Sunday, March 2, 2008

Stadium Juara kosong di majlis PM

KUALA LUMPUR, 3 Mac: Walaupun pihak penganjur mensasarkan 5,000 orang yang bakal hadir tetapi ternyata di dalam dewan hanya kira-kira 2,220 orang sahaja. Banyak kerusi kosong. Bas juga disediakan untuk mereka yang tinggal di luar Kuala Lumpur.

Demikian apa yang berlaku di majlis anak perantau Kelantan bersama PM di Stadium Juara semalam.

Jika dilihat kepada kehadiran itu ia menunjukkan majlis malam tadi tidak berjaya dan mengecewakan penganjur. Apa lagi jika diambil kira majlis itu dihoskan sendiri oleh seorang Perdana Menteri. Dalam keadaan sekarang tidak seharusnya majlis dihadiri Perdana Menteri terdapat kerusi kosong.

Angka tidak rasmi jumlah anak-anak Kelantan yang berada di Kuala Lumpur dan Selangor ialah kira-kira 400 ribu. Jika 10% daripada mereka merupakan pengundi di Kelantan bermakna yang hadir semalam tidak sampai 0.01 %.

Mungkin menyedari kehadirannya kurang, Setiausaha MKK Suhaimi Yaacok ketika berpapasan dengannya membisikan kepada saya; majlis ini dirancangkan tiga hari saja.

Berdasarkan kepada apa yang berlaku malam tadi kalau Umno mengharapkan pengundi Kelantan di Kuala Lumpur untuk menjatuhkan Pas bagi membina Kelantan baru, harapan itu sia-sia saja.

"Kalaulah setara ni, nampakannya tak jadi apa.. tak pecah keberas!" begitulah komen salah seorang yang hadir yang mengakui dia hadir kerana ingin makan dan dengan dikir barat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...