum Allah dgn mengatakan hukum ketinggaln zaman,babaric,kalau nk makan sup tgn pergi klntn,habis batu klntn buat rejam,habis kudung org melayu xleh buat kerja ms kelantan siapkan draf hudud tahun 90an dulu?

Semoga saudara wolf cukup budiman/gentlemen utk jwb soalan sy pulak.

mail lambong said...

tak habis-habis golongan munafik umno nie..kesian kat najib merayu-rayu umno berubah..penyokong umno ada tengok tv3 semalam ke..mesti tengok kan...

saranan najib

1)tawaduk
2)mesra rakyat

nak menang buat cara nak menang

macam mana mereka nak berubah najib oooiii...hang yang patut berubah baru mereka terpaksa ubah..bukan main manis bila bercakap si najib tu..

jomdebat said...

hapus najib!!!
jahanamkan umnobn parti babi negara!!
UMNO sesat!!
dh tau arak haram tp baru skrg nk menyalak...pastu dok sibuk org kafir hina agama islam.yg umno ni dh 50 tahun dok hina islam ape cite???
ke umno ni termasuk dlm golongan yg bukan islam..mesti x sunat ni...
dan kpd pecacai2 umno yg budiman..teruskan usaha anda menyokong parti melayu yg berkeris satu yg x malu kata org melayu berpecah bila dh kalah teruk..hampeh!!ini parti yg ditaksubkn sgt??woi..kalau mcm ni la parti umno,x lama lg kita akan melihat umno akan terus HANCURRRR dan MAMPUS buat selama-lamanya..amin..

JAHANAM ZIONIS UMNO!!!

jomdebat said...

aku lebih rela berperdana menterikan seorang islam,berbangsa cina/india yg patuh sepenuhnya pd ajaran islam.....daripada aku ada seorang perdana menteri islam,berbangsa melayu tapi tidak menjalankan syariat islam...
HAPUSKAN PERKAUMAN UMNO!!
inilah punca segala kesesatan.
TEGAKKAN SYARIAT ISLAM!!!
semua umat akan mendapat rahmat.yakin dan percayalah pd janji2 Allah..

Adi Satria said...

Jawapan utk SAUDARA FARIZ...

saya juga marah dgn pemimpin-pemimpin UMNO yang hina agama Islam. Bukan itu saja, pemimpin yang rasuah, ada skandal seks juga saya tak suka dan benci pada mereka.
=====================================

Soalan seterusnya.....

"....tetapi harus diingat berkawan dengan DAP lebih baik daripada berkawan dengan UMNO....."

Kenapa kata begitu ? Kan orang UMNO orang yang ada IMAN walaupun mereka tak mengikut hukum ALLAH 100 peratus TETAPI mereka tetap berIMAN walaupun IMAN mereka lemah.

Berbanding dengan DAP yang terang tidak berIMAN langsung.

jomdebat said...

kalau umno percaya pd janji2 Allah...cuba umno tegakkan dulu syariat islam di malaysia..pastu tengok betul ke x apa yg Allah janjikan...ini x..cuba pun x,try pun x,test pun tidak........
so tunggu apa lagi....
HANCURKAN JE UMNO NI!!!!!!
habis cerita.........

khairil izwan said...

wakakakah..
lawak antarabangsa yang terbaru..wakakakaw..gelak dulu beb..bukan senang nak gelak dalam keadaan negara kita dilanda wabak babi ni..kakakakahh..tapi ini ada lagi yang lebih babi daripada babi..iyela..lawak gila babi..
Gambar Najib kat Batu Caves..satu Malaysia gelak..kakakakakakahh....
Dulu kata Anwar Ibrahim...
Mana ulamak' depa ni?Tak Kuar Fatwa ke??Kakakakakakahh....
Entah2 sami depa dah kuar fatwa terbaru...
Najib pengganti Dewa Murgan daripada Mongolia...
Kakakakakah

bakmaipungkoq said...

Blogger AwanMatahari said...

