Tuesday, November 27, 2007

Anuar sedia jadi Presiden Kafa selepas Khairy jadi Timb Presiden FAM

KOTA BHARU, 27 Nov: Exco kerajaan negeri, Datuk Takiyudin Hassan mendakwa Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Annuar Musa menerima perlantikan sebagai Presiden Persatuan Bolasepak Amatur Kelantan (Kafa) setelah menantu Perdana Menteri, Khairy Jamaludin dilantik sebagai Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).

Dakwaan itu dibuatnya dalam sidang Dun Kelantan pagi ini (27 November).

"Dia terima jawatan itu untuk mudah jumpa Khairy...kalaupun tak dapat jumpa Perdana Menteri selalu pun tak apa...asal dapat jumpa menantunya," kata Takiyudin dalam ucapan penggulungan perbahasan belanjawan Kelantan 2008 Kelantan.

Sebelum ini, kata Takiyudin, Annuar Musa menolak tawaran jawatan itu dengan alasan dia lebih berminat untuk memajukan negeri berbanding dengan bolasepak.

Cadangan agar MB Kelantan dilantik sebagai Pengerusi Kafa untuk membolehkan kerajaan negeri membantu Kafa juga ditolak dengan alasan "MB Kelantan orang politik".

"Tetapi selepas Kahiry menjadi Timbalan Presiden FAM, dia terima tawaran jawatan itu. Saya tak taulah dia ni orang politik ke dak," kata Takiyudin menyindir.

Takiyudin berucap bagi mengulas sindiran Annuar Musa dalam ucapannya yang kerajaan negeri tidak memberikan bantuan dalam pembangunan bolasepak Kelantan.

Antaranya, menurut Takiyudin, Annuar berkata, kerajaan negeri hanya memperuntukkan RM10 sahaja untuk pembangunan bolasepak dalam belanjawannya.

Takiyudin bersetuju agar kerajaan negeri membantu pembangunan bolasepak di Kelantan khasnya membantu Kafa tetapi bagi beliau permohonan itu biarlah beradab dengan cara Kafa menemui sendiri Menteri Besar Kelantan atau Ecxco pembangunan belia dan sukannya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...