Wednesday, December 2, 2009

Pulau Pinang turut haramkan BTN

Kerajaan Pulau Pinang hari ini mengikuti langkah Selangor apabila memutuskan bahawa semua kakitangannya dan pelajar institusi pengajian tinggi milik penuh kerajaan negeri diharamkan dari mengikuti kursus Biro Tata Negara (BTN) yang dianjurkan oleh Kerajaan Persekutuan berkuat kuasa serta-merta.

Pengumuman dibuat Timbalan Ketua Menteri 1, Dr Mansor Othman dalam sidang media di lobi Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang tengahari tadi.

"Mulai hari ini Kerajaan Negeri Pulau Pinang mengikuti langkah Kerajaan Selangor yang mengharamkan BTN kerana tidak melaksanakan modul sebenar bahkan mengisi modul dengan sikap jijik, menghina dan mencemuh kepimpinan Pakatan Rakyat, " jelasnya.

Kerajaan juga sedang mengkaji mana-mana pihak yang menganjurkan kursus serupa kerana ada laporan mengatakan mereka sengaja melemparkan kata-kata nista kepada pihak tertentu yang tidak menyokong Barisan Nasional (BN).

Menurut Dr Mansor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti, laporan yang diterima daripada peserta amat mendukacitakan malahan ada yang tertekan dengan tindakan membuli peserta jika mereka tidak memberi kerjasama kepada penganjur.

Walaupun ada usaha kerajaan BN untuk mengkaji semula BTN namun ia sudah terlambat kerana sudah ramai minda peserta telah dirosakan dengan doktrin perkauman dan tidak bertanggungjawab.

Menurutnya remaja sepatutnta dididik dengan modul yang baik bukan memburukan kepimpinan Pakatan Rakyat kerana golongan remaja adalah pemimpin masa depan yang semestinya mempunyai mutu pemikiran yang matang dan tidak terikat dengan kedangkalan fikiran terhadap Umno dan BN sahaja.

"Walaupun ada usaha BN untuk kaji semula namun ia sudah terlambat kerana sudah ramai pemikiran remaja telah diselewengkan dengan melemparkan tuduhan tanpa bukti semata-mata untuk menarik kembali sokongan terhadap BN, " katanya.

25 November lalu, Kerajaan Negeri Selangor, negeri pertama Pakatan Rakyat memutuskan untuk mengharamkan kakitangannya dan pelajar institusi pengajian tinggi milik penuh kerajaan negeri daripada mengikuti kursus atau program dikendalikan BTN.

Sehubungan itu, beberapa buah negeri Pakatan Rakyat yang lain juga sedang menimbang perkara tersebut.

60 comments:

Mesra Sokmo said...

Assalamualaikum Warahmatullah hi WABARAKTUH...

Sekiranya penulisan ini menggangu hati dan sanubari anda kiranya harap dimaafkan. Saya bukanlah orang yg mempunyai ilmu yang tinggi tetapi ilmu yg saya
pelajari semasa belajar di sekolah agama tu masih lah diperaktikkan.

Saya rasa ada dan ramai yg tahu dan tak tahu atau buat2 tak tahu berkenaan tandas di negara ini terutamanya yg kat gedung membeli belah yg besar macam KLCC, PAVILLION (belum pernah masuk), LOT 10, dan yang ternama lah event
tempat2 seperti KLCONVENTION CENTRE, PWTC serta PICC (Putrajaya Convention Centre) dan CEntral . Pernahkah anda masuk ke tempat sedemikian dan mendapati tandas mereka tidak mempunyai paip air. Paip air satu hal tapi
air nye keluar dari bawah dan sungguh menyusahkan. Kalau orang lelaki bolehlah tahan mereka senang sama berdiri (tapi rasullullah tak mengaku
umat). haiiiiii.

Tapi yg nak ditekankan kat sini tak pernah ke ada ENGINEER ISLAM kat sini yg membantah stail toilet seperti yg disebutkan diatas. Boleh dikatakan sekarang semua toilet mengikut standard diatas (air keluar dari bawah rim
toilet). Bayangkan kalau yg perempuan tu tandas duduk dan lepas tu nak mendirikan SEMBAHYANG. Kalau yang larat naik mencangkung tu takpelah, jijik
untuk diperkatakan tetapi dari segi toharoh nye dah tak de. RELEVAN ke kita tinggal di sebuah negara ISLAM tetapi cara instinjak nye dah lebih macam CINA dan orang kafir.

Kalau sesiapa yg masih ingat masa belajar bab taharoh dan istinjak dulu air adalah keutamaan dan (benda2 lain digunakan bila berkeadaan darurat) dan
apabila menggunakan air kita mestilah memastikan air itu bersih dan menyucikan- Masa dulu saya belajar bila guna gayung (Bekas nak AMBIK AIR) kalau ada air luar terpercik masuk kedalam bekas tu air tu dah tak suci lagi dan jika membasuh tempat yg keluar najis dengan air tersebut walaupun
ain/zat najis tu dah hilang tapi konsep menyucikan tu tak ade dan air sembahyang yg kita ambik tak sah (BETULKAN KALAU SAYA SALAH) tapi kalau dah kena mengcangkung - tekanan air pulak tak kuat so macam mana dari segi penyucian itu berlaku- tu belum bab yang duduk atas toilet tu lagi
penularan wabak penyakit lagilah cepat - kenapa sekarang banyak penyakit cepat merebak dan ini merupakan salah satu puncanya. Kalau yg dah duduk atas toilet tu, bahagian punggung dan peha tu mesti dah kena najis-
Pastikah anda tempat tu bersih dan suci? Dah tak sah lagi sembahyang kita, sebab badan kita dah terkena najis - tapi ramai yg tak sedar dan sembahyang tunggang tonggek rupa2nya sembahyang tak sah - tapi ada orang kata tak tau HABIS TU TAK AMBIL TAHU ATAu LEBIh SUKA
AMBIL TAHU SIAPA YANG MENANG FILEM MALAYSIA.

Baru2 ni adalah tengok toilet kat oversea (negara orang ISLAMnya melebihi
orang islam MALAYSIA) Shanghai CHINA. mungkin dia orang tak guna air tapi
jumlah toilet cangkung melebihi toilet duduk mungkin dah sedar kut toilet
duduk membiak kuman. Tapi kat malaysia nak cari toilet cangkung bukan main
payah lagi sekarang kalau adapun kat shopping complex yang lama. Tapi kira
JUSCO dan pasaraya YAHUDI TESCO dan IKEA tu masih ada toilet untuk org
ISLAM.