" Dalam SIS, Anak sape yang jadi pemimpinnya?Kenapa ko tak bising..Kerajaan persekutuan sape yang pegang?Bukan orang UMNo ke?Sepatutnya dah tau jadi macamni pemimpin2 UMNOlah yang harus dipersalahkan..Siapa yang menghalalkan arak,judi dan hiburan melampau?Orang PAS ke? "

/////////////////////////////////

Aku dah jauh ketinggalan lrt, tp yg awan kata kat atas tu memang betul. Kalau sokong UMNO pun buat apa kita nak sorok2. Kita kena adil, jujur mengakui kesilapan. Macam aku!!

mail lambong said...

wolf..

apa dia iman tu..

kena ada enam perkara baru datang iman tu..

tolak salah satu maka hilang iman tu..

ada faham...

melayu mengaku islam tetapi menolak dan melawan islam lebih hina daripada kafir yang tak tahu apa-apa..

Adi Satria said...

Faizal....

UMNO tak menghina Islam, tak menolak, menentang, menafikan hukum Allah tapi cuma tidak mematuhi hukum Allah kerana kelemahan iman pemimpin UMNO. Tidak jatuh kafir tapi cuma berdosa saja.

Apa hukumnya pula menuduh orang UMNO kafir? Adakah orang yang menuduh orang Islam yang lemah imannya itu kafir akan menjadi kafir?

Setahu aku orang yang menuduh orang Islam itu kafir lagi besar dosanya dan boleh jatuh hukum menjadi kafir ke atas dirinya?

Betul tak?

mail lambong said...

wolf..

Perkara-perkara yang membatalkan Islam

1. Terlibat pada perkara syirik atau mengadakan sekutu dalam beribadah kepada Allah.

2. Menjadikan sesuatu atau seseorang sebagai wasilah (perantara) dalam doa, syafa'at dan tawakkal.

. Tidak mengkafirkan orang-orang musyrik, menyangsikan kekafiran mereka malah membenarkan keyakinan mereka.

4. Meyakini bahawa petunjuk selain petunjuk Nabi Muhammad s.a.w. adalah lebih sempurna dan lebih baik.

5. Membenci hal-hal yang berasal daripada ajaran Rasulullah s.a.w. walaupun mengamalkannya.

6. Mengolok-olok sebagian ajaran yang dibawa Rasulullah s.a.w. seperti pahala atau balasan yang akan diterima.

7. Melakukan sihir, karena pelakunya dihukumi kafir.

8. Menyokong orang kafir serta memberikan bantuan dan pertolongan kepada orang musyrik untuk memerangi Muslimin.

9. Beranggapan bahawa manusia dengan mudah boleh terkeluar dari syari�at atau ajaran Nabi Muhammad s.a.w.

10. Berpaling dari agama Allah SWT baik kerana tidak mahu mempelajarinya atau kerana tidak mahu mengamalkannya.

11. Mengganggap suatu hukum atau undang-undang selainnya lebih baik daripada syari'at Rasulullah s.a.w. dan lebih mengutamakan hukum thaghot daripada hukum Rasulullah s.a.w. Apabila ada seseorang meyakini bahwa undang-undang yang dibuat manusia lebih utama dan lebih baik daripada syari'at Islam, maka ia telah kafir.

12. Apabila seseorang Muslim itu menganggap bahawa syari�at Islam sudah tidak sesuai lagi dengan perkembangan zaman, atau bahkan beranggapan bahawa agama Islam hanya menyangkut hubungan ritual antara hamba dengan Rabbnya dan tidak ada kaitannya sama sekali dengan masalah duniawi. Demikian pula apabila seseorang memandang bahawa pelaksanaan syari'at Islam, misalnya masalah rajam dan qishash, sudah tidak sesuai lagi dengan peradaban modern (atau Hak Asasi Manusia).

13. Begitu pula mereka yang beranggapan bahawa seseorang dibolehkan untuk tidak berhukum dengan hukum atau syari'at Allah SWT dalam hal kemasyarakatan dan hukum-hukum lainnya, maka ia telah kafir, meskipun belum sampai pada keyakinan bahawa hukum yang dianutnya lebih utama dari hukum Islam.

14.� Bertawakal dan bergantung kepada selain daripada Allah.

15.� Ingkar nikmat Allah sama ada yang terang atau yang sembunyi, yang mudah difikirkan atau yang memerlukan kajian.

mail lambong said...

16.Bekerja atau berkhidmat dengan tujuan selain daripada Allah kerana Allah tidak menyukainya.

