Tuesday, December 11, 2007

Bersurai selepas jaminan Salahudin

KUALA LUMPUR, 11 Dis: Perhimpunan aman di perkarangan Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur (IPK KL) bersurai selepas Ketua Pemuda PAS, Salahudin Ayub, memberi jaminan kebajikan semua yang ditahan polis akan diambilalih oleh beliau.

Kira-kira 100 penyokong PAS dan lain-lain parti politik berkumpul di perkarangan IPK KL bagi mengetahui perkembangan mereka yang ditahan polis ekoran penyerahan memo kepada Speaker Dewan Rakyat menuntut agar rang undang-undang melanjutkan umur ahli Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) ditolak.

Ia bermula dengan seorang pegawai polis memberi amaran agar mereka bersurai dalam masa lima minit.

Kira-kira dua minit kemudian, Salahudin berucap kepada hadirin meminta mereka bersurai dengan aman kerana tujuan mereka menyerahkan memo sudah dibuat dengan aman tanpa sebarang kecacatan kepada harta benda awam.

"Tentang kebajikan yang ditahan, termasuk Datuk Mustafa yang baru ditahan ketika turun dari bangunan Parlimen, saya akan ambil alih," katanya.

Ketika bercakap kepada wartawan kemudiannya, Salahudin berkata, pihaknya sangat kesal terhadap tangkapan yang dibuat ke atas Mustafa khasnya kerana ia dibuat dalam kawasan Parlimen.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...