Yg pelik nye toilet yg ada kepentingan orang ISLAM macam kat PWTC dan KLCC
tu lagi hancur(Sebab tu saya dah jarang pegi tempat macam ni). ALamaknya
nak pegi shopping dan MEETING kat sana kena sedia bawa BOTOL.

Mesra Sokmo said...

Haiiiiiiiiiiiii. KIta macam terpaksa meminta macam2 kat negara sendiri. Dah
tak macam malaysia lagi dah jadi malaycia.

Mungkinkah saya seorang yg sensitif atau peka bab tolilet ke atau terlebih
perasaan saya saya pun tak tau atau orang lain tak ambik kisah...
Tapi harap2 lah kalau ada yg terima ni orang kerja kat kerajaan ke atau kat
PBT atau engineer yg kerja kat SYARIKAT kontraktor yg besar2 dan masih
kisah tentang sah dan kewajipan dalam menyucikan diri sebelum solat, sebab
kerana hal kecil seperti ini solat kita tidak di terima allah apatah lagi
doa kitakan.
Kaji2lah tentang pelaksanaan tempat yg orang kata kotor dan kecil tapi
menjadi keperluan seharian supaya memenuhi keperluan orang ISLAM dan
sejajar dengan SYARIAT ISLAM.

DAh lah bahasa melayu dah dianaktirikan sendiri inikan mula toilet untuk
kita bersuci tu.....
Tak faham orang islam atas kehendak orang islam sendiri atau memang kita
nak asimilasikan bangsa kita sendiri kepada budaya yg lain.

budak kampung online said...

Ziarah.

abe MIE 'TERJAH' said...

mesra sokmo-

topik mengenai BTN, dia kupas mengenai tandas kat KLCC...busuk betul....

pkrpasdap.blogspot.com

Mesra Sokmo said...

abe MIE 'TERJAH' said...
mesra sokmo -

topik mengenai BTN, dia kupas mengenai tandas kat KLCC...busuk betul....

ISA - ikut suka aku - itu hak aku apa yg UMNO buat tak betul...hemtam ajalah, supaya rakyat bukaq mata & minda

MIE dah pergi PLKN, tolak jubur permpuan disana. Seronakkan....satu lagi agenda nak rosakkan Islam. Maksiat & Dosa adalah kegilaan UMNO, asalkan rakyat lupa ugama 1Malaysia - Hadhari Wahabi

Mesra Sokmo said...

Mari Berjimat Cermat, Herdik Ali Rustam

Kos penyelenggaraan Seri Bendahara, Kediaman rasmi Ketua Menteri Melaka Dato' Seri Mohd Ali Rustam mencecah RM33,000 sebulan. Jumlah bagi tempoh 18 bulan membabitkan perbelanjaan RM595,098.40

Bil-bil lain dari Januari 2008 sehingga Jun 2009 (18 bulan):

1. Bil Elektrik RM301,025.00
2. Bil Telefon RM27,585.00
3. Bil Air RM39,099

Bagaimana pula kos penyelenggaraan kediaman pak menteri umnobn yang lain. Hangpa pi kira sendiri lah. kah.. koh.. keh...

(Moral: Mak aihh... aku nak bayaq line streamyx RM68 hinggit sebulan pun rasa terseksa... Yang dah kahwin jangan lupa bayaq bil ayaq.. kah.. koh..keh...)

abe MIE 'TERJAH' said...

mesra sokmo-

kau nie kerja sebagai tukang kebun dengan ali rustam ke sampai tahu bil rumah orang...dia kan ketua menteri, tak kan bil kena bayar RM1 macam gaji anwar ibrahim....


pkrpasdap.blogspot.com

ironseven said...

Anak kecil main api,
Terbakar hatinya yang sepi,
Air mata darah bercampur keringat,
Bumi dipijak milik orang.

Nenek moyang kaya raya,
Tergadai seluruh harta benda,
Akibat sengketa sesamalah kita,
Cinta lenyap di arus zaman.

Indahnya bumi kita ini,
Warisan berkurun lamanya,
Hasil mengalir ke tangan yang lain,
Peribumi merintih sendiri.

Kita rumpun bangsa Melayu,
Menganut agama yang suci,
Semangat bangsa berlandaskan Islam,
Teras capai kemerdekaan.

Masa depan sungguh kelam,
Kan lenyap peristiwa semalam,
Tertutuplah hati terkunci mati,
Maruah peribadi dah hilang.

Kini kita cuma tinggal kuasa,
Yang akan menentukan bangsa,
Bersatulah hati, bersama berbakti,
Pulih kembali harga diri.

Kita sudah tiada masa,
Bangunlah dengan gagah perkasa,
Janganlah terlalai teruskan usaha,
Melayu kan gagah di nusantara

ironseven said...

versi lagi satu,

Anak Kecil Main Api
Terbakar Hatinya Yang Sepi
Airmata Darah Bercampur Keringat
Bumi Dipijak Milik Orang

Nenek Moyang Kaya Raya
Tergadai Seluruh Harta Benda
Akibat Sengketa Sesamalah Kita
Cinta Lenyap Di Arus Zaman

Indahnya Bumi Kita Ini
Warisan Berkurun Lamanya
Hasil Mengalir Ke Tangan Yang Lain
Pribumi Merintih Sendiri

Masa Depan Sungguh Kelam
Kan Lenyap Peristiwa Semalam
Tertutuplah Hati Terkunci Mati
Maruah Peribadi Dah Hilang

Kini Kita Cuma Tinggal Kuasa
Yang Akan Menentukan Bangsa
Bersatulah Hati Bersama Berbakti
Pulih Kembali Harga Diri

Kita Sudah Tiada Masa Majulah Dengan Gagah Perkasa
Jangan Lalai Teruskan Usaha
Melayu Kan Gagah Di Nusantara (3x)

ironseven said...

agak2nye lagu tu tak perkauman ker? hehe..

jutawan said...

Dulu aku ada ikut juga kursus BTN. kononnya mahu menyedarkan orang melayu supaya menjaga Tanah Airnya dari tergadai.

