Monday, June 15, 2009

Kerajaan Perpaduan: PAS akan buat sidang media esok

KUALA LUMPUR, 16 Jun - PAS akan mengadakan sidang media khas bagi menjawab kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkait dengan kerajaan perpaduan.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, beliau akan membuat sidang media khasnya mengenainya jam 11 pagi esok.

Dalam kenyataannya hari ini, Najib berkata, Umno bukan tidak memberi respon terhadap cadangan PAS itu bahkan sudah berkata, "Kami terbuka dan bersedia mendengar cadangan mereka. Kami tidak pernah menolak cadangan untuk kebaikan negara."

13 comments:

kedaung said...

PEMIKIRAN ORANG ATAS OK JER, ...YANG KAT BAWAH NI, HANCUSSS!

AYAM KATEEEEK!
KOK....KOOK.....KOOOOK!

ironseven said...

buleh ke BN UMNO terima al-quran sbg asas perlembagaan? kerajaan perpaduan kenalah berteraskan islam sebenar bukan islam hadhari yg kini makin dihindari...

tulah islam umno...hadhari la konon...

Naruto Sensei said...

Salam

Baguslah PAS menerangkan makna kerajaan Perpaduan sekarang ini..
Jelaskan pendirian kita yang sebenarnya supaya Puak UMNO yang meroyan mainkan Isu tersebut supaya jangan berangan lagi..

Dalam situasi sekarang ini PAS haruslah bijak menangani Isu tersebut. UMNO seolah memainkan isu tersebut tanpa segan silu kerana mereka hendak menutup Isu besar yang sedang melanda mereka sendiri seperti Isu Perak dan Terengganu dan juga Isu Altantuya yang menghantui Najib sehingga kini yang lebih besar kesannya kepada Rakyat dan Negara kita..

Jangan terikut dengan mainan politik UMNO yang hanya tahu bersatu apabila kuasa mereka semakin terhakis..

Ingatlah bila mereka menang besar dalam PRU 10 tahun 2004, Isu perpaduan tidak timbul langsung. malah PAS tidak dipandang langsung dan sering ditindas pula.. sekarang apabila mereka kalah teruk dan semakin terhakis kuasa mereka baru nak bercakap pasal perpaduan melayu... ha ha ha

Dasar UMNO pembelit malah baruah British dan perosak bangsa Melayu..

Naruto Sensei said...

Kedaung

kah kah kah politik budak sekolah kamu tak laku lah... malu lah sikit

Kamu tu apa kurangnya sekadar pencacai UMNO yang tahu menjilat najis ..ha ha ha .. kesian

Budak sekolah pun UMNO pergunakan untuk menjadi perkakas dan pencacai mereka...

Atuk Banjar Masin said...

Sebenarnya pemimpin2 PAS mengetahui bahawa perpecahan politik ini akan menghancurkan melayu/Islam. Kekuatan, perpaduan dan kehormatan melayu/Islam makin sehari semakin terhakis.

Sedangkan kaum kafir semakin bersatu dan bertambah kuat kedudukan nya. Hinggakan kaum kafir ini sudah berani mempertikai kan hak2 orang melayu/Islam.

Kaum kafir ini sentiasa menuntut hak2 persamaan dengan Bumiputera, sebelum berkuasa sudah menuntut, apabila berkuasa akan terus terlaksana. Jika kaum kafir ini sudah berkuasa bersama, tidak mustahil kaum melayu/Islam akhirnya akan terus terpinggir seperti melayu/Islam di Singapura.

Naruto Sensei said...

Kah kah kah

tak payah lah nak mainkan isu yang lapok tu tok gajah ooi.. dah berbuih anda bawa isu tersebut.. alih benda sama..

PAS sekarang kukuh kerana sokongan Melayu dan Bukan Islam malah bukan melayu juga ersatu dalam kelab Penyokong PAS ... itu yang UMNO jeles tu kah kah ..

Pasal apa UMNO sendiri pun tak mendapat sokongan lagi dari kaum bukan Melayu.. sebab tu mereka mengelupur mainkan Isu perpaduan ni.. Ingat tahun 2004 masa tu UMNo menang besar.. Cina dan India dalam DAP juga malah DAP menang besar juga tetapi takde pun UMNO bangkitkan Isu perpaduan ...

Pirah UMNO nak bersatu bila mereka hilang sokongan rakyat buat malulah carilah isu lain..

Naruto Sensei said...

Yang mengajar orang kafir menjadi Biadap kepada Islam puak Kamu Sendiri...

Jika UMNO yang mengaku Islam memperlekehkan Islam bukankah membiarkan tindakan UMNO tersebut dicontohi orang bukan Islam..Lihatlah SIS sentiasa menghentam Islam...Bukankah SIS tu ahlinya anak2 dan Isteri menteri UMNO.. tindakan merekalah yang dijadikan contoh oleh bukan Islam..

itu pun tak reti ke Gajah.. badan sahaja besar tapi Otak terencat...