17. Menggubal undang-undang mengikut kemahuan manusia bukan mengikut ketentuan Allah.

18. Menumpukan segala ketaatan kepada selain Allah dengan cara yang tidak disukai-Nya.

19. Menjalankan hukum selain dari hukum Allah atau tidak merujuk kepada hukum Allah dalam sesuatu perkara.

20. Benci atau menentang sesuatu perkara yang berhubung dengan Islam atau menbenci agama Islam seluruhnya.

21. Mencintai kehidupan dunia mengatasi kecintaan akhirat dan menjadikan dunia ini sebagai matlamat utama yang unggul dalam hidupnya.

22. Menghina sesuatu daripada kitab Allah atau sunnah Rasulullah s.a.w. atau orang-orang alim yang menegakkannya atau mempersendakan hukum-hukum daripada hukum Allah atau syiar-syiar Islam.

23. Menghalalkan apa yang diharamkan oleh Allah dan sebaliknya.

24. Tidak beriman dengan semua sumber-sumber (punca) hukum daripada kitab Allah dan As-Sunnah.

25. Melantik orang-orang kafir dan munafik menjadi pemimpin serta tidak mencintai orang-orang yang berakidah Islam dan mukmin.

26. Tidak beradab dalam pergaulan dengan Rasulullah s.a.w.

27. Rasa takut, lemah hati di dalam menegakkan Tauhidullah dan rasa lapang, terbuka dan riang dalam menegakkan perkara-perkara syirik.

28. Menyatakan bahawa al-Quran terdapat pertentangan di antara ayat yang dan isi yang terkandung di dalam ayat itu.

29.Tidak mengetahui tentang marifat Allah dan pengenalan yang jelas serta ingkar dengan sifat-sifat ketuhanan-Nya dan ingkar nama-nama-Nya.

30. Tidak mengetahui atau mengenali Rasul dengan betul atau menafikan adanya sifat-sifat yang terpuji yang diberikan oleh Allah kepadanya atau menghina sifat-sifat kepujian atau mengitiqad bahawa baginda adalah contoh utama bagi manusia.

31. Mengkafirkan orang yang mengucap dua kalimah syahadah serta tidak mengkafirkan orang yang telah ingkar syahadah dan tidak menghalalkan berperang dengan mereka.

32.Membuat sesuatu pekerjaan (ibadah) bukan kerana Allah, sujud dan tawaf berkiblatkan kepada selain Baitullah dengan niat mendekati Allah.

33. Banyak jenis syirik yang menggugurkan syahadatain yang dinamakan syirik kecil seperti mengerjakan solat kerana hendak mendapatkan pujian, bersedekah kerana sungutan orang atau supaya orang datang kepadanya seolah-olah dia berjihad iaitu supaya orang mengenang jasa dan namanya.

mail lambong said...

orang umno bangsat ini ramai yang tidak sedar kerana menyalak mengenai perkauman tetapi kebanyakkan orang UMNO itu sendiri bekerja dengan bangsa yang dia benci iaitu cina.

budaya racist adalah ideologi lapuk dan amat bangsat sekali..

umno perlukan perubahan bukannya memainkan isu perkauman yang bangsat..

umno perlu memberi taraf pendidikan yang terbaik untuk anak-anak melayu..umno wajib menghapuskan aktiviti sosial yang melampau dikalangan orang melayu bagi menjamin mutu islam itu sendiri..sudah banyak contoh bagaimana melayu menjadi cemerlang iaitu dengan asuhan islam yang baik..pelajar yang taat kepada allah,hatta dia anak nelayan sekalipun.

umno perlu hapuskan penyakit judi,arak,pelacuran,dan rasuah dikalangan orang melayu bangsat yang masih dicucuk hidung mereka seperti lembu hinggakan merasakan tanpa umno mereka tidak boleh hidup hinggakan mereka tidak boleh berdikari sehinggakan untuk hidup terpaksa bergantung duit poket adun umno ataupun pemimpin umno..inilah melayu bangsat yang lemah dan bodoh.

mail lambong said...

wolf said...

Faizal....

UMNO tak menghina Islam, tak menolak, menentang, menafikan hukum Allah tapi cuma tidak mematuhi hukum Allah kerana kelemahan iman pemimpin UMNO. Tidak jatuh kafir tapi cuma berdosa saja.
..................................................................
1)dah tahu berdosa hang pi sokong buat apa..