Siapa yang gadai, sebenarnya? Lebih 50 tahun memerintah, dari perlis sampai ke sabah kesemua bandar-bandar besar dan pekan-pekan kecil siapa yang punya.

Hingga ari ini pun kurikulum BTN masih sama ( tak pasti lama sudah tidak ikut BTN )

jutawan said...

Mesra Sokmo, ganu kita.

Saya sokong 100% pendapat tuan. Berkaitan tandastu.

Susah betul mahu cuci tahi, geli geleman kena tembak air dari bawah.

Kalu buang air kici, pakai sentalja di dinding.

Inilah negara Islam yang ku cintai.

sirat al-mustaqim said...

mesra sokmo...
salam...sori lama x berjuang...sya sokong pndpt sdra...buat abg mie,better cerita tandas drpd citer liwat sana-sini...pastu bwa pula obor perpecahan..apa cter?hehe

sirat al-mustaqim said...

aik,kata umno penyatu bngsa?kata pas yg bawa perpecahan?skrg sapa yg suruh rakyat benci kerajaan pakatan?skrg,siapa pemecah-belah?haha..terperangkap dgn idea x cerdik yg d buat sendiri..kalau rmai juga x nmpak x tau la..buat abg mie,rjin2 la berpikir...

Mesra Sokmo said...

Babe MIE 'TERJAH' said...
kau nie kerja sebagai tukang kebun dengan ali rustam ke sampai tahu bil rumah orang...dia kan ketua menteri, tak kan bil kena bayar RM1macam gaji anwar ibrahim....

SEMUA ORG TAHU GAJI KM, TAK MANPU BAYAR BIL RM33K/BULAN. SELAIN DARI MAKAN DUIT HARAM...TAKKAN DAH LUPA ALI RUSTAM TU BAPOK KAKI RASUAH SERTA PENAUNG PERSATUAN BELA BABI MELAKA, TANYA KARAN SINGH WALIA - TV3.

Biar PR hidup dlm miskin tanpa merompak mana - mana tempat dlm Kerajaan, kecuali yg tamak jengok & lolos keBN. Org PR yang ingin cepat kaya, ikutlah BN telam duit haram. Guane gamok org kite.

Mesra Sokmo said...

Ikutlah perkembangan dalam blogger

budak kampung online said...macam-macam ada.

tabuan said...

Tok Garu bercadang nak berdoa supaya Ds Najib dan kerajaan nya musnah kalau DS Najib tidak menarik balik pemberian wang ehsan kepada N.Kelantan..

Sebelum Tok Garu berdoa untuk "Laknat" tersebut elok lah Tok Garu yang menjadi MB di negeri Serambi Mekah, negeri tadahan wahyu ini berdoa supaya dua masalah ini mendapat pertolongan dan bantuan daripada Allah SWT.

1) Doa supaya penyokong-penyokong bola sepak kelantan yang tidak mempunyai Akhlak yang baik sewaktu menonton supaya di anugerahi oleh Allah swt akan Akhlak yang baik,..yak Akhlak para Rasul dan Nabi.

2.Doa Supaya "Bala" banjir yang melanda negeri Kelantan setiap tahun, yg mengorban nyawa, merugikan harta benda, dapat di hindarkan.

Ni Tok Garu hanya kalut berdoa bila tak dapat uruskan duit, sepatutnya tok garu bersyukur kerana duit tersebut di uruskan oleh orang lain, dan tok garu tak payah nak pikul tanggungjawab tersebut.Tok garu tak payah nak tanggung dosa kesilapan mengurus duit tersebut, tapi yg penting tok garu tak payah nak berjawab di masyar nanti kerana banyak lagi pekara yang tok garu nak jawab di sana nanti...

A Ghani said...

Tajuk Siasah terbaru - Mahathir mahu sokong PAS. Itulah cabaran terkini yang akan ditangung oleh BN, menjadi tamparan kuat kpd UMNO.

Pencacai/penjilap pungkok Najib bila nak berubah. Rakyat 1Msia tak mahu lagi BN merintah, rakyat dah menyesal bagi kepada kroni BN(Busuk Najis) peliwat najib kpd sebuah negeri Perak. (Ambil jalan belakang)

Taniah, Mahathir - selamat berjuang bersama PR. Walaupun semua rakyat tahu yg Anuar itu adalah fitnah dari mu, semoga memaafkannya

A Ghani said...

tabuan, dah tiada ideal. Copy & paste aje.../Ulang cerita sama. Itu petanda bodohnya PHD/Ex-Mufti Perli

Patutlah ditangkap oleh Barua Najib (POLIS) & JAIS...heehhh. Malu aku

ironseven said...

tabuan cadangkan...
"Sebelum Tok Garu berdoa untuk "Laknat" tersebut elok lah Tok Garu yang menjadi MB di negeri Serambi Mekah, negeri tadahan wahyu ini berdoa supaya dua masalah ini mendapat pertolongan dan bantuan daripada Allah SWT"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kahkahkah...tabuan bagi 2 contoh yg menunjukkan kebangangan dia. ok la...jom pakat2 doa penyokong kelantan lebih tertib dan dihindari banjir. amin....

dan doakan sama org2 yg melakukan kezaliman dan menjadi musoh2 islam dihancurkan dari muka bumi ni, di laknat atau ditimpa bala.

heran le tabuan ni dok bela sangat najib yg khianati perjanjian minyak tu. kau rasa najib tu betol ke? hehe...org2 cetek dan terencat akal je kot yg kata betol...

tabuan said...

Kesian nasib tok garu sejak pru 12 dan bertambah parah apabila rakyat pelbagai kaum yang kunun nya di kata kan menyokong parti pempinan beliau PAS telah menolak parti beliau de dalam septik tank sehingga parti nya kalah teramat teruk di dalam PRK di bagan Pinang.

Ternyata sepakan bagan pinang terhadap PAS am nya dan tok garu khas nya telah meraban dan menyayuk kan percakapan dan tindakan tok guru dua tiga mejak ini.