Naruto Sensei said...

Kata orang UMNO, kerajaan perpaduan adalah gagasan besar yang memerlukan perbincangan teliti antara UMNO dan PAS, demi kepentingan rakyat, negara dan agama. Kata ahli politik PAS pula, kerajaan perpaduan akan menyelesaikan semua masalah negara, terutama sekali tentang perpaduan Melayu. Kedua-dua belah pihak sebenarnya berbohong dan mereka tahu mereka berbohong. Sekarang inilah huraiannya. Kerajaan perpaduan adalah satu “konsep” palsu jika dikaitkan dengan rakyat, negara dan agama; tetapi “konsep” itu boleh dipakai untuk menyerlahkan laku perangai buruk ahli-ahli politik.

Kerajaan perpaduan telah dilaksanakan zaman Tun Razak dan Mohd. Asri Muda antara UMNO dan PAS, tetapi gagal. Tidak ada sebarang kemajuan, malah UMNO melihat PAS berjaya menembusi kawasan mereka. Ini membuat UMNO marah, yang akhirnya PAS menerima padah untuk disingkirkan dari kerajaan campuran alias perpaduan itu zaman Hussein Onn. Jadi dari segi sejarah, kedua-dua belah pihak sudah pernah membentuk kerajaan perpaduan selepas UMNO kalah teruk dalam pilihan raya 1969. Oleh itu untuk ketua UMNO berkata kerajaan perpaduan adalah cadangan baru adalah satu pembohongan dan penyelewengan sejarah.

Adakah orang UMNO buta sejarah atau sengaja tidak mahu mengaku kebenaran sejarah? Dua perkara yang jadi pegangan UMNO ini menimbulkan huru-hara besar dalam politik, kerana kejahatan UMNO merampas kuasa di Perak seolah-olah tidak bererti lagi, kerana tindakan mereka dihalalkan melalui undang-undang yang mereka sendiri buat. Dalam konteks inilah kita harus melihat bagaimana PAS ditendang keluar dari pakatan dengan UMNO/BN kerana pada waktu itu UMNO merasakan mereka tidak perlukan PAS lagi.

Naruto Sensei said...

PATUTLAH POLIS SAMSENG SEMACAM..
RUPANYA GENG DENGAN MAFIA..

AKUAN BERSUMPAH PEGAWAI POLIS TERHADAP KPN..!!! TAPI TIADA SATU PUN AKTA POLIS / MAHKAMAH / PERLEMBAGAAN YANG BOLEH SABITKAN MUSA HASSAN...??? KERANA

Merujuk kepada kewujudan akuan bersumpah dibawah :

* Akuan Bersumpah Sarjan Major Manimaran a/l Palaniappan (D/94894)
* Akuan Bersumpah ASP Mior Fahim Bin Ahmad (G/13237)
* Akuan Bersumpah Detektif Sarjan Raja Kumar (D/104700)
* Akuan Bersumpah Sarjan Mohd. Yasin Bin Malik (RF/89379)
* Akuan Bersumpah ASP Hong Kin Hock (G/10990)
* Akuan Bersumpah ASP Md. Yusof Bin Ahmad (G/10608)

jelas menunjukkan kewujudan 'layanan perlindungan istimewa' terhadap beberapa kelompok kongsi gelap yang dikaitkan dengan Ketua Polis Negara.

Hamlau punya KPN jahanam Malaysia..
patutlah jenayah menjadi2, kes2 bunuh banyak tak selesai malah ditutup kes rupanya geng dia jugak punya kerja...cilaka haram jadah

Naruto Sensei said...

Nah tengok betapa samsengnya kerajaan dan KPN melindungi kepala penjenayah di Malaysia...Sila lawat
-->


http://wargamarhaen.blogspot.com/2009/06/akuan-bersumpah-pegawai-polis-terhadap.html


Orang UMNO jangan sampai anak bini korang yang kena nanti baru menyesal tak sudah.. pemimpin kamu mana tahu nak bendung jenayah malah depa sekongkol pula dengan penjenayah... jangan menyesal kemudian hari...

AsyMok_ambo said...