2)tidak mematuhi ngan menafikan/menolak/menentang tak sama ke maksud dia..

mail lambong said...

sebgai contoh yang mudah..

tuhan suruh kita sembahyang tetapi kita tidak mematuhinya

adakah perbuatan kita tidak menentang tuhan..

guna akal bukan guna nafsu..ada faham wolf

jomdebat said...

saya amat2 setuju dgn pandangan saudara faizal..sgt2 jelas...
tp umno bangsat ni mane reti tu semua..mungkin hati org2 umno bangsat ni telah ditutup oleh Allah..so kita sama2la berdoa agar SAUDARA2 BARU kita dari umno bangsat ni mendpt taufiq dan hidayah dariNya..........

HAPUSKAN SEMANGAT PERKAUMAN UMNO!!

mail lambong said...

wolf

aku bagi peluang kepada kau buktikan dengan hujahan yang bernas yang mengatakan PAS sesat..

khairil izwan said...

faizal dan jom debat..
My Fren..
Usah dilayan sangat dengan wolf tu.
Dia adalah antara golongan yang dah berkarat dalam UMNO tu. Cakapla macam manapun, kesarigalaan dia tetap akan menafikan setiap hujah yang kita kemukakan..kemudian dia akan balas balik dengan hujah akal puak2 liberal.. Pastu dia akan cakap kita sesat..Dia adalah antara produk UMNO yang bakal pupus tak lama lagi

khairil izwan said...

faizal dan jom debat..
My Fren..
Usah dilayan sangat dengan wolf tu.
Dia adalah antara golongan yang dah berkarat dalam UMNO tu. Cakapla macam manapun, kesarigalaan dia tetap akan menafikan setiap hujah yang kita kemukakan..kemudian dia akan balas balik dengan hujah akal puak2 liberal.. Pastu dia akan cakap kita sesat..Dia adalah antara produk UMNO yang bakal pupus tak lama lagi

mail lambong said...

awan my fren...

kesian kat melayu umno asyik kena tipu ngan pemimpin mereka..

selagi UMNO tak tumbang selagi tu laa melayu takkan maju sebab derhaka dgn tuhan.

Muhd Fariz said...

wolf kata...

Jawapan utk SAUDARA FARIZ...

saya juga marah dgn pemimpin-pemimpin UMNO yang hina agama Islam. Bukan itu saja, pemimpin yang rasuah, ada skandal seks juga saya tak suka dan benci pada mereka.

August 10, 2009 9:19 AM

d sini statement awak ngaku yg "pemimpin-pemimpin UMNO yang hina agama Islam". OK.......


wolf said...

Faizal....

UMNO tak menghina Islam, tak menolak, menentang, menafikan hukum Allah tapi cuma tidak mematuhi hukum Allah kerana kelemahan iman pemimpin UMNO. Tidak jatuh kafir tapi cuma berdosa saja.

August 10, 2009 11:45 AM

di sini plak statement awak kata "UMNO tak menghina Islam"

mana pendirian awak ni bdolak dalih, jwpn kpd sy/fariz kata awak "pemimpin-pemimpin UMNO yang hina agama Islam" tp bercanggah besar plak jwpn kpd faizal "UMNO tak menghina Islam".

spt kata Ahmed Deedat...
statement yg bercanggah antara 1 sm lain menandakn seseorang hujah dgn yg GAGAL/INVALID ARGUMENT!!!

Muhd Fariz said...

wolf kata...

Jawapan utk SAUDARA FARIZ...

saya juga marah dgn pemimpin-pemimpin UMNO yang hina agama Islam. Bukan itu saja, pemimpin yang rasuah, ada skandal seks juga saya tak suka dan benci pada mereka.

August 10, 2009 9:19 AM

d sini statement awak ngaku yg "pemimpin-pemimpin UMNO yang hina agama Islam". OK.......


wolf said...

Faizal....

UMNO tak menghina Islam, tak menolak, menentang, menafikan hukum Allah tapi cuma tidak mematuhi hukum Allah kerana kelemahan iman pemimpin UMNO. Tidak jatuh kafir tapi cuma berdosa saja.

August 10, 2009 11:45 AM

di sini plak statement awak kata "UMNO tak menghina Islam"

mana pendirian awak ni bdolak dalih, jwpn kpd sy/fariz kata awak "pemimpin-pemimpin UMNO yang hina agama Islam" tp bercanggah besar plak jwpn kpd faizal "UMNO tak menghina Islam".

spt kata Ahmed Deedat...
statement yg bercanggah antara 1 sm lain menandakn seseorang hujah dgn yg GAGAL/INVALID ARGUMENT!!!

mail lambong said...