Tok Garu berhentilah...berehat lah..bermain lah bersama anak cucu...bermesralah bersama anak dan menantu..berhentilah sementara ada sekor dua yang masih sayang akan tok garu...jangan lah tok garu tunggu sehingga org menyepak tok garu kedalam septik tank

ironseven said...

tabuan...

setakat mng di bagan pinang tu apa le sangat...yg menang tu perasuah. sah le umno takde maruah ambil perasuah jd pemimpin. bak kata mahathir usus dan makin busuk. kata shahnon pulak busuk lagi membusukkan...

kita tunggu le prk yg lain atau pru. oppssss....berani ke umno lwn prk ni? ke just gunakan mahkamah dan spr jgn diadakan prk. ntah2 pru pon umno kata tak payah...haha..malu le sikit...baru menang sekali dah buat kesimpulan kunun '1malaysia dah diterima rakyat'. peeeeraaahhh....

kau berhentilah...berehat lah..bermain lah bersama anak2 babi peliharaan umno kau tu...bermesralah bersama perasuah2 dlm umno..berhentilah sementara ada sekor dua babi dan berok yang masih sayang akan kau...jangan lah kau tunggu sehingga org menyepak kau ke dalam septik tank najis babi2 tu...

bagan pinang said...

tabuan ...Org ramai ingat kau lawan Anuar dulu dipermatang pauh. Nyata kau pengecut tak dok telor. Tak berani & dayus.

Setakat memang diBP, tak sehebat mana pun. sebab banyak sangat rasuah & makan daging BABI bukit pelanduk peliharaan Mat Isa Samad. Kan tabuan juga tukang sembelih babi itu. seronohkan aku tengok kau makan babi bersama Mat Isa.

Kenapa tak berani PRK dikedah. Sibuk cari alasan supaya tak bertanding. Nampak sangat tabuan sudah hilang sengat.

Nampak UMNO takut juga dgn doa TGNA, suruh tarik balik doa itu. Percaya pulak pada doa TGNA, tetapi dengan hukum Al-Quran, dihina, dikatakan tak sesuai diMsia, sebab rakyat pelbagai ugama. Seakannya Allah SWT tak tahu rakyat 1Msia pelbagai ugama. Sudah 52 tahun merdeka. Denda org tak puasa & zakat sahaja dikuatkuasakan, yg lain tak untungkan kpd Kera_Jaan BN

Nabi Muhammad SAW & khalifah 4, semua berakhir dgn kewafatan, TGNA, rakyat Kelantan menyokong penuh kpdnya dalam meminpin negeri itu.....teruskan Tok Guru sehingga temui Allah SWT. PR setia dgn mu.

Jangan lupa Tok Guru, doakan utk tabuan sekali. Semoga gila BABI, selepas penahanan oleh anjing kerajaan Nasional (POLIS) & JAIS.

Anjing makan tuannya...baru padan dgn mukanya....hehhh

tabuan said...

Tok Guru di kala ini, di saat ini kami memerlukan doa Mu,
Wahai tok Garu ku..
Di kala ini Tok Guru...
Di saat ini Tok Guru...
Bukan nya esok...Bukan nya lusa ..Apatah lagi tulat...

Tok Guru...Kami rakyat yang di pimpin oleh mu Wahai tok guru...
Di kala ini kami di landa musibah....
Kami di landa musibah Banjir.....wahai guru ku..
Rumah kami di tengelami oleh air...
Anak kami di hanyutkan oleh air..
Reban kambing kami
Lembu kami...
Ayam itek.....Kolam Ikan...
Peti Ais ..mesin basuh
kebun sayur kami
Sawah bendang kami pon turut sama wahai tok guru....
Turut sama di hanyutkan BAH....

Tok Guru...
Taraf mung tinggi..kata-kata mung bisa..
Serban mung besar....
Tolong lah doa
Doakan kepada yang esa...mohon di reda kan lah bencana banjir ini...
Tolong lah Tok Guru...

Tok Guru...
Kali ini entah kali ke berapa kami berpindah....
Entah berapa kali kami bermalam di sini..
Makan Kami...Minum kami...berak kami...
Semua di sini....

Maaf kan kami wahai Tok Guru...Maaf kan kami..
Kami tak sempat menyiapkan sepanduk...
Kami juga tidak mampu menulis di billboard..
Apatah lagi berkumpul di kota Darul Naim...untuk berarak memuji mung wahai Tok Garu...
Tapi Kami tetap berharap Mung dapat lah menolong...

Mungkin Dapat kita bersama berdoa di sini...Tok Guru
Mungkin dapat di kumpulkan orang untuk kita sama-sama berdoa...
Mungkin dengan kuasa dan pengaruh Tok Guru dapat di jemput semua jemaah kita..
Di jemput untuk sama-sama hadir bersolat Hajat..memohon menolak musibah ini...

Bersolat hajat wahai Tok Guru...
Seperti mana kita bersolat di Ipoh sewaktu Ngeh dan Nga di singkirkan...
Seperti mana kita bersolat di depan pejabat DAP di Ipoh...sewaktu sidang DUN Perak tempohari..tok guru...

Tok Guru..
Pertolongan mu amat kami harapkan,
Kami tahu Doa Mung Insyaallah akan di perkenankan...
Tolong lah wahai tok Guru...
Lupakan sebentar Royalti itu Tok Guru..

fitflex said...

org melayu pp dari sibuk bab btn,lg baik sibuk bab melayu yg makin rakus di halau di pp.skrg byk dah melayu pp yg pru12 bg undi kat pr sedar dan mula terlopong sja tgk dap usir melayu.walaupun umno dulu byk menggadaikan tanah melayu dulu,tp masih byk rumah2 melayu yg statusnya meragukan dibiarkan saja melayu tinggal lebih 20-30thn.skrg nie mintak tlg dgn malek dan mansor osman,haram x mampu buat apa2.tiada beza pun pemimpin2 melayu pr dgn umno.bahkan mereka ni lebih hina dari umno.bersekongkol dgn kafir menggadaikan hak melayu,dan dlm masa yg sama membodohkan melayu lain kononnya umno dulu lebih teruk menggadaikan hak melayu.lupa ke pemimpin2 pr ni,kuasa dah ditgn anda,kenapa terus menyambung tradisi umno menggadaikan hak melayu???

ironseven said...

tabuan copy dan paste lagi...
"Tok Guru di kala ini, di saat ini kami memerlukan doa Mu...."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tok guru dah lama doakan semua tu. sbb tu la kelantan tahun ni banjir tak seterok terengganu.