Ayat 269 al-Baqarah merakamkan:
“ALLAH SWT beri hikmah kepada sesiapa yang dikehendaki-NYA. Dan barangsiapa yang telah diberi Hikmah, sesungguhnya dia telah diberi kebajikan yang banyak. Dan tak ada yang dapat mengambil pelajaran kecuali ulul-albab.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Sama-sama kita Rujuk AL-QURANUL KARIM.
AL-QURANUL KARIM perlembagaan mutlaq kita.
AL-QURANUL KARIM relevan sepanjang zaman.
All-time favourite.
Akhlak JunjunganBesar SAW adalah AL-QURANUL KARIM.
Beza insane berTaqwa dan tidak adalah Hanya Takutkan ALLAH SWT
Wahai para sahabat Patriot Perajurit Pejuang ISLAM
Keahlian dan Pilihan Raya bukanlah Pokok dalam Perjuangan ISLAM.
Niat mestilah IKHLAS LILLAHITAALA untuk menegakkan Kalimah Tauhid
ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM.
MUHAMMAD SAW PESURUH-NYA.
Itu asas tauhid.
Namanya Memurnikan akidah.
Bila akidah mantap, baru boleh berakhlak dgn akhlak mulia suri teladan AL-QURAN bergerak- RASULULLAH SAW.
Dengan akidah murni dan akhlak mulia then manusia akan menjadi insane yang beramal soleh dinamakan Meng Istiqamah kan syariat ataupun berterusan dalam amalan.
Akidah mantap-akhlak mulia- istiqamah syariat lantas manusia akan memberi Pinjaman Yang Baik Untuk ALLAH SWT- namanya PENGORBANAN HARTA.
Klimaks atau kemuncak kepada keempat-empat elemen berikut adalah PENGORBANAN DIRI.
PENGORBANAN DIRI inilah yang sering dikelirukan oleh kewujudan Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH.
Inilah idea sebenar Tuan Guru Hadi Awang.
Siapa tak kenal TokGuru penuh karisma ini.
TokGuru tahu hakikat sebenar seorang DAI’E FISABILILLAH.
Ini hujjah TokGuru.
TokGuru bukan nak gabung dengan Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH namun meng aplikasi konsep TAK KENAL MAKA TAK CINTA…
Ambo nak Tanya para sahabat sekalian,
Apa usaha kita untuk menarik insane-insan terkeliru yang tak pernah lekang berjemaah di masjid-masjid seluruh Negara untuk bersama Perjuangan ISLAM???
Tak kesiankah kita sebagai seorang DAI’E FISABILILLAH bila mana melihat mereka menjadi ahli Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH???
Inilah idea TokGuru Hadi.
Tuan Guru Nik Aziz tahu itu.
Tinggal lagi, kedua-dua sosok terbilang ini bukanlah insane biasa.
Mana mungkin insane seperti mereka dipatuk oleh ular yang sama pada tempat yang sama di lubang yang sama.
Kurang lebih hamper dua dekad Kerajaan ISLAM Kelantan ditunjangi Wali ALLAH SWT, apa yang Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH tidak lakukan untuk menhancur-robekkan ISLAM.
Di Israel, kita boleh terima bila mana Zionis Yahudi hancurkan Palestin sebab mereka terkeliru oleh Talmud/Tora.
Namun, bila mana di Malaysia, golongan yang mengaku ada Kalimah Tauhid berusaha sehabis-daya menjatuhkan ISLAM, merekalah Zionis sebenar.
Dulu, Tuan Sayyid al-Muntadhar, seorang Pakar Rujuk Syiah ditanya tentang Khalifah Umar, beliau membenar dan mengagumi Umar al-Khattab.
Ahlul Sunnah atau Ahlul Bait, kita adalah ISLAM.
Namun, tempoh hari, bila mana Yang dimuliakan insane terkeliru Awang Adek ditanya komen Ketidak beradaan kepemimpinan PASkelantan dalam KabinetPASforALLPusat, atas kejahilannya, Awang Adek menghentam usaha baik TuanGuru dan rakan-rakan.
Oleh itu, dengan berbekalkan hujjah kehancuran Firaun, Namrud dan juga kaum-kaum seperti kaum Nabi Nuh AS dan Nabi Lut AS, Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH wajib dihancurkan sehancur lumatnya.
ITU IDEA DAN HUJJAH PASforALL sebenarnya.
TokGuru Hadi tahu itu.
Tuan Nasarudin hanya cuba menarik benang dalam tepung.
Pakar taktikal, Panglima Husam begitu arif.
Cuma sekarang, kita bermain strategi.
Syukur, ALLAH SWT menghantar insane terbilang seperti TuanGuru NikAziz dan TokGuru Hadi.
Sudah tentu, kita amat mengalukan kemasukan semua insane terkeliru kurang lebih 3.5 atau 3.4juta tersebut ke PASforALL.
ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN.

Hanya Jauhari Mengenal Manikam.
Don’t judge a book by its cover.

Hijratun PutraJaya menggamit kita para DAI’E FISABILILLAH.
WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR! INSYA ALLAH.

Proton Saga said...

ayam katek

Naruto Sensei said...

Proton Saga..

Dari kedaung berubah nikname lagi kesiannn......

Proton pun dah hilang patriotiknya lambang bendera Malaysia pun di tukar jadi apa ye..? kih kih kih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...