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

salam ziarah ustaz,
biasanya tuh ada pertandingan kita boleh dgr kapal terbang UMNO menderu sampai habis minyak.saya rasa elok ade lagi keadaan mcm tu ujung tahun ini.UMNO akan lebih bermaya dan bersih.Masih ada lagi makhluk2 yg perlu ditamatkan jawatannya.Demi utk kesinambungan legasi UMNO yg amat keramat.
August 9, 2009 6:54 PM
faizal said...

keramat...apa dia keramat tu..

tok batin ke...tok pekong ke..

tok sami kot...


boleh laa suruh kafir sembah keramat tu..
August 10, 2009 11:37 AM

Adi Satria said...

SAUDARA FARIZ...

Bukan hujah saya berlawanan cuma kefahaman awak aje kurang...

Maksud saya bukan semua pemimpin UMNO hina Islam...tapi segelintir saja...itu pun pemimpin dulu....waktu dulu...skrg ni nampaknya pemimpin UMNO dah mula sedar dan tidak lagi menghina Islam seperti dulu...

Bukti PAS sesat senang jer...

mengkafirkan orang UMNO....

Senang-senang jer nak tuduh orang UMNO kafir...sedangkan kita tak tahu keimanan seseorang itu...orang itu tetap beriman selagi dia percaya pada ALLAH dan Rasul serta rukun Iman yang lain.

Walaupun dia ada keyakinan pada Allah walau sekelumitpun hanya Allah saja yang boleh tentukan orang Islam itu menjadi kafir...

Tok Guru wali pujaan kau tak boleh tahu (hanya boleh agak saja)...itu rahsia Allah.

PAS suka mengkafirkan orang sesuka hati sebab itu PAS = Ajaran Sesat.

Adakah kerana orang yang melanggar suruhan Allah terus jadi kafir?

lu pikir la sendiri dengan akal...bukan dgn nafsu.

bakmaipungkoq said...

Fitflx said,

"...aik??mca mic gunakan umno nak jatuhkan pas???
apa beza dgn dap pkr gunakan pas nak jatuhkan umno???sebab umno yg pegang kuasa skrg.lepas omno jatuh,pas pulak akan dijatuhkan dap.tu baru betul.ko terbalik cakap mca guna umno nak jatuhkan pas.buat apa jatuhkan pas???pas bukan ada kuasa pusat.ko x nampak ke semua cina dah lari ke dap??sbb dap buleh gunakkan pas nak jatuhkan umno dulu.kemudian barulah dap jatuhkan pas sekali.
haaa,ko paham x???pas x perlu dijatuhkan mca sbb pas x pegang kuasa pusat...ko paham baik...ikut sejarah iban ko tu,compair dgn situasi skrg...."

//////////////////////////////////

Fitflex, kau punya teori memaaaang tepat sekali. Ini sebenarnya ygn kita bimbangkan. Aku dah nampak lama dah. Akal kita kena rasist juga macamana akal dia orang. Jika tak, kita akan hanya dok pikiaq dlm kotak tu ja. Itulah message yg kita nak sampaikan pada orang UMNO dan PAS juga. Jgn terlalu terikat dengan janji PAS buat dlm pakatan tu. Janji tu sebenarnya untuk "belit" PAS sebab mereka tahu PAS "lurus bendol". Tu la pasal, nik ajis, mati2 nak pegang dia punya janji tu. Aku sakit perut nak tegelak macam mana orang DAP gelakkan mereka.

bakmaipungkoq said...

Itu sbb kiata mau PAS dan UMNO bersatu - semua kena buang ego masing2 demi survival Melayu. Melayu tu, adalah kita, anak cucu kita dan generasi kita yang akan datang yang akan menyumpah kita tak habis2 jika kita gagal menyelamatkan keadaan sekarang untuk kehidupan mereka dimasa akan datang.

Adi Satria said...

FAIZAL....

senarai jd kafir tu kau dpt mana?

cuba hang tgk no.31 nun...tu bukan kau dan rakan2 ke?

Kalau mcm tu...kau pun kafir la faizal???