dan elok le tu doakan sekali supaya si yahudi2 tu hormati dan tak khianati perjanjian yg mmg sah dan nyata hak kerajaan kelantan.

dan kalau yahudi2 tu masih degil maka elok le doakan agar dihancurkan masa depan sbb menindas rakyat negara sendiri yg majoriti islam.

lupakan royalti? mmg kau ni bangsat la tabuan. royalti tu hak kelantan kenapa nak lupakan pulak! tgna akan berdoa seiringan dgn semua doa2 yg patot.

tabuan takot....? hehe...

ironseven said...

fitflex said...
org melayu pp dari sibuk bab btn,lg baik sibuk bab melayu yg makin rakus di halau di pp.
HEHE..52 TAHUN UMNO PERINTAH PENANG MELAYU JADI APA? BARU 2 TAHUN TERUS MISKIN DUDUK SETINGGAN KE? MALU LE SIKIT MELAYU PULAU PINANG YG SOKONG UMNO. CERMIN LA DIRI TU...

skrg byk dah melayu pp yg pru12 bg undi kat pr sedar dan mula terlopong sja tgk dap usir melayu.
USIR? BILA? KENAPA? SBB KERAJAAN BN DULU AWAL2 DAH LULUSKAN PROJEK KE?

walaupun umno dulu byk menggadaikan tanah melayu dulu,tp masih byk rumah2 melayu yg statusnya meragukan dibiarkan saja melayu tinggal lebih 20-30thn.
TANAH DI MANA? YG BERHADAPAN TANAH BESAR KE DI SEBALIK PULAU? TANAH2 TU PR DAH GADAI JUGAK KE?

skrg nie mintak tlg dgn malek dan mansor osman,haram x mampu buat apa2.tiada beza pun pemimpin2 melayu pr dgn umno.bahkan mereka ni lebih hina dari umno.bersekongkol dgn kafir menggadaikan hak melayu,dan dlm masa yg sama membodohkan melayu lain kononnya umno dulu lebih teruk menggadaikan hak melayu.
52 TAHUN BN PERINTAH UMNO SIAPA KETUA MENTERI? BUKAN KE GERAKAN? GERAKAN TU MELAYUKAH?

lupa ke pemimpin2 pr ni,kuasa dah ditgn anda,kenapa terus menyambung tradisi umno menggadaikan hak melayu???
BILA PULAK HAK MELAYU DIGADAI? DI MANA? BUKTIKAN LA. JGN CAKAP KOSONG MCM AYAM PENOH TAIK DI PUNGKOQ...

fitflex said...

tu dia org yg masih diperbodohkan dah menyalak dah.
menyalak benda yg sama jugak.dulu umno buat apa utk melayu.alasan tu jela buleh bg.salahkan kerajaan lama.biar x nampak buruk diri sendiri tu.abih kalu dah umno dulu x buat apa,yg pr skrg pun buat apa??duk marah sgt umno bg kat gerakan,yg skrg pi bg kat dap kamu suka ke si kayu??
duk melalak mntak bukti.bila last hg jejak mai png ni?


lupa pulak yg kayu ni jenis x suka tgk perkauman.sbb tu x abih2 marah melayu perkauman.yg bgsa lain perkauman dia buat2 bodoh.

cekhomar's group said...

Fitflex kata:
lupa ke pemimpin2 pr ni,kuasa dah ditgn anda,kenapa terus menyambung tradisi umno menggadaikan hak melayu???
...................................

Bukan aku cakap tapi fitflex yang kata : tradisi umno menggadaikan hak melayu???

Sedar pun.

Sekarangpun Najib sedang menggadaikan hak melayu Kelantan.

Perawi said...

ironseven said...
tabuan copy dan paste lagi...
"Tok Guru di kala ini, di saat ini kami memerlukan doa Mu...."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tak lama lagi gilalah tabuan, dalam copy & paste aje...tabuan tak payah menulis kalau tiada ideal.....ideal bodoh tu kan

Proton Saga said...

kalau nak komin hendaklah kena dengan tajuk , ini lain tajuk lain di kominnya. mesra sekomo.

ironseven said...

fitflex kata..
"lupa pulak yg kayu ni jenis x suka tgk perkauman.sbb tu x abih2 marah melayu perkauman.yg bgsa lain perkauman dia buat2 bodoh.."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

bangsa lain perkauman? sapa? bila? bangsa lain buat btn ke? parti atas dasar perkauman ke? kau tu je yg sentimen wahai stupid fitflex the lalang...

fakta dari jab audit membuktikan pemerintahan kedah, penang, kelantan, sgor lebih baik drpd negeri2 umno-bn perintah.

lain kali cakap tu sertakan bukti yg sahih la...melayu penang miskin sejak 52 tahun dulu lagi. yg kaya hanya ketua cawangan, ketua bhgian dan kroni2 suku sakat2. hatta, di parlimen last year pon disebut melayu lebih miskin drpd india. hasil kerja umno la tu...

ape punya bangang mamat ni...

PAS-PKR-DAPigs said...

Anjing2 menyalak bukit.

tabuan said...

Copy paste dari blog Depakata...baca ler



Lebai banyak membaca tulisan-tulisan yang memberi pandangan terhadap cadangan Tok Guru Nik Aziz, mengajak pengikut PAS berdoa supaya bencana diturunkan kepada Datuk Seri Najib. Selepas dikritik hebat oleh orang ramai, termasuk ulama, Tok Guru membetulkan sedikit kenyataanya dengan berkata, “doa itu untuk membuka fikiran Perdana Menteri supaya memberi royalti kepada Kerajaan Kelantan.”

Bagi lebai, ini bukan perkara baru dalam amalan PAS. Sudah banyak kali PAS mengadakan sembahyang hajat, membaca Yassin dan berdoa agar musibah diturunkan kepada pemimpin UMNO. Di Pendang dulu, misalnya, seorang Tuan Guru (Allahyarham) di Gajah Mati sentiasa mendoakan musibah kepada pemimpin UMNO dalam setiap doanya, sama ada doa tahlil atau doa bila bakal haji nak ke Mekah. Di bacanya dalam Bahasa Melayu.

Tok Guru dengan lantang mencabar sesiapa yang berani berdepan dengannya bagi mempertahankan hujah beliau. Bagi lebai adalah amat jelas, Tok Guru ni seorang yang sombong dan takbur. Sombong dan takbur adalah dua sifat tercela dalam Islam. Tidak ada sifat ulama pada Tok Guru. Bukan tidak ada orang yang berani berdepan dengan Tok Guru, tetapi ia hanya merugikan masa kerana sikap Tok Guru yang langsung tidak mahu menerima pendapat orang lain kerana kesombongan yang ada pada dirinya.

Sekarang saya turunkan sedikit apa yang tercatat dalam Kitab 200 Sifat Tercela.

Sifat tercela ke 16, “menganggap dan melihat dirinya lebih dari orang lain, yakni menganggap lebih pengetahuanya dan lebih alimnya”.

Sifat tercela ke 17, “menganggap, mengira dan melihat serta merasa dirinya lebih mulia dari orang lain”.

Maaf la no, lebai nampak semua sifat-sifat ini ada pada Tok Guru.

Sifat orang takbur atau sombong, antara lain, (kata kitab ini), mereka mudah menghina orang, marah bila orang lain mengatasinya, dengki dan dendam apabila ada orang yang menandinginya.

Rasullallah s.a.w. bersabda:

“laa yadkhulu ‘ljannata, man kaana fii qalbihi mitsqaala habbatin min kibri” (tidak masuk syurga orang yang ada pada hatinya seberat debu sifat takbur): Riwayat Muslim

AsyMok_ambo said...

Dacing LAKNATULLAH makin tak Keruan...

nalapambu said...

Kepada penyokong2 Pakatan Rakyat.

Kita tidak perlu berbahas buang masa dengan pencacai2 UMNO. Yang pasti BN/UMNO akan tumbang pada PRU13 nanti.

adyseptember said...

takda apa perubahan... utk majukan negeri. cuma terus berpolitik sepanjang masa.

Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) berkata laporan polis itu berhubung perhimpunan di Kota Bharu pada Selasa lalu dan Georgetown sehari sebelumnya jelas bertentangan dengan prinsip demokrasi yang diuar-uarkan Pakatan Rakyat.

"Mereka juga kena mohon maaf kepada rakyat Malaysia secara terbuka kerana tidak jujur dalam memperjuangkan hak rakyat untuk berhimpun," kata Presiden NGO itu Shazni Munir Mohd Ithnin kepada Malaysiakini hari ini.

"Kita juga desak supaya mereka memastikan semula sikap mereka terhadap demonstrasi. Jika benar mereka berpendapat demonstrasi yang aman boleh mengganggu kestabilan politik, maka mereka perlu isytiharkan sikap tersebut."

kedua-dua pergerakan Pemuda tersebut perlu memohon maaf kepada rakyat yang memilih mereka sebelum ini yang menyokong demonstrasi untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) atas prinsip kebebasan berhimpun.

"Tapi kenapa selepas pegang kuasa, bila rakyat guna pendekatan sama untuk suarakan bantahan, kenapa mereka guna pendekatan sama seperti Umno dan BN untuk halang hak berhimpun?" katanya.

itulah PR

ironseven said...

tabuan ingatkan,
"Rasullallah s.a.w. bersabda:

“laa yadkhulu ‘ljannata, man kaana fii qalbihi mitsqaala habbatin min kibri” (tidak masuk syurga orang yang ada pada hatinya seberat debu sifat takbur): Riwayat Muslim"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

terima kasih tabuan dan depakata. tapi jangan lupa allah dan nabi kata jugak;
1. perasuah, pemberi dan penerima tempatnya di neraka
2. allah melaknat perasuah dan yg bersubahat dgn perasuah
3. menolak hukum islam adalah kafir, fasik, zalim
4. mengkhianati perjanjian adalah menafik
5. tempat org2 munafik di neraka

ada byk lagi tu kau taknak kongsi ilmu ke tabuan? cari2 le lagi kita kongsi2 elak buat dosa sia2 tu...

hehe..

ironseven said...

ady kata...
"Pemimpin Pemuda PAS Kelantan dan Angkatan Muda PKR Pulau Pinang dituntut memohon maaf dan menarik balik aduan polis yang dibuat terhadap penganjuran demonstrasi di dua negeri tersebut awal minggu ini.

Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) berkata laporan polis itu – berhubung perhimpunan di Kota Bharu pada Selasa lalu dan Georgetown sehari sebelumnya – jelas bertentangan dengan prinsip demokrasi yang diuar-uarkan Pakatan Rakyat.."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
hehe.. nampaknya ade jugak mamat2 yg tak paham kenapa laporan polis dibuat. bukan nak sangat mintak polis halang demo tu. tapi just nak tgk reaksi polis. double standard ke tidak. maka sah le double standard.

yg tu pon ady tak nampak...kesian budak yg dah dibodoh oleh umno ni..kesian..hehe..

ironseven said...

Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) komen laporan polis yang dibuat Dewan Pemuda PAS Kelantan (DPPK) dan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pulau Pinang berhubung dua perhimpunan tanpa permit di kedua-dua negeri terbabit.

Pengerusinya, Shazni Munir Mohd Ithin berpendapat laporan polis tersebut adalah cubaab menghalang perhimpunan rakyat, sebagaimana yang dijamin perlembagaan dan Deklarasi Hak Asasi Manusia Sejagat 1948(UHDR).
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..baru baca ke perlembagaan msia dan Deklarasi Hak Asasi Manusia Sejagat 1948(UHDR)tu..kenapa baru skrg bgtau. kan dulu pr dah kata boleh demo. umno je kata itu bukan budaya.

budak mentah mana la tau ape yg sebenarnya di sebalik laporan polis tu..hehe

Ibanez_Swk said...

tak mau komen apa2
...BTN -Belajar Tentang Najis

datin_azurah said...

PAS-PKR-DAPigs said...
Anjing2 menyalak bukit...itulah nasib tabuan, wolf, dewata & group yg menamakan dirinya BINATANG

datin_azurah said...

adyseptember said...
Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) berkata laporan polis itu berhubung perhimpunan di Kota Bharu pada Selasa lalu dan Georgetown sehari sebelumnya jelas bertentangan dengan prinsip demokrasi yang diuar-uarkan Pakatan Rakyat.

ITULAH DULU KATA PR BUAT DEMO, SEKARANG SIAPA PULA, UntuK Melayu NO/BN - Barua Nazab

datin_azurah said...