Apa raaa...kene batang idung sendiri.

bukan aku cakap kau kafir tp kau sendiri yg golongkan diri kau dalam
senarai tu...

apa raaa....

Muhd Fariz said...

wolf...

walau apapun hujah awak tetap GAGAL/INVALID ARGUMENT!!! krn percanggahan nyata.

Bukti UMNO SESAT senang jer...

INGKAR LAKSANAKAN PERINTAH ALLAH

mghina Islam x perlu hanya dgn kata2, jk pemimpin2 umno skrg pun yg ada kuasa penuh kerajaan utk mlakasanakan undang2 tp masih lg bdegil x mahu mjlnkn Syariat/Hukum Islam mk itu adlah mghina Islam, krn jelas suruhan Allah dlm Al Quran Surah Al Maidah ayat 44,45,47,48,49,50 (sy bagi hujah/bukti bersandarkn ayat Al Quran). bukan suruhan pas, nik aziz, hj hadi ke, (ulama2 hanya mberi ingatan kembali jk kita terlupa, tp umno sudah 50 tahun dberi ingatan tp masih ingkar)) tp ini jelas PERINTAH ALLAH. knp perlu umno ingkar smpai skrg.

umno ingkar perintah Allah = Ajaran Sesat.

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 44:.Barang siapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir.

d sini jls hukumya jatuh KAFIR. bukan sy kata, bukan nik aziz kat, bukan hadi kata, tp Allah berfirman.

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 45:.Barang siapa tidak memutuskan perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim.

d sini jls hukumya jatuh ZALIM. bukan sy kata, bukan nik aziz kat, bukan hadi kata, tp Allah berfirman.

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 47: Barangsiapa tidak memutuskan perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang fasik.

d sini jls hukumya jatuh FASIK. bukan sy kata, bukan nik aziz kat, bukan hadi kata, tp Allah berfirman.

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 48: Dan Kami telah turunkan kepadamu Al Qur'an dengan membawa kebenaran, membenarkan apa yang sebelumnya, yaitu kitab-kitab (yang diturunkan sebelumnya) dan batu ujian terhadap kitab-kitab yang lain itu; maka putuskanlah perkara mereka menurut apa yang Allah turunkan dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran yang telah datang kepadamu.

d sini Allah perintah kita "maka putuskanlah perkara mereka menurut apa yang Allah turunkan dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran yang telah datang kepadamu." bukan nik aziz kat, bukan hadi kata, tp Allah berfirman.

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 49: dan hendaklah kamu memutuskan perkara di antara mereka menurut apa yang diturunkan Allah, dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka. Dan berhati-hatilah kamu terhadap mereka, supaya mereka tidak memalingkan kamu dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepadamu. Jika mereka berpaling (dari hukum yang telah diturunkan Allah), maka ketahuilah bahwa sesungguhnya Allah menghendaki akan menimpakan musibah kepada mereka disebabkan sebahagian dosa-dosa mereka. Dan sesungguhnya kebanyakan manusia adalah orang-orang yang fasik.

ayat ni x perlu lg sy trngkn krn ianya cukup jelas. "dan hendaklah kamu memutuskan perkara di antara mereka menurut apa yang diturunkan Allah, dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka."

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 50: Apakah hukum Jahiliah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin?

Ayat ni Allah tanya knpa kita org Islam sendiri meragui hukum Allah. kami org pas amat yakin dgn hukum Allah jauh skali meraguinya. Kalau org umno x ragui hukum Allah, apasal smpai skrg dah lebih 50 tahun merintah tp masih DEGIL X MAHU LAKSANAKN HUKUM/ ALLAH? knape awak & semua penyokong taksub umno x desak pemimpin umno laksanakn hukum Allah? knpe org pas aje yg perlu mendesak, penyokong umno diam membisu j? Al Quran utk semua umat Islam x kira umno @ pas. jgn kita bersubahat dlm mghalang hukum Allah.

so sesiapa/pemerintah/pm/mb/km
tidak laksanakan hukum Allah mengikut surah Al Maidah ayat
44= KAFIR
45= ZALIM
47= FASIK

so wolf rs wolf,penyokong2 umno,pemimpin2 umno,B1N1,najib,muhyidin,ktoyo,kj,zambry,ali rustam,ghani,ahmad said dlm kategori mana?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...