Proton Saga, taklah kita buat discussion corner dlm siasah ini. Kalau tidak tak banyak coretan utk disampaikan, yg penting jelas ada munafaat. Teruskan Mesra Sokmo

datin_azurah said...

Mahayuddin akur permitaan SAMY Vellu. Untuk tambahan Bahasa Tamil & Sastra Tamil....heee.

India & Cina - 12 Subject
Melayu - 10 Sahaja

Malu aku, mana Melayu cemerlang 20 subject. Sudah tiada lagi

Itulah bodohnya peminpin UMNO

g-bay dude said...

isshh...sudah2 la tu..xde untungnye berbahas dalam ni.ni kalau kat luar ni confirm bergaduh dah ni.panas..memang panas.macam ni la.kita tunggu pru akan datang.kite bagi chance kat pr memerintah sepenggal.kite tgk apa yang depa boleh buat.cube tengok people of america.sat tukar republican.sat tukar demokratik.so dengan tu pemimpin dia tak dan nak lesapkan duit rakyat.ni kalu dah 51 merdeka dan memerintah,entah berape puluh billion duit rakyat dah lesap dalam perut menteri united malaysian national organization and national lines.tu semua duit rakyat.duit hang pa semua.bukan duit tunku abdul razak.hang pa semua x pikir ka?kalau diizinkan Allah,pru akan dtg pr pasti menang.dan dakwa semua hamba allah national organization and national lines yang makan duit rakyat,duit anak yatim dalam mahkamah.dan kalau bersalah,sumbat dalam penjara kat guantanamo bay.at least kite dapat kurang kan azab mereka dalam neraka jahanam nanti...nauzubillah.apa2 pun takbir!

datin_azurah said...

tabuan & Depakata...percaya juga dgn doa TGNA..baguslah tu. Sekurangnya takut & percaya adanya Allah, walaupun dalamasa yg sama membenci & menolak hukumnya

Peminpin yg zalim & degil hanya Allah saja yg wajar memberi balasan atau petunjuk.

Tok Guru bukan mencabar sesiapa yang berani berdepan dengannya bagi mempertahankan hujah, tetapi memperbetul ilmu yg telah banyak dipesongkan oleh Hadhari.

Bagi lebai adalah amat jelas, Tok Guru ni seorang yang sombong dan takbur. INI ADALAH ORG BODOH YG TIADA ILMU, PANDAI MENGUKUR HAK SESORG.

SAYA PUN BOLEH MENYATA TABUAN & LEBAI INI ADALAH ORANG GILA....INI PANDANGAN SAYA BUKAN BAGI PENCIPTA

datin_azurah said...

Jong kita lawat blogger, dibawah

http://www.depakata.blogspot.com/

Sekurangnya dapat juga ilmu, daripada mengikuti blog...Lebai sesat yang diikuti oleh tabuan tu

datin_azurah said...

Lebai...lebai sudah lama tak nampak, kata nak jadi calun DAP.

Tak usahlah memalukan melayu lebai..oiii

datin_azurah said...

Inilah padahnya jika BN dibiarkan terus merintah - Hotel Renaissance

Pengarah Akaun, Habsah Jaafar yang diberhentikan oleh hotel bertaraf 5 bintang Renaissance kerana mengenakan pakaian tudung ke pejabat jangan dibiarkan berlalu begitu sahaja. Semalam hotel berkenaan dilaporkan bersedia mengambil kembali Habsah atas alasan perselisihan antara pihak hotel dengan Habsah cumalah masalah peribadi yang sulit. Hotel tersebut difahamkan telah mengambil seorang warga asing sebagai pengurus utamanya.Menurut akhbar UTUSAN hari ini Habash telah pun mendapat tawaran kerja baru di sebuah hotel bertaraf 6 bintang di Kuala Lumpur dan menyatakan beliau sekali-kali tidak akan menjejakkan kakinya kembali ke Hotel Renaissance.Setakat ini kita tidak pasti samada Habsah mahu melupakan sahaja episode yang melibatkan beliau di Renaissance itu, tetapi pada dasarnya saya kira pihak pengurusan hotel tersebut bertanggungjawab dan perlu menjelaskan kepada umat Islam khasnya di negara ini darihal sikap dan pendirian mereka berhubung pekerja wanita yang bertudung dan agama Islam itu sendiri.Adakah menjadi polisi Renaissance menolak jenis pakaian ini? Menurut peguam Sdr. Hanipa Maidin tindakan hotel tersebut terhadap Habsah jelas bertentangan dengan Perkara 11 (1) Perlembagaan Persekutuan yang menjamin hak kebebasan beragama. Dalam emailnya kepada saya Hanifah menegaskan:

Mengenakan tudung (sebagai langkah menutup aurat) merupakan sebahagian dari amalan agama Islam yang mewajibkan pengikutnya menutup aurat. Oleh itu hak asasi ini (yang dijamin oleh Perlembagaan) tidak boleh ditarik balik atau dinafikan oleh mana-mana pihak hatta di dalam suasana darurat sekali pun.Setakat ini kita tidak lagi mendengar penjelasan dari Hotel Renaissance berkenaan isu ini.

Menurut Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Dr. Fong Chan Onn, majikan di negara ini tidak berhak meminta pekerjanya berhenti semata-mata kerana mereka bertudung. Menurut beliau lagi bertudung tidak termasuk dalam etika pekerjaan dan mana-mana majikan yang bertindak demikian boleh diambil tindakan.Jelas mana-mana majikan samada asing atau tempatan perlu menghormati hakikat ini. Kita bukan Perancis dimana pakaian bertudung ini dilarang ke sekolah-sekolah awam atas alasan menonjolkan simbol agama yang menganggu penganut agama lain dan sistem pembelajaran.Sementara itu Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Dato Nik Abd Aziz Nik Mat menyokong penuh sikap dan pendirian Habsah itu. Kata beliau, memakai tudung bukan isu politik tetapi ia adalah masalah agama., agama inilah yang menyelamatkan manusia di dunia dan akhirat.Tok Guru menambah, arahan bertudung sudah lama sudah dibuat di Kelantan termasuk kepada pekerja-pekerja wanita beragama Islam di pasar raya. Kata beliau:

Saya minta pegawai, kakitangan kerajaan negeri serta rakyat Kelantan yang beragama Islam bertudung. Ini kerana bertudung adalah perintah Allah.

Umat Islam di Malaysia perlu memberi isyarat yang jelas kepada majikan-majikan yang biadap seumpama ini, termasuklah yang tidak mengizinkan kakitangan lelakinya menunaikan solat Jumaaat. Kalau isu karikatur yang menghina Nabi Muhammad saw itu pun kita sanggup membantah secara terbuka, inikan pula isu yang melibatkan terus kebajikan dan batang tubuh umat Islam dalam negara.

datin_azurah said...

Jong kita tengok siapa juara dlm TV3 - Jam: 10.00Mlm.

Hiburan yg akan melenyapkan Islam tetapi pujaan UMNO. Tujuan satu bila lalai & lupa ugama - BN dah memang, hiburan harapan sesatnya Hadhari

g-bay dude said...

ya..saya sokong itu wahai datin azurah.coz saya pun kerja di hotel 5 star juga.rata2 semua staf di sini x bertudung.ingatkan mmg semua perempuan di sini x pakai tudung.rupa2 nya hanya waktu bekerja saja.tapi di luar mereka memakai tudung.mungkin mereka x seberani seperti saudari habsah tadi.wallahuallam...takbir!

datin_azurah said...

Untuk Maksiat Naluri Orang BN (UMNO/BN)

Perawi said...

tabuan...

Musibah Banjir.....wahai guru ku..
Rumah kami di tengelami oleh air...
Anak kami di hanyutkan oleh air..
Reban kambing kami
Lembu kami...
Ayam itek.....Kolam Ikan...
Peti Ais ..mesin basuh
kebun sayur kami
Sawah bendang kami pon turut sama wahai tok guru....
Turut sama di hanyutkan BAH....

BUKAN KELANTAN AJE BANJIR, TRG & PAHANG APA KURANGNYA. SESIAPA MERINTAH BANJIR TETAP ADA. ITULAH MUSIM TENGKUJUH YG TELAH DITETAPKAN OLEH ALLAH SWT, SUPAYA MANUSIA MENGETAHUI ADA PENCIPTANYA DAN MENGAMBIL BANYAK ILMU DARI BANJIR.

Tok Guru...
Taraf mung tinggi..kata-kata mung bisa..
Serban mung besar....
Tolong lah doa
Doakan kepada yang esa...mohon di reda kan lah bencana banjir ini...
Tolong lah Tok Guru...

NAJIB SEBAGAI PM DOAKAN KESAHTERAAN SEMUA RAKYAT DENGAN COGANKATA SEMASA P/RAYA 12 - MSIA AMAN. TETAPI SETIAP HARI BERPULUH KES ROMPAK, BUNUH, PECAH RUMAH, CURI KERETA/MOTOR DLL

SAYA SYURKAN RAKYAT AMBIL TINDAKAN MENYAMAN KERAJAAN MSIA DIATAS SEMUA KES JENAYAH, DGN MENGUNAKAN BAHAN KEMPEN BN DULU. MSIA AMAN KONUNNYA.

AKU ADA PERGI KEIPOH MINGGU LEPAS, JALANRAYA BANYAK TERUK, BERLUBANG SANA-SINI. DARI SLIM RIVER SAMPAI KE SUNGKAI. ITULAH PERUBAHAN KEJAYAAN SELEPAS BN AMBIL ALIH NEGERI PERAK. SYABAS PENCACAI UMNO, KESIAN RAKYAT PERAK, MEMDERITA.

Perawi said...

tabuan...

Musibah Banjir.....wahai guru ku..
Rumah kami di tengelami oleh air...
Anak kami di hanyutkan oleh air..
Reban kambing kami
Lembu kami...
Ayam itek.....Kolam Ikan...
Peti Ais ..mesin basuh
kebun sayur kami
Sawah bendang kami pon turut sama wahai tok guru....
Turut sama di hanyutkan BAH....

BUKAN KELANTAN AJE BANJIR, TRG & PAHANG APA KURANGNYA. SESIAPA MERINTAH BANJIR TETAP ADA. ITULAH MUSIM TENGKUJUH YG TELAH DITETAPKAN OLEH ALLAH SWT, SUPAYA MANUSIA MENGETAHUI ADA PENCIPTANYA DAN MENGAMBIL BANYAK ILMU DARI BANJIR.

Tok Guru...
Taraf mung tinggi..kata-kata mung bisa..
Serban mung besar....
Tolong lah doa
Doakan kepada yang esa...mohon di reda kan lah bencana banjir ini...
Tolong lah Tok Guru...

NAJIB SEBAGAI PM DOAKAN KESAHTERAAN SEMUA RAKYAT DENGAN COGANKATA SEMASA P/RAYA 12 - MSIA AMAN. TETAPI SETIAP HARI BERPULUH KES ROMPAK, BUNUH, PECAH RUMAH, CURI KERETA/MOTOR DLL

SAYA SYURKAN RAKYAT AMBIL TINDAKAN MENYAMAN KERAJAAN MSIA DIATAS SEMUA KES JENAYAH, DGN MENGUNAKAN BAHAN KEMPEN BN DULU. MSIA AMAN KONUNNYA.

AKU ADA PERGI KEIPOH MINGGU LEPAS, JALANRAYA BANYAK TERUK, BERLUBANG SANA-SINI. DARI SLIM RIVER SAMPAI KE SUNGKAI. ITULAH PERUBAHAN KEJAYAAN SELEPAS BN AMBIL ALIH NEGERI PERAK. SYABAS PENCACAI UMNO, KESIAN RAKYAT PERAK, MEMDERITA.

blue_dream said...

hidup rakyat...mampus UMNO....hidup islam....mampus sekularis

juriah said...

Salam....Saya pernah mengikuti kursus BTN dan kursus hnayalah untuk mencuci otak supaya tidak melawan kerajaan. Syabas KM PP

anonymous said...

Sebab ape? muka Abe Mie Terjah macam katak?

Muhammad Burn said...

slm.btn hanya utk kepentingan bn

jayt91 said...

kenape berdoa pade mnusie, minte la pade yg Esa.

kite same2 la mengeratkn semule perpaduan. jgn suke mncari kslhn org ttpi carik la cara mmbetulkan kslhn org tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...